Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Luce ma 8 jul 2013 - 4:36

Hoe naïef, ik dacht altijd dat slechte werkomstandigheden in kledingfabrieken voornamelijk in landen als China etc voorkwam. Via via kwam ik erachter dat het bijvoorbeeld ook in Duitsland gebeurt in de fabrieken van Zalando. De man in deze blog heeft in de fabriek gewerkt van Zalando en ik ben toch ergens wel geschrokken hoe men daar met de werknemers om gaat..

http://allardvangent.wordpress.com/2013/02/19/moderne-slavernij-bij-zalando/

En

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1587623/2013/02/28/Moderne-slavernij-bij-Zalando.dhtml


Is het iets waar jij over na denkt als je winkelt? Zou het je tegen houden om iets te kopen bij deze winkels als je wist hoe de arbeidsomstandigheden waren?

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 4:42

Ik denk daar de laatste tijd wel over na, maar níet kopen is eigenlijk ook geen oplossing. Want dan verliezen al die mensen hun baan en die zullen ze hard nodig hebben. Dus het moet wat mij betreft op een andere manier opgelost worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Lynn_ ma 8 jul 2013 - 4:45

Ik denk daar eigenlijk niet over na... Oplossing zie ik ook niet in het niet kopen maar wat dan wel? Dat ik er niet veel over nadenk wil natuurlijk niet zeggen dat ik het goedkeur.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 4:52

Het is niet zozeer de fabriek he, de producten die ze verkopen zijn waarschijnlijk allemaal onder prima omstandigheden gemaakt. Het gaat vooral om het verdeelcentrum.

Heb het stuk net ook gelezen, maar ik vond het toch al geen prettige webshop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  TukTuk ma 8 jul 2013 - 4:56

Lennox schreef:Het is niet zozeer de fabriek he, de producten die ze verkopen zijn waarschijnlijk allemaal onder prima omstandigheden gemaakt. Het gaat vooral om het verdeelcentrum.

Heb het stuk net ook gelezen, maar ik vond het toch al geen prettige webshop.

Mwah denk dat bij veel van die merken de kleding ook door kinderen worden gemaakt of iig onder slechte arbeidsomstandigheden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 4:58

Daarom zeg ik ook, waarschijnlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen? Empty Re: Slechte arbeidsomstandigheden: niet kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum