Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

+8
Lady4
Sterre
Tania
Plien84
Parisienne
Appeltje
Lonely Goatherd
Coco
12 plaatsers

Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 1:32

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor vrijdag om een huis te bezichtigen. We kunnen het zowel huren als kopen, wat het worden moet als het door gaat ben ik nog niet over uit. In principe is het hetzelfde huis qua oppervlakte en indeling als ons huidige huis en dat is allemaal prima, alleen is de keuken al open wat eigenlijk de grootste reden is dat we dat huis gaan bezichtigen omdat ik dat toch gezelliger en fijner vind met kinderen.

Maar welke punten letten jullie verder allemaal op?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Lonely Goatherd ma 4 feb 2013 - 1:44

- Ligging tuin en kamers t.o.v. de zon
- Vloer- en wandafwerking
- Kwaliteit keuken en sanitair
- Bouwjaar cv-ketel
- Laatste onderhoud aan kozijnen/ev. plat dak
- Staat en onderhoudsvriendelijkheid tuin
- Scholen/voorzieningen in de buurt
- Verkeersdrukte
- Opbergruimte
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 2:15

Oh ja, de cv-ketel is idd een goede! Daar was ik zelf niet op gekomen, denk ik.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Coco wo 6 feb 2013 - 7:42

Iemand nog aanvullingen misschien?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Appeltje wo 6 feb 2013 - 8:24

Vraag in ieder geval altijd of er gebreken zijn aan de woning die je niet kunt zien.
Misschien kun je een fotocamera meenemen om wat foto's te kunnen maken als dat mag.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 8:38

Hoe het zit met het houtwerk wat je op het eerste oog niet kan zien. Denk aan het verhaal van Alex. Schimmel onder de vloer? Rottend hout? Rottende vloer? Ik zou daar wel naar vragen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Plien84 wo 6 feb 2013 - 10:05

of er dubbel glas in zit.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Tania wo 6 feb 2013 - 11:42

In de buurt informeren watvoor buren er wonen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Sterre wo 6 feb 2013 - 21:21

Bij een tweede bezichtiging zou ik checken of de kranen het doen, het water snel warm wordt en het toilet normaal doorspoelt. Ook even een keukenkastje open doen om te kijken of dat soepel gaat.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Coco do 7 feb 2013 - 3:02

Merci! Mijn lijst is weer wat bij gevuld.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Lady4 do 7 feb 2013 - 8:24

Alle bovemstaande en ook onder de grond kijken of er geen sprake is van schimmel, houtrot of dat er een laag water onder staat.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  *Lookie* vr 8 feb 2013 - 0:55

Fijn topic, wij gaan woensdag ook een huis bezichtigen (voor het eerst) en ook ik heb geen idee waar ik op moet letten. Ik ga er trouwens niet vanuit dat het wat wordt met het huis wat we op het oog hebben want het ligt eigenlijk nét boven ons budget, er zijn meer kijkers en het staat nog maar net te koop en ze hoeven er niet op stel en sprong uit heb ik begrepen. Maar je weet het nooit.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Lady4 vr 8 feb 2013 - 2:10

Mijn belangrijkste tip is trouwens dat je minimaal twee bezichtigingen doet, voordat je een bod uitbrengt. De tweede keer zie je zoveel dingen die je eerder niet zag door je enthousiasme. Denk aan scheuren in muren of plafond, rotte kozijnen, slecht verfwerk, etc.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Zwerver vr 8 feb 2013 - 2:16

Kozijnen
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Jade vr 8 feb 2013 - 2:26

of je plekker ziet van (oude) lekkage?
Hoe is de woning geisoleerd?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Coco vr 8 feb 2013 - 3:16

Ik ben al geweest, maar degene van de bezichtiging had maar 10 min tijd. Vreselijk irritant. Ga iig morgen nog even de tuin in en door de ramen kijken met mijn man want hij was er vandaag niet bij. Maar het zal niks worden waatschijnlijk. De tuin heeft over de hele lengte een muur van twee verdiepingen van een andere woning, welke alle zon overdag weg houdt. Erg jammer want verder was het ideaal.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Green_Pepper za 9 feb 2013 - 22:42

Wat stom dat die van de bezichtiging zo weinig tijd had! Zoveel huizen verkopen ze tegenwoordig niet, zou je zeggen dat ze toch wel tijd (kunnen) nemen.
Ook jammer van die muur, dat verpest het idee van een zonnige tuin wel erg ja.
Nu maar verder met jullie zoektocht smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis? Empty Re: Waar letten jullie op bij het bezichtigen van een huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum