Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aaaahh jeuk (op m'n hoofd)!!!

+9
Sissi
Lenthe
Razz
Joan
girli
Suus
Blueschick
Reeza
Bliss
13 plaatsers

Ga naar beneden

Aaaahh jeuk (op m'n hoofd)!!! Empty Aaaahh jeuk (op m'n hoofd)!!!

Bericht  Bliss do 11 jul 2013 - 4:09

Ik word al een paar weken gek van de jeuk op m'n hoofd! Paar weken geleden was ik ineens bang dat ik hoofdluis had (werk namelijk op een basisschool), maar een collega heeft het gecheckt en dat was niet zo. Wel zag ze geïrriteerde rode plekken (van het krabben natuurlijk) en ze dacht dat het door de warmte kwam. Laatste dagen is het weer heel erg en nu bleken vandaag ook nog eens vier kinderen uit m'n klas luizen te hebben! Weer laten controleren, maar ik heb niks. Heeft er iemand een tip? Word er gek van!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aaaahh jeuk (op m'n hoofd)!!! Empty Re: Aaaahh jeuk (op m'n hoofd)!!!

Bericht  Reeza do 11 jul 2013 - 4:24

Hmm ik zou toch denken dat je luizen hebt dan eigenlijk. Als al 4 kinderen uit je klas het hebben! Heb je het steeds door dezelfde persoon laten checken? Dan zou ik even iemand anders vragen om te kijken, misschien ziet die wel wat. En anders: heb je een andere shampoo, andere haarlak, etc? Want daar kan je ook erg last van hebben.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Bliss do 11 jul 2013 - 4:33

Vandaag hebben twee collega's samen mijn hoofd grondig gecheckt en niks gevonden, dus ik vertrouw daar eigenlijk wel op. Hoofdhuid zag er wel wat schilferig uit, volgens mij is het gewoon zwaar geïrriteerd. Heb sowieso aan de onderkant achterop mijn hoofd vaak een irritatieplek zitten, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blueschick do 11 jul 2013 - 4:35

Ik heb het helaas al 3 jaar. Gek word ik ervan! Heb alles al geprobeerd. Wat nu helpt is of een anti roos shampoo of scalp relax shampoo. Bij iedere andere shampoo komen de klachten keihard terug. Het is bij mij ook vaker rood en soms schilferig. De huisarts heeft me naar dermatoloog verwezen maar toen ik de afspraak had was mijn hoofdhuid weer rustig, dus kon ze ook niks voorschrijven.
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Suus do 11 jul 2013 - 4:42

Mijn moeder heeft daar heel lang last van gehad en die bleek uiteindelijk overgevoelig te zijn voor heel veel etenswaren. Hoe het precies zat weet ik ook niet, maar ze is begonnen met een dieet waar alles waar ze gevoelig voor was is uitgehaald. Daarna mocht ze na twee maanden beginnen met langzaam weer etenswaren toevoegen, zodat ze uiteindelijk wel alles weer mag, maar met mate en goed gevarieerd. Ze at blijkbaar te eenzijdig.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  girli do 11 jul 2013 - 5:12

Vervelend zeg! Ik heb wel eens jeuk als het tijd is om mijn haren te wassen. Daarna is het ook gelijk over. Zou dat het kunnen zijn?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Joan do 11 jul 2013 - 7:17

Heb je een scheiding en zit je vaak in de zon? In verbrand heel snel op m'n hoofdhuid, misschien is dit bij jou ook gebeurd?
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Razz do 11 jul 2013 - 7:18

Welke shampoo gebruik je?

Anders even overgaan op een milde shampoo. Bijvoorbeeld die gele fles van schwartzkopf.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 8:20

Welke shampoo gebruik je? Probeer eens een andere shampoo, bijvoorbeeld Neutral antiroos of Seba Med. Ook even rustig aan doen met andere haarproducten, zodat je hoofdhuid de komende weken tot rust kan komen.
Ik zou geen Head&Shoulders doen als shampoo, want die is zo scherp en wekt bij mij alleen irritatie op.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bliss do 11 jul 2013 - 9:05

Ik was m'n haar elke dag (wat niet goed is, I know), maar het komt dus iig niet omdat het vettig is. Ook is de hoofdhuid niet verbrand. Ik gebruik altijd volumeshampoo van Kruidvat huismerk, lijkt me wel ok. Verder alleen wat volumemousse. De jeuk zit voornamelijk op mn achterhoofd, niet zozeer bovenop.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lenthe do 11 jul 2013 - 9:19

Bliss schreef:Ik was m'n haar elke dag (wat niet goed is, I know), maar het komt dus iig niet omdat het vettig is. Ook is de hoofdhuid niet verbrand. Ik gebruik altijd volumeshampoo van Kruidvat huismerk, lijkt me wel ok. Verder alleen wat volumemousse. De jeuk zit voornamelijk op mn achterhoofd, niet zozeer bovenop.

Je kunt ook een allergie ontwikkelen. Zit er een sterke geur aan de shampoo? Ik zeg niet dat het van de shampoo komt, maar wellicht is het 2 weken wisselen van shampoo het proberen waard. Een jeukende hoofdhuid is ook erg vervelend lijkt me.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Sissi vr 12 jul 2013 - 2:44

Ik heb er ook last van sinds een jaar of 4. Ik ben er mee naar de dermatoloog geweest en daar kwam uit dat ik last heb van psoriasis op mijn hoofdhuid. Daar ben ik dus mooi klaar mee, want dat kan altijd op blijven spelen als je er niets aan doet. Nu heb ik een of andere lotion voor gekregen (je haar wordt er echt heel vet van), maar ik smeer het 's avonds erop en was de volgende ochtend mijn haar, en het werkt echt super! Ik zal het wel altijd moeten blijven gebruiken, maar dat heb ik er wel voor over.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  PiP vr 12 jul 2013 - 2:53

Ik heb er nu ook een poosje last van en als ik dan een zwart vest aan heb dan zitten er nadien ook witte schilfertjes op..
Ik wil nu als ik deze fles shampoo op heb eens een anti-roos gaan proberen. Zit nu ook te bedenken dat het best wel eens kan zijn sinds ik Syoss gebruik...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mouette za 13 jul 2013 - 10:57

Het zou best eens een te droge hoofdhuid kunnen zijn. Ik zou proberen eens over te stappen op een shampoo zonder SL(E)S en inderdaad je haren niet vaker dan 2-3x per week wassen. Bij de tuinen hebben ze meerdere soorten te koop. 
Als dat niet helpt er mee naar de huisarts, het kan inderdaad ook een vorm van eczeem of evt een schimmel zijn.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  mickey za 13 jul 2013 - 11:47

Bij mij is het zeer waarschijnlijk ook psoriasis, dat heb ik op meerdere plaatsen. Vooral in stressvolle periodes heb ik er last van. De huisarts heeft een paar weken geleden een shampoo voorgeschreven daarvoor, iets met keto-nogwat. Ook adviseerde ze om max 3X per week mijn haren te wassen. De eerste twee weken moest ik eerst met mn gewone shampoo wassen en daarna de speciale shampoo. Na 2 weken nog maar 1X per week die speciale, als onderhoudskuur en de overige wasbeurten een gewone shampoo. Wat een gewone shampoo betreft had ze helaas geen tips, iedere huid reageert anders, dus dat moest ik zelf maar proberen welke het beste werkt. 
Ik merk nu, na 3 weken, dat mijn hoofdhuid een stuk rustiger is geworden, maar als ik de speciale shampoo 1 wasbeurt niet gebruik, dan merk ik het meteen. Voorlopig blijf ik die dus maar gebruiken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Lejow zo 14 jul 2013 - 3:24

Oh, zooo herkenbaar!
Ik word soms gewoon wakker omdat ik mijn eigen hoofd kapot aan het krabben ben.

Ik heb ook al van alles geprobeerd. Die itchy scalp shampoo van head and shoulders heeft een poosje geholpen, maar het kwam toch weer terug.
Zweet en warmte triggeren het alleen maar meer.

Ik heb op andere plekken van mijn huid ook eczeem, dus ik vrees dat dat ook het probleem op mijn hoofd is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: