Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben 'm aan het flippen...

+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers

Pagina 9 van 26 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 17 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben 'm aan het flippen... - Pagina 9 Empty Re: Ik ben 'm aan het flippen...

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 8:32

Ik zal trouwens de laatste zijn om te zeggen dat een baby alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar een hopeloos iets is het nou ook weer niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Paper Crown do 25 jul 2013 - 8:37

Luce schreef:PC, je kunt het wel denken maar je weet het niet. Mensen zijn tot meer in staat dan je soms denkt.

Dat is waar.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Coco do 25 jul 2013 - 8:39

Luce schreef:PC, je kunt het wel denken maar je weet het niet. Mensen zijn tot meer in staat dan je soms denkt.

Inderdaad, ik vind je posts overkomen alsof er voor Poppy geen andere keus is als een abortus PC, maar die keus is er wel. En in hoeverre die keuze wijs is, dat kan ze beter met een proffesional of haar moeder en/of zusje bespreken. Wij kennen haar alleen maar van de dingen die ze hier plaatst. Maar ondertussen schuilt er misschien wel een fantastische moeder in haar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:42

Je kan en mag toch niet zeggen ' misschien is dit wel waf je nodig hebt om te veranderen' 
Op goed geluk zeg maar, en als het dat toch niet was heb je een verknipt kind... 

Helaas, dat was het toch niet, sorry van je jeugd!
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:42

Paper Crown schreef:

Dat is waar.

Dat geldt ook in negatieve zin.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown do 25 jul 2013 - 8:44

Coco schreef:

Inderdaad, ik vind je posts overkomen alsof er voor Poppy geen andere keus is als een abortus PC, maar die keus is er wel. En in hoeverre die keuze wijs is, dat kan ze beter met een proffesional of haar moeder en/of zusje bespreken. Wij kennen haar alleen maar van de dingen die ze hier plaatst. Maar ondertussen schuilt er misschien wel een fantastische moeder in haar.

Nee, als je mijn eerdere posts hebt gelezen dan weet je dat ik dat helemaal niet vind dat abortus de enige optie is. Misschien doel je op mijn: er is geen mooie tussenweg hierin, maar daarmee bedoel ik alleen dat welke keus ze ook maakt, het definitief is. Je kan met beide keuzes nooit meer terug. Uiteraard moet ze met een professional praten om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:47

Luce schreef:
Artemis schreef:Het kan ,weet ik zeker. Even opgezocht, het is niet gebruikelijk, maar als een man naar de rechter gaat en aantoonbaar kan maken dat het waarschijnlijk  is dat ter kind van hem is kan hij dat eisen. Of het lukt is een tweede. En het speelt ook nog mee of hij betrokken is bij het kind of niet. De kans is dus niet zo groot, maar het kan,

Ik zou me eerder zorgen maken dat Poppy omwille van de baby het toch nog maar eens probeert omdat hij door een baby vast wel verandert.

Ik mag toch hopen dat ze dié les wel geleerd heeft en niet zo dom is om daar wéér in te trappen.

Dat bedoel ik met naïef, je kunt je waarschijnlijk niet eens voorstellen tot welke schrijnend domme dingen mensen in staat zijn. Ik kom dagelijks de mannen van dit soort vrouwen tegen, vrouwen genoeg die zich aanbieden, kinderen die aan de lopende band verwekt worden, moeders die geslagen worden, weggaan, terugkomen, zwanger raken, weer weggaan, andere man tegenkomen, weer geslagen worden, weer weggaan, weer teruggaan, enzovoorts.

Dat heeft weinig te maken met lessen leren, en die lessen mag je niet leren ten koste van een kind. De kans dat Poppy zonder therapie weer in een gewelddadige relatie terechtkomt is heel erg groot, zelfs als ze deze man laat voor wat hij is. Alleen is er dán een kind bij.

Ze kan dit kind best krijgen hoor, haar keus, ik vind abortus niet beter dan geen abortus, maar dan is er wel flink wat werk aan de winkel, qua therapie en begeleiding.
Domme dingen doen en drama houdt niet op omdat je een kind krijgt.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 8:52

Ja hoor, dat kan ik me prima voorstellen en ik ben niet naïef, dankje.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 8:53

Artemis schreef:Je kan en mag toch niet zeggen ' misschien is dit wel waf je nodig hebt om te veranderen' 
Op goed geluk zeg maar, en als het dat toch niet was heb je een verknipt kind... 

Nee, natuurlijk kun je dat niet zeggen. Maar blijven aansturen op een abortus is ook niet echt iets wat handig is. Iets realistisch bekijken met negatieve én positieve kanten wel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:55

Zo komt het wel over als je zegt dat ze die les nu vast wel geleerd heeft.

Ik bedoel ook niet dat het doemscenario vast staat, maar het is wel een reële optie als er niets gebeurt en ze het kind krijgt. Kind krijgen kan, maar dan aan de slag en uitzoeken hoe al die dingen steeds gebeuren, plannen maken hoe ze te voorkomen, begeleiding vragen bij de financiën als dat een probleem is, therapie ivm de relatie, enz. Dán kan het best goed komen, mensen zijn idd flexibel. Maar met 'een kind is zo mooi en daar doe je alles voor' kom je er niet. Er moet nog een hoop meer gebeuren.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:56

Luce schreef:
Artemis schreef:Je kan en mag toch niet zeggen ' misschien is dit wel waf je nodig hebt om te veranderen' 

Nee, natuurlijk kun je dat niet zeggen. Maar blijven aansturen op een abortus is ook niet echt iets wat handig is. Iets realistisch bekijken met negatieve én positieve kanten wel.

Ik heb nergens aangestuurd op een abortus.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown do 25 jul 2013 - 8:57

Artemis schreef:
Luce schreef:

Ze doelt op mij maar ik heb t ook niet aangestuurd
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje do 25 jul 2013 - 8:57

Artemis, daar heb je ook gelijk in. Het kindje is hierin het allerbelangrijkste vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle do 25 jul 2013 - 9:04

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat poppy?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 9:30

Paper Crown schreef:
Artemis schreef:
Luce schreef:

Ze doelt op mij maar ik heb t ook niet aangestuurd

Ik doel op niemand specifiek.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 9:31

Artemis schreef:Zo komt het wel over als je zegt dat ze die les nu vast wel geleerd heeft.

Ik bedoel ook niet dat het doemscenario vast staat, maar het is wel een reële optie als er niets gebeurt en ze het kind krijgt. Kind krijgen kan, maar dan aan de slag en uitzoeken hoe al die dingen steeds gebeuren, plannen maken hoe ze te voorkomen, begeleiding vragen bij de financiën als dat een probleem is, therapie ivm de relatie, enz. Dán kan het best goed komen, mensen zijn idd flexibel. Maar met 'een kind is zo mooi en daar doe je alles voor' kom je er niet. Er moet nog een hoop meer gebeuren.

Dat is ook wat ik vind.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Poppy_ do 25 jul 2013 - 10:01

Ik ben nog steeds heel erg in de war. Mijn hoofd tolt ervan. Net een tweede test gedaan en die is ook positief. 

Ik weet het gewoon echt even niet. Een kind is absoluut niet zaligmakend en dat denk of beweer ik ook nergens. Integendeel. Ik weet dat ik heel hard aan mezelf moet werken, either way.

Wat ik me wel afvraag is of dit misschien mijn enige kans zal zijn. Ik zou verminderd vruchtbaar zijn...ik vind het zo lastig, wat nou als ik het weg laat halen en het lukt daarna niet meer? Sla ik mezelf dan voor mn kop of wat?! 

Ik ben ook echt even verdrietig nu. Ik wil dit eigenlijk heel graag en eigenlijk vanuit een rationeel standpunt is het misschien wel helemaal niet zo verstandig. Ik denk dat ik het vooral verdrietig vind dat dit een mooie periode zou moeten zijn die je deelt met je partner en dat heb ik niet. En dat gaat ook absoluut niet meer komen. Als ik dit doe, dan doe ik het alleen.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  Susan do 25 jul 2013 - 10:04

Maar misschien ben je dan wel gewoon niet verminderd vruchtbaar. Hoe groot zou de kans zijn dat je zwanger raakt ondanks anticonceptie én ondanks een verminderde vruchtbaarheid?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fortissimo do 25 jul 2013 - 10:12

Maar Poppy, doe je het dan voor het kindje om het op de wereld te zetten of puur alleen voor jezelf? Want een goede basis is het gewoon simpelweg niet voor het kind. Als het alleen voor jezelf is, zou ik het egoïstisch vinden.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  _Poppy_ do 25 jul 2013 - 10:24

Een kind krijgen is altijd een egoistische keuze dus die vlieger gaat niet op. Wie van ons heeft ervoor gekozen om hier te zitten? Niemand. Onze ouders hebben dat gedaan.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  June do 25 jul 2013 - 10:31

Weg ivm privacy.

Succes.

Laatst aangepast door June op do 25 jul 2013 - 10:56; in totaal 1 keer bewerkt
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  _Poppy_ do 25 jul 2013 - 10:41

Waarom word ik hier in godsnaam steeds weggezet als labiel? Heb ik die memo gemist ofzo? 

Mijn vader heeft notabene zelfmoord gepleegd en zelfs hem vond ik niet labiel. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt, ja absoluut. Ik heb veel meegemaakt, ook helemaal waar. Ik moet naar een goede psycholoog, true. Maar labiel? Dat vind ik persoonlijk echt een term voor iemand die ontoerekeningsvatbaar is ofzo. 

Als ik dit ga doen, dan breng ik dit ook tot een goed einde, daar ben ik heilig van overtuigd. En dat geloven in mezelf moet ik sowieso doen, either way. En moeten horen dat ik labiel zou zijn helpt dan in ieder geval niet.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Maple do 25 jul 2013 - 10:43

Labiel is een ander woord voor onevenwichtig, het geeft niet aan dat je gek bent en niets zelfstandig kunt doen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Weetjewel do 25 jul 2013 - 10:51

Mijn naam werd genoemd in dit topic en ben op de hoogte gesteld.... 
Vandaar dat ik even reageer, mijn situatie was totaal iets anders, mijn leven was niet stabiel, maar ik had geen vader die zelfmoord had gepleegd en had ook geen ex met poging tot doodslag. Denk echt na wat je doet...

En ja, je laatste post, je bent niet labiel? Uh de meeste mensen die uiteindelijk zelfmoord plegen komen inderdaad niet labiel over, want er komt zoveel kracht en zelfvertrouwen bij kijken dus nee, de meeste mensen waar je het niet van verwacht doen het wel. 

Even wat anders, hoe zie je het voor je? Een kind op de wereld zetten, zonder geld en met schulden? Iemand waarvan je niet van op aan kunt als in een vader zijnde, en nee ik heb nooit een stuiver ontvangen voor Lise, maar goed ook. Maar waar is zo iemand in staat tot? 
De vraag die mij gesteld werd, HOE zie je het zelf voor je? Ik kom zelf niet uit een makkelijk gezin, maar nog steeds is het altijd makkelijk.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Bericht  Summerlovin do 25 jul 2013 - 10:51

Ik vind je in je berichten sterk over komen. Totaal niet labiel. (Al ken ik je verhaal verder niet. Ik basseer het op wat ik nu lees)Tuurlijk sta je nu voor een moeilijke keuze en heb je een zware periode, ik hoop dat je daar snel weer uitkomt en de juiste keuze voor jezelf kunt maken. Sterkte.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 26 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 17 ... 26  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: