Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen kies...zelfde soort/klank etc

+8
JD
Angela_1986
Mamsie
Bloempjuh23
Twellie
Printje
Viva
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Flower_L do 6 sep 2012 - 9:36

L heeft geen nl naam, en spreek je ook niet met nl klank uit.
Nu hebben we een meisjesnaam voor deze baby....heel nl uit te spreken. Ook heel ander type naam dan die van l.

In hoeverre houd je hier rekening mee? Vind toch lastig. Dit is een nieuw kindje met eigen naam, maar...wordt natuurlijk vaak in 1zin met zijn of haar broer genoemd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Viva do 6 sep 2012 - 9:41

Lastig, iets als Jan en Bentley vind ik echt heel lelijk naast elkaar, zomaar een voorbeeld.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Printje do 6 sep 2012 - 9:42

Wij hebben wel naar een naam gezocht die bij R past.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Twellie do 6 sep 2012 - 9:47

Ik heb een voorkeur voor namen die bij elkaar passen. Zou niet snel kiezen voor bijvoorbeeld een Engelse naam en een Hollandse naam, behalve als ze bijvoorbeeld qua klank dan weer bij elkaar zouden passen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Bloempjuh23 do 6 sep 2012 - 9:48

Onze namen passen ook bij elkaar. Wat dat betreft is de eerste veel makkelijker smile
Ik vond een 2e meisjesnaam erg moeilijk!

Wij gingen ook elke keer het hele rijtje af met opnoemen of het wel lekker liep.
Ook vond ik dat het bij onze eigen namen moest passen

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Mamsie do 6 sep 2012 - 9:49

Tja als je dat zelf belangrijk vind of niet is aan jullie.
Ik vind het wel belangrijk, maar mijn ouders hebben mijn zus en mij echt 2 totaal verschillende namen gegeven. Vind ik nog altijd een beetje stom haha.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Flower_L do 6 sep 2012 - 9:52

Op zich....het is geen wereld van verschil en klinkt niet stroef of verkeerd..
Beetje jammer dat je dit soort dingen niet kunt checken bij anderen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Viva do 6 sep 2012 - 9:54

Oh ik wil het best checken hoor, of "het kan" Laughing
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Printje do 6 sep 2012 - 9:54

Flower_L schreef:Op zich....het is geen wereld van verschil en klinkt niet stroef of verkeerd..
Beetje jammer dat je dit soort dingen niet kunt checken bij anderen smile

Ik wil het wel voor je checken hoor hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Angela_1986 do 6 sep 2012 - 10:10

Tja, het is natuurlijk ook maar wat je gewend bent... Mijn broertje heeft een naam die amper voorkomt en ik een vrij veel voorkomende naam, zeker in 'mijn generatie'. Alleen sta ik er niet bij stil dat mijn broertje een bijzondere naam heeft als ik die noem en vind ik hem ook niet vreemd klinken naast die van mij. Voor ons is dat heel normaal!

Maar als ik er nu zo over nadenk dan zullen mensen wellicht ook wel eens gedacht hebben... huh? scratch
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  JD do 6 sep 2012 - 10:37

Mwa ik vind wel dat het enigszins bij elkaar moet passen, dus niet "Jos" en "Latoya" ofzo haha!
Maar vind t wat ver gaan om ze echt zelfde klank, lettergrepen enzo te geven....

Al hoop ik ooit 3 dochters te krijgen, vind Yenthe, Sterre en Mette zo leuk bij elkaar smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 17:47

Ik vind het zelf niet heel belangrijk. Het zijn toch twee verschillende mensen?

We hebben gewoon een naam gezocht die we leuk vonden voor ons kindje, niet of het bij J past...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  sanne-84 do 6 sep 2012 - 17:59

Ik heb altijd geegd dat ik darr wel rekening mee houdt bij mmkinderen. Als de eerste een naam uit 1 lettergreep heeft, dan de 2e ook. Maar begin nu steeds meer te zien dat meerdere dat ook niet hebben, en dat wel gewoon past.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  SarahKey do 6 sep 2012 - 17:59

Mijn ervaring is dat je er wel aan went. Mijn achterneefjes heten B.ryan en C.hris. Dacht eerst: nee die naam had ik niet verwacht... dat klinkt toch ook niet? Had een Justin verwacht ofzo. (wel lachen want ik noemde Justin op en mijn nicht wou die als naam haha heel toevallig)

Maar nu zijn we er aan gewend en klinkt het heel normaal. Dus als je die naam echt heel leuk vind zou dat me niet tegen houden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 18:01

Wij hebben daar wel rekening mee gehouden.
Wij vonden Mace een mooie naam maar dat zou hier uitgesproken worden als Mees en dat wilde we niet.
H.ayley en Mees... Dat klinkt echt niet, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Bimbam do 6 sep 2012 - 18:14

Watermeloen, ik had een klasgenoot die heette Se.ba.stiaan (op zijn NL's) en zijn zusje heette Hay.ley. Nu ik er over nadenk vind ik het wel een bijzondere combinatie, maar toen was dat gewoon heel normaal. Dus het is volgens mij ook maar net wat je gewend bent.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  SarahKey do 6 sep 2012 - 18:28

Watermeloen schreef:Wij hebben daar wel rekening mee gehouden.
Wij vonden Mace een mooie naam maar dat zou hier uitgesproken worden als Mees en dat wilde we niet.
H.ayley en Mees... Dat klinkt echt niet, haha.

Mason was ook een idee geweest. Al kort je die naam ook vaak weer af tot idd Mace.

Mochten wij een volgend kindje krijgen word het weer een korte naam. Lekker simpel Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  vlinder-19 do 6 sep 2012 - 18:41

Onze namen zijn niet echt dezelfde soort namen. Vind het zelf niet storend en ook wel bij elkaar passen. Vind de namen vooral erg mooi. Ben wel benieuwd wat anderen er straks van vinden.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen kies...zelfde soort/klank etc Empty Re: Namen kies...zelfde soort/klank etc

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum