Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder plassen

+5
Stokstaartje
sanne-84
xxjojootjexx
slaatje
Jelin
9 plaatsers

Ga naar beneden

Minder plassen Empty Minder plassen

Bericht  Caroow wo 10 jul 2013 - 21:36

Het lijkt alsof zoon gister minder heeft geplast dan normaal. Nu heb ik gister extra melk gekolft zodat ik hem vandaag een flesje kon geven zodat ik zie of hij die leeg drinkt, maar vriend heeft net alle melk laten vallen Cry Ik voel er weinig voor om mijn vriezervoorraad aan te spreken. Zal wat vaker aanleggen ook voldoende zijn?

Eind van de middag moeten we sowieso naar het consultatiebureau, maar ik ben bang dat die fv of potjes gaan adviseren Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Jelin wo 10 jul 2013 - 21:40

A had hier ook last van met het warme weer. Nu gelukkig weer normale plasluiers. Ik weet dat de zoon van Slaatje dit ook pas had.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 21:41

Oh, wat vervelend zeg, dat je vriend de melk heeft laten vallen. Is hier ook weleens gebeurd, en ondanks dat het natuurlijk een ongeluk is, kon ik toen wel huilen.

Vaker aanleggen kan zeker voldoende zijn om de melkproductie weer wat op te krikken, maar je had ook last van overproductie toch? Kan het zijn dat de productie gewoon wat meer aangepast raakt op de vraag? Hoeveel plasluiers heeft hij? En is hij alert?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  slaatje wo 10 jul 2013 - 21:43

Jelin schreef:A had hier ook last van met het warme weer. Nu gelukkig weer normale plasluiers. Ik weet dat de zoon van Slaatje dit ook pas had.

 Klopt, mijn zoontje had gisterochtend bijna geen plasluier na de nacht. Wat ik van het consultatiebureau begreep, komt dit omdat het in de nacht is afgekoeld, en zijn lichaam dus ook en dat er dan minder urine aangemaakt word. Hij heeft dit overigens alleen die nacht maar gehad, de volgende luier zat bomvol, en vanochtend zakte de luier bijna door het elastiek heen :-) Probeer je er niet te veel zorgen over te maken. Houd het in de gaten, als het langer aanhoud zou ik er wel wat mee doen, maar het kan voorkomen dat een baby soms wat minder urine produceert ivm verschillen in de temperatuur.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  xxjojootjexx wo 10 jul 2013 - 21:46

Inderdaad vaak aanleggen. Liever vaak kleine beetjes dan in eens heel vaak. Kijk naar jezelf, met dit weer is het gewoon prettig steeds een slokje water te nemen. In 1x een flesje leeg drinken is helemaal niet lekker op je maag.

Met dit warme weer zweet ook zo'n kleintje meer, dan is het logisch dat hij minder plast.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Caroow wo 10 jul 2013 - 21:59

Hij heeft de laatste 2 luiers gister wel geplast, maar niet superveel. Zijn luier van vanmorgen zat ook wel plas in, maar niet bomvol.Hij is wel gewoon zichzelf, niet suffig.


Laatst aangepast door Caroow op wo 10 jul 2013 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  sanne-84 wo 10 jul 2013 - 22:00

Ik denk ook niet dat.R te weinig drinkt. Hij heeft pas 1 dag minder volle luiers (plaat wel, maar minder) en het is warm, dus lijkt mij daardoor te komen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Stokstaartje wo 10 jul 2013 - 22:04

Als er dezelfde hoeveelheid vocht binnenkomt gaat er minder uit via het plassen, omdat het lichaam wel dezelfde hoeveelheid vocht nodig heeft. Doordat je dus zweet wordt er minder urine geproduceerd, omdat er al vocht via een andere weg het lichaam heeft verlaten. Bij warm weer zweet je meer dus minder urineproductie
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Pineco wo 10 jul 2013 - 22:06

Hier ook minder (volle) plasluiers met het warme weer. Als hij verder lekker zichzelf is, zou ik me er niet te druk om maken. Je kunt het natuurlijk altijd even aankaarten bij het CB, maar ik zou me door hen geen flesvoeding laten aanpraten alleen op grond hiervan.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Teddyaapje wo 10 jul 2013 - 22:10

1 dag minder plassen is geen ramp, zou wel in de gaten houden dat t niet lang duurt. De kans is groot dat t aan t weer ligt. Er zijn meerdere symptomen waaran je kunt herkennen of je kindje te weinig binnen krijgt zoals de kleur van de ontlasting. Volgens mij staat hier iets over op bv.com
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Caroow wo 10 jul 2013 - 22:14

Teddyaapje schreef:1 dag minder plassen is geen ramp, zou wel in de gaten houden dat t niet lang duurt. De kans is groot dat t aan t weer ligt. Er zijn meerdere symptomen waaran je kunt herkennen of je kindje te weinig binnen krijgt zoals de kleur van de ontlasting. Volgens mij staat hier iets over op bv.com

Hij heeft net dinsdag ontlasting gehad, dus voordat weer gebeurd zijn we een week verder. Ik zal even zoeken op bv.com.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Shisha wo 10 jul 2013 - 22:30

Hier had D. ook 1 dag dat hij minder heeft geplast in de nacht. Had 2x een bijna nog droge luier 's nachts (2 nachten geleden geloof ik) maar de volgende dag gewoon weer volle plasluiers. Heeft denk ik inderdaad met het weer te maken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 23:31

Caroow schreef:Hij heeft de laatste 2 luiers gister wel geplast, maar niet superveel. Zijn luier van vanmorgen zat ook wel plas in, maar niet bomvol.Hij is wel gewoon zichzelf, niet suffig.

 Als hij wel alert is zou ik me nu nog geen zorgen maken. Het warme weer heeft ook invloed. Ik denk dat als je blijft voeden op verzoek, eventueel voor je eigen gemoedsrust een paar keer extra op jouw verzoek, het helemaal goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder plassen Empty Re: Minder plassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum