Zijn het vriendjes of niet? (De buurtkat)
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zijn het vriendjes of niet? (De buurtkat)
Onze poortdeur staat als we thuis zijn open zodat de katten niet via de tuin van de buren hoeven te lopen (wat de buren overigens niet erg vinden)
Nu loopt er in de steeg een rode kat en soms loopt hij onze tuin ook in. Vinden wij niet erg. En ik dacht dat de katten hun territorium wel zouden verdedigen maar ze doen niks. Ze gaan gewoon over de grond liggen rollen en soms liggen ze dus met zijn drieen over de grond te rollen. Die kat loopt steeds langzaam naar Gijs en Bram toe, dan blijven ze staan, en als hij dichterbij komt dan 1 meter lopen ze toch maar weg. Alsof ze het toch een beetje eng vinden.
Nu net was de kat weer in onze tuin en speelde het hele riedeltje zich weer af. En toen besloot Gijs toch maar in te gaan op de toenaderingen van de kat door rustig dicht naar hem toe te lopen. En toen maakte die kat zich ineens groot en gaf hij Gijs 2 best harde klappen met zijn nagels uit op zijn hoofd. Hij heeft nu een ienieminie wondje op zijn neus.
Maar nu is mijn -misschien naieve- vraag: vinden ze elkaar nou aardig of niet? Ik heb de kat meteen weggestuurd en de poortdeur dicht gedaan.
Nu loopt er in de steeg een rode kat en soms loopt hij onze tuin ook in. Vinden wij niet erg. En ik dacht dat de katten hun territorium wel zouden verdedigen maar ze doen niks. Ze gaan gewoon over de grond liggen rollen en soms liggen ze dus met zijn drieen over de grond te rollen. Die kat loopt steeds langzaam naar Gijs en Bram toe, dan blijven ze staan, en als hij dichterbij komt dan 1 meter lopen ze toch maar weg. Alsof ze het toch een beetje eng vinden.
Nu net was de kat weer in onze tuin en speelde het hele riedeltje zich weer af. En toen besloot Gijs toch maar in te gaan op de toenaderingen van de kat door rustig dicht naar hem toe te lopen. En toen maakte die kat zich ineens groot en gaf hij Gijs 2 best harde klappen met zijn nagels uit op zijn hoofd. Hij heeft nu een ienieminie wondje op zijn neus.
Maar nu is mijn -misschien naieve- vraag: vinden ze elkaar nou aardig of niet? Ik heb de kat meteen weggestuurd en de poortdeur dicht gedaan.
Gast- Gast
Re: Zijn het vriendjes of niet? (De buurtkat)
Ze zullen elkaar vast wel aardig vinden, maar dan komt de één gewoon teveel op het territorium van de ander. Mijn katten doen dit dagelijks naar elkaar, terwijl ze vijf minuten later tegen elkaar aan liggen te slapen of samen verlekkerd naar de duiven op het balkon zitten te kijken
Gast- Gast
Ja dat is zo Lennox, dat doen de broertjes hier zelf ook naar elkaar. Maar omdat dit dus die buurtkat is vind ik niet dat hij dat mag doen op óns territorium, in onze tuin. Snap je wat ik bedoel?
Gast- Gast
Carrie schreef:Ja dat is zo Lennox, dat doen de broertjes hier zelf ook naar elkaar. Maar omdat dit dus die buurtkat is vind ik niet dat hij dat mag doen op óns territorium, in onze tuin. Snap je wat ik bedoel?
Het lijkt mij een vrij brutale kat die probeert om het territorium toe te eigenen. Ook omdat jouw katten in eerste instantie het niet echt verdedigd hebben.
Onze tuin is afgezet en hier liep laatst een poes over de schutting heen. Dat vond onze poes écht not done, ze hing direct in de afzetting en heeft een geluid gemaakt die wij haar nog nooit hebben horen maken. Echt zo'n poezenschreeuw zeg maar Die andere poes is nooit meer terug gekomen.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Dan is onze kat echt een goedzak. Hier loopt steeds een kat om huis, baasje ken ik niet, geen idee wie het is, wanneer hij te dicht bij die van ons is, loopt onze kat er heen om hem meteen een kopje te geven. Ook spelen ze met elkaar.
De kat van de buren vind de onze ook zeer interessant, alleen de buurkat is bang voor hem, nou ja bang voor alles en iedereen.
De kat van de buren vind de onze ook zeer interessant, alleen de buurkat is bang voor hem, nou ja bang voor alles en iedereen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ja zo'n geluid dat diep uit de keel komt bedoel je zeker? Apart geluid is dat he. Als onze katten het niet erg vinden vind ik het ook niet zo erg. Maar die kat moet ze niet gaan slaan in onze tuin, dan is het voor mij klaar. Ik heb echt geen idee hoor, zal ik die kat vanaf nu maar niet meer in onze tuin laten?Aziraphale schreef:Carrie schreef:Ja dat is zo Lennox, dat doen de broertjes hier zelf ook naar elkaar. Maar omdat dit dus die buurtkat is vind ik niet dat hij dat mag doen op óns territorium, in onze tuin. Snap je wat ik bedoel?
Het lijkt mij een vrij brutale kat die probeert om het territorium toe te eigenen. Ook omdat jouw katten in eerste instantie het niet echt verdedigd hebben.
Onze tuin is afgezet en hier liep laatst een poes over de schutting heen. Dat vond onze poes écht not done, ze hing direct in de afzetting en heeft een geluid gemaakt die wij haar nog nooit hebben horen maken. Echt zo'n poezenschreeuw zeg maar ;)Die andere poes is nooit meer terug gekomen.
Gast- Gast
Ja dat is toch lief, dat ze met elkaar spelen Als jouw kat het leuk vindt, waarom niet. Maar ik weet dus niet goed of onze katten het nou leuk vinden of niet hahaCaramba schreef:Dan is onze kat echt een goedzak. Hier loopt steeds een kat om huis, baasje ken ik niet, geen idee wie het is, wanneer hij te dicht bij die van ons is, loopt onze kat er heen om hem meteen een kopje te geven. Ook spelen ze met elkaar.
Gast- Gast
Ik zou even kijken hoe het de volgende keer gaat. Maar ik denk niet dat jouw katten het leuk vinden om op hun neus geslagen te worden, in hun eigen tuin notabene. Dat is niet echt spelen meer.
Aziraphale- Ratel
Ja dat is waar natuurlijk! Het was de eerste keer dat dit gebeurde. De weken ervoor gingen ze dus aan elkaar snuffelen en rollen over de grond. Maar ik zal het in de gaten houden. En dan mag hij gewoon niet meer in de tuin komen.Aziraphale schreef:Ik zou even kijken hoe het de volgende keer gaat. Maar ik denk niet dat jouw katten het leuk vinden om op hun neus geslagen te worden, in hun eigen tuin notabene. Dat is niet echt spelen meer.
Gast- Gast
Dat rollen kan ook zijn om geur af te geven en elkaar uit dagen enzo. Rare beesten, die katten Ik leer echt elke dag nieuwe maniertjes en bewegingen van ze door goed te kijken hoe ze met elkaar omgaan haha. Zo gaat onze oudste kater, die de baas is, bijvoorbeeld bovenin de krabpaal bij de poes liggen en haar wassen. Eerst dat ik: 'Oh wat schattig!' Maar het eindigt áltijd dat hij haar plekje opeist en dat zij een nieuwe plek moet zoeken. Later las ik ergens dat katten dit gedrag, dat wassen op die specifieke manier, bedoeld is om een plek op te eisen.
Aziraphale- Ratel
Oh echt joh! Jeetje dat wist ik inderdaad niet van het rollen! Wow. Ik dacht ah wat schattig! Haha. En hij heeft in het begin ook op mijn fiets gesproeid. Dat is natuurlijk ook niet goed. Van dat wassen wist ik ook niet! Nou dat kat komt vanaf nu niet meer in de tuin! Ik kom op voor Gijs en BramAziraphale schreef:Dat rollen kan ook zijn om geur af te geven en elkaar uit dagen enzo. Rare beesten, die katten ;)Ik leer echt elke dag nieuwe maniertjes en bewegingen van ze door goed te kijken hoe ze met elkaar omgaan haha. Zo gaat onze oudste kater, die de baas is, bijvoorbeeld bovenin de krabpaal bij de poes liggen en haar wassen. Eerst dat ik: 'Oh wat schattig!' Maar het eindigt áltijd dat hij haar plekje opeist en dat zij een nieuwe plek moet zoeken. Later las ik ergens dat katten dit gedrag, dat wassen op die specifieke manier, bedoeld is om een plek op te eisen.
Gast- Gast
Ja, die arme Gijs en Bram! Coole namen trouwens
Sproeien is ook een manier van territorium afbakenen hè. Ik zou die kat inderdaad maar wegjagen in het vervolg!
Sproeien is ook een manier van territorium afbakenen hè. Ik zou die kat inderdaad maar wegjagen in het vervolg!
Aziraphale- Ratel
Haha ja leuk he. Mochten we ooit nog een kater krijgen (mijn vriend wil graag een Main coon) noemen we die Eric Van dat sproeien wist ik inderdaad. No more rode kater!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Het mag niet zo zijn...
» Zou dat nou niet zalig zijn?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Als je man niet bij de bevalling wil zijn...
» Het mag niet zo zijn...
» Zou dat nou niet zalig zijn?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Als je man niet bij de bevalling wil zijn...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: