Hoeveel huur?
+10
Aziraphale
M@niek
Caroow
Maple
Phileine
Rose
Nyx
Siem
Engelse Drop
nina
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoeveel huur?
Ik verdien ongeveer 24.000 bruto per jaar. Ik kom dan ongeveer uit op 1400,- netto per maand. Ik betaal 600,- aan huur en dan nog 90,- aan g/w/l/. Je moet wat zuiniger zijn op sommige momenten, maar het is goed te doen vind ik.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Fayebella schreef:Ik verdien ongeveer 24.000 bruto per jaar. Ik kom dan ongeveer uit op 1400,- netto per maand. Ik betaal 600,- aan huur en dan nog 90,- aan g/w/l/. Je moet wat zuiniger zijn op sommige momenten, maar het is goed te doen vind ik.
krijg je dan nu ook nog huurtoeslag?
En zou je als je het niet erg vindt, je vaste lasten willen pm'en? Dan heb ik er een beetje een beeld bij wat je kwijt bent aan alles.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
nina schreef:Fayebella schreef:Ik verdien ongeveer 24.000 bruto per jaar. Ik kom dan ongeveer uit op 1400,- netto per maand. Ik betaal 600,- aan huur en dan nog 90,- aan g/w/l/. Je moet wat zuiniger zijn op sommige momenten, maar het is goed te doen vind ik.
En zou je als je het niet erg vindt, je vaste lasten willen pm'en? Dan heb ik er een beetje een beeld bij wat je kwijt bent aan alles.
Dat is weer afhankelijk van de huur. Als je een vrij lage huur hebt, met een redelijk hoog inkomen, dan niet. Is de huur hoger met hetzelfde inkomen, dan weer wel.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
En niet elke woning komt in aanmerking voor huurtoeslag. Dat hangt af van de hoogte van de huur, maar bijvoorbeeld ook als je een toilet/douche deelt met iemand anders dan kom je ook niet altijd in aanmerking voor huurtoeslag
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik ben nu aan het kijken voor huurappartementen die 50% van mijn inkomen zijn, is dat extreem veel dan? Mijn vriend is ook op zoek naar een baan en als hij iets vindt met ongeveer hetzelfde salaris is het dus 25% van ons inkomen. Maar voor mij alleen dus 50%, dan 10% aan eten, 10% aan kleding enzo en dan houd ik nog 30% van mijn inkomen over om te sparen. Of zie ik iets over het hoofd?
Gast- Gast
Jente: Gas, water, licht en verzekeringen (zorg, inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, etc etc)? Internet en telefonie? Maandelijkse aflossing heffingen? Maar ik begrijp dat jullie gaan samenwonen? Dan is het natuurlijk een derde van jullie totaalinkomen.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Maple schreef: Dan is het natuurlijk een derde van jullie totaalinkomen.
Maar haar vriend heeft nu geen baan. Dan is het de helft! En als hij wel een baan heeft, en evenveel verdiend, dan word het dus 1/4 en niet 1/3.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ook geen inkomen uit uitkering?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Nee, hij heeft ook geen uitkering. Hij is net afgestudeerd en nu op zoek naar een baan. Misschien zou ie een uitkering aan kunnen vragen, maar dat is niet nodig zo lang hij nog spaargeld heeft en we sowieso op mijn salaris kunnen leven. Een uitkering aanvragen is in het land waar wij wonen een beetje not done. Dat wordt niet als netjes gezien als je het financieel kunt redden.
Gas is er vrijwel niet hier, alles gaat op elektriciteit en dat is niet duur, dus dat scheelt niet veel in de huur. We betalen nu bijvoorbeeld ruim 1000 euro huur en de elektriciteit daarbij is maar 75 euro extra. Verzekeringen is wel een goed idee, dat hebben we nu helemaal niet, maar daar moeten we eens naar kijken. Zorgverzekering is hier gratis, dus dat scheelt wel, maar we zouden een reisverzekering en inboedelverzekering moeten afsluiten. Internet is vaak inclusief in de huur en anders kost het ook maar 50 euro, dat is in vergelijking met mijn inkomen en de huur niet veel, dus dat is dan vrijwel te verwaarlozen.
Bedankt voor de tips, in het nieuwe appartement toch maar even voor die verzekeringen gaan zitten!
Gas is er vrijwel niet hier, alles gaat op elektriciteit en dat is niet duur, dus dat scheelt niet veel in de huur. We betalen nu bijvoorbeeld ruim 1000 euro huur en de elektriciteit daarbij is maar 75 euro extra. Verzekeringen is wel een goed idee, dat hebben we nu helemaal niet, maar daar moeten we eens naar kijken. Zorgverzekering is hier gratis, dus dat scheelt wel, maar we zouden een reisverzekering en inboedelverzekering moeten afsluiten. Internet is vaak inclusief in de huur en anders kost het ook maar 50 euro, dat is in vergelijking met mijn inkomen en de huur niet veel, dus dat is dan vrijwel te verwaarlozen.
Bedankt voor de tips, in het nieuwe appartement toch maar even voor die verzekeringen gaan zitten!
Gast- Gast
nina schreef:Fayebella schreef:Ik verdien ongeveer 24.000 bruto per jaar. Ik kom dan ongeveer uit op 1400,- netto per maand. Ik betaal 600,- aan huur en dan nog 90,- aan g/w/l/. Je moet wat zuiniger zijn op sommige momenten, maar het is goed te doen vind ik.
Ik krijg geen huurtoeslag, ik verdien net teveel. Maar dat kun je best makkelijk uitreken op de site van de belastingdienst. Je jaarinkomen en een bepaalde huurprijs gewoon invullen en klaar. Volgens mij is de bovengrens voor huurtoeslag 650 euro per maand voor huur. Ik krijg wel zorgtoeslag.
edit: ik heb je een pm gestuurd met mijn vaste lasten.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
In Lwdn kun je wel voor rond die prijs huren, al moet je wel goed letten om welke wijk het gaat. Daarbij heb je waarschijnlijk recht op zorg- en huurtoeslag.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:In Lwdn kun je wel voor rond die prijs huren, al moet je wel goed letten om welke wijk het gaat. Daarbij heb je waarschijnlijk recht op zorg- en huurtoeslag.
Alleen moet je wel ingeschreven staan. En heb geen recht op huurtoeslag, wel een beetje zorgtoeslag.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wat en hoeveel betaal je nog naast je huur
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» huidige huur en maximale huur
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» huidige huur en maximale huur
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: