Naar het strand met deze hitte?
+21
Linda
Laurientje
Pink!
SarahKey
Surya
Rouge
Twellie
peach
Shopaholic
Blue flower
maiadebij
Manderijn
Beachgirl
Mamsie
Linnie1985
Annemie
Printje
Flower_L
Susan
Maple
PapillonRose
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Naar het strand met deze hitte?
Ik denk dat de hitte, wanneer er genoeg mogelijkheid tot verkoeling is (zee) en voldoende drinken wel meevalt.
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Surya schreef:Ik denk dat de hitte, wanneer er genoeg mogelijkheid tot verkoeling is (zee) en voldoende drinken wel meevalt.
Ik vind plus 30 graden nergens mee vallen. En voor de kinderen helemaal niet, die zijn de temperaturen niet gewend, en geven pas aan dat het te warm is als ze er als last van hebben. Zonnesteek hebben ze zo te pakken, of plak je ze vast onder de parasol?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Maar wat ik dan niet snap, ik lees zo vaak dat mensen met kleine kindjes op vakantie gaan naar Turkije, Egypte, Thailand, Curacao, et cetera, hoe doen ze dat dan? Het is daar toch ook geen 21 graden?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Doe ik dus ook niet. Zou ik mijn kinderen ook geen plezier mee doen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
EEen zonnesteek is meestal het gevolg van oververhitting en uitdroging. Als je zorgt voor beschermende kleding, verkoeling en voldoende drinken, Is het risico volgens mij niet zo grootManderijn schreef:Surya schreef:Ik denk dat de hitte, wanneer er genoeg mogelijkheid tot verkoeling is (zee) en voldoende drinken wel meevalt.
Ik vind plus 30 graden nergens mee vallen. En voor de kinderen helemaal niet, die zijn de temperaturen niet gewend, en geven pas aan dat het te warm is als ze er als last van hebben. Zonnesteek hebben ze zo te pakken, of plak je ze vast onder de parasol?
Surya- Fluisteraar
Susan schreef:Maar wat ik dan niet snap, ik lees zo vaak dat mensen met kleine kindjes op vakantie gaan naar Turkije, Egypte, Thailand, Curacao, et cetera, hoe doen ze dat dan? Het is daar toch ook geen 21 graden?
In elk geval in Thailand vind ik het niet zo 'stekend' warm aanvoelen als hier bij hoge temperaturen. Maar dan nog zou ik er trouwens nooit met de kinderen heen gaan.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik zou niet gaan, veel te warm. Ik kan er zelf al niet tegen Ook ben ik bang S kwijt te raken als het zo druk is.
Voor het kindertijdperk gingen we dan rond 18:00 uur er heen, dat was wel fijn, het werd wat koeler en de meeste mensen gingen alweer.
Maar met S wil dit nog niet want hij ligt voor 19:00 uur al knock out.
Voor het kindertijdperk gingen we dan rond 18:00 uur er heen, dat was wel fijn, het werd wat koeler en de meeste mensen gingen alweer.
Maar met S wil dit nog niet want hij ligt voor 19:00 uur al knock out.
Twellie schreef:Susan schreef:Maar wat ik dan niet snap, ik lees zo vaak dat mensen met kleine kindjes op vakantie gaan naar Turkije, Egypte, Thailand, Curacao, et cetera, hoe doen ze dat dan? Het is daar toch ook geen 21 graden?
In elk geval in Thailand vind ik het niet zo 'stekend' warm aanvoelen als hier bij hoge temperaturen. Maar dan nog zou ik er trouwens nooit met de kinderen heen gaan.
Ik ook niet. En al wou ik er toch persé heen dat in een periode dat het nog niet zo warm is.
Naar het strand zou ik niet gaan nu vanwege de drukte.
Maar naar een meertje in de buurt is misschien wel lekker, zorgen dat je optijd bent en als t te druk word kan je weer gaan.
Wij hebben dat de afgelopen dagen ook gedaan, heerlijk is dat, de kinderen spelen lekker in het water waardoor kans op oververhitting er niet meer is.
En verdrinking kinderen, ja ik denk dat er te veel ouders hun kinderen alleen bij het water laten spelen. Ik laat mijn kinderen geen seconden uit t oog.
Maar naar een meertje in de buurt is misschien wel lekker, zorgen dat je optijd bent en als t te druk word kan je weer gaan.
Wij hebben dat de afgelopen dagen ook gedaan, heerlijk is dat, de kinderen spelen lekker in het water waardoor kans op oververhitting er niet meer is.
En verdrinking kinderen, ja ik denk dat er te veel ouders hun kinderen alleen bij het water laten spelen. Ik laat mijn kinderen geen seconden uit t oog.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Wij hebben zelf een strandhuisje op een rustig gelegen strand, de overgang is niet gemakkelijk te vinden en het is geen hoofdstrand met strandtent enz, heeeerlijk!
Wij gaan ,met deze temperaturen dus vaak in de ochtend vroeg een paar uur en dan savonds nog even.
We kunnen altijd op de fiets ook fijn.
Wij gaan ,met deze temperaturen dus vaak in de ochtend vroeg een paar uur en dan savonds nog even.
We kunnen altijd op de fiets ook fijn.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ik zou het wel aandurven hoor. Nu met zoon natuurlijk niet, maar met m'n dochter wel hoor. Gewoon goed smeren, parasol mee, hoedje op en veel drinken en ijsjes eten.
Wij gingen vroeger ook altijd naar het strand. 's Ochtends vroeg waren we er al en we gingen pas na het avondeten naar huis. Het was een grote volksverhuizing, zoveel zooi namen ze mee. Tassen vol spullen, windscherm, parasol en een koelbox vol eten en drinken. En dan eerst een rot eind lopen, omdat ze niet tussen de drukte wilden zitten.
Haha, zo hoeft het van mij overigens niet hoor. Ik ben het na een paar uurtjes wel zat.
Wij gingen vroeger ook altijd naar het strand. 's Ochtends vroeg waren we er al en we gingen pas na het avondeten naar huis. Het was een grote volksverhuizing, zoveel zooi namen ze mee. Tassen vol spullen, windscherm, parasol en een koelbox vol eten en drinken. En dan eerst een rot eind lopen, omdat ze niet tussen de drukte wilden zitten.
Haha, zo hoeft het van mij overigens niet hoor. Ik ben het na een paar uurtjes wel zat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pippa schreef:Het lijkt me véél te warm voor een kind!
Gelukkig is het hier in de woonkamer ook maar 29 graden
Gast- Gast
Wij zijn al twee dagen met T bij een recreatieplas in de buurt geweest vanaf 10.30 uur tot ongeveer 14.30. parasol mee en goed smeren en was prima te doen. De ergste drukte kwam 's middags en toen waren wij alweer vertrokken.
Dus ik zou zoiets aanraden.Ga vandaag met T naar een buitenbad in de buurt met een leuk speelgedeelte voor T dus wij vermaken ons wel weer.
Dus ik zou zoiets aanraden.Ga vandaag met T naar een buitenbad in de buurt met een leuk speelgedeelte voor T dus wij vermaken ons wel weer.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Manderijn schreef:Surya schreef:Ik denk dat de hitte, wanneer er genoeg mogelijkheid tot verkoeling is (zee) en voldoende drinken wel meevalt.
Mijn dochter krijgt een petje op haar hoofd, 'probleem' opgelost. Verder eens met Surya.
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Ik ga met jonge kinderen om dezelfde redenen ook niet naar enorm warme landen, al vind ik het daar wel vaak anders aanvoelen de hitte. hier wordt het meteen zo drukkend en benauwd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij gaan hier meestal naar het meer, het is daar echt koeler dan achter huis want er staat een lekker windje en de kleintjes kunnen met hun handjes in een waterspeelbak dus hoeven niet meteen het meer in. Dus meer verkoeling dan thuis. Ik smeer mijn zoontje in met factor 50, evt een t-shirtje aan en een petje op, voldoende drinken mee. We gaan wel na 15.00 en blijven max anderhalf-twee uurtjes.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Maar wat ik dan niet snap, ik lees zo vaak dat mensen met kleine kindjes op vakantie gaan naar Turkije, Egypte, Thailand, Curacao, et cetera, hoe doen ze dat dan? Het is daar toch ook geen 21 graden?
Ik vind de warmte in Turkije heel anders aanvoelen dan de warmte hier. Plus daar 'hoeven' we niks te doen behalve in de schaduw en/of in het zwembad liggen. En dat het daar binnen in het hotel normaal gesproken ook een stuk koeler is door de continue airco en het feit dat het een stuk groter is dan ons huis. Dus als het even te veel warmte is gaan we lekker naar binnen.
Nu gaan wij altijd in het voor- of najaar op vakantie en dan is het waar wij heen gaan rond de 25 graden en dat vind ik een heerlijke temperatuur en J ook. Als het hier 25 graden is houdt J het ook gewoon goed vol maar zoals nu met 32 graden is ze na een paar uur helemaal afgebrand, wil ze weer naar binnen om op de bank te liggen en filmpjes te kijken.
Kortom, ik zou met zo'n weer ook niet naar het strand gaan. Te druk, te warm en te weinig schaduw.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
We zijn uiteindelijk naar een buitenzwembad in een park geweest. In de schaduw met onze spullen, en als we in het water waren lekker in het zonnetje. Van 10 tot 15.30 ongeveer. Was goed te doen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Stofzuiger schreef:Pippa schreef:Het lijkt me véél te warm voor een kind!
Gelukkig is het hier in de woonkamer ook maar 29 graden
Dat vind ik niet echt te vergelijken met brandende zon eerlijk gezegd
Gast- Gast
We zijn geweest en het was goed te doen. Geen file, goed gesmeerd, uv pakjes aan en petjes op. Verder constant drinken aangeboden en wat chippies voor het zout.
Voordat we terug gingen in de auto heb ik de kinderen nog even natgemaakt.
Het was helemaal niet druk trouwens en we zaten tussen twee pieren in dus de kinderen konden alleen maar recht vooruit en mochten sowieso niet richting water zonder een van ons.
Het was zelfs erg lekker aan het strand.
Dat de warmte hier minder drukkend is, zegt natuurlijk niets over de zonkracht en het risico op een zonnesteek.
Voordat we terug gingen in de auto heb ik de kinderen nog even natgemaakt.
Het was helemaal niet druk trouwens en we zaten tussen twee pieren in dus de kinderen konden alleen maar recht vooruit en mochten sowieso niet richting water zonder een van ons.
Het was zelfs erg lekker aan het strand.
Dat de warmte hier minder drukkend is, zegt natuurlijk niets over de zonkracht en het risico op een zonnesteek.
Surya- Fluisteraar
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat te doen met deze hitte
» wat dragen met deze hitte?
» hitte
» Op zoek naar deze lamp
» Wie vliegt er deze week nog meer naar de zon?
» wat dragen met deze hitte?
» hitte
» Op zoek naar deze lamp
» Wie vliegt er deze week nog meer naar de zon?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: