Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een vrouwenhuis als man

+42
Destino
Charles
Rouxxxe
Blond
Bisq
Lot
Carmen_
minoessepoes
Kreeftje
KOL
Highway
Susan
Twellie
Sneeuwvlok
Pompoen
Bacio
Sam
Silke
*Lookie*
Nyx
Vixen
Luce
Aimee
Sophiee
Arwyn
Moon
Paper Crown
Pineco
Ooh La La!
Caramba
Toet
Exogenesis
Pien
Harrison
Katrien
Shisha
Elliot
Coco
PapillonRose
Aziraphale
Aoi
Marin
46 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een vrouwenhuis als man Empty Een vrouwenhuis als man

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 21:23

Daar ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar.. Hoop alleen dat ik niemand ga beledigen, want ik bedoel het niet direct lullig, maar ben oprecht benieuwd.

Wat vinden jullie er van als een man samenwoont met z'n vrouw/vriendin en dat huis volledig is ingericht naar de smaak van de vrouw, die nogal romantisch is. Dus stel je voor: PiP behang, uilen kussentjes, geheel Blond servies in de kast, buikkastjes en andere schattige meubels, allemaal zachtje pastelkleurtjes, roosjesdekbedovertrek, dit idee:

Een vrouwenhuis als man Behang-Pip-Studio2

Een vrouwenhuis als man Pip-studio-behang-shabby-chic-blauw-3

Een vrouwenhuis als man Behang_pip3_901

Of natuurlijk Riviera Maison (sorry PC Razz I love it, your shutters, maar damn, het is zo vrouwelijk!)

Mijn vriend snapt dus écht niet dat er mannen zijn die daar voor hun eigen plezier in leven, in al die vrouwelijke inrichting. Of het kan ze gewoon niets schelen, dat kan ook. Een vriend van hem woont in zo'n huis, en ik vind het echt een geweldig huis, maar dan eigenlijk alleen voor een vrouw. Vind zo'n kerel dat dan nou echt mooi? Ze houden uiteraard echt niet allemaal van strak, zwart en leer, maar ik vind het er zo sneu uit zien, zo'n kerel die tussen de houten hartjes leeft. Voor de meiden die zo'n inrichting hebben: Vind je vriend/man dat nou echt mooi? Of vind hij het gewoon wel prima wat jij beslist? Vind je het niet lullig voor hem dat hij in zo'n girly huis moet wonen? Of heb je er vaak ruzie over en doe je het lekker toch?

Nou heeft mijn vriend absoluut een uitgesproken smaak qua inrichting, maar die is absoluut niet altijd hetzelfde als mijn smaak. Dat geeft nogal wat discussie, al hebben we 't voor dit huis voor nu redelijk goed opgelost. Maar eerlijk is eerlijk: Ik vind het eigenlijk zelf ook geen porem.. Zo'n man die onder een roosjesdekbed slaapt. Daarin geef ik hem dus wel gewoon gelijk. Ik zou me daar zelf écht niet fijn bij voelen (nou hoef ik sowieso geen vogeltjes behang, maar laatst zag ik onwijs schattig zachtblauw met witte stippen behang en dan denk ik direct jaaaaa dat wil ik voor in de slaapkamer!). Ik ben echt zoo blij dat ik in m'n vorige huisje me heb uit kunnen leven qua girly stuff, en ik zou het in een volgend huis best beetje terug willen (jaaa meer blauw en wit), maar ben eigenlijk echt heel benieuwd hoe jullie kerels hier tegenover staan, of ze 't gewoon echt niet erg of zelfs leuk vinden?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vrouwenhuis als man Empty Re: Een vrouwenhuis als man

Bericht  Aoi ma 5 aug 2013 - 21:30

Je kan het als man toch ook gewoon leuk vinden? Ons huis is niet heel vrouwelijk zoals wat jij laat zien maar wel grotendeels naar mijn smaak ingericht en mijn vriend vindt dat prima. Hij zou Pipbehang ook leuk vinden en heeft geen probleem met roze, bloemen e.d. in huis. Hij vindt juist een 'mannelijk' huis (zoals ik van jouw vriend wel eens heb gezien voordat jij er kwam wonen, en nu nog wel een beetje) verschrikkelijk. Gewoon kwestie van smaak lijkt me. Ik merk dat ik een beetje geirriteerd raak van dit topic, haha. Soort van discussie of je jongetjes roze mag aantrekken of dat dat alleen voor meisjes is. Je vriend draagt toch ook wel eens een roze polo Wink 

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Aziraphale ma 5 aug 2013 - 21:31

Als ik de situatie omdraai: zelf zou ik ook niet in een ultra mannenhuis willen leven Wink Dus nee, ik vind het erg bijzonder. Er zijn genoeg mannen die zeggen dat de inrichting van het huis hen niet interesseert, mijn zwager is er zo eentje. Die maakt het echt niets uit wat m'n zus in huis neer zet. Dit komt denk ik ook omdat m'n zus haar smaak vrij neutraal is, totaal geen bloemetjes en roosjes en hartjes. Ik gok dat hij dan wel wat zou tegenstribbelen smile

Als ik naar ons huis kijk, snap ik wel dat m'n man de lantaarntjes en vaasjes bijvoorbeeld niet zo super vindt, maar hij vindt het wel mooi bij onze inrichting passen. Zelf zou hij het niet kopen. Dus echt accessoires zeg maar. Qua inrichting/meubels/muren vindt hij ons huis helemaal mooi, dit hebben we samen uitgekozen maar ik ben hierin wel overwegend actiever dan hij. Alleen ons geweldige canvas met inktdruppels vindt hij niet helemaal zo geweldig als ik, hij vindt 'm te groot en zou er het liefste een stuk afsnijden. Maar dat mag niet van mij smile 
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose ma 5 aug 2013 - 21:31

Mijn vriend denkt er ook zo over. En zo enorm over de top vrouwelijk heb ik het niet eens ingericht (geen roze, bloemetjes, overdreven veel harten, etc.), maar vrouwelijk is het wel. Mijn vriend komt hier wonen, maar wil wel een hoop veranderd hebben als het aan hem ligt. Gelukkig heb ik grotendeels mijn zin gekregen, maar we gaan wel wat dingen veranderen zodat hij zich ook wat meer thuis voelt.

Toch zou ik het ergens stiekem ook wel leuk vinden, een man die wel van dezelfde inrichting houdt als ik.. Maar ik kan me ook goed indenken dat er genoeg mannen zijn die het niks vinden. Zie mijn vriend ook niet in een roze slaapkamer onder een bloemetjesdekbed liggen bijvoorbeeld, gelukkig heb ik dat sowieso al niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 21:32

Aoi: Ja daarom vraag ik, of er dus mannen zijn die het echt leuk vinden :P Sorry, bedoelde het niet om te irriteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aziraphale ma 5 aug 2013 - 21:34

Marin schreef:Aoi: Ja daarom vraag ik, of er dus mannen zijn die het echt leuk vinden :PSorry, bedoelde het niet om te irriteren.

Aoi, als jouw man nu alleen zou wonen, zou hij het dan hetzelfde inrichten als nu? Of vindt hij het gewoon wel mooi nu, samen met jou en jullie gezin (als je kinderen hebt tenminste, dat weet ik niet).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aoi ma 5 aug 2013 - 21:36

Marin schreef:Aoi: Ja daarom vraag ik, of er dus mannen zijn die het echt leuk vinden :PSorry, bedoelde het niet om te irriteren.

Haha het irritante vond ik juist dat je het niet echt vroeg Wink  Je zegt: vindt je man dat nou echt mooi?

Nou ja. Ik lig er niet wakker van hoor verder maar ik merkte het bij mezelf.

Wij hebben dus niet zo'n piphuis. Hoe mijn vriend het zou inrichten weet ik eerlijk gezegd niet, ik zal het hem eens vragen. Ik overleg de meeste dingen wel met hem en als hij het niet mooi vindt dan zegt hij dat ook, maar dat komt niet zo vaak voor.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Coco ma 5 aug 2013 - 21:38

Ik vind daar eigenlijk niet zoveel van. Zolang hij zich daarin thuis voelt, vind ik het alleen maar leuk.
Mijn man houdt van shutters en landelijke stijl of strak hoogglans. Maar wat ik in huis doe maakt hem niet zoveel uit. Ik deelde hem gisteren mee dat ik, zodra we dit huis gekocht hebben, de voordeur en schuurdeur roze ga verven. Vond hij helrmaal prima. Mag alles binnen en buiten roze verven was zijn antwoord, zolang het in de woonkamer maar zachtroze is rn niet knalroze. Very Happy 
Ik heb dan weer niet zoveel met hartjes, uiltjes, blond etc.

Tijdens het feest van mijn oom en tante afgelopen najaar kwamen we er tijdens een quiz achter dat mijn tante inmiddels al 63 hartjes had staan/hangen in hal, keuken en woonkamer. Toen kreeg ik wel een beetje medelijden met mijn oom haha.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Elliot ma 5 aug 2013 - 21:46

Haha bij ons is dat echt een discussiepunt geweest. Ik wilde heeeeeel graag Pipbehang in de slaapkamer (dat witte met die vogeltjes wat op één van jouw plaatjes staat Marin), maar vriend wilde dat echt niet. Dus hebben we samen een ander behangetje uitgekozen. Wel liggen we onder een roze dekbedovertrek, maar dat boeit hem echt niet. In de slaapkamer zijn er wel Pipkussentjes aanwezig en een roze sprei, maar zolang dat in de slaapkamer blijft vind hij het niet erg.

In de keuken heb ik van die planken waarop mijn Blondservies staat, dat boeit mijn vriend ook niet echt. Verder hebben we alle meubels en de keuken samen uitgekozen en is de woonkamer vrij neutraal, niet persé heel mannelijk maar ook niet heel erg vrouwelijk. Ik heb wel die leuke glazen van de V&D met die gekleurde bodems, maar die heeft mijn vriend uitgekozen Very Happy
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 21:49

Haha dat klinkt nog wel als een goed compromis Elliot!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha ma 5 aug 2013 - 21:53

Mijn man zou dat echt niet willen haha. Gelukkig houdt mijn man wel van een beetje landelijk maar als die frutsels hoeven van hem niet. Hij vindt het trouwens prima maar hij vertikt het wel om al mijn fotolijstjes en kaarsenstandaards  + omgeving af te stoffen, dat mag ik dus mooi zelf doen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 5 aug 2013 - 21:56

Mijn vriend blijft soms een beetje in het studentikoze hangen en dus hebben we nog steeds bierglazen die ooit gestolen zijn uit de kroeg als onze glazen laughcry  Wel een beetje mannelijk dus.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij denkt over de inrichting, we wonen nu in een gemeubileerd huis, dus niet onze eigen keuze. Ik had wel een keer een roze hoeslaken gebruikt en daar zei hij wel iets over. Verder denk ik dat het hem niet zo veel uit zou maken, maar ik ben sowieso zelf al niet van het hele meisjesachtige, alleen in de accessoires.

Gast
Gast

Bericht  Katrien ma 5 aug 2013 - 21:57

Wij hebben een mengelmoesje van strakke moderne meubels met oude brocante-achtige dingen. Ik vind die combinatie erg mooi. Als één van ons iets voor in huis echt niet mooi vindt dan komt het ook niet in huis. Ik wil niet in een typisch mannenhuis wonen en mijn man niet in een typisch vrouwenhuis. Brocante vindt mijn man soms erg mooi, maar bijvoorbeeld dat Pip behang (wat ik geweldig vindt!) vindt hij heel erg lelijk.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:00

Jente schreef:Mijn vriend blijft soms een beetje in het studentikoze hangen en dus hebben we nog steeds bierglazen die ooit gestolen zijn uit de kroeg als onze glazen laughcry  Wel een beetje mannelijk dus.

Ooh ja dat heeft m'n vriend ook wel en dat vind ik wel heel ergerlijk. Zo hebben we bijvoorbeeld een badmat met twee hele grote voeten er op. Afschuwelijk ding vind ik het, zoiets is leuk in een studentenhuis. Maar hij vind 'm grappig. Ik hoef echt geen hippe badmat er voor terug ofzo, maar doe dan iets neutraal zoals antraciet grijs ofzo. Dat is niet mannelijk noch vrouwelijk, maar wel gewoon mooi.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Harrison ma 5 aug 2013 - 22:03

Gelukkig hebben mijn vriend en ik heel erg dezelfde smaak dus deze discussie hebben we niet, lijkt me best lastig! 
Hij zei meteen: geen roze! Haha. Maar gelukkig ben ik zelf ook wel klaar met het roze en de bloemetjes.

Ik zou me ook niet thuis voelen in een heel strak mannenhuis dus ik kan me best voorstellen dat mannen niet blij worden van een roze bloemetjes huis.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Bericht  Harrison ma 5 aug 2013 - 22:04

Marin schreef:
Jente schreef:Mijn vriend blijft soms een beetje in het studentikoze hangen en dus hebben we nog steeds bierglazen die ooit gestolen zijn uit de kroeg als onze glazen laughcry  Wel een beetje mannelijk dus.

Ooh ja dat heeft m'n vriend ook wel en dat vind ik wel heel ergerlijk. Zo hebben we bijvoorbeeld een badmat met twee hele grote voeten er op. Afschuwelijk ding vind ik het, zoiets is leuk in een studentenhuis. Maar hij vind 'm grappig. Ik hoef echt geen hippe badmat er voor terug ofzo, maar doe dan iets neutraal zoals antraciet grijs ofzo. Dat is niet mannelijk noch vrouwelijk, maar wel gewoon mooi.

Hahaha ohhneee! Maar goed als dat het enige is!

Mijn vriend heeft 2 dingetjes die ik niet zo heel leuk vind, maar hij wel. Nou prima haha. Hij heeft zo'n cookie jar in de vorm van een haai en als je die open doet hoor je dat jaws geluidje, tudu, tudu weetjewel? Dat vind ik niet zo'n leuk ding, maar boeie, als het daar bij blijft :P.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pien ma 5 aug 2013 - 22:05

Mijn man is denk ik best wel een zeur wat dat betreft, maar, logisch... hij moet hier ook met plezier thuis komen en zich fijn voelen. We hebben qua accessoires wel roze maar doordat de rest eigenlijk heel strak is en we hele robuuste steigerhouten tafels hebben maakt dat het weer `stoer` ofzo.

Ik hoef bij hem ook echt niet aan te komen met een pip behang of een blond servies, dat vind hij echt heel lelijk.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 5 aug 2013 - 22:05

Haha Marin, zo'n badmat zou mijn vriend ook kunnen kopen!
Mijn vriend heeft van huis uit ook meegekregen dat je pas iets nieuws koopt als het oude kapot is. We hebben nu servies van zijn ouders gekregen, saai wit. Ik zou graag nieuw servies willen als we gaan settelen in een nieuw appartement, maar ik weet nu al dat dat een discussie gaat worden...

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:09

Mrs. Harrison schreef:
Marin schreef:

Hahaha ohhneee! Maar goed als dat het enige is!

Mijn vriend heeft 2 dingetjes die ik niet zo heel leuk vind, maar hij wel. Nou prima haha. Hij heeft zo'n cookie jar in de vorm van een haai en als je die open doet hoor je dat jaws geluidje, tudu, tudu weetjewel? Dat vind ik niet zo'n leuk ding, maar boeie, als het daar bij blijft :P.

Hahaha oh dat klinkt ook wel echt fout ja. Hier staat zo'n Kermit knuffel die geluid maakt als je op z'n hand drukt, zo'n collectors item. Vind ik ook een stom ding. Maar ik weet ook dat het voor m'n vriend veel betekent omdat hij het van een (let wel: EEN) dierbare vriendin heeft gekregen, dus dan vind ik dat ook prima, ga ik echt niet eisen dat ie dat weggooit ofzo. Maar goed, andersom vindt hij mijn Amour letters heel lelijk, en zo zijn er wel meer kleine dingetjes die we allebei niks vinden van elkaar. Zolang het ene maar niet het andere overheerst, vind ik het wel prima, en het lijkt me wel echt heel fijn om echt samen nieuwe meubels uit te gaan zoeken op een gegeven moment. Nu is 't zo'n allegaartje. Het zou van mij dan best iets vrouwelijker mogen, maar al die hartjes hoef ik niet meer, dan wordt 't weer zo'n vrouwelijke explosie. Ik vind het wel leuk om een middenweg te zoeken waarin we samen blij zijn, dat is wel belangrijk, het is het huis van ons beiden.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:10

Jente schreef:Haha Marin, zo'n badmat zou mijn vriend ook kunnen kopen!
Mijn vriend heeft van huis uit ook meegekregen dat je pas iets nieuws koopt als het oude kapot is. We hebben nu servies van zijn ouders gekregen, saai wit. Ik zou graag nieuw servies willen als we gaan settelen in een nieuw appartement, maar ik weet nu al dat dat een discussie gaat worden...

Misschien een tip: Kan je niet gewoon wat andere leuke bakjes en schaaltjes en glaasjes kopen? Een standaard wit servies is heel makkelijk op te leuken met ander klein spul er bij. Dat doe ik ook :P

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:13

Mrs. Harrison schreef:Gelukkig hebben mijn vriend en ik heel erg dezelfde smaak dus deze discussie hebben we niet, lijkt me best lastig! 
Hij zei meteen: geen roze! Haha. Maar gelukkig ben ik zelf ook wel klaar met het roze en de bloemetjes.

Jullie slaapkamer is nu blauwig he? Hoe is de rest van het huis eigenlijk geworden?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:21

Whaha nu zie ik net dat Exo die badmat ook thuis heeft liggen, in het Buikjes topic staat een foto. Hahaha, oeps.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Exogenesis ma 5 aug 2013 - 22:23

Hahaha! Ja, en die heeft mijn man uitgekozen! En beneden hebben we er eentje in het roze. Ook door hem uitgekozen Laughing
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 22:25

Ik vind 'm zo lelijk, sorry! :P Daar kibbelen we altijd over hier in huis, over die stomme badmat. Laughing 
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Harrison ma 5 aug 2013 - 22:26

Marin schreef:
Mrs. Harrison schreef:Gelukkig hebben mijn vriend en ik heel erg dezelfde smaak dus deze discussie hebben we niet, lijkt me best lastig! 

Jullie slaapkamer is nu blauwig he? Hoe is de rest van het huis eigenlijk geworden?

Nee licht groenig! Ik zal even wat foto's plaatsen.
Een vrouwenhuis als man Null_zps7e2365c7
Een vrouwenhuis als man Null_zps3d027deb

Een vrouwenhuis als man Null_zps4807f766
Een vrouwenhuis als man Null_zps9890ebb2
(Er komt nog een andere bank en tv meubel en er moeten nog wat dingetjes opgehangen worden haha)
Woonkamer
Een vrouwenhuis als man Null_zpse61761fe
Badkamer
Een vrouwenhuis als man Null_zpsdf187d92
Een vrouwenhuis als man Null_zpsbd14b5d2

Slaapkamer

Laatst aangepast door Mrs. Harrison op ma 5 aug 2013 - 23:38; in totaal 2 keer bewerkt
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud