Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is jouw werk jouw passie?

+58
eigenwijs
Niekske
Snoes
kwak
Destino
Beertje
Stuiterbal
Dikkie Dik
Highway
M@niek
Fortissimo
JustMeDaan
Roos'
Evalynn
ixis
BlackPoint
Silke
Sanne
Clapperdie
Artemis
_Liv
Luce
Ella
Ilovethe90s
GeKKiE
Roodkapje
Capt'n Zero
Jeanette
LDJ
Aziraphale
Bolleke
Rouxxxe
Pancake
SoGood
Sissi
Pineco
Carmen_
Lady4
Mida4you
Puggle
Snirp
Rush
Marin
Ragazza
Razz
nina
Blueschick
ellibre
Twellie
Caroow
Liz
Lenthe
Auxo
TukTuk
Manderijn
rapa nui
Printje
Rizzo
62 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Marin do 4 jul 2013 - 22:34

Dat vriendinnetje van me waar ik nu ben, heeft trouwens ook echt een droombaan van haar passie. Ze heeft namelijk Film Studies gestudeerd en is nu journalist voor allerlei blaadjes en websites waarbij ze sterren ontmoet, interviewt en op de rode loper staat enzo. Haar hele huis staat vol foto's van celebs die ze ontmoet heeft, laatst zelfs Brad Pitt en binnenkort Johnny Depp! En ze gaat dus zo'n drie keer per week naar de bioscoop voor haar werk, zodat ze daar recensie over kan schrijven. Zo vet!!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Mida4you do 4 jul 2013 - 22:51

Nee het is niet mijn passie. Ik heb het wel naar mijn zin hoor. Maar mijn droom ligt bij een bungalowpark, hotel of camping en dan als receptioniste. Helaas is daar maar weinig werk in te vinden. Ik ben blij met mijn huidige baan maar ik zie mezelf er geen jaren meer werken. Als onze 2e baby er is en alles is weer op de rit dan ga ik solliciteren naar mijn droombaan.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Lady4 do 4 jul 2013 - 22:59

Ja! In ieder geval de levensbedreigende situaties waarin ik acuut moet handelen en de momenten waarop ik daadwerkelijk een leven red.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Carmen_ do 4 jul 2013 - 23:00

Ja, het lesgeven aan volwassenen is echt helemaal mijn ding. De doelgroep ook! Waarschijnlijk neem ik volgend jaar het bedrijf over zodat ik er nog meer mijn ding van kan maken.
Mijn andere baan als manager vind ik ook erg leuk en gezellig en ik haal er ook veel energie uit maar dat is niet echt mijn passie.
De combinatie van deze twee banen vind ik wel echt heerlijk omdat het ook nog iets overkoepelends heeft.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Pineco do 4 jul 2013 - 23:30

Mijn passie zou ik het niet willen noemen, maar ik doe mijn werk ontzettend graag en zou niets anders willen (ik ben vertaalster).
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Sissi do 4 jul 2013 - 23:45

Ik ben opgeleid tot docent Engels, en hoewel het lesgeven an sich wel mijn passie is, heb ik zoveel moeite met gezag houden dat dat het voor mij minder leuk maakt. Zodra ik kleinere groepen les kan geven vind ik het helemaal geweldig en zou ik niks anders willen, maar zodra ik voor een grote groep sta, sta ik zo strak van de spanning, dat het de lol in het lesgeven helemaal verpest.
Mijn passie ligt echt bij het lesgeven aan kleuters of de kinderopvang. Helaas is daar in deze regio nauwelijks werk in.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  SoGood do 4 jul 2013 - 23:46

lol!  NEE!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Pancake do 4 jul 2013 - 23:55

Ik heb een geweldig leuke baan en ik zal dit ook nog wel jaren blijven doen, maar mijn passie....nee. Ik ben erg blij met mijn werk en ik ben er goed in en dat geeft me genoeg voldoening. (Ik werk op een research lab)
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Rouxxxe vr 5 jul 2013 - 0:33

Rush schreef:
Caroow schreef:Ik vind het erg leuk op het werk en ga er altijd met plezier heen. Maar mijn passie, nee dat niet hoor.

 Same here!

 En hier denk ik ook. Ik heb wel veel feeling met het doel van mijn werk, maar echt passie. Vind het moeilijk om te zeggen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Bolleke vr 5 jul 2013 - 2:11

Ja mijn beroep is zeker mijn passie. Het freelance werk dat ik doe in orkesten vind ik echt ontzettend leuk, maar dat geld eigenlijk voor iedereen in deze sector. Het is jammer alleen dat er weinig vastigheid is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Aziraphale za 6 jul 2013 - 8:58

Passie vind ik een erg groot woord, maar ik geniet wel enorm van mijn werk. Ik ben juf, op dit moment van groep 1/2/3, en mijn werk voelt bijna niet als werk. Nouja, als de kinderen naar huis gaan en m'n administratie etc. begint dan wordt het al een beetje minder leuk Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  LDJ za 6 jul 2013 - 9:06

Caroow schreef:Ik vind het erg leuk op het werk en ga er altijd met plezier heen. Maar mijn passie, nee dat niet hoor.

 Dit.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Jeanette zo 7 jul 2013 - 10:41

Caroow schreef:Ik vind het erg leuk op het werk en ga er altijd met plezier heen. Maar mijn passie, nee dat niet hoor.

 Dit inderdaad. Wat wel mijn passie is? Een eigen kledingzaak lijkt me zo gaaf, alleen niet reëel op dit moment.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Capt'n Zero vr 12 jul 2013 - 11:06

Ja, mijn baan is mijn passie maar ik kan er technisch gezien (nog) niet van leven. 
Ik focus mijn fotografie momenteel op bruidsreportages en schoolfoto's, maar het is ooit mijn droom om een expositie te hebben van mijn documentaire werk. 
Ik ben nog erg druk bezig met naamsbekendheid in de bruidsfotografie, dus voorlopig zit dat er niet in maar goed - ik heb het materiaal ook nog niet.

Ik moet wel zeggen dat mijn passie een grotere omvang heeft, namelijk het vertellen van een verhaal. Ik doe dat met fotografie, maar ik vond vroeger illustreren ook erg leuk (cartoons voornamelijk) en ik schrijf nog altijd hele verhalen, al hou ik die voor mezelf.

Maar goed, als mijn baan mijn passie niet was zou ik me nu diep ongelukkig voelen met mijn huidige leef situatie.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Roodkapje vr 12 jul 2013 - 13:01

Nee helemaal niet. Ik heb toffe collega's maar dat is t wel smile Ik werk 4 nachtdiensten per week voor klantenservices van diverse grote bedrijven. Ik doe dit werk omdat mijn man wel zijn werk als passie heeft. Hij heeft van zijn hobby zijn werk kunnen maken. Hij werkt in de culturele/muziek sector waar vacatures bijna niet bestaan. Je rolt erin en moet het hebben van connecties. Ik heb mijn werk dus"opgeofferd" voor hem. Ik was bezig met een opleiding verpleegkundige toen hij deze baan kreeg. Daarmee ben ik toen gestopt en dit werk gaan doen. Hier ligt mijn hart niet maar ik heb het wel voor hem/ zijn werk over. Als de kindjes wat ouder zijn en ze geen oppas meer nodig hebben of continue een papa of mama om zich heen wil ik wel weer iets anders doen maar tot die tijd is dit een prima tussen oplossing. Ik heb hier ook een vast contract dus ik zit hier veilig.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  nina vr 12 jul 2013 - 14:12

Wat ontzettend lief van jou roodkapje.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  GeKKiE vr 12 jul 2013 - 17:59

Aziraphale schreef:Passie vind ik een erg groot woord, maar ik geniet wel enorm van mijn werk. Ik ben juf, op dit moment van groep 1/2/3, en mijn werk voelt bijna niet als werk. Nouja, als de kinderen naar huis gaan en m'n administratie etc. begint dan wordt het al een beetje minder leuk Wink

Heel erg herkenbaar!!!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Ilovethe90s vr 12 jul 2013 - 20:33

Nee, mijn werk is niet mijn passie. Ik werk op een administratiekantoor maar heb het gevoel dat de rek er een beetje uit is.
Mijn assistent doet haar werk al 2 jaar heel beroerd, gesprek na gesprek volgt maar omdat ze qua karakter een leuk persoon is krijg ik het idee dat ze binnenkort een vast contract gaat krijgen. Ik heb het al meerdere keren aangekaart dat we op deze manier niet verder kunnen, behalve de gesprekken wordt er weinig aan gedaan en krijgt ze steeds meer taken zodat ze haar op meerdere punten kunnen beoordelen.
Als zij er niet is (nu is ze bijvoorbeeld op vakantie) dan gaat alles prima maar dan doe ik dus ook alles zelf.

Mijn dilemma is geloof ik ook een beetje: wat wil ik nu???
Kapster, dat was het beroep wat jaren door mijn hoofd is gegaan en daar heb ik mijn diploma's ook voor. Weinig in kapsalons mogen doen, alleen de basis dingen. Na mijn diploma wel een jaar in een kapsalon gewerkt en dat vond ik echt leuk! Helaas mocht ik door economische redenen niet blijven en de vacatures lagen helaas (toen al niet) voor het oprapen.
In de administratie terecht gekomen en ik vind het werk wel leuk hoor, maar de passie ontbreekt. Het is meer werk op de automatische piloot merk ik de laatste maanden.

Vorig jaar heb ik een cursus nagelstyling gedaan, dit vond ik super om te doen en had al iemand gesproken die me wel in dienst wilde nemen. Er is alleen 1 probleempje: ik moet zelf een klantenkring opbouwen voordat ze me een kans wil geven en dat lukt me niet. Het lijkt wel of ik de verkeerde mensen in mijn omgeving heb, ze zijn er de types niet voor en zijn ook niet geïnteresseerd.

Gisteren heb ik een Canon fotocursus gehad en dat vond ik ook weer heel erg leuk. Zou het ook erg leuk vinden om een basisopleiding fotografie te gaan doen maar mijn man ziet me aankomen ....

Gisteren wel weer op een administratieve functie gereageerd. Het salaris is per jaar een stuk hoger dus eens kijken wat dat wordt.


Laatst aangepast door Ilovethe90s op vr 12 jul 2013 - 20:57; in totaal 2 keer bewerkt
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Capt'n Zero vr 12 jul 2013 - 20:42

Ilovethe90s schreef:

Gisteren heb ik een Canon fotocursus gehad en dat vond ik ook weer heel erg leuk. Zou het ook erg leuk vinden om een basisopleiding fotografie te gaan doen maar mijn man ziet me aankomen ....

Gisteren wel weer op een administratie functie gereageerd. Het salaris is per jaar een stuk hoger dus eens kijken wat dat wordt.

Hoe was die cursus?
De basis opleiding is wel erg leuk! Maar idd ook erg duur en er verandert helemaal niets op werkvlak voor je in dat geval, want daar is het ook haast niet mogelijk om een vaste baan in te vinden. Dan moet je ook je eigen werk creëren. 

Ik hoor overigens veel vaker dat nagelstudio's moeilijk op te zetten zijn, ik heb er hier 2 in de buurt zitten en dat wil ook niet echt nog. Het is wellicht nog te veel een 'luxe' product in deze tijd.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Ilovethe90s vr 12 jul 2013 - 20:56

De cursus vond ik erg leerzaam, je weet nu veel beter wat je allemaal met je camera kunt doen.
Natuurlijk kun je ook heel veel in de gebruiksaanwijzing lezen maar dat is toch heel anders, het blijft niet zo goed hangen en het staat vaak toch niet zo duidelijk uitgelegd. De cursus werkt gegeven door iemand die zelf ook een fotografie opleiding heeft gedaan en inmiddels al weer heel wat jaren als zelfstandige actief is. Van te voren vroeg ik me af of er nu veel mensen naar zo'n cursus zouden komen maar het was een groep van 25, met een stuk of 6 mannen. Van te voren dacht ik juist dat het vooral mannen zouden zijn maar dat was dus niet het geval.

We zijn ook naar buiten geweest zodat we meteen in praktijk konden brengen wat er verteld werd. Ik kreeg ook echt zin om er volop mee aan de slag te gaan!
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Ella vr 12 jul 2013 - 22:08

Ja mijn werk is zeker mijn passie. Dat maakt het ook lastig om een andere keus te maken. Ik werk in een heel klein team en zou graag weer in een groter team willen werken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Ilovethe90s vr 12 jul 2013 - 22:11

Dat is bij mij ook een puntje ... op dit moment een team van 6 vrouwen en ik zou graag in een groter team willen werken.
Een paar mannen ertussen zou ik ook fijner vinden denk ik.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Luce vr 12 jul 2013 - 22:19

Leuk om te lezen van die opleiding fotografie! Dat zou ik ook nog graag doen. Ik heb een spiegelreflex, maar ik moet echt geluk hebben wil ik de belichting goed hebben enzo want hoe dat allemaal werkt weet ik niet. Eigenlijk zonde..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  _Liv za 13 jul 2013 - 6:49

Ja, ik ben juf en heb het erg naar m'n zin. In de toekomst wil ik wel een andere groep/eventueel een andere school. Ik krijg volgend schooljaar voor het 4e jaar groep 3/4.
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Artemis za 13 jul 2013 - 6:56

Mijn werk is wel mijn passie ja. Ik heb heel wat verschillende dingen gedaan, maar wat ik nu doe is echt waar mijn hart ligt: ingewikkelde mannen met ingewikkelde problematiek die eigenlijk nergens meer terecht kunnen en die vaak bijzonder lastig zijn om mee om te gaan. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me daar heel erg prettig bij, en het gaat me makkelijk af, meestal dan. Ik begrijp namelijk vrijwel alles en ik schrik nergens van.
Ze hebben allemaal, hoe lastig ook, een plekje in mijn hart. (als ik ze dat zou vertellen zouden ze waarschijnlijk kotsen, maar toch).

Als ik een paar weken vakantie heb begint het ook echt te kriebelen, en wil ik weer aan het werk.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw werk jouw passie? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw werk jouw passie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum