Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten en drinken op je verjaardagsfeest

+9
lente
Joan
Lavendel
Slakje
Blond
Zonneschijn
Bacio
Elliot
Moira
13 plaatsers

Ga naar beneden

Eten en drinken op je verjaardagsfeest Empty Eten en drinken op je verjaardagsfeest

Bericht  Moira vr 5 jul 2013 - 2:43

Wat geven jullie je gasten te eten en te drinken als je een verjaardagfeest geeft?

Ik heb vaak te veel eten over en mensen vragen soms om drinken dat ik niet in huis heb. Wil daarom wel eens weten wat jullie in huis halen en eventueel ook hoeveel je per gast berekend.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten en drinken op je verjaardagsfeest Empty Re: Eten en drinken op je verjaardagsfeest

Bericht  Moira vr 5 jul 2013 - 2:47

En niet geheel onbelangrijk: wat vind je zelf lekker om te eten/drinken tijdens een feestje?
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Eten en drinken op je verjaardagsfeest Empty Re: Eten en drinken op je verjaardagsfeest

Bericht  Elliot vr 5 jul 2013 - 2:51

Ik haal altijd de meest gangbare frisdranken in huis: cola, sinas, 7-up, soms ook nog cassis. En daarnaast nog iets zonder prik, een sapje ofzo.
Qua alcohol zorg ik altijd voor wijn en bier, en advocaat voor oma smile

Als hapjes doe ik meestal maar net waar ik trek in heb Wink Chips, nootjes, zalmwraps, kaas, worst.. De meest uiteenlopende dingen!

Ik vind het altijd wel lekker om iets van bitterballen of een andere warme snack te eten. Haal zelf vaak picolini's in huis omdat ik geen frituurpan heb, maar anders zou bittergarnituur wel mijn voorkeur hebben.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Bacio vr 5 jul 2013 - 3:21

Ik beperk me altijd tot bier, wijn en cola. Als hapjes heb ik vaak toastjes met verschillende kazen, bruschettas met tomatensalsa, wat chipjes en soms wat wraps. Geen hele gekke dingen dus. Mijn vrienden zijn heel voorspelbaar en vragen nooit om iets anders dan wijn of bier.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Zonneschijn vr 5 jul 2013 - 3:25

Elliot schreef:Ik haal altijd de meest gangbare frisdranken in huis: cola, sinas, 7-up, soms ook nog cassis. En daarnaast nog iets zonder prik, een sapje ofzo.
Qua alcohol zorg ik altijd voor wijn en bier, en advocaat voor oma smile

Als hapjes doe ik meestal maar net waar ik trek in heb Wink Chips, nootjes, zalmwraps, kaas, worst.. De meest uiteenlopende dingen!

Ik vind het altijd wel lekker om iets van bitterballen of een andere warme snack te eten. Haal zelf vaak picolini's in huis omdat ik geen frituurpan heb, maar anders zou bittergarnituur wel mijn voorkeur hebben.

Precies hetzelfde op de cassis, advocaat en picolini`s na Wink
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Blond vr 5 jul 2013 - 3:30

Familie:
Qua drinken: Koffie en thee, cola light, sap, spa rood, bier en sherry voor mijn oma
Qua eten: Taart, toastjes met brie, bruscetta, kaassnacks.

Vrienden:
Qua drinken: Bier, rode wijn, witte wijn en rosé, sap en cola
Qua eten: soesjes, zalmwraps, zoute stengels, kaasstengels, chips, komkommer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Slakje vr 5 jul 2013 - 3:33

Vorig jaar heb ik niets gedaan (was 2 weken ervoor bevallen). Dit jaar heb ik getrakteerd op Chinees en heb ik gewoon per persoon 2 flessen drank voorzien. Ik geloof 4 flessen cider, 2 flessen cider zonder alcohol en dan nog 6 flessen frisdrank. Wat niet op was, bleef hier gewoon staan en dronken wij wel op... Maar goed; ik houd geen feestje voor familie oid. Gewoon lekker samen zijn met mijn beste vriendinnen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lavendel vr 5 jul 2013 - 3:46

Mijn verjaardagen waren altijd heel studenterig met vooral bier en wijn (vorig jaar moesten de bob-ers zelfs ranja drinken. Ik was iets niet alcoholisch echt totaaaal vergeten haahah en mijn tweelingzusje met wie ik het vierde ook hahah) en qua eten vooral chips/nootjes. 

Dit jaar had ik voor het eerst ook een bak druiven/ bakje komkommertjes/ chocopinda's en toastjes/turks brood met wat salades en brie. Oh en ik had taart vooraf! En we hadden Mojito's gemaakt smile Viel in de smaak!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Joan vr 5 jul 2013 - 3:50

Wij hebben meestal stokbrood met smeersel zoals tapenade en meestal maak ik zelf kruidenboter. Gehaktballetjes in pindasaus, nootjes, wraps met vulling etc. 

Drinken haal ik meestal cola, cassis, 7-up, sap. Mijn vriend en ik drinken beide geen alcohol dus dat halen we ook niet in huis.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  lente vr 5 jul 2013 - 5:04

Voor de familie: Koffie/thee en iets gebak-achtigs. Daarna bier, rode en witte wijn, dubbelfriss oid, cola (light), soms Jillz. Qua hapjes meestal toastjes of stokbroodjes met brie/salades/filet en een bakje chips en kaasstengels. Soms maak ik wrapjes met zalm/geitenkaas/kip oid.

Voor (mijn) vrienden: Koffie/thee en een klein gebakje/koekje/soesje. Bier, wijn, Jillz, cola/sinas/cassis/dubbelfriss/ijsthee (als dit niet op gaat drinken we het zelf wel op in de weken erna, of bij een volgende verjaardag). Qua hapjes meestal een chipje, iets van japanse mix oid en komkommer/tomaatjes. 
Met m'n vriend zijn verjaardag is er meestal alleen bier, prosecco en cola/sinas/dubbelfriss. Daarbij chips/nootjes en bittergarnituur haha.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Sissi vr 5 jul 2013 - 9:10

Eerst koffie/thee met gebak

Daarna qua drinken: cola, fanta (voor oma), 7up, jus d'orange, witte wijn, (alcoholvrij) bier
Qua hapjes: wraps met zalm en roomkaas, gehaktballetjes, komkommer, cocktailprikkers met cherrytomaatjes en mozarella, een fruitsalade, zelfgemaakte huzarensalade, en nog wat toastjes met brie, kipkerriesalade.

Ik hou vooral van tapas-achtige hapjes, maar voor opa en oma en schoonouders zet ik ook nog toastjes met beleg neer.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  rapa nui vr 5 jul 2013 - 9:23

Eerst koffie met gebak of een koek van de bakker. Qua drinken haal ik Rivella, Crystal Clear (met prik), een fles sinas en cola, ik zorg dat ik een pak sinaasappelsap, appelsap en Dubbelfriss in huis heb. Bier. Ik zet nootjes, chips en van de zoute sticks neer. En als hapjes de gewone dingen als kaas, worst, monchou/ham ed. Ik heb wel eens wat specialere dingen geprobeerd maar mijn vrienden zijn meer van de gewone hapjes dus bespaar ik me tegenwoordig de moeite om luxere dingen te halen/maken. Ik hou wel warme hapjes maar heb geen frituur en hou er niet van dat de oven aan staat bij visite dus haal ik meestal kant en klare gehaktballetjes in diverse soorten bij de slager die ik alleen even in de magnetron hoef op te warmen. Meestal houden ze het bij maar 2 glazen drinken per persoon of ca. 3 flesjes bier.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  minoessepoes vr 5 jul 2013 - 20:20

Ik maak meestal wel allemaal hapjes, dat vind ik leuk en is iedereen ook wel een beetje van me gewend.

De afgelopen twee jaar heb ik mijn verjaardag niet gevierd maar sinds ik naar Amsterdam verhuisd ben vierde ik het meestal op zaterdag of zondagmiddag met uitloop tot de avond omdat veel mensen van ver komen. Toen heb ik ook wel eten verzorgd in de vorm van een grote pan soep, stokbrood, worstenbroodjes, puntjes hartige taart enz, een keer een buffet met allerlei soorten wraps en een keer een barbecue.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood vr 5 jul 2013 - 20:28

Joan schreef:Wij hebben meestal stokbrood met smeersel zoals tapenade en meestal maak ik zelf kruidenboter. Gehaktballetjes in pindasaus, nootjes, wraps met vulling etc. 

Drinken haal ik meestal cola, cassis, 7-up, sap. Mijn vriend en ik drinken beide geen alcohol dus dat halen we ook niet in huis.

Ook niet voor je visite? Op een feestje drinken de meesten toch wel graag een wijntje of een biertje?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Moira vr 5 jul 2013 - 21:55

Staan leuke tips tussen! Ik heb afgelopen jaar een sweet table gemaakt en dat viel erg in de smaak. Daarnaast nog wat chips en wrapjes. Achteraf bedacht ik mij dat het wel lekker was om nog iets hartigs erbij te hebben. Maar vind het een nadeel dat ik een open keuken heb, dus ik kan niet even iets klaarmaken zonder dat iedereen erbij zit en een brommende oven op de achtergrond is ook niet echt leuk.
Qua drinken dus vooral bier, wijn, cola, sinas, 7up en sapjes? Het staat genoteerd Wink. Wij drinken normaal ook geen alcohol, maar halen wel flink wat in huis voor een feestje (en ik drink dan ook wel wat).
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SoGood vr 5 jul 2013 - 22:07

Hoe hard bromt jouw oven? Very Happy Neem aan dat muziek en het praten van je gasten het geluid toch wel overstemt?

Ik heb ook geen frituurpan en maak ook altijd mini pizaatjes.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Moira za 6 jul 2013 - 1:36

Haha, hij bromt nog best hard! Heb ook maar een klein woonkamertje + keukentje, dus je zit er maar een paar meter vanaf. Even iets opwarmen gaat wel hoor, alleen echt de oven aanzetten niet.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: