Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hitte

+6
loesje
Mida4you
Annemie
Chelle
Pien
mauwmauw
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hitte Empty hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 1:24

op dit moment is het hier binnen 30 graden,dit gaat de aankomende uren nog oplopen,V ligt nu al alleen in romper,wat kan ik nog meer doen om het zo aangenaam mogelijk voor hem te maken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 1:28

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om overdag meer de gordijnen/ ramen en deuren dicht te houden? Als je merkt dat hij echt nog steeds heel warm aanvoelt zou ik hem zelfs zijn romper ook uit doen en hem dan op een katoenen lakentje leggen. Katoen vind ik zelf ook het lekkerst met dit hete weer!

Verder zou ik hem goed veel drinken aanbieden en misschien zelfs een verfrissend badje geven tussendoor...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 1:40

Veel drinken aanbieden en idd een verfrissend badje neerzetten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Chelle ma 27 jun 2011 - 1:55

Zo heeee dat is wel erg warm! Pfff!! Dacht dat het hier warm was met ons platte dak!
Hier heb ik A. net in de tuin in de schaduw in haar niksie gelegd. Nu zijn we weer binnen waar het nog "maar" 24 graden is beneden.

Ik zou inderdaad je gordijnen en ramen dicht houden zodat de warmte het meest buiten blijft. Misschien dat je een ventilator hebt die je even lekker aan kan zetten?

Verder kun je denk ik inderdaad niet doen behalve dan dat badje ja.
Succes! Het wordt morgen alleen nog maar warmer! Mad
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Annemie ma 27 jun 2011 - 2:02

Pff wat warm zeg, is dat beneden?? Bij ons is het beneden 22 en boven 25 graden, maar ik hou ook alle deuren en ramen dicht en de rolluiken naar beneden.
Je kunt vanacht de ramen open zetten, zodat het morgen misschien wat koeler is. De tips van hierboven zijn ook goed, badje neerzetten en idd lekker op een katoenen lakentje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 2:07

we hebben geen boven het is gelijk vloers en plat dak,als ik alle ramen en deuren dicht hou is het helemaal een broeikas.en is nu ondertussen al 31 graden,erg warm dus,naar buiten gaan is geen optie,we hebben geen schaduw.ik hoop dat het snel morgen gaat regenen dat het weer wat koeler is.badje kan ik inderdaad wel doen zo jah.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Annemie ma 27 jun 2011 - 2:08

Ohwja dan ik kan ik me idd voorstellen dat het heel warm is, gelukkig koelt het overmorgen alweer af, succes ermee!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 2:10

Ik zou dan een airco aan schaffen. Het word alleen nog maar warmen binnen, want morgen word het nog warmer buiten.
Verder lekker in een luier op een katoenen deken leggen, of in een badje.
Veel drinken aanbieden, eventueel een ijsje geven ( zelf gemaakte van diksap of fruit)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 2:11

mauwmauw schreef:b]als ik alle ramen en deuren dicht hou is het helemaal een broeikas.[/b]en is nu ondertussen al 31 graden,erg warm dus,naar buiten gaan is geen optie,we hebben geen schaduw.ik hoop dat het snel morgen gaat regenen dat het weer wat koeler is.badje kan ik inderdaad wel doen zo jah.
dikgedrukte "moet" je echt doen!! daarmee houd je echt de warmte veel beter buiten! bij ons binnen loopt het ook altijd erg op, ondanks dat wij geen plat dak hebben, gaat het vaak richting de 28 graden. nu heb ik alles potdicht gehouden en is het 22,5!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 2:23

Pien schreef:
mauwmauw schreef:b]als ik alle ramen en deuren dicht hou is het helemaal een broeikas.[/b]en is nu ondertussen al 31 graden,erg warm dus,naar buiten gaan is geen optie,we hebben geen schaduw.ik hoop dat het snel morgen gaat regenen dat het weer wat koeler is.badje kan ik inderdaad wel doen zo jah.
dikgedrukte "moet" je echt doen!! daarmee houd je echt de warmte veel beter buiten! bij ons binnen loopt het ook altijd erg op, ondanks dat wij geen plat dak hebben, gaat het vaak richting de 28 graden. nu heb ik alles potdicht gehouden en is het 22,5!
we hebben het echt geprobeerd,als we aan het werk zijn beiden(vorig jaar op moment werk ik niet)dan hadden we ook alles dicht en was het bloed heet.maar bedankt voor het advies,denk dat het door het platte dak komt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 3:02

Zou idd goed door het platte dak kunnen komen, maar dan zou ik toch een airco aanschaffen.
Wij houden de hele dag gordijnen, ramen en deuren dicht. Buiten is het 35 graden en binnen 21! Heerlijk!

Edit: Ik zou hem idd ook een verkoelend badje geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 5:10

Lize schreef:Zou idd goed door het platte dak kunnen komen, maar dan zou ik toch een airco aanschaffen.
Wij houden de hele dag gordijnen, ramen en deuren dicht. Buiten is het 35 graden en binnen 21! Heerlijk!

Edit: Ik zou hem idd ook een verkoelend badje geven.
badje staat klaar meneer ligt nog even te slapen, temp binnen nu 34.6
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Mida4you ma 27 jun 2011 - 5:16

Mijn god, 34,6 graden binnen??!! Ik zou dan ook echt iets van een airco kopen. Je hebt ze voor ongeveer 200 á 300 euro. Het is veel geld maar dat zou het mij wel waard zijn denk ik als het altijd zo warm zou zijn binnen met warm weer. Vooral voor jullie kleine maar ook voor jullie zelf!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  loesje ma 27 jun 2011 - 5:23

tis hier 28 graden binnen. ik heb boven de rolluiken dicht. alex heeft vandaag anderhalf uur heerlijk in het zwembadje gespeeld die we in de tuin hebben staan. nu ligt hij in zn luier op een kleed te spelen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 5:29

Dat is echt heel erg warm zeg, ruim 34 graden. Ik hou het met 26 graden binnen al niet meer uit, dus ik heb met je te doen.
Wij hebben vorig jaar een airco gekocht, en dat scheelt zeker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 5:32

poeh, 34.6 graden, dat is écht warm! dan zou ik met hem naar buiten gaan en een schaduwplek opzoeken, daar is het koeler dan in jullie huis! Mijn dochter speelt de hele middag al in alleen een luier, wat zijn naar het buitenzwembad geweest en thuis heeft ze nog even in een klein badje gespeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  ekjir@M ma 27 jun 2011 - 6:52

Wij zetten met dit weer nog wel eens een tuinsproeier op het dak van de woonwagen. Dan wordt het dak als het ware wwater gekoeld, scheelt net een paar graden. Nu hebben we airco...

´s avonds zetten we vaak de ventilator naar buiten gericht in de raam opening dan blaas je de warme lucht naar buiten. Vriend zit in de koeltechniek die heeft er een hele theorie voor.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 8:26

Hier valt de hitte op zich best mee heb de hele dag alle rolluiken dichtgehouden. Op de kamer van ons zoontje is het nu 23 gr dus dat valt op zich nog mee als je naar de temperaturen van vandaag kijkt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 8:27

het hoogte punt was het hier 35.5 graden,het is nu aan het afkoelen naar 34.4 nog steeds bloedheet dus.V heeft lekker in het zwembadje gespeeld toen hij wakker was,hij vond het heerlijk.nu ligt hij in zijn romper in bed,slaapt nog niet.op naar de hitte van morgen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  ekjir@M ma 27 jun 2011 - 9:23

35.5 graden??? Pff da's best warm zeg. Heb je verder ook geen rolluiken of gordijnen die dicht kunnen overdag? Dat houd in ieder geval nog wat warmte tegen. Ik zou echt helemaal gek worden in die warmte...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 9:26

ekjir@M schreef:35.5 graden??? Pff da's best warm zeg. Heb je verder ook geen rolluiken of gordijnen die dicht kunnen overdag? Dat houd in ieder geval nog wat warmte tegen. Ik zou echt helemaal gek worden in die warmte...
uhm ja lichtelijk gek word je ook wel,vooral ook omdat we buiten bijna geen schaduw hebben,dus ik met V ook niet naar buiten kan.nee we hebben geen rolluiken,er hangen wel gordijnen maar die zijn zo dun die houden niks tegen.we willen ook niks nieuws kopen,omdat we nog steeds bezig zijn met groter te gaan wonen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  ekjir@M ma 27 jun 2011 - 9:48

Als je bezig bent met een groter onderkomen zou ik er ook niet te veel aan doen... Wij waren vaak bij m'n schoonouders in het weekend en op een gegeven moment wordt je wel vindingrijk met de warmte. Wij gaven ipv de planten de woonwagen water want dat scheelde weer een paar graden, een oude radiator van een auto hebben we ook wel eens aangesloten op het water en die laten draaien, zodra het 's avonds af begon te koelen zetten we een tafel ventilator op naar buiten blazen zodat de warme lucht naar buiten ging en hij koudere lucht aanzuigt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  mauwmauw ma 27 jun 2011 - 9:55

ja word heel vindingrijk met de warmte,moet ook wel want je kan er weinig aan doen.zo ook nu met de kleine ruimte,ik wist niet dat er zoveel inklapbare spullen bestonden.Ik had je een pm gestuurd,maar wonen jullie ook in een woonwagen?toevallig.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  ekjir@M ma 27 jun 2011 - 10:14

mauwmauw schreef:ja word heel vindingrijk met de warmte,moet ook wel want je kan er weinig aan doen.zo ook nu met de kleine ruimte,ik wist niet dat er zoveel inklapbare spullen bestonden.Ik had je een pm gestuurd,maar wonen jullie ook in een woonwagen?toevallig.

Wij wonen zelf niet in een woonwagen. Mijn schoonouders reizen met een aantal kermisattracties dus voor dat J. geboren is zijn we heel vaak mee geweest en vooral ´s zomers, vaak waren we weken achter elkaar met ze mee. Mijn vriend heeft er voor gekozen om niet verder te gaan met de kermis en te gaan werken bij een baas, wij wonen nu dus weer gewoon in een huis.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Parisienne ma 27 jun 2011 - 10:34

Ik denk dat ik in jullie geval zou kijken of je buiten meer schaduw kan creëren. Investeren in een grote, stevige en goede partytent bijvoorbeeld smile Daaronder kan je een badje zetten, waar V. lekker in kan spelen. Waarschijnlijk is dat verkoelender dat binnen...
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hitte Empty Re: hitte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum