Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis bezichtigen en je gevoel erbij

+7
Lady4
meisje
Char1
Ragazza
Bliss
Aardbei
Razz
11 plaatsers

Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Razz do 28 feb 2013 - 22:27

Mijn man en ik hebben de laatste weken 6 woningen bezichtigd. Bij de meeste huizen hadden we niet het 'ja we zouden hier wel willen wonen gevoel', bij 2 huizen ja leuk hier kunnen we wel iets moois van maken gevoel en bij 1 woning waren we compleet overdonderd en we voelde vanaf de eerste stap in dat huis een 'thuisgevoel' Helaas is die laatste woning onlangs verkocht.

Nu hoor je vaak van mensen dat je direct het 'thuisgevoel' moet hebben om te weten dat je voor dat huis moet gaan. Maar wat als je dat gevoel niet (meer) komt? Is het dan wel HET huis waar je voor moet gaan?

Wat voor gevoel hadden jullie bij het kopen van jullie woning? Het 'thuisgevoel' of 'hier kunnen we wel iets leuks van maken gevoel' en als je het laatste gevoel had is het nu dan wel echt je 'thuis' geworden?

Pff wat is een huis kopen toch lastig laughcry

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Aardbei vr 1 maa 2013 - 0:42

Lastig is het hè! Omdat kopen gelijk zo definitief is natuurlijk...
Wij hadden bij ons huis ook gelijk het 'thuisgevoel' en dat hadden we bij andere huizen niet. Eerst gingen ze niet akkoord met ons bod dus toen moesten we hem weer uit ons hoofd zetten, maar een paar dagen later belden ze toch terug dat ze akkoord gingen smile
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Bliss vr 1 maa 2013 - 0:47

Ik had bij mijn huis ook meteen een goed gevoel, ik zag mezelf er meteen wonen. Bij andere huizen had ik dat totaal niet! Dit klopte gewoon ofzo, al moest de badkamer wel verbouwd worden. Ze zeggen toch wel eens dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn bij huizen? Volgens mij klopt dat wel.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Ragazza vr 1 maa 2013 - 0:56

Het huis waar we nu wonen waren we wel op internet tegengekomen, maar de foto's waren zo lelijk dat we verder geen interesse toonden. We zijn verder op zoek gegaan, maar konden het ook niet echt vinden. Totdat we eens op een rijtje gingen zetten wat we nou eigenlijk zochten, waar een woning aan zou moeten voldoen.

En gek genoeg kwam toen dat 'lelijke' huis naar boven. Het had alles wat we wilden, maar zag er op de foto's niet zo mooi uit. We hebben toch een bezichtiging geregeld en toen viel alles op z'n plaats. Alle lelijke dingen (schrootjesmuur en plafond, lelijke tegels, lelijk verlaagd plafond in de keuken) konden er allemaal uit of vervangen worden.

Nu wonen we er 8 jaar, we hebben inmiddels alles naar onze zin gemaakt en het is gewoon een goed huis.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Char1 vr 1 maa 2013 - 1:35

Ik had niet meteen het yes-gevoel bij mijn huis, maar ook zeker geen slecht gevoel. Ik heb in totaal vier huizen bekeken. Praktisch gezien waren twee huizen reële opties. Ik was samen met mijn moeder bij de bezichtigingen en zij had lichte voorkeur voor het andere huis. Maar dat huis voelde voor mij duidelijk minder. In die zin heb ik wel mijn gevoel gevolgd, maar dat was vooral op praktische dingen gebaseerd. Ik zou je dus niet blind staren op dat je meteen een geweldig gevoel moet hebben. Natuurlijk moet je ook geen slecht gevoel hebben, maar een 'zozo'huis kan best een prima thuis worden!

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  meisje vr 1 maa 2013 - 1:36

Is jullie appartement verkocht Razz?

Wi hadden bij ons huis echt een 'thuisgevoel'... Hier willen we wonen.
Nu is ons huis verkocht en zijn we ook druk op zoek. Ook al zo'n 8 huizen gezien waarvan er bij 1 dat gevoel ook echt was (helaas te duur...) bij de andere huizen had ik dat gevoel niet, of het was wel leuk...
Morgen hebben we ook weer 3 bezichtigingen. Ik hoop dat gevoel toch nog wel een keer te krijgen...
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Lady4 vr 1 maa 2013 - 1:48

Ik heb ook drie keer gehad dat mijn 'droomhuis' voor mijn neus werd weggekocht. Erg teleurstellend. Bij mij huidige woning had ik na de eerste bezichtiging helemaal geen wauw-gevoel. Ik had toch een tweede bezichtiging gepland maar heb serieus overwogen die af te zeggen. Ik ben toch gegaan omdat ik er na mijn werk praktisch langs zou fietsen. De tweede keer voelde het echt zó anders en heb ik gelijk een bod uitgebracht. Diezelfde middag was het en nu woon ik hier alweer anderhalf jaar met veel plezier.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Silke vr 1 maa 2013 - 1:49

Het ligt ook wel aan de inrichting op dat moment denk ik. Wij hadden twee huizen naast elkaar bezichtigd, precies dezelfde indeling, alleen bij het ene huis hadden we echt de wow factor. We hebben uiteindelijk het andere huis gekocht vanwege de prijs, en ik vind het huis wat we toen zo leuk vonden nu helemaal niet meer zo leuk nu de nieuwe buren het opnieuw ingericht hebben (kale muren, strak ingericht) en ben juist erg blij met ons huidige huis.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  mouette vr 1 maa 2013 - 3:33

Spannend dat jullie op huizenjacht zijn!

Ook hier had ik gelijk het gevoel thuis te zijn toen we deze woning gingen bezichtingen. Daarvoor hadden we dat al een keer eerder gehad maar dat huis werd net onder onze neus verkocht.

Het had hier niet zozeer te maken met de staat van het huis (eerste woning was een woning van de woningbouwvereniging dus had een kale betonnen vloer, oude keuken en badkamer en er moest dus veel gebeuren) maar wel met een bepaalde lichtinval en sfeer in de woningen die ons aansprak.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Bisq vr 1 maa 2013 - 4:35

Wij waren niet eens serieus op zoek naar een huis, maar wilden eens gaan kijken wat we eventueel zouden kunnen kopen voor het geld dat we konden krijgen. Ik kwam de gang binnen en zei meteen tegen de makelaar: verkocht, laat mij maar hier I love you. Anderhalve maand later kregen we de sleutel van het huis, zonder een ander huis bekeken te hebben. Het was dus écht liefde op het eerste gezicht.
Als we ons verstand wat meer hadden laten spreken, hadden we het huis waarschijnlijk nooit gekocht. Maar toch hebben we er nooit spijt van gekregen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Razz vr 1 maa 2013 - 9:21

**


Laatst aangepast door Razz_ op di 5 maa 2013 - 6:31; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Appeltje vr 1 maa 2013 - 21:43

Ik had bij het huis waar we nu wonen niet meteen dat gevoel, mijn vriend overigens wel.

Maar ik moest er eerst even goed over nadenken en het was niet meteen van wauw hier wil ik wonen.

Uiteindelijk hebben we het huis wel gekocht en was ik er ook helemaal tevreden mee.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis bezichtigen en je gevoel erbij Empty Re: Huis bezichtigen en je gevoel erbij

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum