Elk weekend samen?
+12
Arwyn
Moonlight
Sterre
Destino
_Liv
Moira
Rovine
Fortissimo
silly-one
Marin
Middleme
VanillaRose
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Elk weekend samen?
Ik zit een beetje met het volgende, mijn vriend en ik wonen officieel niet samen maar zijn wel bijna elke dag samen/slapen samen. Nou is het zo dat vooral mijn vriend altijd verwacht dat we samen dingen gaan ondernemen in het weekend.
Ongeveer om de week werk ik op zaterdag en heeft hij de hele dag voor zichzelf. Ik heb in het weekend nooit een dag voor mezelf. Ook ontstaan er weleens irritaties omdat hij verwacht dat we "iets" doen gaan en ik gewoon lekker relaxed wil ontbijten en vervolgens naar de markt bijvoorbeeld.
Vraag me af hoe dat bij jullie gaat? Maken jullie elk weekend samen plannen en gaan jullie er van uit dat jullie het hele weekend samen doorbrengen? of gaan jullie elk jullie eigen weg en zien jullie elkaar later wel weer? Wonen jullie samen? Misschien maakt dat wel verschil of je wel of niet samenwoont.
Ongeveer om de week werk ik op zaterdag en heeft hij de hele dag voor zichzelf. Ik heb in het weekend nooit een dag voor mezelf. Ook ontstaan er weleens irritaties omdat hij verwacht dat we "iets" doen gaan en ik gewoon lekker relaxed wil ontbijten en vervolgens naar de markt bijvoorbeeld.
Vraag me af hoe dat bij jullie gaat? Maken jullie elk weekend samen plannen en gaan jullie er van uit dat jullie het hele weekend samen doorbrengen? of gaan jullie elk jullie eigen weg en zien jullie elkaar later wel weer? Wonen jullie samen? Misschien maakt dat wel verschil of je wel of niet samenwoont.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Elk weekend samen?
Wij wonen nog niet samen, maar slapen inmprincipe wel elk weekend bij elkaar. Vriend werkt op zaterdag, dus dan doe ik lekker dingen voor mijzelf, al dan niet met anderen.
Op zondag doen we meestal dingen samen, al dan niet gepland. Als een van de twee iets heeft in het weekendis het ook goed.
Op zondag doen we meestal dingen samen, al dan niet gepland. Als een van de twee iets heeft in het weekendis het ook goed.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Toen we nog niet samen woonden zagen we elkaar alleen in het weekend, dus toen waren we altijd samen in 't weekend. Nu in de praktijk doen we eigenlijk ook vrijwel alles samen, behalve als ik in 't weekend moet werken of als hij gaat golfen of op reis is ofzo. Maar over 't algemeen zijn we altijd samen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Toen ik het nog met mijn ex had waren we vaak in het weekend samen. Hij woonde nog thuis en ik niet meer. Dus vaak zaten we bij mij. Maar we spraken wel losse dingen af in het weekend. Als ik moest tennissen ging ik tennissen en als hij wilde gaan motorrijden met vrienden deed hij dat. Soms ging ik achterop, maar anders had ik de dag voor mijzelf.
Ik zou het wel aankaarten bij je vriend dat je soms in het weekend ook behoefte aan een beetje "ik-tijd"
Ik zou het wel aankaarten bij je vriend dat je soms in het weekend ook behoefte aan een beetje "ik-tijd"
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Mijn vriend en ik doen allebei waar we zin in hebben, maar bespreken dat wel met elkaar. Soms doen we dan dingen samen en soms apart. We eten wel meestal samen, maar als dat niet lukt is t ook niet erg. Er zijn geen verwachtingen en verplichtingen en dat is wel fijn.
Gast- Gast
We zijn het helemaal niet gewend om weekenden samen te zijn. Toen we nog niet samenwoonden zag ik mijn vriend alleen op donderdag- en zondagavond. Toen we eenmaal samenwoonden het eerste jaar zag ik hem ook nauwelijks in de weekenden, want dan was hij zijn ouders helpen; of ik aan het werk. Nu heb ik soms een weekend, of weekend dag vrij, maar voelen we ons niet verplicht iets altijd te moeten doen. Ook lekker om lekker te ontbijten, te lummelen en wat te lezen toch? Wij genieten juist van rustige dagen Maar zien elkaar natuurlijk ook doordeweeks gewoon in de avond of keer een dag, dus dat is misschien wel anders.
Gast- Gast
Pippa, wij zien elkaar ook bijna elke avond en zijn dan juist altijd samen thuis, hij gaat soms even sporten maar eten en slapen bijna altijd samen. Maar juist in het weekend wil ik ook weleens rustig aan doen, moet elke dag om 7.00 uur beginnen met werken en wil in het weekend dan weleens uitslapen of rustig aan doen. Maar m'n vriend heeft in zijn hoofd dat elk weekend iets gedaan moet worden, weg van huis, wandelen of ergens heen "want daar heeft hij weekend voor" en hij vind het saai als ik niet wil doen of gewoon thuis wil zijn of naar de stad ofzo. We moeten er maar eens over praten binnenkort
VanillaRose- Fluisteraar
Dan kun je het toch gewoon verdelen? Ene dag ga je wat doen wat hij leuk vind, andere dag slapen jullie lang uit, uitgebreid ontbijten en gaan jullie in de middag even stukje fietsen of lekker film kijken ofzo. Of heel weekend niks, andere weekend van alles plannen. Gewoon samen afspreken toch! Of hij ochtend even weg, jij ochtend uitrusten en dan in de middag samen wat doen. Allebei beetje rekening met elkaar houden
Gast- Gast
Wij mogen graag samen zijn in het weekend, omdat we de hele week aan het werk zijn. Maar straks is mijn vriend bezig met de voetbal zaterdags, en ik regelmatig met de muziek dus doen we in het weekend ook dingen apart. Maar tijd voor ons samen vind ik heel erg belangrijk in het weekend.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Over het algemeen zien we elkaar elk weekend, maar meestal maar de helft ervan. We kijken een beetje welke afspraken we al hebben staan en plannen daaromheen. Zo had hij vorige week een barbecue, ik mocht eventueel mee. Had zelf alleen al iets anders, dus zagen we elkaar pas zondagochtend. Doordeweeks zien we elkaar vaak wel 1 avond/nacht, ondanks de afstand. Wel zien we elkaar niet lang achter elkaar omdat we beiden katten hebben die we liever niet te lang alleen laten.
Soms gaan we iets doen, maar dat kan ook wat kleins zijn, zoals uitgebreid koken of een ijsje halen. Soms ook een dagje efteling of zwemmen. Het is maar net hoe het loopt, meestal verzinnen we wat leuks, maar vinden het ook leuk wat rond te keutelen.
Soms gaan we iets doen, maar dat kan ook wat kleins zijn, zoals uitgebreid koken of een ijsje halen. Soms ook een dagje efteling of zwemmen. Het is maar net hoe het loopt, meestal verzinnen we wat leuks, maar vinden het ook leuk wat rond te keutelen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Toen wij nog niet samenwoonden sliepen we iedere dag samen, dus ook in het weekend. Maar we hadden afgesproken dat de zaterdagavond en de zondagochtend echt voor ons was en de rest had ieder sowieso zijn eigen agenda. Mocht een van ons toch iets op de zaterdagavond hebben, dan spraken we gewoon af hoe we het dan deden. Hadden we niks dat weekend, dan zaten we bij elkaar. Ook prima.
Nu spreken we aan het begin van de week af wat we wanneer samen gaan doen. Dit moet wel omdat ik vooral 's avonds en in het weekend werk en hij overdag en doordeweeks. Zouden we dit niet doen, dan lopen we elkaar steeds mis.
Nu spreken we aan het begin van de week af wat we wanneer samen gaan doen. Dit moet wel omdat ik vooral 's avonds en in het weekend werk en hij overdag en doordeweeks. Zouden we dit niet doen, dan lopen we elkaar steeds mis.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
We doen beide wat we leuk vinden in het weekend, maar wel in overleg. Het kan zijn dat we iets samen of alleen doen. Mijn vriend werkt soms in het weekend en dan plan ik vaak iets met vriendinnen/familie. Wij wonen samen, maar zo deden we het ook toen we nog thuis woonden. Bij ons wisselt het elke week.
_Liv- Fluisteraar
- Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13
.
Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Ik woon samen en de vrijdag is vriendenavond en zaterdag is van ons samen. Maar daar zijn we niet heel strak in ofzo hoor, als ik een keer iets heb op zaterdag of hij is dat geen probleem natuurlijk. Maar we proberen er wel altijd rekening mee te houden.
Toen we nog niet samenwoonden waren we ook elk weekend samen, maar dan deden we eigenlijk hetzelfde als nu.
Toen we nog niet samenwoonden waren we ook elk weekend samen, maar dan deden we eigenlijk hetzelfde als nu.
Gast- Gast
Carrie: Als je dan op zaterdag je dagje samen hebt, ga je dan ook altijd weg? Of zijn jullie ook weleens gewoon samen thuis en zie je dat ook als een dagje samen?
Ik wil in principe ook graag bij mijn vriend zijn en de dag samen doorbrengen alleen hij wilt altijd weg, en daar heb ik niet altijd evenveel zin in. Ik kan ook de dag "samen" doorbrengen door elk ons eigen ding te doen en dan elkaar 's avonds weer te zien. Hij verwacht ook altijd dat we samen zijn en zegt altijd meteen op zaterdagochtend "wat gaan we doen?".
Ik wil in principe ook graag bij mijn vriend zijn en de dag samen doorbrengen alleen hij wilt altijd weg, en daar heb ik niet altijd evenveel zin in. Ik kan ook de dag "samen" doorbrengen door elk ons eigen ding te doen en dan elkaar 's avonds weer te zien. Hij verwacht ook altijd dat we samen zijn en zegt altijd meteen op zaterdagochtend "wat gaan we doen?".
VanillaRose- Fluisteraar
VanillaRose schreef:Carrie: Als je dan op zaterdag je dagje samen hebt, ga je dan ook altijd weg? Of zijn jullie ook weleens gewoon samen thuis en zie je dat ook als een dagje samen?
Kan van alles zijn. Standaard slapen we samen uit. Daarna ga ik opruimen, schoonmaken, en hij ook. Ik doe dan ook nog de weekboodschappen, hij gaat dan vaak naar vrienden, of series kijken of gamen. Dan eten we samen, en in de avond kijken we een film, of picnicken op bed, of we gaan uit eten, of naar de bios, of samen naar vrienden.
Gast- Gast
Deels herkenbaar ja. Ik vind het heerlijk om in het weekend even niks te moeten of te plannen, en kom tot rust als ik één dag heb waarop ik zelf kan bepalen wat ik doe en wanneer zonder afspraken. Dat komt er niet altijd van, maar ik probeer toch eens in de twee weken een dagje niks te hebben. Dan vind ik het ook wel gezellig als mijn vriend er is, maar hij vraagt dan ook altijd 's ochtends 'Sterre, wat zullen we vandaag gaan doen?' . Soms wil ik gewoon echt even niks en ben ik ook echt niet gezellig, en dat vindt hij niet altijd leuk. Inmiddels weet hij dat hij me dan gewoon even moet laten en doen we dan bijvoorbeeld 's avonds wel wat samen. Dan gaat hij ook gewoon even bij een vriend langs of wat klussen of de stad in.
Ik zou het wel naar hem uitspreken, en zeggen dat je het heel leuk vindt om samen dingen te plannen maar je ook wat tijd voor jezelf nodig hebt. Dat voorkomt onnodige irritaties aan beide kanten.
Ik zou het wel naar hem uitspreken, en zeggen dat je het heel leuk vindt om samen dingen te plannen maar je ook wat tijd voor jezelf nodig hebt. Dat voorkomt onnodige irritaties aan beide kanten.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Mijn vriend en ik wonen samen. Hij werkt om het weekend dus ik heb vaak genoeg "me-time". Maar als hij een keer wat wil doen op het weekend dan moet hij dit lekker kunnen doen maar over het algemeen zijn wij altijd samen.
Als we afspreken met vrienden vragen we altijd aan elkaar of de ander mee wil. Zo ja, gezellig zo nee, je eigen plan trekken.
Als hij er geirriteerd van raakt, dan moet je dit met hem kunnen bespreken. Ik snap best als je om het weekend werkt dat je dan gewoon lekker bij wilt tanken... Lijkt me logisch.
Als we afspreken met vrienden vragen we altijd aan elkaar of de ander mee wil. Zo ja, gezellig zo nee, je eigen plan trekken.
Als hij er geirriteerd van raakt, dan moet je dit met hem kunnen bespreken. Ik snap best als je om het weekend werkt dat je dan gewoon lekker bij wilt tanken... Lijkt me logisch.
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Wij wonen samen. Als je dan altijd dingen moet doen, zou ik dat echt niet trekken, haha. We zijn heel goed in luie dagen thuis. Lekker op de bank hangen of hij gaat gamen oid. Even bijkomen van de werkweek.
Toen we nog niet samenwoonden zagen we elkaar wel eigenlijk elk weekend, maar dat was dan vaak 's avonds. Zaterdag overdag deden we gewoon onze eigen dingen. We studeerden allebei nog, hadden een bijbaan en waren dus ook vaak aan het werk op zaterdag. Als we elkaar 's avonds zagen was dat ook vaak genoeg gewoon thuis. Samen een film kijken of zo. Elk weekend maar ergens heen moeten of iets moeten doen is niks voor mij, ben best wel een huismus eigenlijk, haha.
Ik zou het er zeker wel met hem over hebben hoor. Gewoon lekker niks doen samen thuis is toch ook fijn? Ik kan er juist echt van genieten om samen een film te kijken oid. En nu heb ik een zaterdag gevoel terwijl het pas donderdag is..
Toen we nog niet samenwoonden zagen we elkaar wel eigenlijk elk weekend, maar dat was dan vaak 's avonds. Zaterdag overdag deden we gewoon onze eigen dingen. We studeerden allebei nog, hadden een bijbaan en waren dus ook vaak aan het werk op zaterdag. Als we elkaar 's avonds zagen was dat ook vaak genoeg gewoon thuis. Samen een film kijken of zo. Elk weekend maar ergens heen moeten of iets moeten doen is niks voor mij, ben best wel een huismus eigenlijk, haha.
Ik zou het er zeker wel met hem over hebben hoor. Gewoon lekker niks doen samen thuis is toch ook fijn? Ik kan er juist echt van genieten om samen een film te kijken oid. En nu heb ik een zaterdag gevoel terwijl het pas donderdag is..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Het ligt er bij ons echt aan. Zoals vandaag zien we elkaar niet. M'n vriend is zojuist vertrokken naar z'n eerste trainingsdag en gaat daarna naar een dorpsfeest in de buurt tot vanavond laat. Ik heb gezellig met vriendinnen afgesproken de hele dag. Morgen zien we elkaar weer wel, hebben we wel met mensen afgesproken.
Op zaterdag zien we elkaar meestal alleen 's ochtends ivm voetbal van m'n vriend. Toen we nog niet samenwoonden zagen we elkaar op zaterdagavond ook vaak niet, omdat we deze avond vrij hielden voor onze vrienden en vriendinnen. Soms gingen we met gezamelijke vrienden iets doen, soms met de mannen en de vrouwen apart.
Is altijd prima gegaan zo!
Op zondag zijn we ook niet altijd hele dagen bij elkaar, soms moet mijn vriend weg voor zijn vrijwilligerswerk.
In de zomer gaat mijn vriend graag naar festivals en ik kan dat niet, dus zie ik hem ook niet ieder weekend.
Maar ik vind het prima zo, ik zie hem nog vaak genoeg En als we erg druk zijn doordeweeks en vele weekenden, plannen we gewoon een weekendje niets in en zijn we wel het hele weekend samen
Op zaterdag zien we elkaar meestal alleen 's ochtends ivm voetbal van m'n vriend. Toen we nog niet samenwoonden zagen we elkaar op zaterdagavond ook vaak niet, omdat we deze avond vrij hielden voor onze vrienden en vriendinnen. Soms gingen we met gezamelijke vrienden iets doen, soms met de mannen en de vrouwen apart.
Is altijd prima gegaan zo!
Op zondag zijn we ook niet altijd hele dagen bij elkaar, soms moet mijn vriend weg voor zijn vrijwilligerswerk.
In de zomer gaat mijn vriend graag naar festivals en ik kan dat niet, dus zie ik hem ook niet ieder weekend.
Maar ik vind het prima zo, ik zie hem nog vaak genoeg En als we erg druk zijn doordeweeks en vele weekenden, plannen we gewoon een weekendje niets in en zijn we wel het hele weekend samen
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Wij wonen niet samen en werken beiden onregelmatig. Het is bij ons altijd wel roosters naast elkaar leggen en kijken wanneer we beiden vrij zijn. Ik vind het belangrijk om ook binnen een relatie tijd voor mezelf te hebben en voor mijn hobbies. Ik sport bijvoorbeeld 4x per week. Ik probeer dat vaak wel zo te plannen dat dat op momenten valt waarop mijn vriend werkt, maar al is hij vrij, dan motiveert hij mij altijd om te gaan.
Qua plannen ligt het er een beetje aan hoe druk we het hebben. Is een van ons veel vrij: 'dan zien we wel', aangezien het dan makkelijker is om naar elkaar toe te gaan. Maar als ik echt een druk schema heb, dan probeer ik wel voor de aankomende week alvast af te spreken wanneer we elkaar zien. Vervolgens plan ik mijn hobbies. Zo probeer ik te voorkomen dat ik precies op die ene vrije avond van ons beiden weg ben, of dat we elkaar steeds maar kort kunnen zien.
Qua plannen ligt het er een beetje aan hoe druk we het hebben. Is een van ons veel vrij: 'dan zien we wel', aangezien het dan makkelijker is om naar elkaar toe te gaan. Maar als ik echt een druk schema heb, dan probeer ik wel voor de aankomende week alvast af te spreken wanneer we elkaar zien. Vervolgens plan ik mijn hobbies. Zo probeer ik te voorkomen dat ik precies op die ene vrije avond van ons beiden weg ben, of dat we elkaar steeds maar kort kunnen zien.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Carrie schreef:Ik woon samen en de vrijdag is vriendenavond en zaterdag is van ons samen. Maar daar zijn we niet heel strak in ofzo hoor, als ik een keer iets heb op zaterdag of hij is dat geen probleem natuurlijk. Maar we proberen er wel altijd rekening mee te houden.
Zo doen mijn broer en zijn vriendin het ook.
Ik woon nog niet samen en doordat we allebei nog student zijn en ik in de horeca werk, wisselt ons schema nogal per week.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
June schreef:Carrie schreef:Ik woon samen en de vrijdag is vriendenavond en zaterdag is van ons samen. Maar daar zijn we niet heel strak in ofzo hoor, als ik een keer iets heb op zaterdag of hij is dat geen probleem natuurlijk. Maar we proberen er wel altijd rekening mee te houden.
Zo doen mijn broer en zijn vriendin het ook.
Ik woon nog niet samen en doordat we allebei nog student zijn en ik in de horeca werk, wisselt ons schema nogal per week.
Ik heb vorige week met Punk'd gegeten waar jij werkt! En de keer daarvoor dat ik bij haar op bezoek was ook, bleek! Leuk .
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Wat leuk! Kom je de volgende keer als ik er ben ?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Haha, ja dat is goed! Wanneer werk je?
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2