Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stage in het buitenland

+6
Eep
Moira
Marsy28
Blond
Marin
Sissi
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stage in het buitenland - Pagina 2 Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Burn wo 17 jul 2013 - 20:29

Marsy28 schreef:Jooooh, ik heb nu al 3 keer gevraagd wat voor opleiding je doet en je geeft steeds geen antwoord :O 

Misschien wil ze dat wel niet vertellen...

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Moira do 18 jul 2013 - 20:50

Oh, Marsy. Daar heb ik dan de hele tijd overheen gelezen, sorry! Maar het is best een specifieke opleiding, dus ben niet te gedetailleerd en haal het wel weer snel weg (niet quoten aub). Maar mijn sector is *****.

Dus het lijkt mij lastig om de vakjargon in een andere taal dan Nederlands of Engels te leren voor een paar maanden stage.

Laatst aangepast door Moira op do 18 jul 2013 - 23:20; in totaal 1 keer bewerkt
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Pineco do 18 jul 2013 - 20:59

Ik heb zes maanden in Mons (België) aan een Franstalige universiteit gestudeerd in het kader van mijn studie in Maastricht. Huisvesting heb ik zelf geregeld, de contacten met de universiteit waren er al wel (wel zelf geregeld natuurlijk, maar het scheelt als je weet met wie je contact kunt opnemen en dat er een stageplek is). Ik had een Erasmus-beurs aangevraagd. Was liever naar Parijs gegaan, maar de plaatsen daar waren al heel snel vergeven. Uiteindelijk sprak ik echter beter Frans dan mijn klasgenoten die in Parijs zaten, omdat zij meer met elkaar optrokken dan met de Franse medestudenten. Zelf was ik echt helemaal alleen daar tussen alleen maar Franse studenten en zelfs de leraar Nederlands was onverstaanbaar als hij een poging deed Nederlands te spreken Laughing Ik moest de taal dus wel heel snel leren.

Maar ik vond het een geweldige ervaring, zelfs al was het relatief dichtbij (2 uurtjes reizen).
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Marsy28 do 18 jul 2013 - 22:26

Haha, Moira, geen probleem! maar nu begrijp ik dat het wat moeilijker voor jou is qua taal. Ik zat zelf te denken aan misschien hulpverlening of hogere horeca maar dit is wel heel specifiek!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Moira do 18 jul 2013 - 23:28

Pineco schreef:Ik heb zes maanden in Mons (België) aan een Franstalige universiteit gestudeerd in het kader van mijn studie in Maastricht. Huisvesting heb ik zelf geregeld, de contacten met de universiteit waren er al wel (wel zelf geregeld natuurlijk, maar het scheelt als je weet met wie je contact kunt opnemen en dat er een stageplek is). Ik had een Erasmus-beurs aangevraagd. Was liever naar Parijs gegaan, maar de plaatsen daar waren al heel snel vergeven. Uiteindelijk sprak ik echter beter Frans dan mijn klasgenoten die in Parijs zaten, omdat zij meer met elkaar optrokken dan met de Franse medestudenten. Zelf was ik echt helemaal alleen daar tussen alleen maar Franse studenten en zelfs de leraar Nederlands was onverstaanbaar als hij een poging deed Nederlands te spreken Laughing Ik moest de taal dus wel heel snel leren.

Maar ik vond het een geweldige ervaring, zelfs al was het relatief dichtbij (2 uurtjes reizen).

Leuk dat je zo beter de taal bent gaan leren! En Mons lijkt mij ook wel een leuke stad, al snap ik dat je er ook flink van kan balen als je verwacht naar Parijs te gaan. Je was nu dus eigenlijk helemaal in je eentje?

Achteraf gezien had ik het ook wel erg leuk gevonden om een gedeelte van mijn studie in het buitenland te doen. Dus ga nu voor een stage (ook super leuk trouwens!).
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moira do 18 jul 2013 - 23:30

Marsy28 schreef:Haha, Moira, geen probleem! maar nu begrijp ik dat het wat moeilijker voor jou is qua taal. Ik zat zelf te denken aan misschien hulpverlening of hogere horeca maar dit is wel heel specifiek!

Ik zou best naar een land willen waar ze geen Engels of Nederlands spreken, maar ben bang dat ik mij daar dan niet ga redden op het werk. Dus dan blijft er opeens zo weinig over he Wink . Jij zit nu toch in Australie? Dat lijkt mij ook leuk, maar dan is 3 maanden stage voor mijn gevoel wel echt te kort.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marsy28 do 18 jul 2013 - 23:42

Je kunt natuurlijk ook 3 maanden hier stage lopen en er dan wat tijd aan vastplakken voor jezelf? Maar goed, ik weet niet of jouw opleiding ook landen zo ver weg ondersteund. 
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Moira vr 19 jul 2013 - 4:10

Ja, is even afwachten. Ik zal in september weer een update geven hier smile .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud