Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaaropgaaf VvE?

Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:02

Zojuist heb ik mijn post gehaald en daar zat ook een jaaropgaaf van de VvE bij. Dit is het eerste jaar dat wij deze hebben gekregen. Zoals ik het las, moeten we de bedragen van de restpot opgeven aan de belastingdienst alszijnde box 3 (=spaargeld, toch?). Het gaat om twee redelijk kleine bedragen. Beginstand 2011 een paar duizend, eindstand 2011 een paar honderd euro. Maar wat voor invloed heeft dit op mijn aangifte inkomstenbelasting over 2011?

Iemand die dit trouwens kent? Is het een nieuwe wet? Want ik ken het helemaal niet en het is ook het eerste jaar dat ik een dergelijke opgaaf heb gekregen. Ben natuurlijk ook te laat met het halen van de post, anders had ik even kunnen bellen. Dus vandaar dat ik het hier even vraag. Wellicht dat iemand het weet....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:35

Restpot? Krijg je dat geld zelf terug dan ofzo? Ik heb nog nooit een jaaropgave gekregen van de VVE. Spaargeld aangeven is pas vanaf een bepaald hoog bedrag waar ik helaas niet aankom :P. Ik krijg in ieder geval dit jaar weer lekker veel geld terug dus ben sowieso vriendjes met de Belastingdienst angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:44

Nee, ik zie dat geld nooit terug. Wel jammer, want ik kan het altijd wel gebruiken. Snap dan ook niet waarom het mijn restpot is en waarom ik het moet opgeven bij de Belastingdienst alszijnde box 3.

Ik moet nog steeds bellen. De beste man van de brief en ik zijn niet van die goede vriendjes. Dan hik ik er al snel wat langer tegenaan. Jaaropgaaf VvE?  394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:47

Logisch toch dat je een restpot hebt? Als er dan wat met een huis is, dan wordt dat als eerste gebruikt, daarna moeten jullie gezamelijk ervoor gaan betalen! Wij hebben ook een goed gevulde pot op dit moment, maar ons balkon en de kozijnen moeten vervangen worden / en daar moeten onze boven- en onderburen ook voor gaan betalen, nadat een gedeelte uit de pot is gehaald.

Maar on topic, wij hebben geen jaaropgaaf gehad daarvan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:53

Oh restpot is dus gewoon wat er op het moment in de pot zit? Ik heb dat werkelijk nog nooit opgegeven aan de BD...

Pippa, ga je voor die kosten bijlenen? Want volgens mij mag je dat dan ook opgeven aan de BD. Als je het uit eigen zak betaalt dan weer niet, helaas...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 11:10

We zijn een gezonde en jonge VvE en in 2011 is het gehele pand gerenoveerd en geverfd. Dat hebben we niet kunnen doen van de restpot die in het begin openstond. Want de rekening bedroeg 50.000 euro, en de opdracht is pas vlak voor de zomer gegeven, en geen paar duizend euro. (en dan bedoel ik echt een paar Wink) Vandaar ook dat ik het vreemd vind. Maar goed, ik moet echt even bellen. Want anders blijft het giswerk. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 11:14

Zusje schreef:Oh restpot is dus gewoon wat er op het moment in de pot zit? Ik heb dat werkelijk nog nooit opgegeven aan de BD...

Pippa, ga je voor die kosten bijlenen? Want volgens mij mag je dat dan ook opgeven aan de BD. Als je het uit eigen zak betaalt dan weer niet, helaas...

Als het goed is is het 1000 euro per woning wat we zelf moeten betalen, dus dat doen we gewoon uit eigen zak dan. En de restpot is bij ons inderdaad wat er nog over is, bij ons wel in ieder geval. Daarom weten we wat er ongeveer betaald wordt daaruit. Niet alles natuurlijk, maar wel een groot deel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 11:20

Mijn VVE is zo groot en ik ga nooit naar de vergaderingen. Soms krijg ik wel boekjes enzo maar eigenlijk kan het me weinig boeien, ik lees het ook niet. Als er echt iets is hoor ik het wel van de buurman. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaaropgaaf VvE?  Empty Re: Jaaropgaaf VvE?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum