Urine opvangen bij kindje van 2 jaar
+7
Happydobby
Steep
snoezel
Vixen
Floor
Linda
Novalee
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Urine opvangen bij kindje van 2 jaar
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb 4x zo'n opvang zakje gebruikt. Twee keer ging ze poepen waardoor het zakje vies was en er niks in zat, de andere twee keer had het zakje losgelaten en zat alle plas in de luier. Gisteren heb ik haar voor het eerst op het potje gezet. Het eerste uur bleef ze netjes zitten maar plassen ho maar. Toen wilde ze er per se af dus maar zonder luier rond laten lopen. Weer 50 minuten gewacht en toen lette ik een halve seconde niet op en lag er een mini plas op de grond. Daar schrok ze heel erg van en wilde meteen haar luier weer om. Nu heb ik nog één zo'n zakje liggen maar aangezien het dus al 4x is mislukt heb ik daar weinig vertrouwen in.
Heeft iemand de gouden tip? Blaasontsteking is niet op een andere manier aan te tonen dan met urine op kweek, of wel?
Heeft iemand de gouden tip? Blaasontsteking is niet op een andere manier aan te tonen dan met urine op kweek, of wel?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Urine opvangen bij kindje van 2 jaar
Misschien toch gewoon in de blote billen laten lopen, potje binnen handbereik. En als ze evt toch op de grond plast, het met een spuitje opzuigen. Ze hebben maar heel weinig urine nodig om het aan te tonen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dat zou ik inderdaad doe, in blote billen laten lopen (of zwembroekje ofzo als ze niet graag in blote billen loopt) en als er een plasje toevallig op de grond beland dan zou ik het met zo'n pipetje opzuigen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Slaapt ze nog overdag? Hier is het alleen gelukt om het zakje op te plakken toen ze sliep. Van tevoren een goede volle fles gegeven, handdoek of celstofmatje onder de billen en op die manier is er toen toch urine in het zakje gekomen. Je zou nog eens naar een andere apotheek kunnen gaan, er bestaan verschillende zakjes. Het ene zakje heeft een groter gaatje dan andere zakjes.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
En van urine van de grond opzuigen krijg je waarschijnlijk een flink verontreinigd kweekje.
Vixen- Prater
Heel veel laten drinken en dan na een kwartier op een potje voor de tv?
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Vixen schreef:En van urine van de grond opzuigen krijg je waarschijnlijk een flink verontreinigd kweekje.
Maar blaasontsteking ontstaat toch voornamelijk door de e.coli bacterie? Die zal toch niet al op de grond aanwezig zijn.
Vast wel andere bacteriën, maar daar zoeken ze volgens mij niet naar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
`Wanneer ze gaan sticken kunnen ze geloof ik wel problemen hebben met de testuitslagen te interpreteren als de urine verontreinigd is. Dan moet ie op kweek gezet worden en ben je sowieso weer 24u verder
Vixen- Prater
Ik ga het nu inderdaad nog maar eens met een potje proberen. Bakje fruit en flinke fles sap erbij en dan samen boekjes lezen. Het nadeel is alleen dat ze een erg slechte drinker is, ik kom met heel veel moeite aan 500 ml o een hele dag. Ze plast dus ook niet zo veel waardoor het alleen maar langer duurt.
Novalee- Kletskop
Dan zou ik d'r lekker in haar blote billen laten rondlopen. Potje binnen handbereik of als ze erop wil zitten lekker doen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Urine van de grond zou ik niet doen. Het moet zo schoon mogelijk.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Begin van dit jaar heeft mijn dochter ook een hele flinke blaasontsteking gehad. Opvangen lukte ook niet en omdat de symptomen steeds kwamen en weer weg gingen heeft ze er ruim een halve week mee gelopen. Uiteindelijk bij de kinderarts terrecht gekomen omdat ze zo'n pijn/ paniek had dat de huisarts haar niet goed kon onderzoeken. Die heeft een katheter geplaatst dat was even vervelend maar toen was binnen een half uur duidelijk wat er was.
Tips heb ik dus helaas niet echt, maar als je echt denkt dat ze blaasontsteking heeft zou ik wel proberen hier zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen. Mijn dochter heeft er echt veel pijn en last van gehad, kan nog wel huilen als ik denk aan hoe ze er toen aan toe was. Ow en de kinderarts gaf nog als tip veel vitamine c, dat helpt ter voorkoming.
Tips heb ik dus helaas niet echt, maar als je echt denkt dat ze blaasontsteking heeft zou ik wel proberen hier zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen. Mijn dochter heeft er echt veel pijn en last van gehad, kan nog wel huilen als ik denk aan hoe ze er toen aan toe was. Ow en de kinderarts gaf nog als tip veel vitamine c, dat helpt ter voorkoming.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Als het echt niet gaat lukken kan je vragen of je met een volle plasluier.bij de huisarts mag langsgaan. Dan kunnen ze het stripje (waarmee ze blaasonts kunnen aantonen) in de luier drukken. Het is niet ideaal en iets minder betrouwbaar. Maar als ze blaasontst heeft komt dat er echt wel uit. In verpleeg en verzorgingshuizen doen ze het ook altijd zo bij incontinenten mensen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Dankjewel voor de reacties. Het is gelukkig met het potje gelukt. Eerst had ze wat gepoept, dat merkte ik geen eens aan haar. Helemaal geprezen natuurlijk en samen de poep weggespoeld. Daarna weer op het potje en toen begon ik te merken dat ze echt moest maar dat ze niet wilde. Ze wilde graag een luier om en huilde flink, ik denk ook van pijn, maar dat was gelukkig snel weer over. Het was niet veel maar volgens de assistente voldoende. Ik word vanmiddag gebeld over de uitslag.
Ze is nu heel trots dat ze op het potje geplast heeft dus gelukkig geen trauma. Maar met zindelijkheid wachten we nog maar even
Ze is nu heel trots dat ze op het potje geplast heeft dus gelukkig geen trauma. Maar met zindelijkheid wachten we nog maar even
Novalee- Kletskop
Fijn dat het gelukt is.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
En? Weet je al meer? Blaasontsteking kan zo vervelend zijn voor die kleintjes. Heeft ze ook verhoging/ koorts?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Lief dat je ernaar vraagt! Ze heeft inderdaad blaasontsteking. Ze krijgt nu een kuurtje AB en daarna moeten we even langskomen bij de HA. Ik heb haar temperatuur niet gemeten want ze is gewoon vrolijk en alert en we hebben alleen een rectale thermometer en dat is al tijden geen succes meer. Verder is ze ook gewoon vrolijk, alleen als ze moet plassen moet ze huilen, dat is wel erg zielig. Overdag slaapt ze gelukkig nog goed, maar 's nachts is ze wel onrustiger. Hopelijk slaat de kuur snel aan!
Novalee- Kletskop
Vervelend zeg! Yrsa had een paar maanden geleden ook een flinke blaasontsteking en hoge koorts. We stonden op het punt om naar Mallorca te vertrekken, dus we zaten flink in de stress ook. Gelukkig was ze op die dag een heel eind opgeknapt.
Beterschap voor je dochter.
Beterschap voor je dochter.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» Broodbeleg kindje 1 jaar
» Op vakantie met kindje van 1 jaar
» Broodbeleg, kindje 1,5 jaar
» oorpijn kindje 2,5 jaar
» Borstjes kindje 1,5 jaar