Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe verzamelinkomen berekenen

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:12

Ik ben alvast een berekening aan het maken wat we straks krijgen aan KDV toeslag.
Nu hebben we een eigen huis, dus heb ik begrepen, dat je de hypotheekrente van je toetsingsinkomen af mag halen (dit klopt toch?)

Ik weet ook dat ik straks een lijstje krijg waar alles netjes op staat, maar ik wil het graag nu berekenen haha Very Happy

Nu heb ik een lijstje gevonden, van ons hypotheek voorstel en daar staat het volgende lijstje op:
jaar: 2011
restant schuld: 220.000 (bedrag hypotheek)
waardeopbouw: 2594
rente: 11220

(het rijtje waardeopbouw wordt ieder jaar hoger, rente staat 30 jaar gelijk, omdat we hem voor 30 jaar vast hebben)

Is het dan daadwerkelijk zo dat dat de rente is, en dat ik dus ruim 10.000 euro van mijn toetsingsinkomen kan aftrekken? :shock:
Of bereken je de rente anders?

Hellup..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:14

Heb je vorig jaar aangifte gedaan? Dan staat daar het verzamelinkomen op. Misschien handig om dan enkel loonsverhogingen erbij op te tellen?

Ik heb nog nooit zo weinig aan verzamelinkomen gehad, sinds ik een huis heb gekocht. Ik zou bijna onder de armoedegrens vallen, enkel door het huis. Zo'n vreemde gewaarwording, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:17

Gisele schreef:Heb je vorig jaar aangifte gedaan? Dan staat daar het verzamelinkomen op. Misschien handig om dan enkel loonsverhogingen erbij op te tellen?

Ik heb nog nooit zo weinig aan verzamelinkomen gehad, sinds ik een huis heb gekocht. Ik zou bijna onder de armoedegrens vallen, enkel door het huis. Zo'n vreemde gewaarwording, haha.

Ja heb ik gedaan, maar staat op mijn oude laptop, dus kan ik zo snel even niet terug kijken. En in 2010 hebben we het huis pas in dec gekocht...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:19

Zal even kijken naar mijn aangifte. Even in de lade rommelen. (Ja, mijn administratie moet nog in de mappen. Embarassed )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:26

Ik heb even gekeken en zoals ik het zie, mag je dat deel, wat je aan hypotheekrente betaald aftrekken van het verzamelinkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:27

Gisele schreef:Ik heb even gekeken en zoals ik het zie, mag je dat deel, wat je aan hypotheekrente betaald aftrekken van het verzamelinkomen.

Ja, die link had ik inderdaad begrepen.. Alleen, waar vind ik nu zo snel die rente laughcry Die 11.000 euro lijkt me nogal veel namelijk laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:32

Lejow schreef:
Gisele schreef:Ik heb even gekeken en zoals ik het zie, mag je dat deel, wat je aan hypotheekrente betaald aftrekken van het verzamelinkomen.

Ja, die link had ik inderdaad begrepen.. Alleen, waar vind ik nu zo snel die rente laughcry Die 11.000 euro lijkt me nogal veel namelijk laughcry

Shit. Ja. laughcry Dom, dom, dom. Embarassed

Maar ehmz, toevallig heb ik vandaag het overzicht van de bank ontvangen. Waarop precies staat wat ik aan hypotheek, rente en daadwerkelijk aflossing heb betaald. En ik heb even snel mijn ABN geopend en daar staat de rente ook aangegeven bij de afschrijving. Geen wonder dat ik 30 jaar doe om het huis vrij te krijgen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:35

Dan vrees ik dat ik daar toch even op moet wachten dan

Sowieso is mijn jaarinkomen koffiedik kijken, want ik ga pas halverwege het jaar parttime werken, dus zit met het eerste deel nog op een fulltime salaris, dan parttime, daar dan vakantiegeld over berekenen wat erbij komt enz enz
Het is een behoorlijk wilde gok dus Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:38

Als je maar in de hoogte gokt in plaats van in het lage. Het is leuker om nog geld te krijgen, dan te moeten betalen. Belastingdienst..... Och, het is niet leuker dan het leuke wat zij denken wat ze ervan kunnen maken. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:40

Gisele schreef:Als je maar in de hoogte gokt in plaats van in het lage. Het is leuker om nog geld te krijgen, dan te moeten betalen. Belastingdienst..... Och, het is niet leuker dan het leuke wat zij denken wat ze ervan kunnen maken. laughcry

Ja dat doe ik zeker, want ik skijt 7 kleuren voor de belasting whaha
Ben altijd ZO bang dat ik ineens vanalles moet terug betalen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:44

Anders bel je maandag even de belastingtelefoon?

Het inkomen van je partner telt ook mee he, als je elkaar belasting/ toeslagpartner bent. En dat ben je toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:45

Stofzuiger schreef:Anders bel je maandag even de belastingtelefoon?

Het inkomen van je partner telt ook mee he, als je elkaar belasting/ toeslagpartner bent. En dat ben je toch?

Ja zijn we, alleen kan ik op toeslagen.nl alleen onze inkomens apart invullen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:45

En je kan de aangifte van 2011 toch afwachten Lejow? Wanneer moet je weer werken na je verlof? Dat duurt nog maanden en heb je vast de definitieve aanslag 2011 al binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:45

Hoe verzamelinkomen berekenen 394967 Ik snap er nog de ballen van én ik heb hier het financieel jaaroverzicht liggen haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:46

Kijk, dit gaat straks pas in augustus nodig zijn, maar weet graag waar ik aan toe ben nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:47

Lejow schreef:
Stofzuiger schreef:Anders bel je maandag even de belastingtelefoon?

Het inkomen van je partner telt ook mee he, als je elkaar belasting/ toeslagpartner bent. En dat ben je toch?

Ja zijn we, alleen kan ik op toeslagen.nl alleen onze inkomens apart invullen
Dat kan toch in 1 berekening? Zodat hij alles bij elkaar telt? Zo kon ik het gewoon doen. Mijn inkomen, zijn inkomen, opvang gevens en dan op 'berekenen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:48

Lejow schreef:Kijk, dit gaat straks pas in augustus nodig zijn, maar weet graag waar ik aan toe ben nerd
Want? Dan kan je meer stressen? De hele situatie nog veranderen? laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:49

Lejow schreef:
Gisele schreef:Als je maar in de hoogte gokt in plaats van in het lage. Het is leuker om nog geld te krijgen, dan te moeten betalen. Belastingdienst..... Och, het is niet leuker dan het leuke wat zij denken wat ze ervan kunnen maken. laughcry

Ja dat doe ik zeker, want ik skijt 7 kleuren voor de belasting whaha
Ben altijd ZO bang dat ik ineens vanalles moet terug betalen..

In 2011 heb ik niet anders gedaan dan belasting terugbetalen. Ik hoefde de brievenbus niet te openen of ik had een blauwe, de meest gevreesde, of een witte met rode letters in de bus liggen. En de regel is heel duidelijk, als je niets krijgt, dan hoef je ook niets terug te betalen. Maar goed, om nou euros te laten liggen, om de verrassing van terugbetalen voor te zijn, vind ik ook weer zoiets. Dus mijn aangifte doe ik niet meer zelf. En alle toeslagen die ik ontvang, in mijn geval nu alleen nog ZT, controleer ik continu en mijn inkomen heb ik zo ongeveer tot aan de grens van krijgen/niet meer krijgen gezet.

En inderdaad, je hebt een toeslagpartner. Wat Stofzuiger al zegt. Maar neem aan dat je dat al wist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Tania vr 27 jan 2012 - 10:50

Lejow schreef:Dan vrees ik dat ik daar toch even op moet wachten dan

Sowieso is mijn jaarinkomen koffiedik kijken, want ik ga pas halverwege het jaar parttime werken, dus zit met het eerste deel nog op een fulltime salaris, dan parttime, daar dan vakantiegeld over berekenen wat erbij komt enz enz
Het is een behoorlijk wilde gok dus Very Happy

Dan neem je de helft van je jaarinkomen van afgelopen jaar + het parttimepercentage van de andere helft. Zal niet helemaal kloppen maar dan heb je wel een idee.

11000 euro rente kan prima als hypotheekrenteaftrek, wij hebben rond de 14000 euro per jaar. Als je gewoon even de aangifte invult voor 2011 voorlopige aanslag voor 2012 invult (dat kan gewoon zonder te versturen) kun je wel ongeveer je verzamelinkomen berekenen.


Laatst aangepast door Tania op vr 27 jan 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:50

Stofzuiger schreef:En je kan de aangifte van 2011 toch afwachten Lejow? Wanneer moet je weer werken na je verlof? Dat duurt nog maanden en heb je vast de definitieve aanslag 2011 al binnen.

half augustus..

Ja, kopje mijn inkomen en kopje zijn inkomen, maar waar moet ik dan de hypotheekrente vanaf trekken
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:52

Tania schreef:
Lejow schreef:Dan vrees ik dat ik daar toch even op moet wachten dan

Sowieso is mijn jaarinkomen koffiedik kijken, want ik ga pas halverwege het jaar parttime werken, dus zit met het eerste deel nog op een fulltime salaris, dan parttime, daar dan vakantiegeld over berekenen wat erbij komt enz enz
Het is een behoorlijk wilde gok dus Very Happy

Dan neem je de helft van je jaarinkomen van afgelopen jaar + het parttimepercentage van de andere helft. Zal niet helemaal kloppen maar dan heb je wel een idee.

11000 euro rente kan prima als hypotheekrenteaftrek, wij hebben rond de 14000 euro per jaar. Als je gewoon even de aangifte invult voor 2011 (dat kan gewoon zonder te versturen) kun je wel ongeveer je verzamelinkomen berekenen.

Ja, heb het net al ongeveer zitten berekenen, allemaal beetje natte vinger werk natuurlijk.
Maar heb nu volgens mij een bedrag er uit, van tussen de 130 en 100 euro zelf betalen aan het KDV, dus dat is op zich wel te doen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:54

Ik snap het niet meer Lejow! laughcry

Hou er wel rekening mee dat toeslagen en KDV prijzen per jaar veranderen. En de hypotheekrente aftrek misschien ook geen toekomst meer heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 10:58

Nou let op (en dan ga ik slapen haha)

Over 2010 hebben we aangifte gedaan, maar omdat we pas in dec 2010 ons huis kochten, kwamen we niet in aanmerking om toeslagpartners te zijn. We hebben dus apart aangifte gedaan vorig jaar.

In 2011, hele jaar samen gewoond, hele jaar gewoon hypotheek betaald, en dus wel toeslagpartners.

En hier loop ik dus ook altijd op vast, want ik snap het na verloop van tijd gewoon niet meer..

Weet je wat, ik wacht netjes alle jaaropgaves af, en dan ziet Lejow in juni/juli wel weer verder laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 11:01

Lejow schreef:Weet je wat, ik wacht netjes alle jaaropgaves af, en dan ziet Lejow in juni/juli wel weer verder laughcry
Offerte van het KDV heb je ook niet eerder toch?

Eerst je zwangerschap uitdragen en een gezond meisje op de wereld zetten Lejow, dat is veel belangrijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Alex vr 27 jan 2012 - 11:02

Je mag ook mijn vader bellen, Lejow. Die kan het je allemaal vertellen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe verzamelinkomen berekenen Empty Re: Hoe verzamelinkomen berekenen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum