Slecht adoptieproces.
+9
Capt'n Zero
Maple
TukTuk
Pompoen
Lejow
Steep
May
Paper Crown
Caribbeanlover
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Slecht adoptieproces.
silly-one schreef:Ik snap je gedacht helemaal en ik vind ook wel dat er ergens gelijk hebt CBL.
Maar vergeet niet dat er voor de thuisblijvers ook een proces van jaren achter zit. Die zijn net zo nieuwsgierig naar hun nieuwe familie als de ouders die het kind ophalen. Bij een pasgeboren baby is het net zo. Soms staan er ook gelijk 10 man aan het bed om het nieuwe kind te bewonderen. Toch hebben mensen daar nog meer het besef dat een baby kwetsbaarder is en echt net geboren. Bij een adoptiekind is het kind toch vaak wat ouder dan 1 dag dus daarom misschien, in de ogen van de familie, minder kwetsbaar. Ik denk eerlijk gezegd dat een kind op dat moment al zoveel indrukken met zich mee krijgt ( niet alleen bij thuiskomst, maar ook al bij het ophalen in het land van herkomst) dat deze indrukken dan niet zo heel veel meer uitmaakt. Vergeet niet dat een kind ineens wordt weggehaald uit een vertrouwde omgeving en mee gaat naar een vreemd land met vreemde mensen. Ja de ouders 'kent' zo een kind misschien al, maar de rest is allemaal nieuw en onbekend.
Ik begrijp jou niet echt. Je zegt dat het niet zo heel veel uitmaakt en vervolgens zeg je dat men niet moet vergeten dat dat kind uit hun vertrouwde omgeving wordt gehaald.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Hoe oud was jij toen je aankwam in Nederland dan, CBL?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Ik ben het met CBL eens dat het veel te heftig is voor zo'n kind. Ik heb voor iedereen begrip, familie, vrienden etc., maar daar gaat het niet om. In het filmpje wordt toch vooral ook duidelijk gemaakt dat ze een kindje een beter leven willen bieden. Het kind staat dan ook op de eerste plaats. Ik vind dat je voor een groot deel ook aan jezelf denkt als je met zoveel mensen daar staat. Ik werd echt verdrietig van de blik van het meisje in het filmpje. Ik denk dat zij meer baat had gehad bij een ontvangst door twee, hooguit drie personen. En daar gaat het toch om? Leuk al die emoties, maar dat meisje kan dat toch niet begrijpen? Ze spreekt de taal niet eens.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Ik snap je gedacht helemaal en ik vind ook wel dat er ergens gelijk hebt CBL.
Maar vergeet niet dat er voor de thuisblijvers ook een proces van jaren achter zit. Die zijn net zo nieuwsgierig naar hun nieuwe familie als de ouders die het kind ophalen. Bij een pasgeboren baby is het net zo. Soms staan er ook gelijk 10 man aan het bed om het nieuwe kind te bewonderen. Toch hebben mensen daar nog meer het besef dat een baby kwetsbaarder is en echt net geboren. Bij een adoptiekind is het kind toch vaak wat ouder dan 1 dag dus daarom misschien, in de ogen van de familie, minder kwetsbaar. Ik denk eerlijk gezegd dat een kind op dat moment al zoveel indrukken met zich mee krijgt ( niet alleen bij thuiskomst, maar ook al bij het ophalen in het land van herkomst) dat deze indrukken dan niet zo heel veel meer uitmaakt. Vergeet niet dat een kind ineens wordt weggehaald uit een vertrouwde omgeving en mee gaat naar een vreemd land met vreemde mensen. Ja de ouders 'kent' zo een kind misschien al, maar de rest is allemaal nieuw en onbekend.
Ik begrijp jou niet echt. Je zegt dat het niet zo heel veel uitmaakt en vervolgens zeg je dat men niet moet vergeten dat dat kind uit hun vertrouwde omgeving wordt gehaald.
Klopt, daarmee bedoel ik dat zo een grote groep die een kind komen verwelkomen nog een grote gebeurtenis is voor zo een kind. Net als de adoptie zelf. Zo een groep mensen is dan nog iets wat 'er wel bij kan'. Natuurlijk is het niet altijd prettig, maar een kind heeft in die weken dan al zoveel veranderingen meegemaakt dat de 'er nog wel bij kan'.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ach ja, ik denk dat die ontvangst stukken handiger en rustiger had gekund. Maar ik denk dat dit meisje helaas al wel wat grotere trauma's / schrikmomenten achter de rug heeft waarbij deze onrustige ontvangst in het niet valt.
En de familie lijkt me erg liefdevol en vol van goede bedoelingen. Ook aan de latere foto's te zien is het vast goed gekomen.
En de familie lijkt me erg liefdevol en vol van goede bedoelingen. Ook aan de latere foto's te zien is het vast goed gekomen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ze bedoelen het allemaal goed dat snap ik ook wel, maar deze manier is echt niet oke, geloof mij nou maar.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Hoe oud was jij toen je aankwam in Nederland dan, CBL?
2 maanden wat overigens niet gebruikelijk is.
Caribbeanlover- Ratel
June schreef:Ik ben het met CBL eens dat het veel te heftig is voor zo'n kind. Ik heb voor iedereen begrip, familie, vrienden etc., maar daar gaat het niet om. In het filmpje wordt toch vooral ook duidelijk gemaakt dat ze een kindje een beter leven willen bieden. Het kind staat dan ook op de eerste plaats. Ik vind dat je voor een groot deel ook aan jezelf denkt als je met zoveel mensen daar staat. Ik werd echt verdrietig van de blik van het meisje in het filmpje. Ik denk dat zij meer baat had gehad bij een ontvangst door twee, hooguit drie personen. En daar gaat het toch om? Leuk al die emoties, maar dat meisje kan dat toch niet begrijpen? Ze spreekt de taal niet eens.
Zooooooooo met jou eens en ze keek idd niet heel blij. Leek net alsof Madonna aankwam ofzo. Ik vind haar ouders vrij aso hierin.
Caribbeanlover- Ratel
silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Ik snap je gedacht helemaal en ik vind ook wel dat er ergens gelijk hebt CBL.
Klopt, daarmee bedoel ik dat zo een grote groep die een kind komen verwelkomen nog een grote gebeurtenis is voor zo een kind. Net als de adoptie zelf. Zo een groep mensen is dan nog iets wat 'er wel bij kan'. Natuurlijk is het niet altijd prettig, maar een kind heeft in die weken dan al zoveel veranderingen meegemaakt dat de 'er nog wel bij kan'.
Nee, want ze is net een beetje gewend aan haar ouders die ze voor de 1e keer ziet en dan iedereen ook nog eens ziet.......................echt zo fout! Die ouders hebben duidelijk alleen aan zichzelf gedacht hierbij.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Voor een baby kan het ook niet fijn zijn. Ik weet waar ik het over heb, ik heb het zelf mee gemaakt, jij niet! Dat broers en zussen mee komen vind ik ook logisch, maar de whole family niet dat wordt ook gezegd door zo bureau dat het kind rust nodig heeft en dat zoveel indrukken in 1x niet goed zijn.
Oke, het zou nu heel simpel zijn om ook mijn adoptiekaart op tafel te leggen maar dat ga ik dus niet doen.
Dear lord, je bent echt niet de enige geadopteerde in de wereld of de enige die daar over kan oordelen omdat je het hebt mee gemaakt.
Alleen omdat je iets heb mee gemaakt, zegt niet dat je over iedere situatie die enigszins er op lijkt kan en mag oordelen. Misschien juist omdat je het heb mee gemaakt kun je het niet anders zien dan je eigen visie.
Heeft het niet stiekem meer met jou te maken dan met deze mensen, dat het je zo tegen staat?
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Maar als je met twee maanden in Nederland aangekomen bent, kún je dan wel oordelen omdat je het zelf hebt mee gemaakt? Het is toch nooit een bewuste herinnering geweest? Of is het iets geweest wat je je hele leven of je hele jeugd met je meegedragen hebt, en hoe manifesteert zich dat dan?
Maple- Prater
Maple schreef:Maar als je met twee maanden in Nederland aangekomen bent, kún je dan wel oordelen omdat je het zelf hebt mee gemaakt? Het is toch nooit een bewuste herinnering geweest? Of is het iets geweest wat je je hele leven of je hele jeugd met je meegedragen hebt, en hoe manifesteert zich dat dan?
Nee. Als je 2 maanden bent, heb je helemaal geen herinnering daar aan.
Als je er problemen mee hebt, dan heeft dat meer met je adoptie in het algemeen te maken dan met dit moment.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Oké. Dat wilde ik weten inderdaad en dan klopt het toch met het beeld wat ik voor ogen had. Ik geloof inderdaad dat een mensenmassa heel beangstigend kan zijn voor een kind, maar in mijn optiek is er veel meer voor nodig wil een kind daar blijvende schade aan overhouden.Capt'n Zero schreef:Maple schreef:Maar als je met twee maanden in Nederland aangekomen bent, kún je dan wel oordelen omdat je het zelf hebt mee gemaakt? Het is toch nooit een bewuste herinnering geweest? Of is het iets geweest wat je je hele leven of je hele jeugd met je meegedragen hebt, en hoe manifesteert zich dat dan?
Nee. Als je 2 maanden bent, heb je helemaal geen herinnering daar aan.
Als je er problemen mee hebt, dan heeft dat meer met je adoptie in het algemeen te maken dan met dit moment.
Maple- Prater
Wij hebben mijn nichtjes ook allebei opgewacht met de familie op schiphol. We zijn er alleen niet allemaal meteen opgedoken en mochten ze ook niet knuffelen de eerste tijd. Maar opgewacht wel, mijn oom en tante haden een lange reis achter de rug en waren blij dat er mensen waren die hen opwachtte. Nou hebben wij niet hysterisch gedaan, juist om het voor mijn nichtjes zo rustig mogelijk te houden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Maar in het geval van het filmpje, werd het kind toch door de ouders op het vliegveld opgewacht, of heb ik het nou verkeerd gezien? Heb namelijk niet het hele filmpje afgekeken. Dat is wat anders dan samen met je ouders aankomen op het vliegveld en dan opgewacht worden door familie, in mijn ogen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Het filmpje doet het bij mij niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik denk dat ook niemand vind dat zo'n mensenmassa góéd is. Maar na alle indrukken van het vliegen die het kindje toch al heeft denk ik dat zo'n welkom op Schiphol weinig meer kan uitmaken.
Maple- Prater
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: