Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld houd je maandelijks over?

+36
June
PapillonRose
Puggle
Annie24
Aziraphale
Maple
Aagje!
Parel
-Ieniemienie-
Caramba
Star007
Luce
Atelier Madame
Caroow
Engelse Drop
Jeanette
Sophiee
Lavendel
Sun88
ellibre
GreenGrass
Razz
Mamsie
Linda
Darius
Takkie
Highway
Aimee
Shisha
Pien
Flower_L
Dikkie Dik
Floor
Vixen
Sanne
Ellebel
40 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 5:36

Wij kunnen gelukkig nog wel sparen, minimaal, de huidige situatie is dat we na alle vaste lasten en sparen zo'n 500 euro overhouden voor boodschappen en leuke dingen. Na volgende maand loopt mijn vriend z'n ww af, geen recht op bijstand en dan houden we 100-150 euro over voor boodschappen en leuke dingen. En dan kan sparen ook niet meer.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Aziraphale za 3 aug 2013 - 6:14

.

Laatst aangepast door Aziraphale op do 8 aug 2013 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 za 3 aug 2013 - 6:37

Wij spaarden altijd behoorlijk veel, tot we vorig jaar een nieuwbouwwoning hebben aangekocht. Op dit moment hebben we dus de hypotheek inclusief lasten van onze huidige woning + nog eens het spaargedeelte van de nieuwe hypotheek erbij inclusief verzekering.
Hoe we het doen, doen we het, maar we krijgen het voor elkaar om op dit moment elke maand een dure uitgave te hebben in de richting van auto kapot, wasmachine kapot, tv kapot e.d. dus sparen gebeurd op dit moment even niet.

Als we in november de sleutel krijgen van het nieuwe huis wordt er helemaal niet meer gespaard omdat we dan met 2 hypotheken zitten. Geen drama ofzo, want we hebben er rekening mee gehouden dat het kon gebeuren, maar leuk is anders natuurlijk Yes 

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle za 3 aug 2013 - 7:34

Tegen de 900,- als we volgende maand verhuisd zijn dan 1150,- we gaan een stuk goedkoper wonen. Hier sparen we ook van elke maand. De ene keer meer als de ander.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  PapillonRose za 3 aug 2013 - 8:09

Ehm.. Nu even heel weinig! Door de verhuizing aardig door mijn buffer heen en waar ik normaal bijna nooit pech heb, nu aan de lopende band. Dikke rekening van het eigen risico, tandartsrekening, flinke bijbetaling eneco, grote reparatie aan de auto... Vandaag de stofzuiger kapot! Op het moment zit sparen er even niet in door al dit soort grapjes. Dus dan hou ik zo'n 300 euro over voor boodschappen, benzine en eventuele extra's. Nu dus even erg krap. Normaal denk ik zo'n 500 euro voor deze dingen en nog wat er bovenop om te sparen. Vanaf volgende maand hopelijk weer een beetje over de dikke rekeningen heen. En ik ga binnenkort samenwonen, dat zal voor ons beiden ook gaan schelen doordat er we wat dingen kunnen samenvoegen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 3 aug 2013 - 10:40

Star007 schreef:Wij houden na aftrek van alle vaste lasten over ...

500 voor boodschappen incl. luiers e.d. en rookwaar van man.
120 voor bezine voor mijn auto (man heeft lease met tankkaart)
ongeveer 200 voor kleding, verjaardagen en uitjes.

sparen zit er bij ons dus niet in. Bij extra's zoals mijn eindejaarsuitkering of vakantiegeld kunnen we sparen of een keer flink shoppen, vakantie e.d.

Maar geven jullie echt 500 euro uit aan boodschappen? En elke maand 200 aan verjaardagen etc? Want het lijkt me dat je best iets minder zou kunnen uitgeven, en dan prima zou kunnen sparen toch? Als je het echt zou willen bedoel ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 aug 2013 - 10:41

Mijn vriend heeft vanaf 1 september een nieuwe baan; en dan houden we echt enorm veel over per maand en kunnen we heel goed sparen. ZO blij dat we geen zorgen meer hebben smile  En dit zou ook prima kunnen nog met 1, of 2 kindjes.

Gast
Gast

Bericht  June za 3 aug 2013 - 10:51

Engelse Drop schreef:Poeh, mijn leven draait echt nog wel om mij hoor, al heb ik nu een kind. Natuurlijk is het anders geworden, maar ik denk dat het voor een kind ook zeer belangrijk is om te zien dat zijn/haar moeder ook haar eigen leven heeft, haar eigen behoeftes, wensen en ambities. Ik vond dat als kind in elk geval juist heel prettig om te zien van mijn eigen moeder en inspirerend.

Wat moet het heerlijk voor jou zijn dat je een nieuw account hebt. Je bedenkt er gewoon een kind bij en dan mag je lekker overal een mening over hebben. YOLO. Good for you. Enjoy :cheering:.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Bliss za 3 aug 2013 - 11:03

June schreef:
Engelse Drop schreef:Poeh, mijn leven draait echt nog wel om mij hoor, al heb ik nu een kind. Natuurlijk is het anders geworden, maar ik denk dat het voor een kind ook zeer belangrijk is om te zien dat zijn/haar moeder ook haar eigen leven heeft, haar eigen behoeftes, wensen en ambities. Ik vond dat als kind in elk geval juist heel prettig om te zien van mijn eigen moeder en inspirerend.

Wat moet het heerlijk voor jou zijn dat je een nieuw account hebt. Je bedenkt er gewoon een kind bij en dan mag je lekker overal een mening over hebben. YOLO. Good for you. Enjoy :cheering:.

:cheering: 

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parel za 3 aug 2013 - 11:11

Pippa schreef:
Star007 schreef:Wij houden na aftrek van alle vaste lasten over ...

500 voor boodschappen incl. luiers e.d. en rookwaar van man.
120 voor bezine voor mijn auto (man heeft lease met tankkaart)
ongeveer 200 voor kleding, verjaardagen en uitjes.

sparen zit er bij ons dus niet in. Bij extra's zoals mijn eindejaarsuitkering of vakantiegeld kunnen we sparen of een keer flink shoppen, vakantie e.d.

Maar geven jullie echt 500 euro uit aan boodschappen? En elke maand 200 aan verjaardagen etc? Want het lijkt me dat je best iets minder zou kunnen uitgeven, en dan prima zou kunnen sparen toch? Als je het echt zou willen bedoel ik.

Met luiers en sigaretten erbij zit je al heel gauw aan de 500 euro hoor!
Ervan uitgaande dat haar man een gemiddelde roker is en 3 pakjes per week wegrookt, dat is al 20 euro ong. Tel daar 5 euro pw aan luiers bij op en je zit op 75 euro wat je overhoudt voor boodschappen. Zeg dat je shampoo, deo, billendoekjes, vaatwastabletten en wasmiddel hebt, dan zit je pm nog eens op 40 euro. Wat betekend dat je 500-150 euro=350 euro aan boodschappen hebt, dus 75 euro pw. Dat is bij ons echt kiele kiele wil je elke dag vlees hebben en coca cola drinken bijv.

Qua kleding is het een gezin van 3, straks 4, en als er 1 iemand nieuwe schoenen nodig heeft, of een nieuwe jas of iets dan is er zo alweer 100 euro kwijt van het kledingbudget, ik vind het echt niet heel erg ruim. Dan moet je echt geen gekke dingen doen als naar de Efteling gaan bijv.

Sorry, ik overanalyseer graag deze avond Laughing 
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Luce za 3 aug 2013 - 18:35

June schreef:

Het valt wel op, he? smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Chocolate Cookie za 3 aug 2013 - 21:39

Ik probeer iedere maand zo'n 250 euro over te houden. Dat kan ik dan gebruiken als buffer voor onverwachtse dingen.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fortissimo za 3 aug 2013 - 21:47

Wat er binnenkomt:
€ 2400

Helft/ één derde daarvan gaat naar de gezamenlijke rekening, voor de rekeningen van de vaste lasten, boodschappen, cadeautjes en dingen voor in huis.
Dan gaat er nog een deel naar onze gezamenlijke spaarrekening.
Bij mezelf zet ik dan 200 euro op de lopende rekening, de rest gaat naar mijn eigen spaarrekening.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  JD za 3 aug 2013 - 23:10

niks...:shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: