Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De vergrijzing - maak jij je zorgen?

+17
Jeanette
Printje
Carmen_
Arwyn
girli
Exogenesis
Fortissimo
Sayuri
Nyx
Punk'd
June
Maple
Pitufo
Capt'n Zero
Pineco
Bazinga
Engelse Drop
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? - Pagina 2 Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  June vr 26 jul 2013 - 10:05

Mijn opmerking was niet serieus, maar sommige dingen moeten wel anders. Ik vind het ergens 'zonde"' dat mijn opa van negentig een paar weken geleden een pacemaker en een stoma heeft gekregen. Van hem had het ook niet gehoeven, maar op de IC was hij buiten kennis en je kunt iemand niet laten sterven aan een darmverstopping (erg pijnlijk). Toch denk ik dat we over een jaar of tien/twintig beter na moeten denken over dit soort zaken. Als ouderen niet meer willen, waarom moeten ze dan nog door?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? - Pagina 2 Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Jeanette vr 26 jul 2013 - 21:05

Nee, nog niet. Er kan nog zoveel veranderen en die leeftijd moet ik eerst maar eens zien te halen. Ik geniet gewoon lekker van nu!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine vr 26 jul 2013 - 21:28

Pensioen maak ik me totaal geen zorgen om. Ik zit niet bij een pensioenfonds, maar pensioenverzekeraar.

2038 is nog behoorlijk ver weg en in die tijd kunnen zaken veranderen die we nu nog niet kunnen overzien. Vlak voor deze crisis waren we die in de jaren '80 ook allang vergeten en zo zal het dan ook zijn. Persoonlijk merk ik ook helemaal niks van deze crisis, dus ik zie niet in waarom ik me nu al druk zou moeten maken om een volgende.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Moira vr 26 jul 2013 - 21:54

June schreef:Mijn opmerking was niet serieus, maar sommige dingen moeten wel anders. Ik vind het ergens 'zonde"' dat mijn opa van negentig een paar weken geleden een pacemaker en een stoma heeft gekregen. Van hem had het ook niet gehoeven, maar op de IC was hij buiten kennis en je kunt iemand niet laten sterven aan een darmverstopping (erg pijnlijk). Toch denk ik dat we over een jaar of tien/twintig beter na moeten denken over dit soort zaken. Als ouderen niet meer willen, waarom moeten ze dan nog door?

Vind dat een interessante discussie! Want waar trek je de grens? Ik werk zelf in de gezondheidszorg en ik hoor nu al geluiden vanuit het ziekenhuis dat ze sneller tegen oude mensen zeggen dat er niks meer aan te doen is. En dat ze hier hun beleid straks ook op willen aanpassen. Aan de ene kant vind ik het ethisch niet verantwoord, maar aan de andere kant besparen we zo wel erg veel geld. Lastig!

Over mijn pensioen: ik probeer nu wel te sparen voor mijn oude dag. Maar probeer eerst het heden goed door te komen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  M-G za 27 jul 2013 - 11:48

Nee daar maak ik mij absoluut geen zorgen over. Dat vind ik persoonlijk tijdverspilling voor mijzelf om mij daar nu druk over te maken. Misschien leef ik tegen die tijd niet eens meer. Mocht dat wel zo zijn dan zie ik dat dan wel weer. Ik zie toch niet gebeuren dat ik de komende jaren van het kabinet meer geld krijg maar alleen maar moet inleveren t.b.v. bezuinigen dus dat zal tegen die tijd denk ik wel net zo zijn. 

Ik heb geen glazen bol en kan niet zien wat er de komende tijd allemaal nog te gebeuren staat maar door de dingen die ik heb meegemaakt heb ik wel geleerd om in het hier en nu te leven en mij niet al te veel zorgen te maken over de toekomst want daar wordt niemand (en in ieder geval ikzelf en mijn gezin) niet beter van.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Sure di 30 jul 2013 - 3:33

Engelse Drop schreef:Ik heb zelfs zitten denken dat het voor onze generatie misschien gewoon weer verstandig is om te doen wat mensen al eeuwenlang doen: een stuk of 5 tot 15 kinderen baren, zodat er in ieder geval iemand zal zijn die hopelijk voor je zorgt later laughcry 

Tja, dan zitten onze kleinkinderen met hetzelfde probleem! Tenzij zij ook veel kinderen baren. Dan wordt de wereldbevolking te groot en hebben we weer andere problemen... Snap overigens wel dat je het niet heel serieus bedoelt.

Ik maak me er bij vlagen wel zorgen over en spaar voor mijn pensioen. Aan de andere kant: er is zo weinig aan te doen in je eentje, dus het beheerst ook weer niet mijn leven. Daarbij denk ik dat er altijd wel weer een oplossing wordt gevonden.
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: