Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

+8
PluDan
Jeanette
Vanilla Queen
Lady4
Makamba
Moonlight
Sweety
ijsjemeisje
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje vr 21 okt 2011 - 2:26

Eindelijk het heeft zooooo lang geduurd.
Ik vind het eigenlijk ook wel spannend.
Afgelopen tijd heb ik mij echt bezig gehouden met sparen en dan nu heb misschien binnenkort een huisje. Vind het zo spannend of ik het dan wel red met inkomen.
Nu heb ik nog alle vrijheid met mijn geld.

Wie had nog meer deze twijfels toen je op je zelf ging wonen?
Ik vind het wel heel erg leuk!!

ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Sweety vr 21 okt 2011 - 2:59

Wat leuk! Sta je al lang op de wachtlijst? Ik heb sinds kort ook een eigen woning en ik ben nog aan het klussen erin. Over 3 weken hoop ik al mijn spullen erin te kunnen zetten en dan voor het eerst erin slapen. Ik had eerst ook alle vrijheid met mijn geld en dat wordt inderdaad wel anders als je op jezelf of samen gaat wonen. Gewoon goed kijken naar je vaste lasten en een klein gedeelte sparen voor jezelf. Hou je papieren goed bij, afschriften, rekeningen enz. Maak een mapje voor jezelf waar je alles in bewaard. Wanneer mag je gaan kijken? Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje vr 21 okt 2011 - 3:21

Ik sta al 4 jaar ingeschreven dus nog niet zo heel erg lang.
Ik had steeds te weinig punten!!
Dus ook een spannende tijd voor jou? Wel erg leuk!
Zelf shoppen wat je leuk vind voor in je huisje.
Ik mag het morgen komen bezichtigen! Dus ik ben benieuwd.
De hele middag ben ik al zo hyper!! Embarassed
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight vr 21 okt 2011 - 3:37

Oh wat leuk!! Gefeliciteerd!! Ik heb ook 29 september de sleutel gehad van mn huisje hiervoor ook altijd thuisgewoond maar wel genoeg vaste lasten gehad. Heb ook 2 jaar alleen gewoond dus weet het al wel een beetje, maar mocht je het krijgen dan zou ik gewoon de huur en GWL, en je inboedelverz, ziektekosten etc al je vaste lasten op een rijtje zetten en kijken of je uitkomt.

Komt vast wel goed smile plaats je fotos hier als je gekeken hebt? Is het een appartementje en op begane grond of hoger? Ben benieuwd veel plezier iig!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Makamba vr 21 okt 2011 - 4:59

ijsjemeisje schreef:
Ik mag het morgen komen bezichtigen!

Spannend! Veel plezier morgen en hopelijk krijg je de woning toegewezen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Lady4 vr 21 okt 2011 - 22:49

Je levert qua geld misschien in op je vrijheid, maar de vrijheid die je zal ervaren van je eigen huisje, maakt dat ruimschoots goed!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje vr 21 okt 2011 - 22:53

Ik heb het huis bezichtigd.
Het is een flatje met cv.
Woonkamer, eetkamer en keuken zit in een blok zeg maar.
In de slaapkamer zit in een inbouwkast en er past een 2 persoonsbed met nog een tv.
De badkamer ziet er netjes uit.
Het is niet super ruim maar om te beginnen is het prima.
In de woonplaats waar ik woon heb je vaak flatjes die meerdere kamers hebben zonder cv.

Ik denk wel dat ik het flatje neem alleen ben nu erg verdrietig. Ik ben bijna 27 en moet toch een keer uit huis.
Met mijn ouders gaat het momenteel weer niet goed. Dus ik zit nu gewoon te janken omdat ik echt het gevoel heb dat ik mijn vertrouwde plekje kwijt raak en niet meer er dan ben voor mijn ouders. Pff mijn moeder is nu ook weer depressief en ik ben haar laatste dochter die het huis uitgaat.....Ik ben gewoon niet happy nu..lastig Cry
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Vanilla Queen vr 21 okt 2011 - 23:08



Vervelend dat je je zo voelt! Maar je moet geen excuses bedenken om toch maar thuis te blijven wonen. Het is spannend, maar ooit moet je op eigen benen staan toch. Je kan altijd nog op bezoek bij je ouders of een keertje logeren etc. Het is zo lekker om echt een plek voor jezelf te hebben, als je het jouw huis maakt, maak je het ook vanzelf een vertrouwde plek voor jezelf.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Lady4 vr 21 okt 2011 - 23:20

Ik was ook de laatste die het huis uit ging en vond dat ook moeilijk. Maar je bent volwassen en het wordt tijd dat jij je eigen leven gaan leiden en niet dat van je ouders. Hoe moeilijk ook, neem deze stap! Als je het nu niet doet, doe je het nooit meer waarschijnlijk. Je bent 27 en je ouders moeten ook beseffen dat het de hoogste tijd is dat jij uit huis gaat.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Jeanette za 22 okt 2011 - 0:42

Wat leuk zeg!! Very Happy

En meis, niet schuldig gaan voelen tegenover je ouders. Je gaat dan wel ergens wonen, maar je bent er toch nog voor ze? Blijf je in dezelfde woonplaats wonen? Want dan sta je zo bij je moeder.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  PluDan za 22 okt 2011 - 7:20

Wat vervelend van je ouders ijsmeisje!
Het klinkt hard, maar je moet toch een keer voor jezelf gaan kiezen.
En als je het huis uitgaat, betekend dat toch niet direct dat je er niet meer voor hun bent?
Wonen ze dan in de buurt?
Succes met je huisje, ben benieuwd of je het gaat doen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje za 22 okt 2011 - 9:53

Bedankt voor de lieve reacties.
Ik denk toch maar dat ik het ga doen. Al vind ik het huisje iets te klein.
Maar voor iets groters kom ik pas over ongeveer een jaar in aanmerking omdat ik nog niet zoveel punten heb.
En financieel ivm dat mijn vader werkeloos is moet ik gewoon het huis uit.
Mijn ouders wonen dan 20 min rijden van mij af dus dat is best te doen.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Linnie1985 za 22 okt 2011 - 10:02

Ik ging eigenlijk steeds een paar dagen bij mijn vriend logeren en toen het bowling seizoen was afgelopen ben ik eigenlijk bij hem ingestrokken. Mijn ma vond/vind het hartstikke leuk voor me en echt missen doet ze niet echt haha ze belt me iedere dag. En als het kan en hun of wij hebben zin komen we/hun langs. Ik woon nu ongeveer 1,5 jaar bij mijn vriend. En echt missen doe ik het daar niet (mis mijn ma en stiefpa wel haha, maar het dorp waar ik woonde niet heb het hier veel meer naar mijn zin), heb een lieve schoonmoeder/vader en lieve schoonopa en oma die in de buurt wonen. Ik kan goed met zn zusjes opschieten en door hem heb ik de vriendin van zijn beste vriend leren kennen en door het forum heb ik Sweety leren kennen die vlak bij mij komt te wonen. Aanspraak genoeg dus Very Happy.

En toen ik het huis uit ging is mijn broertje bij mijn ma en stiefpa gaan wonen ivm familietoestanden met ons pa.

Maar succes en het komt echt wel goed;)
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight zo 23 okt 2011 - 5:11

ijsjemeisje schreef:Ik heb het huis bezichtigd.
Het is een flatje met cv.
Woonkamer, eetkamer en keuken zit in een blok zeg maar.
In de slaapkamer zit in een inbouwkast en er past een 2 persoonsbed met nog een tv.
De badkamer ziet er netjes uit.
Het is niet super ruim maar om te beginnen is het prima.
In de woonplaats waar ik woon heb je vaak flatjes die meerdere kamers hebben zonder cv.

Ik denk wel dat ik het flatje neem alleen ben nu erg verdrietig. Ik ben bijna 27 en moet toch een keer uit huis.
Met mijn ouders gaat het momenteel weer niet goed. Dus ik zit nu gewoon te janken omdat ik echt het gevoel heb dat ik mijn vertrouwde plekje kwijt raak en niet meer er dan ben voor mijn ouders. Pff mijn moeder is nu ook weer depressief en ik ben haar laatste dochter die het huis uitgaat.....Ik ben gewoon niet happy nu..lastig Cry

Ik snap helemaal hoe je je voelt! Ik ben de enige die het huis uit gaat en mijn vader is alleen. Dus ja het voelt voor mij ook heel dubbel hoor en mis hem toch ook echt wel als ik niet meer thuis woon. Maar het is zoals het hoort. Mijn vader grapt vaak "de jeugd vliegt uit" en zo gaat en hoort het ook. Je ouders kunnen prima voor zichzelf zorgen en je kunt altijd langs gaan!

Wat voor mij belangrijk was (en ben 1,5 jr bezig geweest), was het gevoel wat ik bij een huisje had. Als het goed voelde is het prima! En hoeveel m2 is het dan? Mijn huisje is 47m2 nou en das echt groot zat als eerste huisje hoor! Kan me niets beters wensen smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  PluDan zo 23 okt 2011 - 6:23

ijsjemeisje schreef:Bedankt voor de lieve reacties.
Ik denk toch maar dat ik het ga doen. Al vind ik het huisje iets te klein.
Maar voor iets groters kom ik pas over ongeveer een jaar in aanmerking omdat ik nog niet zoveel punten heb.
En financieel ivm dat mijn vader werkeloos is moet ik gewoon het huis uit.
Mijn ouders wonen dan 20 min rijden van mij af dus dat is best te doen.

Heel erg leuk voor je.
Als je dit neemt dan kun je ondertussen toch verder sparen voor een groter huisje?
Of gaan er dan wat punten verloren?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje zo 23 okt 2011 - 7:58

Al mijn punten gaan dan wel verloren als ik dit neem.

Woonkamer is 17.55 m2
Keuken 3.02 m2 zit in het woongedeelte
slaapkamer is 9.27 m2
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight zo 23 okt 2011 - 8:02

ijsjemeisje schreef:Al mijn punten gaan dan wel verloren als ik dit neem.

Woonkamer is 17.55 m2
Keuken 3.02 m2 zit in het woongedeelte
slaapkamer is 9.27 m2

Dus het is 30m2 of groter? Je moet naar je gevoel luistern of het je aanspreekt en een woning is die bij je past. Niet of je ouders het wel redden, want die zijn oud en wijs genoeg om voor zichzelf te zorgen smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Oasis zo 23 okt 2011 - 8:08

Moonlight schreef:
ijsjemeisje schreef:Al mijn punten gaan dan wel verloren als ik dit neem.

Woonkamer is 17.55 m2
Keuken 3.02 m2 zit in het woongedeelte
slaapkamer is 9.27 m2

Dus het is 30m2 of groter? Je moet naar je gevoel luistern of het je aanspreekt en een woning is die bij je past. Niet of je ouders het wel redden, want die zijn oud en wijs genoeg om voor zichzelf te zorgen smile

het is net geen 30m2 als ik het zo uitreken. Maar inderdaad, spreekt het je aan, zie je jezelf er wonen? Al is het niet groot, je kunt er altijd wel creatief je eigen paleisje van maken.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight zo 23 okt 2011 - 8:12

Oasis schreef:
Moonlight schreef:
ijsjemeisje schreef:Al mijn punten gaan dan wel verloren als ik dit neem.

Woonkamer is 17.55 m2
Keuken 3.02 m2 zit in het woongedeelte
slaapkamer is 9.27 m2

Dus het is 30m2 of groter? Je moet naar je gevoel luistern of het je aanspreekt en een woning is die bij je past. Niet of je ouders het wel redden, want die zijn oud en wijs genoeg om voor zichzelf te zorgen smile

het is net geen 30m2 als ik het zo uitreken. Maar inderdaad, spreekt het je aan, zie je jezelf er wonen? Al is het niet groot, je kunt er altijd wel creatief je eigen paleisje van maken.

Ja zo had ik het ook berekend, maar de overige ruimtes (inpandige berging als dat er is in het huis zelf etc) worden ook meegerekend.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Sweety wo 26 okt 2011 - 3:26

Ik zie dat je bent gaan kijken maar een beetje twijfelt, je moet het alleen doen als je jezelf ziet wonen in het huisje. Ik kan goed begrijpen dat het vreemd is om uit huis te gaan, plus nog eens dat het thuis niet lekker gaat. Misschien heb je ondertussen al bedacht wat je gaat doen. Zo niet, denk er goed over na. hug
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Vanilla Queen wo 26 okt 2011 - 5:39

Als jij denkt dat je er lekker in kan wonen, zou ik het gewoon doen. Als je denkt dat het toch te krap is moet je het niet doen. Ik geloof dat ik 4 huizen heb afgeslagen voordat ik het huis tegen kwam die ik nu heb. Was allemaal binnen een jaar tijd. Nu je nog het aantal punten heb wordt de kans groter dat je vaker mag bezichtigen.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight zo 30 okt 2011 - 2:51

Heb je al een keuze kunnen maken IJsjemeisje?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  ijsjemeisje zo 30 okt 2011 - 4:32

Ik heb het maar gedaan.
Het is wel wat aan de kleine kant. Maar ik vind het ook belangrijk dat ik financieel ook nog leuke dingen kan blijven doen. En aangezien mijn ouders zo financieel op mij werden ingekort heb ik het toch maar gedaan.
Ik heb vrijdag de sleutel gekregen.
Dus heb het weekend geshopt en ga van de week klussen.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Moonlight zo 30 okt 2011 - 4:35

Wat leuk!! Je klinkt alleen niet zo enthousiast? Heb je fotos gemaakt? Ben ik wel benieuwd naar. Very Happy
Gefeliciteerd in ieder geval!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Snoes zo 30 okt 2011 - 4:50

Je klinkt inderdaad niet echt enthousiast.
Ik hoop dat je er toch met een goed gevoel gaat klussen/wonen. En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar foto's! smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!  Empty Re: Ik mag eindelijk een huisje gaan bezichtigen!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum