Ben jij donor?
+31
Ambivalence
loura
Tania
pitbullgup
Sterre
poppetje
Sneeuwvlok
Alias
Daya25
Miss G
Roze Roos
Monte
Lady4
Zwoesj
Rouxxxe
kimz
Susan
patjuhhh
Snoes
Polly
SuperGrover
Cheesegirl
minoessepoes
Thary
Ugly Betty
Jules
Blond
Mari
Lotus
girli
Jeanette
35 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ben jij donor?
Ja. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk donoren zijn. Vader heeft sinds mei afgelopen jaar een nieuwe nier. Zelf heb ik dezelfde ziekte en zal ik zo rond mn 50e ook een nieuwe nier nodig hebben. Had ik deze ziekte niet gehad, was ik ook donor geworden.
Gast- Gast
Vinden jullie dan ook dat iemand die zelf donor is voorrang moet krijgen op niet donors? Ik vind het zelf heel lastig om hier een antwoord op te geven. Zwart/wit gezien zeg ik dan ja, maar als het erop aan komt en iemand in je omgeving heeft het nodig dan wil je natuurlijk dat diegene ook per direct geholpen wordt.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:Vinden jullie dan ook dat iemand die zelf donor is voorrang moet krijgen op niet donors? Ik vind het zelf heel lastig om hier een antwoord op te geven. Zwart/wit gezien zeg ik dan ja, maar als het erop aan komt en iemand in je omgeving heeft het nodig dan wil je natuurlijk dat diegene ook per direct geholpen wordt.
Sowieso denk ik dat de meeste mensen die een donororgaan nodig hebben niet eens donor kunnen zijn, maar los daarvan vind ik sowieso niet dat donors voorrang hebben, nee.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Mari schreef:Vinden jullie dan ook dat iemand die zelf donor is voorrang moet krijgen op niet donors? Ik vind het zelf heel lastig om hier een antwoord op te geven. Zwart/wit gezien zeg ik dan ja, maar als het erop aan komt en iemand in je omgeving heeft het nodig dan wil je natuurlijk dat diegene ook per direct geholpen wordt.
Sowieso denk ik dat de meeste mensen die een donororgaan nodig hebben niet eens donor kunnen zijn, maar los daarvan vind ik sowieso niet dat donors voorrang hebben, nee.
Het kan iedereen overkomen toch?
Als ik dan kijk wat mammarosa schrijft dan gun ik haar meteen die nier, daarom is het denk ik ook zo'n lastig onderwerp.
Kon je organen maar gewoon kweken, wie weet ooit in de toekomst als de wetenschap nog verder is.
Laatst aangepast door Mari op di 1 maa 2011 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
_MamaRosa_ schreef:Ja. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk donoren zijn. Vader heeft sinds mei afgelopen jaar een nieuwe nier. Zelf heb ik dezelfde ziekte en zal ik zo rond mn 50e ook een nieuwe nier nodig hebben. Had ik deze ziekte niet gehad, was ik ook donor geworden.
Maar ben je nou wel of geen donor?
Gast- Gast
Overigens wil ik geen orgaan, mocht ik er een nodig hebben....
Dus andersom kan ook....
Dus andersom kan ook....
Gast- Gast
Ik ben al vanaf mijn 12e donor voor alles.
Huid nemen ze toch niet af van plaatsen waar het zichtbaar is.
En als ik iemand ermee kan helpen door mijn huid te doneren, graag, ik doe er toch niets meer mee
En voorrang: héél lastig. In eerste instantie klinkt het 'eerlijk' dat donoren voorrang hebben, toch gaat het niet echt op, gevoelsmatig...
Huid nemen ze toch niet af van plaatsen waar het zichtbaar is.
En als ik iemand ermee kan helpen door mijn huid te doneren, graag, ik doe er toch niets meer mee
En voorrang: héél lastig. In eerste instantie klinkt het 'eerlijk' dat donoren voorrang hebben, toch gaat het niet echt op, gevoelsmatig...
kimz- Fluisteraar
- Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11
Niet? Ook niet als je weet dat je anders sterft?Dolores schreef:Overigens wil ik geen orgaan, mocht ik er een nodig hebben....
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Nee, ik geen donor. Voornamelijk omdat ik nog niet weet of ik dat wel wil en tot nu toe staat het idee me op de een of andere manier ook nog niet echt aan dus voorlopig houd ik het zo.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Snoes schreef:Niet? Ook niet als je weet dat je anders sterft?Dolores schreef:Overigens wil ik geen orgaan, mocht ik er een nodig hebben....
Nee, ook dan niet. Ik zou ook niet gereanimeerd willen worden, maar daarvoor zijn nog geen regelingen.
Gast- Gast
Mari schreef:
Het kan iedereen overkomen toch?
Dat wel, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die al op jonge leeftijd weten dat ze ooit een donororgaan nodig hebben.Zodra je weet dat je een donororgaan nodig hebt, weet je ook dat je zelf geen donor meer kunt zijn, dus dan heeft het ook weinig zin om jezelf als donor te registreren alleen omdat anderen vinden dat je op die manier een streepje voor zou krijgen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Goed dat je me er aan herriner!
Ik had mezelf online aangemeld en je zou dan zo'n bevestiging krijgen maar die heb ik nooit gehad.
Dus zal het nog maar opnieuw doen
Ik had mezelf online aangemeld en je zou dan zo'n bevestiging krijgen maar die heb ik nooit gehad.
Dus zal het nog maar opnieuw doen
Gast- Gast
Ja ik ben donor. Dat vind ik de normaalste zaak van de wereld eigenlijk. Mijn mening sluit aan bij die van trisha.
Overigens, wisten jullie dat maar heel weinig mensen geschikt zijn om bij overlijden donor te zijn? Alleen als iemand hersendood is bijv. kun je er nog wat mee. Dus van al die donoren is maar een klein groepje uiteindelijk geschikt, daarom is het ook zo belangrijk dat er veel donoren zijn, zodat die kans ietsje groter wordt.
Overigens, wisten jullie dat maar heel weinig mensen geschikt zijn om bij overlijden donor te zijn? Alleen als iemand hersendood is bijv. kun je er nog wat mee. Dus van al die donoren is maar een klein groepje uiteindelijk geschikt, daarom is het ook zo belangrijk dat er veel donoren zijn, zodat die kans ietsje groter wordt.
Gast- Gast
Ik ben ook donor, maar hoef geen orgaan te ontvangen.
Voorrang voor donoren is iets wat sowieso nooit ingevoerd kan worden. Kinderen zouden dus dan nooit voorrang krijgen.
Voorrang voor donoren is iets wat sowieso nooit ingevoerd kan worden. Kinderen zouden dus dan nooit voorrang krijgen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ja ik ben donor en ik heb ook dingen uitgeslote. Tijd om er weer eens naar te kijken..
Gast- Gast
Ik ben ook donor zeker weten. Mijn vader is nierpatient en heeft al 2x een donornier gehad (1x van een overleden persoon, de 2e keer van mijn tante). Ik heb toen ook gekeken om hem af te staan, maar mijn tante vond dat zij eerst kwam, omdat zij al oudere, gezonde kinderen heeft en ik die nog moet zien te krijgen.
Ik vind eigenlijk dat iedereen donor moet zijn, zeker als je zelf, indien je ziek wordt, ook een donordeel ontvangen wilt.
Ik vind eigenlijk dat iedereen donor moet zijn, zeker als je zelf, indien je ziek wordt, ook een donordeel ontvangen wilt.
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Ik snap niet zo goed wat kinderen krijgen met nieren te maken heeft.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, ze mogen na mijn dood alles van me hebben. Hoop echt dat ik daar een paar levens mee kan redden of iemands kwaliteit van leven kan verbeteren.
Ik had laatst een hele slechte patiënt op mijn werk die het niet zou gaan redden. We hebben toen het voorstel tot donatie neegelegd bij de familie en die stonden er achter. Kreeg twee weken geleden teruggekoppeld dat er twee mensen in Nederland een nieuwe nier hebben, dankzij deze patiënt en dat zijn hoornvlies gebruikt was voor weer iemand anders. Vond dat erg bijzonder om te horen.
Ik had laatst een hele slechte patiënt op mijn werk die het niet zou gaan redden. We hebben toen het voorstel tot donatie neegelegd bij de familie en die stonden er achter. Kreeg twee weken geleden teruggekoppeld dat er twee mensen in Nederland een nieuwe nier hebben, dankzij deze patiënt en dat zijn hoornvlies gebruikt was voor weer iemand anders. Vond dat erg bijzonder om te horen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
SuperGrover schreef:Ik snap niet zo goed wat kinderen krijgen met nieren te maken heeft.
Wanneer jij zwanger bent krijgen je nieren (je hele lichaam uiteraard) het zwaarder te verduren dan normaal. Je kunt wel gewoon kinderen krijgen als je maar 1 nier hebt, maar je moet wel waakzamer zijn. Een zwangerschap is natuurlijk wel op een bepaalde manier een aanslag op je lichaam
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Dolores schreef:Snoes schreef:Niet? Ook niet als je weet dat je anders sterft?Dolores schreef:Overigens wil ik geen orgaan, mocht ik er een nodig hebben....
Nee, ook dan niet. Ik zou ook niet gereanimeerd willen worden, maar daarvoor zijn nog geen regelingen.
Hier onderaan staat wel iets daarover
http://www.nvve.nl/nvve2/pagina.asp?pagkey=72063
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik ben zelf geen donor. Ik weet ook niet precies waarom niet, maar het voelt nog niet goed en dan doe ik het ook nog niet. Mocht ik ooit een orgaan nodig hebben, dan zou ik die absoluut willen hebben. Ik ben dan ook niet van mening dat je als donor voorrang krijgt(al was ik wel donor geweest, dan had ik er hetzelfde over gedacht)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik ben donor, met uitzondering van mijn hoornvliezen maar dat is psychisch! Ik wil graag iets doen voor een ander, denk dat er veel levens door kunnen veranderen.
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Donor
» Ben jij donor ja of nee?
» nav donor zijn...
» Donor: alleen ontvangen als je ook geeft?
» Bloed donor en mogelijk zwanger
» Ben jij donor ja of nee?
» nav donor zijn...
» Donor: alleen ontvangen als je ook geeft?
» Bloed donor en mogelijk zwanger
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: