Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

+19
Tiara
Caroow
Parel
_Lana_
Puggle
Thunder
Lejow
Aoi
Sanne
Laurientje
Ella
Floor
Printje
Susan
Annie24
Purpleflower
Vixen
Manderijn
studiebol
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Manderijn di 23 jul 2013 - 8:03

Ik doe altijd eerst 1 voorop, anders wipt de fiets achterover. Zwaartekracht he.
Bizar trouwens, ik fietste het weekend met maar 1 kind, ze zat achterop, heel mijn evenwicht kwijt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Manderijn di 23 jul 2013 - 8:03

Susan schreef:
Printje schreef:
Manderijn schreef:
Printje schreef:Hij zei dat moeders er schijnbaar gemiddeld maar een jaar of vier mee doen. Weet ik veel verder haha. Ik vond het verder eigenlijk voor mezelf ook onzin om nu nog zo'n moederfiets te kopen. Heb een fietskar en R heeft altijd op een gewone fiets voorop gezeten dus dat kan N dan eigenlijk net zo goed.

 Rare fietsenmaker! Rolling Eyes

Het was zelfs niet 1 fietsenmaker maar meerderen die mij dus echt adviseerden om geen moederfiets te nemen maar een gewone fiets.

Ik krijg nu echt visioenen van een grootscheepse anti-moederfietsenpropaganda in jouw stad. Verkochten die fietsenmakers zelf wel moederfietsen? Want ik vind het wel gek om iets in het assortiment te nemen om het dan vervolgens bij klanten te gaan afraden.
lol!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  studiebol di 23 jul 2013 - 8:10

 Haha dat is het dus, ik zit met twee van die moppies smile Nu doe ik altijd eerst eentje achterop en dan voorop dat gaat prima, maar dat komt denk ik dus door het stuurslot en de fiets dus recht blijft staan.

Printje nee een fietskar vind ik niet leuk en ook niet gezellig fietsen. Vind het leuk om met ze te kletsen enzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Printje di 23 jul 2013 - 8:15

Dat mis ik idd wel, met R kletsen, hij kletst gewoon door hoor maar ik versta er maar de helft van hahaha. Ik vind het voor nu zeker ideaal omdat N zo al een tijdje gewoon mee kan en het tevens een buggy is.

Manderijn,je hoeft het niet te geloven hoor maar het is zo echt gezegd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Floor di 23 jul 2013 - 8:25

http://www.fietspunt.nl/nl/stuurstabilisator-batavus-shimano-1.html#.Ue7YPY1M_JY

http://www.fietsonderdeelxl.nl/Stuurstabilisator-Hebie-318-62mm-frames-ovaal-Sturen-725271/nl/product/72900/


ik denk dat er heus wel fietsenmakers zijn die een stuurslot kunnen monteren op de fiets. 
Je hebt verschillende, een ronde die je echt op slot zet en weer los, of een stuurstabilisator (dat is een veer onder aan het frame vast zodat het stuur recht blijft staan)


Laatst aangepast door Floor op di 23 jul 2013 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Ella di 23 jul 2013 - 8:26

Mandarijn welk merk is het waar jouw fiets van is?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Manderijn di 23 jul 2013 - 8:31

Ella schreef:Mandarijn welk merk is het waar jouw fiets van is?

 Cortina. Meende dat het het zusje van batavus is. 

Printje, ik zeg er verder niks over. Zag alleen ook Susan haar geschetste beeld voor me.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Printje di 23 jul 2013 - 8:33

Ik vond het eerst ook een raar advies, je kan immers flink geld verdienen met zo'n fiets en alle poespas die je erbij koopt. Eerlijke verkopers misschien dus? Ik weet het niet maar ik heb het trouwens hier al vaker verteld, volgens mij zelfs een topic over geopend, dat ik meerdere keren hetzelfde advies kreeg over zo'n moederfiets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  studiebol di 23 jul 2013 - 8:33

 Thanks floor, zoiets heb ik nu idd ook op de fiets!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Floor di 23 jul 2013 - 8:36

welke? die veer of die andere?
Ik heb die veer op mijn fiets, werkt prima, hij blijft gewoon recht als ik hem voor in het stoeltje zet. 

Ik heb overigens wel een moederfiets, tja het brede stuur vind ik wat minder mooi maar wel handig met dat stoeltje er tussen en ik heb een verlengde pakkendrager dat vind ik wel fijn voor als ik een stoeltje achter op moet.
het brede stuur vond ik eerst niet zo prettig fietsen maar deze week is mijn zadel wat hoger gezet en het fietst nu een stuk prettiger silent 

Ik zou gewoon een fiets zoeken die je wilt, moederfiets of niet, daar een dubbelstandaard onder en een stuurveer.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  studiebol di 23 jul 2013 - 8:50

 Die ronde zit op mijn fiets nu, maar die veer ziet er ook wel goed uit en makkelijk te plaatsen volgens mij en niet duur.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Laurientje di 23 jul 2013 - 9:15

Ik heb de lief! (mama)transport fiets van cortina, met stuurslot en dubbel standaard en ik ben er elke dag nog blij mee, ondanks dat hij best zwaar fietst.. Heb dan ook 16 kg achterop en ruim 10 voorop en dan nog fietstassen vol Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Laurientje di 23 jul 2013 - 9:16

http://www.rijwielcashencarry.nl/?id=29&product=2456&producttitle=cortina-roots-lief-2012-mat-blauw-nexus-3

Deze is het!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Sanne di 23 jul 2013 - 9:33

Ik vind het altijd een beetje onzin als een fietsenmaker zegt dat je maar kort met een moederfiets doet. Hoe weet hij dat nou? Dat is zo afhankelijk van het geval. Ik wil graag 4 kinderen, dus ik schat in dat ik echt wel even met de fiets doe.

Studie, ik heb wel een stuurslot, maar ik gebruik hem nooit. Mijn stuur klapt alleen niet heel erg om, ik weet niet hoe dat bij jouw fiets is?
De dubbele standaard vind ik wel fijn, maar die zijn dus gewoon te koop.

En wat het stuur betreft, dat verschilt ook heel erg per fiets. Ik heb een Batavus, maar dat stuur is niet breder dan een gewone fiets volgens mij. Ik heb ook een proefrit gemaakt op een andere fiets, toen leek het alsof ik op een Harley reed laughcry 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Aoi di 23 jul 2013 - 9:36

Ik heb de rest van het topic niet gelezen. Ik heb geen stuurslot en ook geen dubbele standaard, wel een extra lange standaard dat de fiets niet zomaar kan omvallen. Het stuurslot heb ik nooit gemist. Ik zet eerst een kind voorop, hoef ik de fiets niet bij vast te houden. Dan als hij/zij zit hou ik het gewicht van het stoeltje tegen met mijn heup en leun tegelijk tegen het zadel en zet dan de ander achterop. Het is nog nooit misgegaan (en ook niet bijna, het staat gewoon stabiel).

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Lejow di 23 jul 2013 - 9:42

Laurientje schreef:Ik heb de lief! (mama)transport fiets van cortina, met stuurslot en dubbel standaard en ik ben er elke dag nog blij mee, ondanks dat hij best zwaar fietst.. Heb dan ook 16 kg achterop en ruim 10 voorop en dan nog fietstassen vol Wink

 Jep, die heb ik ook... LIEFDE!
Ik heb alleen B voorop, van 10 kilo (en vandaag een grote tas in de transport kist en een tas achterop) en dat vond ik best zwaar. Maar dat is het op iedere fiets denk ik.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Thunder di 23 jul 2013 - 9:58

Ik heb een omafiets, een moderne dat wel. Geen stuurslot en geen dubbele standaard.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Puggle di 23 jul 2013 - 10:15

Ik heb een batavus mambo moeder fiets, maar volgens mij is dat een normaal stuur. Fiets er in ieder geval niet anders op dan als op een gewone fiets. Ben er erg blij mee. Ik gebruik het stuurslot tot nu toe altijd.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  _Lana_ di 23 jul 2013 - 10:22

Puggle schreef:Ik heb een batavus mambo moeder fiets, maar volgens mij is dat een normaal stuur. Fiets er in ieder geval niet anders op dan als op een gewone fiets. Ben er erg blij mee. Ik gebruik het stuurslot tot nu toe altijd.
Ik heb dezelfde. En ik kan er nog jaren op rijden hoor, je ziet echt niet dat het een moederfiets is, vind ik.
Het stuurslot gebruik ik altijd. Maar dat is vooral met 2 kinderen, met 1 heb je het nog niet echt nodig.
Het enige nadeel vind ik, is dat hij iets bredere banden heeft en dus iets zwaarder fietst.
Maar voor de rest helemaal tevreden en hij was ook niet duurder dan een gewone fiets.
Dus die fietsenmaker zwetst maar wat, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Puggle di 23 jul 2013 - 10:27

Haha!

Ja ik ben ook van plan hem nog jaren te gebruiken om de redenen die jij noemt. Hele fijne fiets.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Parel di 23 jul 2013 - 11:32

Maar je bent toch mama, dan mag je toch eeuwen op een mamafiets rijden?
Ik voel echt enorm veel liefde voor mijn mamafiets, ik heb een Montego met dubbele standaard (ideaal!!!), zonder stuurslot (gaat prima zo).

Als je wilt maak ik een foto binnenkort, dan app ik je die.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Caroow di 23 jul 2013 - 17:14

Wat moet ik me bij een stuurslot voorstellen?

Je hebt toch gewoon van die dingen die je er op kan zetten zodat je stuur niet omvalt? Die had mijn opa 20 jaar geleden al op zijn spartamet.

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Gr230900
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  studiebol di 23 jul 2013 - 19:36

 Ik had de batavus mambo gezien maar wist niet dat daar ook een moeder fiets van was. Misschien die dan toch is opzoeken kijken hoe die er uitziet als die op de gewone mambo lijkt dan is het misschien wel wat omdat hij stuurslot heeft.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Tiara di 23 jul 2013 - 19:46

Ik heb ook een batavus mambo mamafiets en ik ben er echt superblij mee.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Coco di 23 jul 2013 - 19:51

Ik fiets gewoon op een simpele omafiets. Ik heb geen stuurslot oid. Wel zo'n typische omafietsstandaard bij het achterwiel. Ik heb nooit iets gemist aan mijn fiets en ik vind het heerlijk licht fietsen erop met 16 kg en 17 kg erbij. Ik zet er eerst 1 achterop en daarna 1 voorop waarbij ik met 1 hand het stuur vast houd.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot - Pagina 2 Empty Re: fiets vragen; dubbel standaard&stuurslot

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum