Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plassen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Plassen Empty Plassen

Bericht  Tania di 16 jul 2013 - 23:38

Ik vind het wel een keer tijd dat mijn zoontje zindelijk wordt en omdat hij het vaak zegt als hij geplast of gepoept heeft heb ik vandaag gewoon zijn luier uitgelaten. Het valt me op dat hij echt heel vaak kleine beetjes plast. Hij heeft nu denk ik 3/4 keer op de wc geplast waarvaan 1 keer een grote plas en dan nog 3 keer in zijn onderbroekje waarvan 1 grote plas en de rest hele kleine beetjes.
Is dat normaal? Het wordt zo wel een hele klus om hem zindelijk te maken want hij heeft dus al 7 keer geplast en dan heeft hij ongeveer 400 ml. gedronken vanmorgen, soms drinkt hij nog veel meer dat is dan toch bijna niet te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen Empty Re: Plassen

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 23:42

Ik denk eigenlijk dat niet-zindelijke kinderen altijd kleine beetjes plassen. Ze hoeven natuurlijk niks op te houden en kunnen de sluitspieren nog volledig ontspannen.

Gast
Gast

Bericht  Tania di 16 jul 2013 - 23:44

Lennox schreef:Ik denk eigenlijk dat niet-zindelijke kinderen altijd kleine beetjes plassen. Ze hoeven natuurlijk niks op te houden en kunnen de sluitspieren nog volledig ontspannen.

Maar gaat dat dan veranderen als hij vaker op de wc gaat plassen of kan ik hem net zo goed zijn luier weer aan doen en nog even wachten?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Pink! di 16 jul 2013 - 23:52

Ja dat is wel normaal, je zult zien dat hij beter op gaat houden en dan grotere plassen plast
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Teddyaapje wo 17 jul 2013 - 0:03

Het kan ook zijn dat hij het nog een beetje eng vindt en voor de zekerheid vaker naar de wc wil om ongelukjes te voorkomen. T. deed dit de eerste 2 dagen zonder luier ook, daarna zat er meer tijd tussen en plaste hij ook meer in 1x. Denk dat je het even moet aankijken en hem het vertrouwen in zichzelf moet laten krijgen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania wo 17 jul 2013 - 0:10

Ja ik probeer het ook gewoon nog een paar dagen. We gaan morgenochtend alleen weg, bij andere kindjes spelen. Hoe doen jullie dat dan? Want ik kan hem daar moeilijk zonder luier laten lopen als hij steeds in z'n broek plast. Dan plast hij straks over de bank ofzo. Zal ik dan gewoon in de ochtend een luier omdoen en als we thuis zijn weer meteen uit?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Pink! wo 17 jul 2013 - 0:12

Ik zou kijken hoe het gaat de komende dagen, als hij straks gewoon droog blijft dan kan je zonder luier proberen, en anders een luierbroekje aan doen?
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Coco wo 17 jul 2013 - 0:50

Ik denk dat dat vanzelf gaat veranderen. I. plaste in het begin ook vaak kleine beetjes (eerste maand ongeveer), wel 2 keer per uur en hij gaat nu alleen nog zodra hij wakker wordt en heeft dan echt een flinke plas en dan nog 1 keer in de ochtend, een keer in de middag en voor hij naar bed gaat. Bij N. is het nog wisselend.

Hij mag hier best zonder luier hoor, er ligt altijd wel een handdoek en emmer klaar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Teddyaapje wo 17 jul 2013 - 0:58

Als we weg gaan doen we hem gewoon een luier aan. Hij is tot nu toe alleen zindelijk als hij in zn blote billen loopt. Op de een of andere manier vergeet hij dat hij geen luier aanheeft als hij kleren aanheeft. Na een paar ongelukjes met kleren aan wilde hij ook niet meer zonder luier in de blote billen dus we laten het nu even zo en gaan t over een tijdje weer proberen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Manderijn wo 17 jul 2013 - 9:34

Ik heb er een aantal weken terug een topic over geopend. Ik heb gewoon doorgezet, met een week al verschil gemerkt. Zo zindelijk als wat, zelf nagenoeg geen ongelukjes. Hij doet het zelfs zo goed dat hij 's ochtends nog maar een klein plasje in zijn luier heeft.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven