Buitenspelende kinderen
+9
Blond
Bolleke
Artemis
Angela_1986
Bacio
Nyx
SarahKey
rianne287
Carmen_
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buitenspelende kinderen
Vanaf hoelaat mogen kinderen in het weekend buiten spelen en tot hoelaat?
Ik word echt knettergek van de kids hier in de buurt. Dat gekrijs buiten begint om half 8 en stopt 's avonds rond half 11. En dan een trampoline in de voortuin, welke idioot dat bedacht heeft.
Aangezien ik een chronisch slaaptekort heb kan ik niet meer relativeren. Dus aan jullie, kan ik er iets van zeggen?
Ik word echt knettergek van de kids hier in de buurt. Dat gekrijs buiten begint om half 8 en stopt 's avonds rond half 11. En dan een trampoline in de voortuin, welke idioot dat bedacht heeft.
Aangezien ik een chronisch slaaptekort heb kan ik niet meer relativeren. Dus aan jullie, kan ik er iets van zeggen?
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Re: Buitenspelende kinderen
Tsja, ik vind niet dat je er iets van kunt zeggen. Misschien dat half 8 op zondagochtend een beetje vroeg is...maar als het s'avonds om half 11 stil is, is toch prima?
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind half 11 laat. Ik moet om half 6 uit bed dus lig er al om half 10 in. Dat ze dan nog buiten zijn vind ik prima maar hou dan wel op met dat gekrijs.
Het gebeurt dus ook doordeweek maar dat kan me verder niet zoveel schelen want dan werk ik en hoef ik er niet de hele dag naar te luisteren.
Het gebeurt dus ook doordeweek maar dat kan me verder niet zoveel schelen want dan werk ik en hoef ik er niet de hele dag naar te luisteren.
Carmen_- Fluisteraar
Ik vind half 8 te vroeg 's ochtends. Of het nu door de weeks is of in het weekend. Half 9 vind ik schappelijker.
Half 11 's avonds zou ik alleen te laat vinden als de wekker de volgende dag weer zou gaan. Die gaat hier 6 uur en dan liggen we om 22:00 uur toch al wel te slapen. Dus op dat gebied ben ik het met je eens.
Ik zou er wel even langs gaan om te vragen of ze voortaan wat later naar buiten willen gaan in de ochtend en eerder ;s avonds omdat de wekker alweer vroeg gaat voor je. Vragen kan altijd.
Half 11 's avonds zou ik alleen te laat vinden als de wekker de volgende dag weer zou gaan. Die gaat hier 6 uur en dan liggen we om 22:00 uur toch al wel te slapen. Dus op dat gebied ben ik het met je eens.
Ik zou er wel even langs gaan om te vragen of ze voortaan wat later naar buiten willen gaan in de ochtend en eerder ;s avonds omdat de wekker alweer vroeg gaat voor je. Vragen kan altijd.
Vroeger moesten we tot een bepaalde tijd binnen blijven. Het schijnt dat dat nogal moeilijk was voor mijn ouders. Want we wilden zo graag buiten spelen en we mochten niet tot 9u. Soms mislukte het dan ook weleens en waren we veel eerder buiten. Ik denk dan ook niet dat ouders hun kinderen expres voor een bepaalde tijd naar buiten laten of expres de kinderen tot 23.00u laten spelen. Al vind ik wel dat kinderen, die nog buiten willen spelen, om 20.00u op bed horen te liggen. Maar dan kijk ik weer naar mijn eigen opvoeding. Ik vind trouwens wel dat je er iets van mag zeggen. Voor een bepaalde tijd en na een bepaalde tijd is het niet toegestaan om lawaai te maken. En ik vind krijsende kinderen net zo erg als keiharde muziek.
Ik woon tegenover een opa en een oma. Het is vakantie en de kleinkinderen zijn op bezoek en spelen buiten en dus krijsen ze hier ook de hele boel bij elkaar. Dat noem ik geen spelen, maar aandacht vragen. Heel vervelend, maar kan er niets aan doen. Gelukkig zijn ze hier vroeg met naar bed brengen, want om 20.00u is het gelukkig stil.
Ik woon tegenover een opa en een oma. Het is vakantie en de kleinkinderen zijn op bezoek en spelen buiten en dus krijsen ze hier ook de hele boel bij elkaar. Dat noem ik geen spelen, maar aandacht vragen. Heel vervelend, maar kan er niets aan doen. Gelukkig zijn ze hier vroeg met naar bed brengen, want om 20.00u is het gelukkig stil.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik vind voor 10 uur in het weekend te vroeg en na 22.00 uur savonds te laat. Ik heb er vanochtend ook wat van gezegd toen de herrie weer om 8 uur begon. Ik sta ook niet om 02.00 uur onder hun raam te bleren als ik terug kom uit de kroeg.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Mag ik vragen wat je hebt gezegd? Ik vind de insteek zo lastig. Ik snap namelijk wel dat het moeilijk is kinderen binnen te houden met dit weer en het is ook nog eens vakantie.Bacio schreef:Ik vind voor 10 uur in het weekend te vroeg en na 22.00 uur savonds te laat. Ik heb er vanochtend ook wat van gezegd toen de herrie weer om 8 uur begon. Ik sta ook niet om 02.00 uur onder hun raam te bleren als ik terug kom uit de kroeg.
Carmen_- Fluisteraar
Ik heb t raam open gedaan en gevraagd of t wat zachter kon, omdat er nog mensen lagen te slapen. De volwassene die erbij zat keek op dr horloge en zei toen: oh sorry, helemaal niet bij stil gestaan. Vervolgens gingen ze binnen verder spelen.
Ik woon midden in de stad en je kunt bij mij in de buurt de kids niet zelf alleen buiten laten spelen (te gevaarlijk door verkeer etc). Dat maakt het dus wel makkelijker.
Ik woon midden in de stad en je kunt bij mij in de buurt de kids niet zelf alleen buiten laten spelen (te gevaarlijk door verkeer etc). Dat maakt het dus wel makkelijker.
Bacio- Prater
Oh héél herkenbaar! Hier kunnen ze er ook wat In mijn buurt wonen ook veel buitenlandse gezinnen en die kinderen spelen, vakantie of niet, gerust tot 23.00 uur buiten. Die kinderen zie je in de weekenden en vakanties niet heel vroeg buiten maar dat doen de andere kinderen dan weer wel...
Nu vind ik gewoon buiten spelen dan nog niet zo heel erg maar ik heb een aantal buurtkinderen die enorm hard kunnen schreeuwen en dat is erg irritant! Gewoon overdag is dat al irritant maar zeker om 8 uur 's morgens in het weekend en om 22.30 uur als je wilt gaan slapen
Het punt is dat de meeste kinderen dan zonder hun ouders buiten zijn en dan is het ook lastig om ze erop aan te spreken want ze snappen het niet zo goed, blijkbaar.
Nu vind ik gewoon buiten spelen dan nog niet zo heel erg maar ik heb een aantal buurtkinderen die enorm hard kunnen schreeuwen en dat is erg irritant! Gewoon overdag is dat al irritant maar zeker om 8 uur 's morgens in het weekend en om 22.30 uur als je wilt gaan slapen
Het punt is dat de meeste kinderen dan zonder hun ouders buiten zijn en dan is het ook lastig om ze erop aan te spreken want ze snappen het niet zo goed, blijkbaar.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Tja, die van mij mogen pas na 9.30 en tot 19.30 buiten spelen, dus ik vind dat wel erg vroeg en erg laat. En wat is 'krijsen'? Gewoon buitenspeelgeluiden of echt overdreven herrie?
Ik bedoel: mijn buren zitten ook weleens om 23.00 nog in de tuin te praten met kennissen, en dat hoor ik ook. En de buurman begint ook om 8.00 weleens met grasmaaien, en wij zijn zelf ook weleens tot 21.30 aan het tegels zagen geweest buiten de afgelopen weken. Dat hoort er een beetje bij.
Ik bedoel: mijn buren zitten ook weleens om 23.00 nog in de tuin te praten met kennissen, en dat hoor ik ook. En de buurman begint ook om 8.00 weleens met grasmaaien, en wij zijn zelf ook weleens tot 21.30 aan het tegels zagen geweest buiten de afgelopen weken. Dat hoort er een beetje bij.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Het zijn wel buitenspeelgeluiden maar dan heel hard. Ze gaan dan om 22.00 uur nog op zo'n liggende glijbaan met schoonmaakmiddel zodat je hard kan glijden. Ken je dat? Overdag echt geen probleem maar elke avond wel. Net als gillen op de trampoline elke avond na 21.00 uur. En dat gekrijs hoort erbij want ze willen tegelijk glijden en trampolinespringen. En dat snap ik echt wel maar moet dat nog zo laat? En elke avond? Als het maar 4 ipv 7 keer in de week voorkomt zou ik al blij zijn. Dan zou ik die weekenden ook beter trekken om half 8.Artemis schreef:Tja, die van mij mogen pas na 9.30 en tot 19.30 buiten spelen, dus ik vind dat wel erg vroeg en erg laat. En wat is 'krijsen'? Gewoon buitenspeelgeluiden of echt overdreven herrie?
Carmen_- Fluisteraar
Hier hetzelfde. Omdat de ouders er niet bij zijn zou ik ook echt langs moeten.Angela_1986 schreef:Oh héél herkenbaar! Hier kunnen ze er ook wat In mijn buurt wonen ook veel buitenlandse gezinnen en die kinderen spelen, vakantie of niet, gerust tot 23.00 uur buiten. Die kinderen zie je in de weekenden en vakanties niet heel vroeg buiten maar dat doen de andere kinderen dan weer wel...
Carmen_- Fluisteraar
Ik vind buren die pratend met vrienden in de tuin dineren een heel ander geluid geven dan spelende kinderen. De kinderen hier in de buurt schreeuwen en gillen het uit, waarschijnlijk gewoon in hun enthousiasme.
Volwassenen hebben een volume knop op hun stemgeluid dat ze onder controle kunnen houden. Wat muziek, wat gepraat, wat gezaag hier en daar heb ik niet zo'n last van. Gillende kinderen wel, vooral gezien ik aan de voorkant slaap.
Volwassenen hebben een volume knop op hun stemgeluid dat ze onder controle kunnen houden. Wat muziek, wat gepraat, wat gezaag hier en daar heb ik niet zo'n last van. Gillende kinderen wel, vooral gezien ik aan de voorkant slaap.
Bacio- Prater
Christian mag tot 10u geen kabaal maken buiten in de tuin, of achter de poort spelen, en 's avonds rond 20u moet hij naar binnen. Ik vind 8.30 veel te vroeg en zou het niet waarderen als wij door spelende kinderen wakker zouden worden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Heel herkenbaar. Nu heb ik gelukkig een eigen appartement, maar de buurkinderen van mijn ouders die gillen en krijsen ook zo. En hebben idd ook een trampoline. Het gaat zelfs zo hard dat mijn ouders 's avonds niet meer met goed fatsoen in de tuin kunnen zitten lezen.
As de buren terug zijn van vakantie (m'n ouders hebben nu 3 weken rust), gaan ze er ook wat van zeggen. Je mag spelende kinderen best horen, maar dit is echt idioot.
As de buren terug zijn van vakantie (m'n ouders hebben nu 3 weken rust), gaan ze er ook wat van zeggen. Je mag spelende kinderen best horen, maar dit is echt idioot.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Kinderen en buiten spelen blijft een lastig punt helaas. Schijnbaar hoort dit erbij en mag je er als buitenstaander niks van zeggen. Snap ik ook wel, tot een bepaalde hoogte inderdaad..
Mijn buurmeisje krijst en speelt ook de hele dag in de tuin met dit weer. Soms een beetje irritant, maar ach. Het is eindelijk mooi weer. Kwam deze week haar oma oppassen en die kwam langs want ze had last van mijn konijnen en of ik die naar binnen wilde doen. Want ze produceren te veel lawaai . Nou, dan breekt mijn klomp hoor!
Merk dat er de laatste tijd weinig tolerantie is onder de mensen, maar kinderen zijn een uitzondering. Vind ik jammer. Ik denk dat je er dus niet veel aan kan doen, hoogstens een keertje de kindjes aanspreken als ze veel lawaai maken (als de ouders er niet bij lopen, anders even naar de ouders). En ook maar denken dat het mooie weer zo voorbij is en ze straks weer vooral binnen zitten.
Mijn buurmeisje krijst en speelt ook de hele dag in de tuin met dit weer. Soms een beetje irritant, maar ach. Het is eindelijk mooi weer. Kwam deze week haar oma oppassen en die kwam langs want ze had last van mijn konijnen en of ik die naar binnen wilde doen. Want ze produceren te veel lawaai . Nou, dan breekt mijn klomp hoor!
Merk dat er de laatste tijd weinig tolerantie is onder de mensen, maar kinderen zijn een uitzondering. Vind ik jammer. Ik denk dat je er dus niet veel aan kan doen, hoogstens een keertje de kindjes aanspreken als ze veel lawaai maken (als de ouders er niet bij lopen, anders even naar de ouders). En ook maar denken dat het mooie weer zo voorbij is en ze straks weer vooral binnen zitten.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Nou dan had ik meteen erbij gezegd dat jij last hebt van jouw buurmeisje. Ik hou ook rekening met mijn buren, als zij gezellig buiten zitten wil ik ook dat Christian een beetje rekening met hun houdt. Net zoals dat ik gisteren om 21.30 een paar jongentjes op van die plasticken tractors heb weggejaagd omdat ik het idee had dat er bulldozers door mijn tuin aan het rijden waren, terwijl Christian in bed probeerde te slapen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik vind het schandalig dat ouders hun kinderen zo vroeg buiten laten. Ik laat ze zeker dat 9 uur binnen en dan moeten ze, of eigenlijk alleen R nog, nog stil doen op dat tijdstip. Kinderen mogen spelen maar wel met een normaal volume en niet zo vroeg al. S'avonds rond 19 uur gaan ze naar bed maar voor een ouder kind vind ik tot een uur of 20 wel netjes denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons spelen nu ook kinderen buiten tot na 23.00uur 's avonds en die spelen tikkertje en verstoppertje wat gepaard gaat met gillen. Mijn wekker gaat om 5.00uur dus ik lig om 22.00uur in bed.
Een beetje irritant vind ik het wel, maar ik zou er zelf niks van gaan zeggen, voor die paar weken in het jaar dat het zo'n lekker weer is dat dit kan, vind ik het prima dat zij er ook van genieten. 's Ochtends in het weekend wordt mijn man ook weleens wakker van buitenspelende kinderen, maar ons appartement is heel goed geisoleerd, dus hij doet dan meestal even het raam dicht en slaapt verder.
Een beetje irritant vind ik het wel, maar ik zou er zelf niks van gaan zeggen, voor die paar weken in het jaar dat het zo'n lekker weer is dat dit kan, vind ik het prima dat zij er ook van genieten. 's Ochtends in het weekend wordt mijn man ook weleens wakker van buitenspelende kinderen, maar ons appartement is heel goed geisoleerd, dus hij doet dan meestal even het raam dicht en slaapt verder.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Bolleke schreef:Nou dan had ik meteen erbij gezegd dat jij last hebt van jouw buurmeisje. Ik hou ook rekening met mijn buren, als zij gezellig buiten zitten wil ik ook dat Christian een beetje rekening met hun houdt. Net zoals dat ik gisteren om 21.30 een paar jongentjes op van die plasticken tractors heb weggejaagd omdat ik het idee had dat er bulldozers door mijn tuin aan het rijden waren, terwijl Christian in bed probeerde te slapen.
Mijn buurman is wel erg aardig en klaagt nooit (niet dat wij veel geluid produceren ). Ik denk dat hij ook niet echt blij is als hij hoort dat zijn moeder naar ons is gegaan om te klagen. Dus heb niks over mijn buurmeisje gezegd tegen haar oma, maar wel dat mijn konijnen echt niet naar binnen gaan. Mijn konijnen hebben een hele grote ren in de tuin en dan komt het wel eens voor dat ze in een drukke bui met hun speelballetjes gaan spelen en tegen het nachthok aanklappen. So be it.
Moira- Fluisteraar
Ik ben toch even langs de mensen van de trampoline gelopen om het ochtendtijdstip op zondag te bespreken. Nou wist ik wel dat ik in een redelijke tokkiebuurt woon maar deze mensen sloegen echt alles. Het kwam er op neer dat ik niet moest zeiken en als ik dat dan toch nog eens zou proberen ze nog niet klaar met mij zijn en meer krachttermen. Kortom, ik gok dat ze zondag om half 7 losgaan.
Carmen_- Fluisteraar
Carmen_ schreef:Ik ben toch even langs de mensen van de trampoline gelopen om het ochtendtijdstip op zondag te bespreken. Nou wist ik wel dat ik in een redelijke tokkiebuurt woon maar deze mensen sloegen echt alles. Het kwam er op neer dat ik niet moest zeiken en als ik dat dan toch nog eens zou proberen ze nog niet klaar met mij zijn en meer krachttermen. Kortom, ik gok dat ze zondag om half 7 losgaan.
Nou, das lekker dan...
Ik hoop voor je dat het meevalt en ze, ondanks hun commentaar, tóch een beetje rekening met je houden.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Dat is geen leuke reactie van ze.. Als je er echt veel last van heb zou je de wijkagent in kunnen schakelen. Maar persoonlijk zou ik het hier maar bij laten en wachten tot de kinderen weer naar school gaan en het weer slechter wordt. Anders wordt het er waarschijnlijk niet gezelliger op.
Moira- Fluisteraar
Nou lekker vriendelijke buren
Ik zou het heel vervelend vinden als mensen last hebben van mijn buitenspelende kinderen en daar juist rekening mee proberen te houden.
Ik zou het heel vervelend vinden als mensen last hebben van mijn buitenspelende kinderen en daar juist rekening mee proberen te houden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik laat het hier ook bij. Ik kan de aankomende weken veel ergens anders slapen in het weekend dus is het redelijk opgelost.Moira schreef:Dat is geen leuke reactie van ze.. Als je er echt veel last van heb zou je de wijkagent in kunnen schakelen. Maar persoonlijk zou ik het hier maar bij laten en wachten tot de kinderen weer naar school gaan en het weer slechter wordt. Anders wordt het er waarschijnlijk niet gezelliger op.
Carmen_- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» kinderen en een hond?
» Carriere of kinderen?
» Pinda's en kinderen
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» kinderen en een hond?
» Carriere of kinderen?
» Pinda's en kinderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: