Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De vergrijzing - maak jij je zorgen?

+17
Jeanette
Printje
Carmen_
Arwyn
girli
Exogenesis
Fortissimo
Sayuri
Nyx
Punk'd
June
Maple
Pitufo
Capt'n Zero
Pineco
Bazinga
Engelse Drop
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Engelse Drop vr 26 jul 2013 - 3:58

De vergrijzing bereikt over ruim dertig jaar haar hoogtepunt en neemt sterker toe dan verwacht. Een kwart van de bevolking zal in 2038 boven de 65 plus zijn. Ik maak me hier dus wel zorgen over, want hoe gaan we het met zo'n kleine beroepsbevolking allemaal betalen? Ik vrees het ergste Neutral 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Bazinga vr 26 jul 2013 - 4:03

Nee, ik maak me geen zorgen. Ik kan het me ook niet permitteren om me daar nu zorgen om te maken, omdat ik me nu zorgen moet maken om de huidige crisis, of ik snel een baan vind etc.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Pineco vr 26 jul 2013 - 4:03

Zorgen maak ik me er niet echt over, je weet dat dit gaat gebeuren, dus je kunt je erop voorbereiden. Dat laatste doe ik wel, ik ben er in die zin dus wel mee bezig. Sowieso werk ik als zelfstandige en zal ik zelf in mijn pensioen moeten voorzien. Daar zet ik al een tijd geld voor opzij. Bovendien zal ons huis tegen die tijd ruim afbetaald zijn en hoop ik dat we met de opbrengst daarvan een tijd vooruit kunnen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Capt'n Zero vr 26 jul 2013 - 4:03

Engelse Drop schreef:De vergrijzing bereikt over ruim dertig jaar haar hoogtepunt en neemt sterker toe dan verwacht. Een kwart van de bevolking  zal in 2038 boven de 65 plus zijn. Ik maak me hier dus wel zorgen over, want hoe gaan we het met zo'n kleine beroepsbevolking allemaal betalen? Ik vrees het ergste Neutral 

 Wat is het ergste dan? Met zn alle de zee in lopen?


Ik denk dat ze niet voor niks nu al aan het bezuinigen zijn, en ondanks dat ik het niet bepaald grappig vind, ga ik ook niet boze facebook berichten er op lopen kwakken dat het niet moet. 
Want dit dus.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Engelse Drop vr 26 jul 2013 - 4:05

Boze Facebookberichten, wie doet dat dan?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Pitufo vr 26 jul 2013 - 4:10

Ja ik maak me daar wel eens zorgen om, maar heb ook zoiets van wie dan leeft, die dan zorgt. Het heeft geen zin om daar zoveel mee bezig te zijn, want ik kan er toch niets aan veranderen. Wel houd ik er rekening mee dat AOW er wellicht niet meer inzit tegen de tijd dat wij met pensioen gaan, dus probeer ik op andere manieren te zorgen dat we later fatsoenlijk kunnen leven (vooralsnog alleen doordat ons huis tegen die tijd volledig afbetaald is, maar als we het weer wat ruimer hebben, wil ik ook maandelijks geld opzij gaan zetten voor later).
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Maple vr 26 jul 2013 - 4:17

Nope. Ik wil er nu ook nog even niet over nadenken.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  June vr 26 jul 2013 - 4:20

Als we stoppen met investeren in de gezondheidszorg gaan er meer mensen dood. Dubbel winst, minder ouderen wegens vroeg overlijden en meer geld voor de AOW door de bezuinigingen nerd. Graag gedaan, gratis oplossing.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Capt'n Zero vr 26 jul 2013 - 4:20

Engelse Drop schreef:Boze Facebookberichten, wie doet dat dan?

Mensen op mijn facebook dus. Die janken een eind af over dat we moeten bezuinigen, maar ze werken zelf niet eens.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Engelse Drop vr 26 jul 2013 - 4:28

Hmm, dat is wel zuur dan! Het lijkt wel alsof de mensen die het minst te zeuren hebben, het hardste zeuren. Op mijn werk wordt nu eigenlijk constant gezeurd, maar dan alleen door de babyboomers (categorie 55-65) die hun zaakjes prima op orde hebben (want de gelegenheid gehad om te oogsten in de economische groeitijd en zeker van een pensioen al valt deze misschien wat lager uit) het meeste zeuren. Ik vind dat zo vreemd he? Ze hebben levenslang een vast contract gehad, ze hebben een huis kunnen kopen, veel kunnen sparen en dan nu zo verongelijkt reageren, terwijl veel jongeren niet eens mogen beginnen met werken en in ieder geval geen vast contract krijgen aangeboden.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Punk'd vr 26 jul 2013 - 4:34

June schreef:Als we stoppen met investeren in de gezondheidszorg gaan er meer mensen dood. Dubbel winst, minder ouderen wegens vroeg overlijden en meer geld voor de AOW door de bezuinigingen nerd. Graag gedaan, gratis oplossing.

 Haha mijn vriend was mee aan het lezen en hij vond jou reactie echt grappig. Toen zei ik dat jij er vrijdag ook bij was. Ohh die grappige! hahaha. Je hebt het gedaan hoor. Jij vond je hillarisch met je opmerkingen Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Nyx vr 26 jul 2013 - 4:35

We leven in 2013 en wat er gebeurt in 2038 zie ik dan wel weer.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  June vr 26 jul 2013 - 4:35

Punk'd schreef:
June schreef:Als we stoppen met investeren in de gezondheidszorg gaan er meer mensen dood. Dubbel winst, minder ouderen wegens vroeg overlijden en meer geld voor de AOW door de bezuinigingen nerd. Graag gedaan, gratis oplossing.

 Haha mijn vriend was mee aan het lezen en hij vond jou reactie echt grappig. Toen zei ik dat jij er vrijdag ook bij was. Ohh die grappige! hahaha. Je hebt het gedaan hoor. Jij vond je hillarisch met je opmerkingen Laughing

:cheering: Ik had wel de ergste kater ooit zaterdag! En mijn collega's wisten wel waarom, haha!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Sayuri vr 26 jul 2013 - 5:29

Iedereen zou zich hier zorgen over moeten maken, het is een heel simpel rekensommetje uiteindelijk. Nou ja, zorgen...ik bedoel dat iedereen toch zou moeten nadenken over manieren om een bijkomend pensioen op te bouwen.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Fortissimo vr 26 jul 2013 - 5:30

Eerst 2038 maar eens zien te bereiken.. :lol:Zien we dan wel weer! Dan ben ik al bijna 50!:shock:
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Engelse Drop vr 26 jul 2013 - 5:42

Ik vind wel dat je behoorlijke oogkleppen op hebt wanneer je niet nu zelf gaat zorgen voor een aanvullend pensioen, maargoed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Fortissimo vr 26 jul 2013 - 5:49

Dan maar oogkleppen. Ik ben nu 22, sinds 2 maand een serieuze baan voor 1 jaar.. Veel zal ik er toch niet mee opbouwen. Laat ik eerst de boel maar eens op orde krijgen voor ik aan de toekomst kan denken, niet waar? Ik leef nu, niet in 2038.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Exogenesis vr 26 jul 2013 - 5:54

Ik maak me wel zorgen. Wat ik voor me zie, zijn compleet ineengeklapte pensioenfondsen, werken tot je 70e, de zorg voor de bejaarden erbij... Ik maak me ook best zorgen om de volgende generatie. Hoe zullen zij met ons om gaan? Hoe staat de wereld er dan voor?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Engelse Drop vr 26 jul 2013 - 6:05

Ik heb zelfs zitten denken dat het voor onze generatie misschien gewoon weer verstandig is om te doen wat mensen al eeuwenlang doen: een stuk of 5 tot 15 kinderen baren, zodat er in ieder geval iemand zal zijn die hopelijk voor je zorgt later laughcry 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  girli vr 26 jul 2013 - 7:09

Ik probeer steeds pensioen te bouwen, maar dat wordt uitgekeerd tegen mijn wens in. Ik studeer nog, dus ik moet eerst maar eens een baan vinden om een pensioen op te bouwen. Dat is ook nog maar de vraag in deze huidige economische tijden.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Exogenesis vr 26 jul 2013 - 7:16

Je kunt, volgens mij, het best nu zelf beginnen met een pensioen op te bouwen. Door middel van een spaarrekening dus.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Nyx vr 26 jul 2013 - 7:21

Voor zover ik nu weet bestaat het pensioen zoals wij hem nu kennen in 2038 niet meer. Ik maak me dan ook geen zorgen over de toekomst, omdat ik weet dat ik nu al moet sparen voor mijn oude dag. Voor zover ik nu in de toekomst kan kijken zijn bejaardenhuizen nog schaars te vinden, dus ik moet zorgen dat ik op mijn oude dag zelf voor mijn verzorging kan zorgen. Wederom moet er gespaard worden.

De wereld veranderd en wij veranderen ook gewoon mee. Misschien dat ik me daarom geen zorgen maak over later? Ik zou me pas zorgen maken als ik die mening niet had. En trouwens, sparen voor een oude dag is nooit verkeerd. Zou het er allemaal nog wel zijn, dan kan ik mooi overwinteren in Spanje. Vind ik ook geen verkeerd vooruitzicht. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Arwyn vr 26 jul 2013 - 8:24

Als ik dit soort dingen lees, ben ik altijd blij dat ik tot nu toe steeds de mogelijkheid heb gehad om te sparen. Hopelijk blijft dat al die jaren zo, zodat ik tegen de tijd dat het nodig is, zelf een zakcentje heb voor mijn/onze oude dag.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik me er niet zoveel zorgen over maak.. Niet omdat ik niet geloof dat dit gaat gebeuren, maar meer omdat ik er denk ik toch niet zo veel aan kan doen.. Ben niet bepaald van plan om de politiek in te gaan, dus tsja, hoeveel invloed heb ik nou helemaal.. Dan kan ik me wel zorgen gaan maken over dit soort dingen, maar ga ik toch liever eerst nog even genieten van het leven.
Ik ben sowieso niet iemand die zich snel zorgen maakt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Carmen_ vr 26 jul 2013 - 9:28

Nee, wie weet ben ik dan wel dood. Ik spaar wel maar ik vrees dat ze straks met zulke achterlijke ideeën komen dat mensen die sparen de mensen die niet gespaard hebben moeten helpen en dan ben ik alsnog mijn geld kwijt. Toch maar eens een oude sok gaan zoeken.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 9:30

June schreef:Als we stoppen met investeren in de gezondheidszorg gaan er meer mensen dood. Dubbel winst, minder ouderen wegens vroeg overlijden en meer geld voor de AOW door de bezuinigingen nerd. Graag gedaan, gratis oplossing.

hahaha misschien wel de manier idd Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De vergrijzing - maak jij je zorgen? Empty Re: De vergrijzing - maak jij je zorgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum