Kamer bezichtigen, waar let je op?
+4
Fjell
Sneeuwvlok
Minx
Willem
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kamer bezichtigen, waar let je op?
Wie kan even met mij mee denken? Na het weekend kan ik een kamer bezichtigen. Nu heb ik zelf al een lijstje met zaken die ik wil vragen, bijvoorbeeld of ik me op dat adres kan inschrijven, of er een tv/internet aansluiting is. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten of die ik zeker moet vragen aan de verhuurder?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Re: Kamer bezichtigen, waar let je op?
Hoe het met bepaalde rekeningen zit zoals internet bv en of de vorige bewoners nog een eventuele achterstand hebben qua betaling.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Of de huur regelmatig word verhoogd, hoe het zit met gas/water/licht, of je ook wel eens geld terugkrijgt of extra moet betalen aan de hand van de jaarrekening.
Verder wat de gebruiken zijn in het huis. Sommige huizen eten bij wijze van elke avond samen, anderen zien elkaar nooit, dus daar moet je voor jezelf in bepalen wat je wil. Hoe het zit met schoonmaakroosters etc.
Verder wat de gebruiken zijn in het huis. Sommige huizen eten bij wijze van elke avond samen, anderen zien elkaar nooit, dus daar moet je voor jezelf in bepalen wat je wil. Hoe het zit met schoonmaakroosters etc.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Het is wat lastig te 'ontdekken' maar ik heb gemerkt dat ik het wel belangrijk vind hoe gehorig het is. Dat als je op je kamer bent ook beetje kunt doen/zeggen wat je wilt zonder dat huisgenoten dat gelijk meekrijgen. Heb 1 keer 2 maanden ergens gewoond waar het zo gehorig was dat ik eigenlijk niet een prive-telefoongesprek kon voeren zonder dat de anderen mee konden luisteren.
Verder vind ik het wel prettig als er verspreid door de kamer meerdere stopcontacten aanwezig zijn. En wat voor raam/ramen erin zitten (of je die goed kunt openen om te luchten).
Verder vind ik het wel prettig als er verspreid door de kamer meerdere stopcontacten aanwezig zijn. En wat voor raam/ramen erin zitten (of je die goed kunt openen om te luchten).
Fjell- Fluisteraar
- Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13
Dat met die rekeningen is wel een goede. Mijn situatie is zo dat ik tijdelijk op kamers moet, een kleine zes maanden. Ik heb al wel een huurprijs te horen gekregen en deze is wel inclusief, maar dan is het nog de vraag hoe inclusief.
Willem- Prater
Het is inderdaad handig om te informeren of er nog bijkomende kosten zijn, let ook op bijvoorbeeld nog op bijvoorbeeld een extra bedrag voor gemeentelijke heffingen. Ik moest een evenredig van de rekening apart betalen, dat viel buiten mijn huur. Waar ik ook op zou letten is voor de periode waarvoor je de huur minimaal aan moet gaan. Dit is vaak een jaar en dat is in jouw geval natuurlijk niet handig.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Of er schimmelplekken zijn (had ik in mijn kamer.. en die werd met de dag groter )
Of je badkamer/toilet moet delen, en zo ja; met wie?
Waar je fiets kan stallen.
Of je gebruik kan/mag maken van de keuken en met wie je die deelt.
Eeuhh....
Of je badkamer/toilet moet delen, en zo ja; met wie?
Waar je fiets kan stallen.
Of je gebruik kan/mag maken van de keuken en met wie je die deelt.
Eeuhh....
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Sanitair is gedeeld, maar ik vraag me inderdaad af met hoeveel personen dat is. Als het goed is zit er een keukenblok in, maar dat is nog zonder kookpitten.
Is het verstandig om er iemand bij mee te nemen tijdens de bezichtiging?
Is het verstandig om er iemand bij mee te nemen tijdens de bezichtiging?
Willem- Prater
Is het hospiteren of echt bezichtigen? Bij hospiteren alleen gaan, bezichtigen kijke wel iemand meenemen.
Voor de rest even goed afspreken met borg en de huidige staat beschrijven. Dat jij niet ineens beschadigingen voor je rekening krijgt de er al waren.
Voor de rest even goed afspreken met borg en de huidige staat beschrijven. Dat jij niet ineens beschadigingen voor je rekening krijgt de er al waren.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Als ik jou was zou ik naast het stellen van vragen ook kijken naar de onderhoud, ziet het er netjes uit, geen vochtplekken e.d.
Maar als vraag zou ik ook stellen wie het onderhoud regelt.
Veel plezier en succes
Maar als vraag zou ik ook stellen wie het onderhoud regelt.
Veel plezier en succes
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Atelier Madame schreef:Is het hospiteren of echt bezichtigen? Bij hospiteren alleen gaan, bezichtigen kijke wel iemand meenemen.
Het gaat om bezichtigen. De verhuurder woont, zo ver ik weet, niet in het pand.
Willem- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?
» Ik mag morgen bezichtigen!
» Huis bezichtigen
» Huis bezichtigen en je gevoel erbij
» Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!
» Ik mag morgen bezichtigen!
» Huis bezichtigen
» Huis bezichtigen en je gevoel erbij
» Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: