Een vrouwenhuis als man
+42
Destino
Charles
Rouxxxe
Blond
Bisq
Lot
Carmen_
minoessepoes
Kreeftje
KOL
Highway
Susan
Twellie
Sneeuwvlok
Pompoen
Bacio
Sam
Silke
*Lookie*
Nyx
Vixen
Luce
Aimee
Sophiee
Arwyn
Moon
Paper Crown
Pineco
Ooh La La!
Caramba
Toet
Exogenesis
Pien
Harrison
Katrien
Shisha
Elliot
Coco
PapillonRose
Aziraphale
Aoi
Marin
46 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Een vrouwenhuis als man
Vind je t echt zo truttig hier?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik kan me aan die badmatten echt niet storen
Jouw huis vind ik neutraal, PC. Niet persé vrouwelijk of mannelijk.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Hahahah hoe kan je dat ontkennen PC?! Ja dus :PAlles heeft ronde vormen en is wit+hout. Maar da's niet erg! Ik vind het mooi, don't get me wrong. Ik zou 't alleen te truttig vinden voor een man. Maar vind je man dat niet erg? Jullie hadden eerst toch juist totaal andere inrichting, juist super strak? Vanwaar eigenlijk die ommezwaai? (Al snap ik dat smaak kan veranderen hoor, dat heb ik zelf ook wel)
Harrison, super leuk, dat douchegordijn is hip (maar zou ik weer te studentikoos vinden voor in m'n eigen huis haha, maar vroeger had ik dat ge-wel-dig gevonden). Je lampen zijn echt te gek! En je woonkamer is dus blauw, mooi! Je tandenborstelhouders zijn overigens erg aandoenlijk
Harrison, super leuk, dat douchegordijn is hip (maar zou ik weer te studentikoos vinden voor in m'n eigen huis haha, maar vroeger had ik dat ge-wel-dig gevonden). Je lampen zijn echt te gek! En je woonkamer is dus blauw, mooi! Je tandenborstelhouders zijn overigens erg aandoenlijk
Laatst aangepast door Marin op ma 5 aug 2013 - 22:33; in totaal 2 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Harri! Ik zag al een paar foto's op Facebook, ik vind jullie huis geweldig
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Gelukkig hebben mijn vriend en ik wat dat betreft dezelfde smaak, nu is het wat een bijelkaar geraapte zooi. Als we een ander huis kopen, komen er ook andere spulletjes die we beiden mooi vinden, zijn er dan ook zo klaar mee. Maar PiP en Blond komt er echt niet in.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Exogenesis schreef:Ik kan me aan die badmatten echt niet storen
Ja, vind ik ook. Het is wel een stijl natuurlijk, dat vinden veel mensen niets maar het is hier rustig en sereen en 'clean' en niet echt truttig. Sommige zullen zich hier niet thuis voelen maar het is wel gezellig. En ik persoonlijk vind het hier reuze meevallen met tierelantijntjes (hou ik zelf ook niet echt van, alles wat hier staat aan decoratie kunnen kaarsen in en dat vind ik dan weer wel )
Wat ligt J'tje daar trouwens super schattig zo half op dat kleed
Marin- Lady Post-a-lot
Pc, ik vind truttig niet het juiste woord, bij truttig denk ik aan veel prulletjes en nepbloemen enzo. Ik vind het wel heel mooi hoor, maar mijn man zou dit te veel vinden. Ik vind je shutters geweldig en weet zeker dat mijn man dat ook vindt.
Harrison, je lampen boven de eettafel vind ik geweldig!
Harrison, je lampen boven de eettafel vind ik geweldig!
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Oh mijn vriend zou dat ook niet trekken!
Met ons nieuwe huis heeft ie mij de vrije hand gegeven qua inrichting, maar gelukkig zitten we redelijk op 1 lijn.
Als mensen vroegen hoe we de inrichting wilden doen zei hij vaak grappend dat het helemaal in Riviera maison en pip stijl gedaan werd. Gelukkig weten de meesten om ons heen wel dat we daar echt een gruwelijke hekel aan hebben.
Er zal in ons huis zeker geen roze of bloemtjesachtig iets komen. Onze basis is modern, maar niet Italiaans strak. En de rest is vintage en zachter qua materiaal of vorm.
Voor ons echt een combi tussen mannelijk en vrouwelijk. De kleuren zijn heel neutraal. Vooral wit, met accenten in grijsblauw en grijsgroen.
Tijdje terug zag ik op tv iemand (volgens mij bij zo'n woonprogramma), een vrouw in een roze met wit huis. Gordijnen waren roze wit geruit, "gezellige" houten hartjes en meer van die typisch landelijk en roze dingen. En toen werd aan die vrouw gevraagd wat haar man hier van vond. Ze antwoordde heel overtuigd dat hij dit net zo mooi vindt als dat zij het vindt. Dat gaat er bij mij toch niet echt in hoor...
Met ons nieuwe huis heeft ie mij de vrije hand gegeven qua inrichting, maar gelukkig zitten we redelijk op 1 lijn.
Als mensen vroegen hoe we de inrichting wilden doen zei hij vaak grappend dat het helemaal in Riviera maison en pip stijl gedaan werd. Gelukkig weten de meesten om ons heen wel dat we daar echt een gruwelijke hekel aan hebben.
Er zal in ons huis zeker geen roze of bloemtjesachtig iets komen. Onze basis is modern, maar niet Italiaans strak. En de rest is vintage en zachter qua materiaal of vorm.
Voor ons echt een combi tussen mannelijk en vrouwelijk. De kleuren zijn heel neutraal. Vooral wit, met accenten in grijsblauw en grijsgroen.
Tijdje terug zag ik op tv iemand (volgens mij bij zo'n woonprogramma), een vrouw in een roze met wit huis. Gordijnen waren roze wit geruit, "gezellige" houten hartjes en meer van die typisch landelijk en roze dingen. En toen werd aan die vrouw gevraagd wat haar man hier van vond. Ze antwoordde heel overtuigd dat hij dit net zo mooi vindt als dat zij het vindt. Dat gaat er bij mij toch niet echt in hoor...
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ik vind Riviera Maison en shutters ook niet per definitie vrouwelijk eigenlijk. Misschien omdat mijn man ook van shutters houdt Ik ken in ieder geval genoeg mannen die zich in jouw huis prima thuis zouden voelen PC. En J. ligt daar ook zo lief
Hier houden we allebei wel van dezelfde inrichting, vrij neutraal met oude meubels en wat antieke accessoires. Vrij tijdloos eigenlijk, geen rotan hartjes hier Ik ben sowieso niet zo van veel accessoires en ik hou wat dat betreft ook geen trends bij. Op de nieuwe slaapkamers van de meiden wil ik straks wel lekker losgaan, maar dat vindt mijn man ook prima.
Hij houdt eigenlijk alleen niet van heel veel speelgoed door het hele huis en wil ook niet dat mijn oudste overal tekeningen tegenaan plakt. Maar ik kijk net even om me heen, en er hangen er op dit moment toch zeker 10, ze kleurt veel in de vakantie Mijn man is daar dus echt allergisch voor. Meestal haalt hij het merendeel weg als ze een dagje weg is. Als ze ze dan na een week nog niet mist, gaan ze de prullenbak in (niet de tekeningen die ze voor speciale gelegenheden maakt natuurlijk, die bewaar ik in een doos op zolder).
Hier houden we allebei wel van dezelfde inrichting, vrij neutraal met oude meubels en wat antieke accessoires. Vrij tijdloos eigenlijk, geen rotan hartjes hier Ik ben sowieso niet zo van veel accessoires en ik hou wat dat betreft ook geen trends bij. Op de nieuwe slaapkamers van de meiden wil ik straks wel lekker losgaan, maar dat vindt mijn man ook prima.
Hij houdt eigenlijk alleen niet van heel veel speelgoed door het hele huis en wil ook niet dat mijn oudste overal tekeningen tegenaan plakt. Maar ik kijk net even om me heen, en er hangen er op dit moment toch zeker 10, ze kleurt veel in de vakantie Mijn man is daar dus echt allergisch voor. Meestal haalt hij het merendeel weg als ze een dagje weg is. Als ze ze dan na een week nog niet mist, gaan ze de prullenbak in (niet de tekeningen die ze voor speciale gelegenheden maakt natuurlijk, die bewaar ik in een doos op zolder).
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ja, natuurlijk vindt hij het mooi. Hij was niet meteen overtuigd maar dat is hij nooit meteen en 'moet ik eerst zien'..En die ronde vormen vallen mee toch? de poten van mijn meubilair is rond, en de oren van de stoelen. Persoonlijk vind ik 't hier heel fijn wonen, mijn man stelt 2 eisen aan meubilair: het moet goed zitten en niet met opdruk, verder is hij erg makkelijk.
Eerst hadden we 't inderdaad strak en hoogglans maar dat paste beter bij dat type huis. Ons huis is van de buitenkant in jaren 30 stijl gebouwd, ik vond 't mooi dat door te trekken naar binnen en bovendien is dit wel echt veel gezelliger.
Smaak en kleuren kan je niet over discussiëren, dat is voor iedereen persoonlijk, maar het is wel nemen en geven. Er staat wel een big ass computer in mijn woonkamer vind ik ook niet echt heel leuk maar ok.. Hahaha!
Ja, J''tje ligt daar te slapen.. Haha
Eerst hadden we 't inderdaad strak en hoogglans maar dat paste beter bij dat type huis. Ons huis is van de buitenkant in jaren 30 stijl gebouwd, ik vond 't mooi dat door te trekken naar binnen en bovendien is dit wel echt veel gezelliger.
Smaak en kleuren kan je niet over discussiëren, dat is voor iedereen persoonlijk, maar het is wel nemen en geven. Er staat wel een big ass computer in mijn woonkamer vind ik ook niet echt heel leuk maar ok.. Hahaha!
Paper Crown schreef:
Lief!
En die computer vind ik er dan wel weer hip uit zien, lekker contrasterend met de rest.
Maar idd, het blijft een kwestie van smaak, maar zolang het ook maar zíjn smaak is en niet alleen de jouwe, dan is er niks aan de hand toch? Dat vroeg ik me af met dit topic, of de mannen (niet persé de jouwe, gefeliciteerd met je drie jarige huwelijk trouwens!), het allemaal wel best vinden, of dat ze het zelf ook echt mooi vinden, of dat de vrouw gewoon over ze heen walst met haar inrichting. Dat laatste lijkt me zeker niet het geval bij jou dus, zo te horen Ik denk dat het belangrijk is dat je je allebei thuis voelt in een huis, om wat voor reden dan ook. En sommige mannen (vrouwen trouwens ook, ik heb dat ook wel) moeten 't soms gewoon eerst in 't echt zien, voordat ze weten of iets mooi staat of niet. En dan heb je inderdaad nog de factor van hoe het huis zelf er uit ziet. In een mega hippe loft met bakstenen muren, ga je geen R.M. meubels neerzetten, en bij jullie past het wel gewoon goed.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar, ik denk dat veel mannen wel meegaan in de stijl van hun vrouw. Stel mijn man was niet met mij maar alleen dan zou hij niet bij Riviera Maison geweest zijn. Of een landelijke keuken uitkiezen met geblokte gootsteen etc. Denk dat dat ook voor de meeste mannen geldt. Is niet zo erg, ik vind trouwens echt na een tijdje 'zie' je dingen niet meer. Kan ik 't een beetje uitleggen? Bijv toen J's kamertje behangen werd viel zijn behang me heel erg op maar nu 'zie' ik 't niet meer. Het word gewoner en 't hoort zeg maar..
O,ja enige wat ik niet akkoord voor kreeg bij mijn man was visgraat. Vond hij tuttig. Stuurt hij laatst een mail, had ie helemaal uitgezocht om toch visgraat op de vloer te doen. Maar nu wacht ik wel tot J groter is. Hij ziet eruit als een sloper.
O,ja enige wat ik niet akkoord voor kreeg bij mijn man was visgraat. Vond hij tuttig. Stuurt hij laatst een mail, had ie helemaal uitgezocht om toch visgraat op de vloer te doen. Maar nu wacht ik wel tot J groter is. Hij ziet eruit als een sloper.
Ja dat snap ik wel! Dat had ik eerst met het rode hier, omgekeerd dus. Dat vond ik echt heel lelijk, en nu hoort het er gewoon bij ofzo, het past bij 't huis en het valt niet meer zo op, totdat ik het op een foto zie, dan denk ik oh ja wacht.. En bovendien is het sowieso meer aangekleed, dus dan valt het wat meer weg, zeg maar.
Kan me dat bij J's kamertje ook wel voorstellen.. In het begin was het vast van oh wow blauw en wat een grote sterren, maar nu ben je er gewoon aan gewend.
Ik denk ook dat over het algemeen vrouwen wat meer bezig zijn met de inrichting van hun huis dan mannen. Dus in die zin zullen huizen al snel wat vrouwelijkere touches hebben dan mannelijke. Denk aan bloemen. Het interesseert m'n vriend echt geen kont of er nou wel of niet bloemen in huis staan. Terwijl ik er echt blij van word. Dus dan zet ik die maar gewoon neer voor mezelf. Misschien is dat bij grotere inrichting dingen ook zo? Dan begrijp ik het wat meer waarom mannen dat 'toestaan' in hun huis.
Kan me dat bij J's kamertje ook wel voorstellen.. In het begin was het vast van oh wow blauw en wat een grote sterren, maar nu ben je er gewoon aan gewend.
Ik denk ook dat over het algemeen vrouwen wat meer bezig zijn met de inrichting van hun huis dan mannen. Dus in die zin zullen huizen al snel wat vrouwelijkere touches hebben dan mannelijke. Denk aan bloemen. Het interesseert m'n vriend echt geen kont of er nou wel of niet bloemen in huis staan. Terwijl ik er echt blij van word. Dus dan zet ik die maar gewoon neer voor mezelf. Misschien is dat bij grotere inrichting dingen ook zo? Dan begrijp ik het wat meer waarom mannen dat 'toestaan' in hun huis.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja dat denk ik ook. Vaak is 't ook zo dat je als stel ook 1 wordt in bepaalde dingen. Bijv: jouw vriend is gek van Alfa Romeo's, het gaat gewoon een beetje vanzelf dat jij dat ook leuk gaat vinden terwijl stel je had een vriend die van vrachtwagens hield jij die ook zou zien.. Zo gaat het met veel dingen..
Wilde nog meer typen maar vergat het. Er kijkt iemand naar me:
Wilde nog meer typen maar vergat het. Er kijkt iemand naar me:
Ja daar heb je ook weer helemaal gelijk in! Ik ben bijv RVS veel meer gaan waarderen. Ik wilde altijd al zo'n tafel voor in een groot huis (hier heeft dat weinig nut haha):
Dat vond ik altijd al gaaf (heeft m'n moeder ook in haar knalroze huis haha). Maar ik heb ook best wel wat van dat strakke van hem overgenomen, waardoor ik nog wel meer ben gaan waarderen. Andersom is hij de stenen gootsteentjes en zwartwit geblokte keukenvloeren meer gaan waarderen :PZo leer je van elkaar haha.
En droooopppie! Kiekeboe!
Dat vond ik altijd al gaaf (heeft m'n moeder ook in haar knalroze huis haha). Maar ik heb ook best wel wat van dat strakke van hem overgenomen, waardoor ik nog wel meer ben gaan waarderen. Andersom is hij de stenen gootsteentjes en zwartwit geblokte keukenvloeren meer gaan waarderen :PZo leer je van elkaar haha.
En droooopppie! Kiekeboe!
Marin- Lady Post-a-lot
Ons huis is een mix van ons samen: er staan/hangen echt vrouwelijke tierelantijnen in, zoals een tak met roze windlichtjes en vlinders er in, kleurige hand- en theedoeken en gekleurde kopjes in de kasten, maar in de keuken hangt een kroeglamp van mijn man, de meubels zijn vrij robuust en zo zijn er wel meer mannelijke touches.
Mijn inbreng heeft de overhand, maar als ik het niet doe, dan wordt het een kaal huis met als enige versiering de stapels papieren en computeronderdelen die hij laat slingeren.
Mijn inbreng heeft de overhand, maar als ik het niet doe, dan wordt het een kaal huis met als enige versiering de stapels papieren en computeronderdelen die hij laat slingeren.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Deze tafel heb ik nog voor je staan als je wiltMarin schreef:
En thanks voor de complimenten er moeten nog wel wat dingetjes gebeuren, de stoelen moeten bijvoorbeeld nog wit geschilderd worden en wat gordijnen opgehangen enzo maar ik ben erg blij! Ik vind dat douchegordijn dan weer helemaal niet studentikoos trouwens. En die tandenborstelhouders zijn grappig he hahaha! De blauwe olifant is R. en de roze big ben ik, alleen de blauwe tandenborstel is van R en de roze van mij. Dus eigenlijk zitten onze tandenborstels in elkaar, dat is best goor. Haha!
Ik vind jouw huis ook niet truttig PC. Jullie hebben echt lekker veel ruimte trouwens! En kiekeboe is heel schattig .
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Toet schreef:Harri! Ik zag al een paar foto's op Facebook, ik vind jullie huis geweldig
Thanks super leuk! Er komt nog een borrel-uitnodiging jullie kant op ;-).
Harrison- Fluisteraar
Oeh echt? Hoe duur en hoe groot?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb een vrouwenhuis en mijn vriend vindt het allemaal prima. Ik houd erg van inrichten en vind het eerder vrouwelijk als een man daar zich veel mee bemoeit. Bij sommige huizen waar het modern/strak is vind ik het vaak toch meer een rommeltje dan strak en modern.
Het huis van Mamavan2 (als ik het goed zeg) vond ik bijvoorbeeld wel strak en modern. Hoewel dat niet mijn stijl is kan ik het op die manier wel waarderen.
Het huis van Mamavan2 (als ik het goed zeg) vond ik bijvoorbeeld wel strak en modern. Hoewel dat niet mijn stijl is kan ik het op die manier wel waarderen.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Oeh echt? Hoe duur en hoe groot?
Hij is wel minder groot dan deze. En eigenlijk ook iets anders haha, maar hij lijkt er op!
Ik weet niet hoe groot! Kleiner dan de tafel die jullie nu hebben staan iig.
Harrison- Fluisteraar
Mrs. Harrison schreef:Marin schreef:Oeh echt? Hoe duur en hoe groot?
Hij is wel minder groot dan deze. En eigenlijk ook iets anders haha, maar hij lijkt er op!
Oh haha nee dan is ie te klein voor mijn liking Ik wil juist groter dan de tafel die we nu hebben. Echt zo'n tafel waar je met zes kinderen aan kunt zitten. (Niet dat die er zijn of ooit komen hoor). Maar iig bedankt voor 't aanbod!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Mrs. Harrison schreef:Marin schreef:Oeh echt? Hoe duur en hoe groot?
Oh haha nee dan is ie te klein voor mijn liking :PIk wil juist groter dan de tafel die we nu hebben. Echt zo'n tafel waar je met zes kinderen aan kunt zitten. (Niet dat die er zijn of ooit komen hoor). Maar iig bedankt voor 't aanbod!
Haha ja snap ik! Daarom gebruiken wij hem ook niet meer.
Harrison- Fluisteraar
Een huis helemaal in Pip stijl lijkt mij al verschrikkelijk, haha. Denk dat mijn vriend er ook echt niet blij mee zou zijn..
Ik ga gewoon voor een goede mix. Wij hebben een vrij neutraal huis (witte muren, 1 grijs, lichthouten meubelen, grijze bank), maar dan gewoon met wat accentjes. Een mannenhoek waar de computer staat ;)en dan wel weer een Blond servies, haha.
Ik ga gewoon voor een goede mix. Wij hebben een vrij neutraal huis (witte muren, 1 grijs, lichthouten meubelen, grijze bank), maar dan gewoon met wat accentjes. Een mannenhoek waar de computer staat ;)en dan wel weer een Blond servies, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: