Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

+15
SarahKey
Bosjesvrouw
Floor
Sterre
Sneeuwvlok
Cow
Pompoen
Minx
xxjojootjexx
bolus26
Sarah1985
June
Sam
Antibes
claudiaveronique
19 plaatsers

Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  claudiaveronique wo 20 feb 2013 - 6:08

Ik heb nogal wat lichamelijke klachten gehad de afgelopen 2 jaar zoals spit in mijn rug, een slijmbeurs ontsteking in mijn schouder en verkrampingen in mijn hand. Vanochtend zijn er weer foto's van mijn rug gemaakt om te kijken of daar een ontsteking zit. Ik kom maar niet van mijn klachten af en dit gaat in combinatie met extreme vermoeidheid. Zijn er hier meiden met ervaring met rugklachten en die ervaring hebben met het verschil tussen een boxspring kwaliteit bed en een ikea bed?
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Antibes wo 20 feb 2013 - 6:13

Ik heb een tijdje een (nog vrij dure) beter bed boxspring gehad. Ben blij dat ik mijn auping (spiraalbodem + goed matras) weer terug heb!

Ik denk zeker dat het verschil maakt, maar dat dat enorm persoonlijk is..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Sam wo 20 feb 2013 - 6:17

Wij hebben een boxspring. Bed ligt heerlijk, maar is eigenlijk te zacht voor mij en mijn rug.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  June wo 20 feb 2013 - 6:18

Ik heb een Ikea-bed, maar wel een duurder matras van koudschuim. Ligt heerlijk en niet te zacht. Sindsdien heb ik véél minder rugklachten.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Sarah1985 wo 20 feb 2013 - 7:16

wij hebben een boxspring met een mline matras erin. Het vormt naar je lichaam en dat vind ik wel erg fijn. Daarvoor hadden we een ikea bed. Maar naar een paar maanden weggedaan want kreeg alleen maar meer pijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  bolus26 wo 20 feb 2013 - 10:20

Ik zweer bij m line met schoteltjes bodem! Duur maar het geld zo waard!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  xxjojootjexx wo 20 feb 2013 - 10:31

Wj hebben matrassen met NASA traagschuim. Dat hadden wij al veel eerder moeten aanschaffen, dat ligt echt heerlijk

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 10:34

Een goed matras, goed kussen en een goede bedbodem is heel afhankelijk van je gewicht, bouw, evt klachten en de manier van hoe je slaapt. Ik zou daarom zelf niet zo gauw op de adviezen van hier afgaan (wel in m'n achterhoofd houden, dat zeker wel), maar ik zou eerder advies inwinnen bij een goede beddenzaak. En dan geen Beter Bed ofzo Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Minx wo 20 feb 2013 - 13:07

Lennox schreef:Een goed matras, goed kussen en een goede bedbodem is heel afhankelijk van je gewicht, bouw, evt klachten en de manier van hoe je slaapt. Ik zou daarom zelf niet zo gauw op de adviezen van hier afgaan (wel in m'n achterhoofd houden, dat zeker wel), maar ik zou eerder advies inwinnen bij een goede beddenzaak. En dan geen Beter Bed ofzo Wink

helemaal +1 mensen vragen dat ook wel eens aan mij maar dan geef ik ze ook altijd dit advies. Ik heb er echt geen verstand van en weet dat het heel erg persoonlijk is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Pompoen wo 20 feb 2013 - 19:49

Mijn man en ik hebben om die reden ook allebei een andere matras, ze zitten wel in één teik, dus het lijkt één matras, maar die van mij is zachter dan die van hem. Ik ben dan ook een stuk minder zwaar dan hij. Verder ben ik (normaal) een buikslaper en mijn man een zij- of rugslaper, dat maakt ook nog verschil! Laat je inderdaad goed adviseren in een beddenzaak! Ik zelf merk echt verschil, als ik ergens anders ga slapen heb ik onmiddellijk op allerlei plaatsen pijn!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Cow wo 20 feb 2013 - 20:10

Waterbed!! En dan gestabiliseerd naar je wensen. Heerlijk!!!!
Als ik het geld zou hebben had ik gelijk een waterbed gekocht.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Sneeuwvlok wo 20 feb 2013 - 20:11

Ik zou in ieder geval geen matras van IKEA kopen, ik heb daar zelf slechte ervaringen mee en mensen om mij heen ook. Er komt na een tijdje een kuil in!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Sterre wo 20 feb 2013 - 20:28

Wij hebben een half jaar geleden een Auping bed gekocht met daarop all in one matrassen van Polypreen (Belgisch merk geloof ik). De matrassen zijn ook heel goed, met 7 ergonomische zones en bonel vering. Ligt super, ik hou van mijn bed I love you

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Floor wo 20 feb 2013 - 20:39

Wij hebben eerst op ons normale bed een tempur topmatras gekocht. Dit gaf veel verbetering. Toen wij gingen verhuizen hebben we een compleet bed gekocht van tempur.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  claudiaveronique wo 20 feb 2013 - 20:40

Nou 1 ding is duidelijk mijn ikea bed gaat de deur uit!! Zaterdag maar eens een rondje beddenzaken doen!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Bosjesvrouw wo 20 feb 2013 - 22:25

Als je er veel geld voor over hebt zou ik een Tempur bed kopen.
Kijk bij bedden zaken en niet bij Ikea,Jysk,beter bed ed.
Wij hebben gister ons nieuwe bed gekregen wij hebben een (avek) boxspring.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  SarahKey do 21 feb 2013 - 0:38

Wij hebben tempur matrassen gekocht toen mijn man rugpijn kreeg. Hij werkt als bouwvakker (nog wel) en goede nachtrust en een goed bed is dan echt wel een noodzaak. Het kostte echt wel heel wat, maar ik heb er geen spijt van. Ze liggen heerlijk. Al is het wel even wennen en als het koud is zijn ze eerst kneiterhard.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Sterrin_ do 21 feb 2013 - 2:47

xxjojootjexx schreef:Wj hebben matrassen met NASA traagschuim. Dat hadden wij al veel eerder moeten aanschaffen, dat ligt echt heerlijk

Hebben wij ook al 7 jaar. Wat een genot!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  xxjojootjexx do 21 feb 2013 - 2:51

De kinderen vinden het alleen niks aan, want je kunt er niet lekker op springen :P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Chelle za 23 feb 2013 - 9:12

SarahKey schreef:Wij hebben tempur matrassen gekocht toen mijn man rugpijn kreeg. Hij werkt als bouwvakker (nog wel) en goede nachtrust en een goed bed is dan echt wel een noodzaak. Het kostte echt wel heel wat, maar ik heb er geen spijt van. Ze liggen heerlijk. Al is het wel even wennen en als het koud is zijn ze eerst kneiterhard.


Ik heb scoliose (ruggenwervel is bij mij niet recht maar zit een S-bocht in.) dus heb een goed bed nodig. Wij hebben al jaren een tempur bed. Eerst had ik een matras van tempur op een normaal bed. Nu hebben we de bedbodems van tempur en de matrassen en kussens.

Het ligt heeeerlijk en zou niets anders meer willen. Ook heb je 15 jaar garantie en heb je geen last van spiralen in je lichaam wat ik na een tijdje altijd zo vervelend vind van spiraal-matrassen.

Maar wat SarahKey zegt is ook waar. Als het koud is is je matras wel hard. Haha!! Manlief vind dat wel vervelend. Ik vind dat mijn matras snel opwarmt en weer zacht wordt.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Siamsa za 23 feb 2013 - 22:59

Sneeuwvlok schreef:Ik zou in ieder geval geen matras van IKEA kopen, ik heb daar zelf slechte ervaringen mee en mensen om mij heen ook. Er komt na een tijdje een kuil in!

Wist je dat je 25 jaar garantie hebt op je matras en dus een compleet nieuwe krijgt als je een kuil in je matras hebt? Bovendien mag je binnen 3 maanden je matras omruilen voor een andere als je er klachten van krijgt/niet lekker ligt.

Ik had eerst een matras van een dure beddenzaak, maar daar kreeg ik echt rugklachten van. Heb nu een matras van IKEA, die heerlijk ligt! Nergens last van en ook geen kuil te bekennen. En indien er dus wel een kuil in komt, krijg ik een compleet nieuwe.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Just me za 23 feb 2013 - 23:06

Tempure heerlijk je zweeft als het ware
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  SarahKey zo 24 feb 2013 - 0:59

Chelle schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben tempur matrassen gekocht toen mijn man rugpijn kreeg. Hij werkt als bouwvakker (nog wel) en goede nachtrust en een goed bed is dan echt wel een noodzaak. Het kostte echt wel heel wat, maar ik heb er geen spijt van. Ze liggen heerlijk. Al is het wel even wennen en als het koud is zijn ze eerst kneiterhard.


Ik heb scoliose (ruggenwervel is bij mij niet recht maar zit een S-bocht in.) dus heb een goed bed nodig. Wij hebben al jaren een tempur bed. Eerst had ik een matras van tempur op een normaal bed. Nu hebben we de bedbodems van tempur en de matrassen en kussens.

Het ligt heeeerlijk en zou niets anders meer willen. Ook heb je 15 jaar garantie en heb je geen last van spiralen in je lichaam wat ik na een tijdje altijd zo vervelend vind van spiraal-matrassen.

Maar wat SarahKey zegt is ook waar. Als het koud is is je matras wel hard. Haha!! Manlief vind dat wel vervelend. Ik vind dat mijn matras snel opwarmt en weer zacht wordt.
Je hebt idd een lange tijd garantie. Wij hebben de matrassen en hoofdkussens nu 6 jaar maar nog geen problemen gehad.
Als we ooit een nieuw bed nodig hebben willen we ook meteen die bedbodems doen. Dan is het helemaal goed.
Mijn man vergeet nog wel eens dat ze kneiterhard zijn als het koud is. Dan neemt hij een aanloop en boinkkkk Laughing .
En wat ook een voordeel is, ik ben stukken zwaarder en zo rolt mijn man niet telkens naar mij toe.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Chelle zo 24 feb 2013 - 1:27

Inderdaad een groot voordeel van tempur dat je niet naar elkaar toe roly. Wij hebben wel 2 matrassen. Marras is zo zwaar dus 2 éénpersoons leek mij makkelijker met verschonen.
Ook een voordeel is dat er geen "gleuf" is waar je in weg zakt zoals bij gewone matrassen als je in het midden ligt. We hebben dan wel ook een ombouw dus ze kunnen al geen kant op. ;-)

En wat eerder werd gezegd, je zweeft gewoon. smile

Oh trouwens.. Bij het kopen van het bed hebben we gezegd sat we er dan wel 2 kussens bij wilden hebben als we alles compleet kochten. En die hebben we ook nog gekregen ook! Dus altijd even nog wat korting of extra's proberen te krijgen is verstandig.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  SarahKey zo 24 feb 2013 - 1:49

Die heb ik er toen ook bij 'geregeld'. Ieder een hoofdkussen. Vond de matrassen zo al duur zat Wink
Wij hebben wel een gleuf maar hebben er geen last van. Ja als S bij ons ligt, dus hij ligt of bij de 1 op het matras of bij de ander. Of soms gewoon ergens in bed. Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie? Empty Re: Meiden met rugklachten, wat voor een bed hebben jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum