Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

+3
Mamsie
Pien
chipa
7 plaatsers

Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  chipa zo 4 aug 2013 - 0:50

Na mijn verlof wil ik dmv ouderschapsverlof 3 dagen gaan werken. Man werkt 4 dagen dus dan hebben we 2 dagen opvang nodig.
De baby gaat sowieso dan 2 dagen naar mijn ouders het eerste jaar.

F gaat nu 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn ouders. We willen hem dan of 1 dag naar mijn ouders laten gaan en 1 dag kdv of 2 halve dagen Pzs en daarna naar mijn ouders.

Qua praktische en qua contunuiteit denkt ik dat het eerste de beste optie is.
Qua prijs scheelt het 80 euro in de maand. Mar belangrijkste vind ik dat f het naar zijn zin heeft. Lijkt mij best veel voor een kind: broertje of zusje erbij en dan weg van kdv en weer wennen bij Pzs.

wat zouden jullie doen? Kdv of Pzs? Volgens mij leren ze bij zowel kdv als Pzs alles ter voorbereiding op de basisschool.

Hij zou natuurlijk ook 2 hele dagen naar mijn ouders kunnen maar vind het belangrijk dat hij met kindjes omgaat en die zijn hier niet veel in de buurt en ook weinig vriendinnen met kids.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Pien zo 4 aug 2013 - 0:52

Ik zou zelf voor 2 dagdelen psz gaan....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Mamsie zo 4 aug 2013 - 0:57

Pien schreef:Ik zou zelf voor 2 dagdelen psz gaan....
Ik ook.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Laurientje zo 4 aug 2013 - 1:05

Mamsie schreef:
Pien schreef:Ik zou zelf voor 2 dagdelen psz gaan....
Ik ook.
Ik ook!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Annie24 zo 4 aug 2013 - 1:08

Ik zou gaan voor 1 dag kdv.

Wij hebben nu ook een situatie waarin we voor de keus 1 dag kdv of 2x een halve dag psz staan. In november krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en het kdv is dan 10 minuten met de auto een hele andere richting op dan naar mijn werk, terwijl de psz op 5 minuten lopen is van het nieuwe huis.

Wij maken de keuze om Y. tot het schooljaar 2014/2015 op het kdv te laten. Die ene keer per week rijd ik daar dan maar naar toe, dat maakt me dan ook niet meer uit. Dan gaat hij vanaf september 2014 naar de psz en kan hij van daaruit doorstromen in januari 2015 naar groep 1 (met dezelfde kindjes want de psz zit in de school)

Wij hebben die keuze gemaakt omdat Y. erg slecht tegen veranderingen kan. Dus een nieuw huis én opeens zijn vertrouwde omgeving van het kdv kwijt zorgt er waarschijnlijk voor dat hij totaal van slag is. Nu heeft hij in ieder geval nog de vertrouwde omgeving van het kdv.
We hebben ook overwogen om hem dan vanaf maart ofzo naar de psz te doen er vanuit gaande dat hij dan een paar maanden heeft kunnen wennen aan het nieuwe huis. Echter zijn er dan zoveel vakanties en vrije dagen inclusief de grote vakantie dat ik het weer jammer vind dat hij dan niet naar de psz kan. Vandaar dat we nu kiezen voor september.

Edit; ik weet trouwens niet wat de uren bij jouw psz zijn, maar hier vind ik het verdomd kort. Een ochtend is van 8.45 tm 11.15 uur (2,5 uur dus) en een middag van 13.00 tot 15.00 uur (2 uurtjes dus) Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk weinig vind tov een dag kdv.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  chipa zo 4 aug 2013 - 1:29

Heb nu een Pzs gevonden waarbij je 1 ochtend kan afnemen. Dat is dan van 8:30-11:45 voor 55,- per maand. Erg kort dagje dus mijn ouders moeten dan wel zin hebben om heb af te halen en hem nog tot 16:30 op te vangen. Naast de baby.

2 dagen wil ik me ouders dan heen en weer rijden niet aandoen, als is het 5 min met de auto.

Zou 1 ochtendje Pzs voldoende zijn?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Susan zo 4 aug 2013 - 1:40

Ik zou nooit voor één dag(deel) gaan, voor hem lijkt twee dagdelen peuterspeelzaal me veel prettiger, maar persoonlijk vind ik wel dat de peuterspeelzaal te vaak niet doorgaat (tig studiedagen per jaar, dicht in de schoolvakanties) om als opvang te dienen. Als je ouders op die momenten kunnen bijspringen kan het natuurlijk wel en dan zou ik dat doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  chipa zo 4 aug 2013 - 6:36

Als opvang is de Pzs inderdaad niet handig. Zou echt puur zijn omdat ik wel wil dat hij met andere kindjes kan spelen.

Wil hem eigenlijk vanaf december tot april op het kdv houden maar dan 1 dag per week. Hij is dan ook gewend aan de komst van de baby. En dan vanaf april 1 ochtend Pzs.

Zou 1 ochtend echt te weinig zijn om te wennen? Of om andere reden te weinig?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Liadan zo 4 aug 2013 - 6:47

Ik zou hem gewoon 1 dag in de week op het kdv houden. Een goed kdv biedt hetzelfde aan als een peuterspeelzaal, dus ik zou zelf een afweging maken tussen wat jij vindt van het aanbod van het kdv en van de psz. 
Wij hebben hetzelfde dilemma gehad toen onze dochter ruim 2,5 jaar was en wij hebben haar 1 dag in de week op het kdv gehouden. Het kdv had ook een goed activiteitenaanbod en daar was ze al gewend. 
Voordeel voor jullie is dan dat hij niet ergens anders hoeft te wennen en dat het voor jullie veel handiger is met halen/brengen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  chipa zo 4 aug 2013 - 7:09

Zelf neig ik ook naar kdv....lijkt me praktischer, ook voor m'n ouders. En voor f is het wat hij al gewend is.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 dag kdv of 2 halve dagen pzs Empty Re: 1 dag kdv of 2 halve dagen pzs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum