Hoeveel rekening hou je met elkaar?
+29
M@niek
Twellie
Maple
Flower_L
CCC
Lejow
Minx
xxjojootjexx
minoessepoes
Pien
Destino
*Lookie*
Sayuri
Aagje!
Kamperseboekenwurm
Toet
Punk'd
_Liv
Moira
studiebol
Aimee
luisa
Marin
SoGood
Bacio
Tania
Taeda
Susan
Artemis
33 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoeveel rekening hou je met elkaar?
Punk'd schreef:Ik kan trouwens echt genieten van het feit dat hij op de computer zit of zit te lezen en ik zit bij de tv. Dan praten we niet, maar ik voel zijn aanwezigheid wel haha. Ik vind dat zo fijn
Hahaha daar moeten wij nog zo aan wennen! Het eerste jaar dat we samenwoonden deden we echt ALTIJD alles samen. Tenzij ik moest overwerken, maar dan voelde het amper als relaxen voor mij natuurlijk (voor hem wel). Nu sinds een paar weekjes gaat hij heel soms gamen in de studeerkamer en dan voelt het zo onwennig! Het enige moment dat we echt even alleen zijn 's avonds is als hij staat te roken op het balkon, maar nu het zulk lekker weer is, ga ik vaak ook gewoon mee om te kletsen. Laatst ging hij ook golfen met vrienden en bleef ik thuis. Echt best gek eigenlijk. Moet er heel erg aan wennen dat we soms dingen NIET samen hoeven te doen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja we houden rekening met elkaar, maar tot nu toe is dat nooit echt aan de orde geweest eigenlijk. We laten elkaar heel vrij, hij sport een aantal keer in de week, gaat naar vrienden, of hij gaat een weekendje weg, ik loop hard, ga met vriendinnen de stad in, of naar de kroeg, ergens logeren. Vind het heerlijk zo.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Wij houden heel veel rekening met elkaar en ik vind dat dat ook hoort in een relatie.
Overleggen veel als het gaat om weg gaan, leuke dingen doen of wat dan ook.
Ik ga bijv 1keer in de maand op woensdagavond met vriendinnen weg, mijn man moet dan die avond thuis blijven en dat vind hij prima. Hij gaat 1 keer in de maand een avond met zijn vader en broer naar de sauna, dat plant hij eigenlijk altijd op mijn vrije vrijdagavond omdat we anders met oppas zitten.
Verder ondernemen we vrij veel met zijn drieen, naar vrienden gaan we met zijn drieen en dan gaat E daar naar bed of mijn man brengt ons thuis en gaat op de fiets terug zodat hij het " laat" kan maken en een biertje kan drinken.
Nu ik zwanger ben en aardig op het einde loop is hij meer van huis weg als mij, ik heb er niet echt zin meer in en kan 's avonds ook geen fijne houding meer vinden waardoor ik het liefst lekker op de bank zit/ hang/ lig.
1 keer per jaar gaan wij een weekend naar een hotelletje samen en gaat E logeren. Daarnaast proberen we zeker 1 keer per 2 maanden een avond met zijn tweeen te plannen. We voelen beide niet de behoefte dat zonder elkaar te doen.
Overleggen veel als het gaat om weg gaan, leuke dingen doen of wat dan ook.
Ik ga bijv 1keer in de maand op woensdagavond met vriendinnen weg, mijn man moet dan die avond thuis blijven en dat vind hij prima. Hij gaat 1 keer in de maand een avond met zijn vader en broer naar de sauna, dat plant hij eigenlijk altijd op mijn vrije vrijdagavond omdat we anders met oppas zitten.
Verder ondernemen we vrij veel met zijn drieen, naar vrienden gaan we met zijn drieen en dan gaat E daar naar bed of mijn man brengt ons thuis en gaat op de fiets terug zodat hij het " laat" kan maken en een biertje kan drinken.
Nu ik zwanger ben en aardig op het einde loop is hij meer van huis weg als mij, ik heb er niet echt zin meer in en kan 's avonds ook geen fijne houding meer vinden waardoor ik het liefst lekker op de bank zit/ hang/ lig.
1 keer per jaar gaan wij een weekend naar een hotelletje samen en gaat E logeren. Daarnaast proberen we zeker 1 keer per 2 maanden een avond met zijn tweeen te plannen. We voelen beide niet de behoefte dat zonder elkaar te doen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik probeer wel echt rekening te houden met hem. Zo sta ik 3 a 4 keer in de week om 5 uur 's ochtends op en mijn man zijn wekker gaat pas om 8 uur. Dan leg ik 's avonds mijn kleding op de badkamer en zet ik mijn schoenen bij de voordeur zodat hij zo min mogelijk last van mij heeft.
Ook werkt hij 1 weekend in de maand en ik plan dan juist dingen met mijn moeder of vriendinnen. Aan de ene kant omdat ik het niet leuk vind om alleen thuis te zitten, aan de andere kant omdat hij niet altijd zin heeft in die dingen. Dingen met gemeenschappelijke vrienden plan ik juist weer niet omdat ik weet dat hij dat hij het jammer vind als hij daar niet bij kan zijn.
Wij gaan beide regelmatig zonder elkaar stappen of uit eten met vrienden e.d maar we proberen het altijd zo te plannen dat we in het weekend minimaal 1 avond samen hebben. Soms hebben we weken dat we heel het weekend samen zijn en soms hebben we weken dat we het echt moeten plannen.
Wij gaan altijd wel mee naar elkaars familie, dat vind ik wel een beetje vanzelfsprekend eigenlijk, zeker met dingen zoals verjaardagen bijvoorbeeld. Maar onze ouders wonen ook op twee uur reizen van deur tot deur en maar 400m van elkaar af, dus dat combineren we eigenlijk altijd.
Als mijn man thuis is dan gaat hij vaak tegelijk met mij naar bed omdat hij weet dat ik dat fijn vind, terwijl ik dan om tien uur wel zo'n beetje in bed moet liggen, hij gaat pas veel later slapen maar dan leest hij boeken op zijn i-pad en ligt dus lekker naast me.
Als er kinderen zijn dan is het inderdaad veel meer regelen, afspraken maken en rekening houden met elkaar omdat je dan niet meer zomaar kan gaan en staan waar je wil, dat is bij ons nu nog niet aan de orde.
Ook werkt hij 1 weekend in de maand en ik plan dan juist dingen met mijn moeder of vriendinnen. Aan de ene kant omdat ik het niet leuk vind om alleen thuis te zitten, aan de andere kant omdat hij niet altijd zin heeft in die dingen. Dingen met gemeenschappelijke vrienden plan ik juist weer niet omdat ik weet dat hij dat hij het jammer vind als hij daar niet bij kan zijn.
Wij gaan beide regelmatig zonder elkaar stappen of uit eten met vrienden e.d maar we proberen het altijd zo te plannen dat we in het weekend minimaal 1 avond samen hebben. Soms hebben we weken dat we heel het weekend samen zijn en soms hebben we weken dat we het echt moeten plannen.
Wij gaan altijd wel mee naar elkaars familie, dat vind ik wel een beetje vanzelfsprekend eigenlijk, zeker met dingen zoals verjaardagen bijvoorbeeld. Maar onze ouders wonen ook op twee uur reizen van deur tot deur en maar 400m van elkaar af, dus dat combineren we eigenlijk altijd.
Als mijn man thuis is dan gaat hij vaak tegelijk met mij naar bed omdat hij weet dat ik dat fijn vind, terwijl ik dan om tien uur wel zo'n beetje in bed moet liggen, hij gaat pas veel later slapen maar dan leest hij boeken op zijn i-pad en ligt dus lekker naast me.
Als er kinderen zijn dan is het inderdaad veel meer regelen, afspraken maken en rekening houden met elkaar omdat je dan niet meer zomaar kan gaan en staan waar je wil, dat is bij ons nu nog niet aan de orde.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Kamperseboekenwurm schreef:Punk'd schreef:Wij zijn allebei best wel huismussen en mijn vriend nog wel een tikkel erger dan ik. Eigenlijk kan ik gaan en staan waar ik wil want hij is 's avonds zo goed als altijd thuis.
Heel soms is hij wel eens weg (zeg 3x per jaar 's avonds alleen) en dan verveel ik mezelf al de pleuris hahaha. Ik vind het stiekem wel lekker dat hij zoveel thuis is, maar vraag hem soms ook of hij geen behoefte heeft aan vrienden. Maar dat heeft hij niet. Nouja, dan prima zo.
Ik vind vrienden een stuk belangrijker en ben daarom ook vaker weg.
Heel herkenbaar, mijn man heeft ook geen vrienden en daar ook geen behoefte aan. Ben dus alleen 'alleen thuis' op mijn vrije woensdag en als hij naar een thuiswedstrijd is van de plaatselijke Eredivisie club.
Hebben wij een club die in de Eredivisie speelt dan?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
xxjojootjexx schreef:
Zo ver als ik weet halen ze bij lange na dat niveau niet. Zijn vooral schoppartijen die ik bij jullie heb gezien....
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jullie? Hou mij er ff buiten;) ik heb en wil niks met voetbal te maken hebben:yes:Minx schreef:xxjojootjexx schreef:
Zo ver als ik weet halen ze bij lange na dat niveau niet. Zijn vooral schoppartijen die ik bij jullie heb gezien....
xxjojootjexx- Kletskop
xxjojootjexx schreef:Kamperseboekenwurm schreef:Punk'd schreef:Wij zijn allebei best wel huismussen en mijn vriend nog wel een tikkel erger dan ik. Eigenlijk kan ik gaan en staan waar ik wil want hij is 's avonds zo goed als altijd thuis.
Heel soms is hij wel eens weg (zeg 3x per jaar 's avonds alleen) en dan verveel ik mezelf al de pleuris hahaha. Ik vind het stiekem wel lekker dat hij zoveel thuis is, maar vraag hem soms ook of hij geen behoefte heeft aan vrienden. Maar dat heeft hij niet. Nouja, dan prima zo.
Ik vind vrienden een stuk belangrijker en ben daarom ook vaker weg.
Heel herkenbaar, mijn man heeft ook geen vrienden en daar ook geen behoefte aan. Ben dus alleen 'alleen thuis' op mijn vrije woensdag en als hij naar een thuiswedstrijd is van de plaatselijke Eredivisie club.
Als je de cirkel iets breder trekt dan onze woonplaats, dat noem ik nog plaatselijk:).
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe je over mij denkt, na de zoveelste opmerking en blikken als ik je voor bij zie lopen....
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Kamperseboekenwurm schreef:
Als je de cirkel iets breder trekt dan onze woonplaats, dat noem ik nog plaatselijk:).
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe je over mij denkt, na de zoveelste opmerking en blikken als ik je voor bij zie lopen....
xxjojootjexx- Kletskop
Uh.. Que??
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou, ik ben anders ook wel benieuwd
Wij houden redelijk rekening met elkaar, vind altijd dat het beter kan.
Wij houden redelijk rekening met elkaar, vind altijd dat het beter kan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ja.. mag ik? :
(Happinaz, popcornmaatje, waar ben je?)
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja.. mag ik? :
Oehw lekker popcorn,
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Nouja zeg, wat zegt Jojo nou verkeerd?
Hoe dan ook, wij houden wel rekening met elkaar, maar geven elkaar veel de ruimte om te doen wat we graag willen. Ik slaap ook slecht alleen, mijn vriend vindt het moeilijk als ik voor wat langere tijd weg ben, maar toch vinden we dat we de ruimte moeten hebben voor ons eigen ding. Mijn vriend gaat dus soms naar vliegshows in het buitenland en is dan af en toe en nacht weg, en ik zit straks 6 dagen in het buitenland. Het is niet dat weerbaar uitkijken als de ander in het buitenland zit, maar we gunnen elkaar die vrijheid wel.
Hoe dan ook, wij houden wel rekening met elkaar, maar geven elkaar veel de ruimte om te doen wat we graag willen. Ik slaap ook slecht alleen, mijn vriend vindt het moeilijk als ik voor wat langere tijd weg ben, maar toch vinden we dat we de ruimte moeten hebben voor ons eigen ding. Mijn vriend gaat dus soms naar vliegshows in het buitenland en is dan af en toe en nacht weg, en ik zit straks 6 dagen in het buitenland. Het is niet dat weerbaar uitkijken als de ander in het buitenland zit, maar we gunnen elkaar die vrijheid wel.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Ach ja, ze heeft in het verleden ook al opmerkingen gemaakt naar mij die ik niet kon
waarderen.
en dit was een opmerking die totaal niet met het onderwerp te maken had en op mij overkwam alsof ik niet wist dat de plaats die ik bedoel (20 km verderop) niet dezelfde plaats is als waar zij en ik wonen...had ook beter regionaal kunnen gebruiken;).
Dus dit was een irritatie die ik beter voor mij had kunnen houden, maar ik was het even zat.
waarderen.
en dit was een opmerking die totaal niet met het onderwerp te maken had en op mij overkwam alsof ik niet wist dat de plaats die ik bedoel (20 km verderop) niet dezelfde plaats is als waar zij en ik wonen...had ook beter regionaal kunnen gebruiken;).
Dus dit was een irritatie die ik beter voor mij had kunnen houden, maar ik was het even zat.
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Ik denk dat je het veel teveel op jezelf betrekt.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Dat denk ik ook..
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat weet ik wel zeker.
Ik zie jou misschien 2-4x per jaar. Meestal even een praatje, soms niet.
Ik zie jou misschien 2-4x per jaar. Meestal even een praatje, soms niet.
xxjojootjexx- Kletskop
Shame on you Jojootje, wat een rotopmerking
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn man is geen uitgaantyp of bij vriendenhangen typ. Als hij iets wil doen (bios, weekendje weg) dan het liefst met ons.
Als ik dat wil prima hoor. Ik ga best een keertje stappen of spreek af met vrienden, daar heeft hij geen problemen mee. Als het andersom zou zijn dan ook geen probleem.
Hij heeft wel een hele drukke baan waarbij hij savonds veel en tot laat moet werken, dat vind ik soms vervelend maar ja hij heeft er veel plezier in. Dan zijn zaterdagavond en zondag echt dagen voor 'ons' en dan vind hij het wel moeilijk als ik wegga.
Nu is hij 2 weken op vakantie met zijn ouders (wordt ook betaald door zijn ouders). Veel mensen vinden dit echt gek dat hij gewoon 2 weken op vakantie is en ik hier thuis zit, nou weet je ik heb daar totaal geen problemen mee. Geniet lekker van het weer en mn meisje. Ook heb ik eens de tijd om het huis helemaal te poetsen en op te ruimen (slaap 2 weken bij mn schoonouders ivm 4 honden). Zij gaan al 30 jaar naar hetzelfde plekje in spanje en ik ben 4 x meegeweest.
Als ik dat wil prima hoor. Ik ga best een keertje stappen of spreek af met vrienden, daar heeft hij geen problemen mee. Als het andersom zou zijn dan ook geen probleem.
Hij heeft wel een hele drukke baan waarbij hij savonds veel en tot laat moet werken, dat vind ik soms vervelend maar ja hij heeft er veel plezier in. Dan zijn zaterdagavond en zondag echt dagen voor 'ons' en dan vind hij het wel moeilijk als ik wegga.
Nu is hij 2 weken op vakantie met zijn ouders (wordt ook betaald door zijn ouders). Veel mensen vinden dit echt gek dat hij gewoon 2 weken op vakantie is en ik hier thuis zit, nou weet je ik heb daar totaal geen problemen mee. Geniet lekker van het weer en mn meisje. Ook heb ik eens de tijd om het huis helemaal te poetsen en op te ruimen (slaap 2 weken bij mn schoonouders ivm 4 honden). Zij gaan al 30 jaar naar hetzelfde plekje in spanje en ik ben 4 x meegeweest.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Wij hebben beide niet echt een wild leven of zo, maar beperken elkaar hier ook niet in.
Als ik/hij 's avonds weg wil, stappen, uit eten met vrienden, wat dan ook, dan doet we dat gewoon. We laten het elkaar natuurlijk wel even weten, maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal als je samen woont.
Nou is het dus ook niet bepaald zo dat we elke week 6 avonden bezet zijn, dat scheelt natuurlijk ook wel
Als ik/hij 's avonds weg wil, stappen, uit eten met vrienden, wat dan ook, dan doet we dat gewoon. We laten het elkaar natuurlijk wel even weten, maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal als je samen woont.
Nou is het dus ook niet bepaald zo dat we elke week 6 avonden bezet zijn, dat scheelt natuurlijk ook wel
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Mijn vriend en ik houden nog wel rekening met elkaar. Mijn vriend heeft een hele grote vriendengroep die veel festivals en feestjes afgaan. Mijn vriend gaat niet ieder weekend mee, omdat hij dat niet wilt maken tegenover mij en weet dat ik dat ook niet zo leuk vind. Wij zien elkaar doordeweeks al nauwelijks, dus in het weekend proberen we veel rekening met elkaar te houden. Mijn vriend voetbalt op zaterdag en blijft dan graag hangen in de kantine. Prima, maar ik wil wel graag dat hij thuis komt eten. Dus hij blijft niet tot sluitingstijd in de kantine, maar we eten wel stukje later (om 7 uur) dan normaal. Maar als hij bijvoorbeeld een belangrijke wedstrijd heeft gewonnen, mag hij van mij wel in de kantine blijven eten. Maar dan vind ik het wel fijn als hij 's avonds op tijd thuis is en dan doet hij dat gewoon.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Ja, we doen allebei wel dingen waar de ander 'last' van heeft, maar wat we elkaar wel gunnen. Hij heeft nu bijvoorbeeld een baan waarvoor hij regelmatig een paar dagen tot een week naar het buitenland moet. Dat heeft niet mijn voorkeur, omdat ik het vrij zwaar vind om de zorg voor mijn zoon niet met hem te kunnen delen. Maar we hebben samen afgesproken dat hij toch die baan zou aannemen omdat hij het reizen wel leuk vindt en de functie hem uitdagingen biedt die hij eerst niet had. En ik gun hem een leuke baan waar hij echt plezier in heeft, ook al heeft dat mindere kanten voor mij.
Andersom doet hij er echt niet moeilijk over als ik dagjes weg wil en zou hij het ook prima vinden als ik een paar nachten weg zou zijn, al zou dat dan voor hem ook pittig zijn omdat ik normaal gezien de nachten met zoonlief doe. Dat laatste doe ik alleen nog niet vanwege de bv, maar het zou dus wel kunnen, hij begrijpt dat ik daar ook behoefte aan heb.
Andersom doet hij er echt niet moeilijk over als ik dagjes weg wil en zou hij het ook prima vinden als ik een paar nachten weg zou zijn, al zou dat dan voor hem ook pittig zijn omdat ik normaal gezien de nachten met zoonlief doe. Dat laatste doe ik alleen nog niet vanwege de bv, maar het zou dus wel kunnen, hij begrijpt dat ik daar ook behoefte aan heb.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel spaargeld hebben jullie op je rekening?
» pasgeboren baby hoeveel wakker achter elkaar?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Rekening houden met je vriend.
» pasgeboren baby hoeveel wakker achter elkaar?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Rekening houden met je vriend.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: