Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld houd je maandelijks over?

+36
June
PapillonRose
Puggle
Annie24
Aziraphale
Maple
Aagje!
Parel
-Ieniemienie-
Caramba
Star007
Luce
Atelier Madame
Caroow
Engelse Drop
Jeanette
Sophiee
Lavendel
Sun88
ellibre
GreenGrass
Razz
Mamsie
Linda
Darius
Takkie
Highway
Aimee
Shisha
Pien
Flower_L
Dikkie Dik
Floor
Vixen
Sanne
Ellebel
40 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  ellibre do 1 aug 2013 - 7:23

Het zegt inderdaad heel weinig. Wij houden na aftrek van enkel de vaste lasten zo'n 3500 euro over maar krijgen nauwelijks een hypotheek. We zouden bij een eerste kind niet in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag maar hebben tegelijkertijd wel twee enorme studieschulden. Het gaat om het totaalplaatje, niet om 1 enkel, weinig zeggend bedrag.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Sun88 do 1 aug 2013 - 19:15

Ik denk dat wij zo 1200 euro overhouden, lijkt veel,, is weinig. Er gaat al zo n 500 naar boodschappen, dan nog voor 2 auto s brandstof, 3 man kleding, uitjes, cadeautjes etc. kunnen nu even niets sparen, behalve de kinderbijslag voor de kleine.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 19:38

Gemiddeld ongeveer 1250 denk ik. Vaste lasten zien er zo uit:

900 hypotheek
900 kinderopvang
700 studieschuld
200 ziektekostenverzekering
50 telefoon kosten

Van die 1250 moeten boodschappen, kleding etc van betaald worden en we sparen per maand een bedrag (tussen 100-250).

Wij maken altijd grapjes van: wow als we geen kinderen en geen studieschuld hadden, waren we rijk! Maar ach, nog een jaar of 15 en dan slinken de vaste lasten enorm (en gaan de kids studeren laughcry )

Gast
Gast

Bericht  Lavendel do 1 aug 2013 - 19:59

Dikkie Dik schreef:Nou idd. Ik zou willen dat ik dat overhield. En tsja bij een kindje moet je nou eenmaal inleveren. Het leven draait niet meer om jou maar om je kindje.

Want jij staat in dienst van je kind en je eigen leven is per definitie afgelopen na een geboorte?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Maple do 1 aug 2013 - 20:08

Ik zou drie moorden plegen voor 900-1000 euro over in de maand. En dat ook nog eens na aftrek van de kinderopvang.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Highway do 1 aug 2013 - 20:58

Lavendel schreef:
Dikkie Dik schreef:Nou idd. Ik zou willen dat ik dat overhield. En tsja bij een kindje moet je nou eenmaal inleveren. Het leven draait niet meer om jou maar om je kindje.

Want jij staat in dienst van je kind en je eigen leven is per definitie afgelopen na een geboorte?

Nee maar ze zijn financieel wel afhankelijk van je, daar gaat het toch over?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lavendel do 1 aug 2013 - 21:18

Ja maar het staat er een beetje van: TO zeurt want zoals je alles voor je kind maar kunt kopen is het goed en wat je voor jezelf overhoudt is niet belangrijk. Moeders moeten toch ook winkelen :nopompom:
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Maple do 1 aug 2013 - 21:27

Het leven staat toch in dienst van je gezin? En dan is het toch evenredig verdeeld? Soms doe je wat voor jezelf en soms wat voor je kind. Het lijkt me verschrikkelijk zo'n moeder te worden die álles opgeeft voor d'r kinderen. Mijn moeder deed dat ook, en hoewel ze een schat van een moeder is vraag ik me soms af of zij er op dat moment echt gelukkiger van was. Ze had twee dolgelukkige kinderen, maar zij, wat had zij écht voor zichzelf? Nu konden we financieel niet zoveel maar toch. Ik kan me nog zo goed herinneren dat broertje en ik een keer naar buiten zijn gestuurd en ik haar vervolgens van buiten af huilend aan de keukentafel zag zitten.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Sophiee vr 2 aug 2013 - 4:01

Wij houden rond de 1100 euro over per maand. Hiervan sparen we 350 euro, de rest is voor boodschappen, benzine, uitjes en leuke dingen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Jeanette vr 2 aug 2013 - 4:30

Te weinig in ieder geval :nopompom: Maar mag niet zeuren, kan er van rond komen. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:21

Poeh, mijn leven draait echt nog wel om mij hoor, al heb ik nu een kind. Natuurlijk is het anders geworden, maar ik denk dat het voor een kind ook zeer belangrijk is om te zien dat zijn/haar moeder ook haar eigen leven heeft, haar eigen behoeftes, wensen en ambities. Ik vond dat als kind in elk geval juist heel prettig om te zien van mijn eigen moeder en inspirerend.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 5:31

Engelse Drop schreef:Poeh, mijn leven draait echt nog wel om mij hoor, al heb ik nu een kind. Natuurlijk is het anders geworden, maar ik denk dat het voor een kind ook zeer belangrijk is om te zien dat zijn/haar moeder ook haar eigen leven heeft, haar eigen behoeftes, wensen en ambities. Ik vond dat als kind in elk geval juist heel prettig om te zien van mijn eigen moeder en inspirerend.

Maar je kan niet meer je geld uitgeven aan een nieuwe garderobe, een weekendje weg en een nieuwe laptop om vervolgens geen beleg meer te kunnen kopen. Zonder kind kan dat wel, mag je lekker zelf weten, maar als je een kind hebt moet je toch echt bij dat soort dingen verder kijken dan je eigen plezier, en ik denk dat dat bedoelt wordt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:50

@Caroow: Niet mee eens. Voordat ik een kind kreeg zorgde ik al goed voor mezelf en dat doe ik nog steeds. Op dat gebied is er eigenlijk niks veranderd, of nouja, eigenlijk wel, nu ik erover nadenk: ik ben juist NOG beter voor mezelf gaan zorgen. Ik geloof echt dat een kind meer heeft aan een gezonde moeder die goed voor zichzelf zorgt, dan aan een moeder die zichzelf haar hele leven wegcijfert en zichzelf altijd op de 2e / 3e/ 6e of laatste plek zet. Wat voor signaal geef je daarmee aan je kind?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 5:52

Engelse Drop schreef:@Caroow: Niet mee eens. Voordat ik een kind kreeg zorgde ik al goed voor mezelf en dat doe ik nog steeds. Op dat gebied is er eigenlijk niks veranderd, of nouja, eigenlijk wel, nu ik erover nadenk: ik ben juist NOG beter voor mezelf gaan zorgen. Ik geloof echt dat een kind meer heeft aan een gezonde moeder die goed voor zichzelf zorgt, dan aan een moeder die zichzelf haar hele leven wegcijfert en zichzelf altijd op de 2e / 3e/ 6e of laatste plek zet. Wat voor signaal geef je daarmee aan je kind?

Maar juist door goed voor jezelf te zorgen omdat je een kind hebt, hou je toch rekening met je kind?

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:59

Ja, tuurlijk hou je altijd rekening met je kind, maar dat is iets heel anders dan de hele wereld alleen nog maar om je kind te laten draaien, dat is in mijn optiek geen gezonde houding.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Atelier Madame vr 2 aug 2013 - 7:04

Engelse Drop schreef:Ja, tuurlijk hou je altijd rekening met je kind, maar dat is iets heel anders dan de hele wereld alleen nog maar om je kind te laten draaien, dat is in mijn optiek geen gezonde houding.

Ik ben geen moeder maar zou zelf liever niet eten dan mijn kind te laten verhongeren hoor.

Wij houden elke maand 1500 euro over (boodschappen enzo al vanaf) waarvan 1000 wordt gespaard en ieder gemiddeld 200-250 voor leuke dingen doet.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Flower_L vr 2 aug 2013 - 7:05

Jullie nemen die opmerking wel erg letterlijk.
TO is een bepaald uitgavenpatroon gewend, en nu er een kind is...is dat wennen. Gezien er minder geld overblijft voor persoonlijke dingen/uitjes/etc....

Ik kan echt niet meer hetzelfde bedrag aan mijzelf uitgeven, als voorheen. Hoe je het ook went of keert....kinderen kosten geld, en 'snoepen' bewust en onbewust van jouw persoonlijke budget.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 7:52

Engelse Drop schreef:@Caroow: Niet mee eens. Voordat ik een kind kreeg zorgde ik al goed voor mezelf en dat doe ik nog steeds. Op dat gebied is er eigenlijk niks veranderd, of nouja, eigenlijk wel, nu ik erover nadenk: ik ben juist NOG beter voor mezelf gaan zorgen. Ik geloof echt dat een kind meer heeft aan een gezonde moeder die goed voor zichzelf zorgt, dan aan een moeder die zichzelf haar hele leven wegcijfert en zichzelf altijd op de 2e / 3e/ 6e of laatste plek zet. Wat voor signaal geef je daarmee aan je kind?

Dan ben je dus of meer gaan verdienen of je geeft niks aan je kind uit.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 18:25

Goed voor jezelf zorgen is niet evenredig aan veel geld uitgeven. Goed voor je kind zorgen al helemaal niet.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 18:34

We hebben het in dit topic over geld. En je reageert op mensen die zeggen dat ze minder overhouden omdat er meer naar hun kindje gaat. Dan neem ik aan dat jij dus ook reageert op dat aspect.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Star007 vr 2 aug 2013 - 20:33

Wij houden na aftrek van alle vaste lasten over ...

500 voor boodschappen incl. luiers e.d. en rookwaar van man.
120 voor bezine voor mijn auto (man heeft lease met tankkaart)
ongeveer 200 voor kleding, verjaardagen en uitjes.

sparen zit er bij ons dus niet in. Bij extra's zoals mijn eindejaarsuitkering of vakantiegeld kunnen we sparen of een keer flink shoppen, vakantie e.d.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Caramba vr 2 aug 2013 - 21:36

wij hebben rond de €600,- over iedere maand. Hebben geen kinderen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  -Ieniemienie- za 3 aug 2013 - 0:09

Wij houden minder dan *** over per maand.
Daar zijn alle vaste lasten inc benzine vanaf.
Daar moeten dus de boodcschappen, kleding, cadeaus en uitjes nog vanaf.
Sparen voor de kinderen doen we wel, voor ons zelf lukt nu even niet.

We vierdienen allebij genoeg, maar we hebben gewoon hele hoge vaste lasten.
Naar mijn idee te hoog. Gelukkig gaat dochter vanaf volgende maand naar school ipv kdv en houden we wat meer over.

Laatst aangepast door -Ieniemienie- op za 3 aug 2013 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Parel za 3 aug 2013 - 5:22

Ik ben wel blij dat wij niet de enige zijn die niet steevast elke maand (kunnen) sparen.
Wij sparen echt van het vakantiegeld bijv.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Aagje! za 3 aug 2013 - 5:27

Parel schreef:Ik ben wel blij dat wij niet de enige zijn die niet steevast elke maand (kunnen) sparen.
Wij sparen echt van het vakantiegeld bijv.

Ik vind dat ook wel 'fijn' om te lezen. Wij sparen ook van vakantie geld, dertiende maand, belasting terug gave en gulle gift van opa en oma. En gelukkig kan mijn man veel bij klussen  Maar van het vaste salaris is dit bijna nooit mogelijk. Er komt altijd wel iets tussendoor.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: