Ik ben 'm aan het flippen...
+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers
Pagina 15 van 26
Pagina 15 van 26 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20 ... 26
Re: Ik ben 'm aan het flippen...
He wat een s... Situaie... Sterkte. Lijkt me allemaal erg moeilijk..
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Adoptie vind ik echt iets afschuwelijks binnen Nederland. De procedure komt volgens mij ook zelden voor en gaat zo in zijn werk:
Hoe gaat het in zijn werk?
Als je zwanger bent en geen abortus (meer) kunt of wilt doen, kun je je kind afstaan ter adoptie. Afstand ter adoptie is bij wet geregeld, hiervoor moet een bepaalde procedure worden gevolgd. Fiom Utrecht begeleidt betrokkenen tijdens deze procedure
Zodra je je zwangerschap ontdekt en afstand ter adoptie overweegt ben je bij ons welkom. We nemen stap voor stap de procedure door en staan uitgebreid stil bij jouw wensen en keuzes.
Zo is er de keuze waar je gaat bevallen, wie je daarbij wilt hebben, of je je kind wilt zien en of je haar of hem zelf een naam wilt geven. Als je blijft bij je voornemen tot afstand ter adoptie, dan schrijf je een verslag met informatie over wie jij bent, je situatie en je overwegingen voor deze keuze. Gedurende die periode blijf je in contact met de maatschappelijk werker van Fiom Utrecht. De Raad voor de Kinderbescherming en de rechter zijn ook betrokken bij de afstandsprocedure.
Definitief afscheid
Je hebt dan dus nog 3 maanden om te beslissen, en die drie maanden zit de baby in een pleeggezin, die wordt dus ook gewoon weer herplaatst daarna en dat kan nooit goed zijn. Dan maar liever een abortus lijkt me, adoptie vind ik vrij onmenselijk voor moeder en kind.
Na de geboorte heb je drie maanden de tijd om te onderzoeken of je bij je voornemen blijft. Dan volgt een definitief verslag waarin jij verwoordt hoe je je besluit hebt genomen en welke wensen je hebt over het adoptief gezin. Tot die tijd woont je kind in een opvanggezin. Na drie maanden is er het definitieve afscheid. Je kind gaat naar het adoptief gezin en jij vervolgt je leven. Dat kan met vallen en opstaan gaan. Voor hulp, ook op een later moment, blijf je natuurlijk welkom bij Fiom Utrecht.
Als je zwanger bent en geen abortus (meer) kunt of wilt doen, kun je je kind afstaan ter adoptie. Afstand ter adoptie is bij wet geregeld, hiervoor moet een bepaalde procedure worden gevolgd. Fiom Utrecht begeleidt betrokkenen tijdens deze procedure
Zodra je je zwangerschap ontdekt en afstand ter adoptie overweegt ben je bij ons welkom. We nemen stap voor stap de procedure door en staan uitgebreid stil bij jouw wensen en keuzes.
Zo is er de keuze waar je gaat bevallen, wie je daarbij wilt hebben, of je je kind wilt zien en of je haar of hem zelf een naam wilt geven. Als je blijft bij je voornemen tot afstand ter adoptie, dan schrijf je een verslag met informatie over wie jij bent, je situatie en je overwegingen voor deze keuze. Gedurende die periode blijf je in contact met de maatschappelijk werker van Fiom Utrecht. De Raad voor de Kinderbescherming en de rechter zijn ook betrokken bij de afstandsprocedure.
Definitief afscheid
Je hebt dan dus nog 3 maanden om te beslissen, en die drie maanden zit de baby in een pleeggezin, die wordt dus ook gewoon weer herplaatst daarna en dat kan nooit goed zijn. Dan maar liever een abortus lijkt me, adoptie vind ik vrij onmenselijk voor moeder en kind.
Na de geboorte heb je drie maanden de tijd om te onderzoeken of je bij je voornemen blijft. Dan volgt een definitief verslag waarin jij verwoordt hoe je je besluit hebt genomen en welke wensen je hebt over het adoptief gezin. Tot die tijd woont je kind in een opvanggezin. Na drie maanden is er het definitieve afscheid. Je kind gaat naar het adoptief gezin en jij vervolgt je leven. Dat kan met vallen en opstaan gaan. Voor hulp, ook op een later moment, blijf je natuurlijk welkom bij Fiom Utrecht.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Artemis schreef:Adoptie vind ik echt iets afschuwelijks binnen Nederland. De procedure komt volgens mij ook zelden voor en gaat zo in zijn werk:
Definitief afscheid
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Maar als ik het zo lees heb je dikke kans dat je straks zonder diploma en zonder baan zit, als je zegt dat je contract door zwangerschap ws niet verlengd wordt.
Ik had hetzelfde bij de eerste, dacht ook dat ik die studie nog wel even zou afmaken, ben inmiddels 7 jaar verder en hij is nog niet af doordat de prioriteiten nogal verschoven.
En ik zat ook zonder baan, en ik had dan nog een partner (die ook zonder baan zat vlak nadat ik beviel, maar die was zo weer aan het werk). En ik kan je vertellen dat dat loodzwaar is. De eerste jaren waren echt wel ontzettend pittig daardoor. En dan zat ik prima in mijn vel verder, had ik een ontzettende steun aan mijn ouders en schoonouders en een partner om het samen mee te doen.
Maar het was financieel vreselijk zwaar, daarnaast waren er erg veel zorgen rondom mijn dochter de eerste tijd en viel het moederschap behoorlijk tegen de eerste maanden qua heftigheid.
Dan kan iedereen door gaan rekenen dat het allemaal wel goedkoop te doen is, maar het kost toch een hoop geld, ook op z'n goedkoopst, en ik heb het goedkoop gedaan. Maar borstvoeding moet maar lukken en was bepaald niet gratis hier, want ik moest een kolf kopen en alsnog flesjes en dergelijke, kleertjes kreeg ik idd net als spullen, maar toch niet alles en dat kost veel geld.
Kom je in de ww terecht dan is het maar de vraag of je weer een nieuwe baan vindt en wanneer, met een kleine baby. Daarnaast worden kinderen echt veel duurder, kleren en fietsen en zwemles en feestjes, dat krijgen wij nu allemaal en dat is bepaald niet goedkoop. Ookal doe je alles via via of tweedehands.
En dat is allemaal heftig, maar te doen, als je je schouders eronder zet en een goede steun aan je omgeving hebt. En je moet je afvragen of jij dat op dit moment aankan, en of je omgeving je erin gaat steunen. Nog los van een eventueel tegenwerkende ex.
Ik had hetzelfde bij de eerste, dacht ook dat ik die studie nog wel even zou afmaken, ben inmiddels 7 jaar verder en hij is nog niet af doordat de prioriteiten nogal verschoven.
En ik zat ook zonder baan, en ik had dan nog een partner (die ook zonder baan zat vlak nadat ik beviel, maar die was zo weer aan het werk). En ik kan je vertellen dat dat loodzwaar is. De eerste jaren waren echt wel ontzettend pittig daardoor. En dan zat ik prima in mijn vel verder, had ik een ontzettende steun aan mijn ouders en schoonouders en een partner om het samen mee te doen.
Maar het was financieel vreselijk zwaar, daarnaast waren er erg veel zorgen rondom mijn dochter de eerste tijd en viel het moederschap behoorlijk tegen de eerste maanden qua heftigheid.
Dan kan iedereen door gaan rekenen dat het allemaal wel goedkoop te doen is, maar het kost toch een hoop geld, ook op z'n goedkoopst, en ik heb het goedkoop gedaan. Maar borstvoeding moet maar lukken en was bepaald niet gratis hier, want ik moest een kolf kopen en alsnog flesjes en dergelijke, kleertjes kreeg ik idd net als spullen, maar toch niet alles en dat kost veel geld.
Kom je in de ww terecht dan is het maar de vraag of je weer een nieuwe baan vindt en wanneer, met een kleine baby. Daarnaast worden kinderen echt veel duurder, kleren en fietsen en zwemles en feestjes, dat krijgen wij nu allemaal en dat is bepaald niet goedkoop. Ookal doe je alles via via of tweedehands.
En dat is allemaal heftig, maar te doen, als je je schouders eronder zet en een goede steun aan je omgeving hebt. En je moet je afvragen of jij dat op dit moment aankan, en of je omgeving je erin gaat steunen. Nog los van een eventueel tegenwerkende ex.
Artemis- Prater
nina schreef:
?
Artemis- Prater
Artemis schreef:nina schreef:
?
Nou vind dat een heel heftig verhaal om te lezen. Dat het zo gaat. Lijkt me inderdaad vreselijk voor moeder en kind.
Ik weet ook niet hoe het anders zou moeten. Maar zat echt even met wijd opengesperde ogen te lezen.
nina- Kletskop
Daarom ben ik ook altijd zo ontzettend verbaasd als mensen roepen ' je kunt ook nog kiezen voor adoptie'....
Die hebben volgens mij geen idee wat ze zeggen. Daarnaast zadel je een kind wel op met een levenslang gevoel van ongewenst zijn, want als zelfs in het relatief welvarende Nederland je moeder je niet wil houden, dan is het toch wel ernstig zeg maar.
Buitenlandse adoptie, uit landen waar gewoon veel meer ellende is, snap ik nog beter.
Niet dat het altijd een drama hoeft te zijn, maar ik vraag me oprecht af waarom iemand hier voor zou kiezen in Nederland.
Die hebben volgens mij geen idee wat ze zeggen. Daarnaast zadel je een kind wel op met een levenslang gevoel van ongewenst zijn, want als zelfs in het relatief welvarende Nederland je moeder je niet wil houden, dan is het toch wel ernstig zeg maar.
Buitenlandse adoptie, uit landen waar gewoon veel meer ellende is, snap ik nog beter.
Niet dat het altijd een drama hoeft te zijn, maar ik vraag me oprecht af waarom iemand hier voor zou kiezen in Nederland.
Artemis- Prater
Artemis schreef:Daarom ben ik ook altijd zo ontzettend verbaasd als mensen roepen ' je kunt ook nog kiezen voor adoptie'....
eens.
Al is het natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
nina- Kletskop
Ik heb hier nog helemaal niet gereageerd, maar wil je even heel veel sterkte wensen, wat ontzettend heftig allemaal
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik weet het niet. De eerste drie maanden van zijn leven zal een kind zich later niet herinneren, al kunnen er wel traumatische dingen gebeuren die toch hun sporen achterlaten natuurlijk... Als het pleeggezin, de biologische moeder en de adoptieouders goed omgaan met de hele situatie scheelt dat veel denk ik. En over je ongewenst voelen: ik heb misschien geen recht van spreken omdat ik niet weet hoe het voelt om geadopteerd te zijn, maar als ik denk aan bijvoorbeeld dat stel van 16&pregnant: die doen er echt alles aan om hun dochter te laten merken dat ze niet ongewenst is en dat ze het beste met haar voor hebben. Dat zullen de adoptieouders ook aan dat meisje uittleggen als ze ouder is (hoop ik).
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dat ook ja!Muppetje schreef:Ik heb hier nog helemaal niet gereageerd, maar wil je even heel veel sterkte wensen, wat ontzettend heftig allemaal
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
nina schreef:Artemis schreef:Daarom ben ik ook altijd zo ontzettend verbaasd als mensen roepen ' je kunt ook nog kiezen voor adoptie'....
eens.
Al is het natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Ja maar ja, abortus wordt ook snel geroepen en dat is helemaal onomkeerbaar natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Poppy, hoe was de echo?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Volgens mij heeft nog niemand hier, op Bazinga na, abortus geroepen.
Er worden wel veel gevaren opgesomd, maar dat lijkt me meer dan terecht eigenlijk. Want je kunt niet net doen alsof dit een normale situatie is om een kind in te krijgen. En al die risico's moet Poppy wel erg goed onder de loep nemen voordat ze een keuze maakt.
Er worden wel veel gevaren opgesomd, maar dat lijkt me meer dan terecht eigenlijk. Want je kunt niet net doen alsof dit een normale situatie is om een kind in te krijgen. En al die risico's moet Poppy wel erg goed onder de loep nemen voordat ze een keuze maakt.
Artemis- Prater
undefined schreef:
Poppy, hoe was de echo?
ze moet om 20.15 staat int topic
Gast- Gast
Artemis schreef:Volgens mij heeft nog niemand hier, op Bazinga na, abortus geroepen.
Wie doet alsof dit een normale situatie is dan?
O ja, 20.15 inderdaad.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Artemis schreef:Volgens mij heeft nog niemand hier, op Bazinga na, abortus geroepen.
O ja, 20.15 inderdaad.
Bij wijze van spreken..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Luce schreef:Artemis schreef:Volgens mij heeft nog niemand hier, op Bazinga na, abortus geroepen.
O ja, 20.15 inderdaad.
Nou, bij een ' normale' ongeplande zwangerschap zou ik adviezen verwachten van ' het is zo duur als je het zelf maakt' en ' spullen krijg je wel van mij' enzovoorts. Ik vind dat hier nog helemaal niet aan de orde, dat roep je toch alleen als de basis in orde is en iemand alleen nog twijfelt of het praktisch haalbaar is.
Hier zit nog een heel stuk vooraf, met veel relevantere dingen en veel belangrijkere dingen dan of de inventaris goedkoop te krijgen is. Want geld is een probleem, maar de situatie rondom haar ex en haar eigen gesteldheid zijn een veel groter probleem dan waar je een kinderwagen vandaan haalt.
Artemis- Prater
Herinneren misschien niet maar hechting is wel ontzettend belangrijk en kan de rest van je leven nare gevolgen hebben. Dit zie ik dagelijks terug bij mijn cliënten die niet goed gehecht zijn om wat voor reden dan ookml.Filoria schreef:Ik weet het niet. De eerste drie maanden van zijn leven zal een kind zich later niet herinneren, al kunnen er wel traumatische dingen gebeuren die toch hun sporen achterlaten natuurlijk... Als het pleeggezin, de biologische moeder en de adoptieouders goed omgaan met de hele situatie scheelt dat veel denk ik. En over je ongewenst voelen: ik heb misschien geen recht van spreken omdat ik niet weet hoe het voelt om geadopteerd te zijn, maar als ik denk aan bijvoorbeeld dat stel van 16&pregnant: die doen er echt alles aan om hun dochter te laten merken dat ze niet ongewenst is en dat ze het beste met haar voor hebben. Dat zullen de adoptieouders ook aan dat meisje uittleggen als ze ouder is (hoop ik).
Sterkte poppy.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Volgens mij vraagt zij zélf hoeveel het allemaal kost, omdat ze voor zichzelf duidelijk wil hebben wat het kostenplaatje dan zal zijn als ze besluit het kindje wel te nemen. Niemand doet hier alsof het een normale situatie is.
Ik vind het juist heel reëel dat zij kijkt naar hoe de situatie dan is en of ze dat kan betalen hypothetisch gezien.
Ik vind het juist heel reëel dat zij kijkt naar hoe de situatie dan is en of ze dat kan betalen hypothetisch gezien.
Luce- Kletskop
Funk schreef:Herinneren misschien niet maar hechting is wel ontzettend belangrijk en kan de rest van je leven nare gevolgen hebben. Dit zie ik dagelijks terug bij mijn cliënten die niet goed gehecht zijn om wat voor reden dan ookml.Filoria schreef:Ik weet het niet. De eerste drie maanden van zijn leven zal een kind zich later niet herinneren, al kunnen er wel traumatische dingen gebeuren die toch hun sporen achterlaten natuurlijk... Als het pleeggezin, de biologische moeder en de adoptieouders goed omgaan met de hele situatie scheelt dat veel denk ik. En over je ongewenst voelen: ik heb misschien geen recht van spreken omdat ik niet weet hoe het voelt om geadopteerd te zijn, maar als ik denk aan bijvoorbeeld dat stel van 16&pregnant: die doen er echt alles aan om hun dochter te laten merken dat ze niet ongewenst is en dat ze het beste met haar voor hebben. Dat zullen de adoptieouders ook aan dat meisje uittleggen als ze ouder is (hoop ik).
Sterkte poppy.
Klopt, dat stukje over hechting. Eerste maanden zijn wel degelijk heeeeelll belangrijk voor de basis van een kind. Ik geloof dat er wel ooit een onderzoek is geweest dat die hechting in de eerste maanden wel kan zijn met meerdere mensen, dus als je in die eerste maanden ook een goed gezin treft dat het dan verwaarloosbaar is... Dit even heeellll erg afdwalend van Poppy dr topic...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Nogmaals ik wilde nergens zeggen dat adoptie dan maar een 'makkelijke' oplossing is. Maar ja wie zegt dat het weghalen of zelf houden dat wel is? En ik denk dat je op zo'n manier misschien het voor je gevoel ook 'goed' doet. je gunt een kind wel zijn leven maar alleen wel bij andere mensen, maar die kunnen er natuurlijk net zo goed wel goed voor zorgen. Het hoeven geen heksen ofzo te zijn, de meesten zijn natuurlijk heel liefdevol etc.
Ik heb het vandaag toevallig gevraagd aan een vriendin die ook geadopteerd is en zij vertelde dat het natuurlijk enorm moeilijk is maar dat haar biologische moeder haar ooit een brief geschreven had en waardoor ze het wel geaccepteerd heeft en als goede keuze ziet. Zo kan het natuurlijk ook.
Ik heb het vandaag toevallig gevraagd aan een vriendin die ook geadopteerd is en zij vertelde dat het natuurlijk enorm moeilijk is maar dat haar biologische moeder haar ooit een brief geschreven had en waardoor ze het wel geaccepteerd heeft en als goede keuze ziet. Zo kan het natuurlijk ook.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
En hoe was het bij de vk? Wijzer geworden?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ben ook benieuwd! En ook hoe het nu gaat?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Pagina 15 van 26 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20 ... 26
Pagina 15 van 26
Permissies van dit forum: