'Nadelen' van jouw werk
+20
SleepingBeauty
Dennenappel
_Lacey_
Lejow
Sarah1985
Antibes
Marin
SuperGrover
Lady4
Lenthe
Travelgurly
Dani
Inge
Ella
Suus
flower
Rush
RioolSpook
Blond
Jeanette
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
'Nadelen' van jouw werk
Omdat er een voordeel topic is, moest er ook maar eens een nadeel topic komen. Wat zijn de nadelen van jouw werk?
De nadelen op mijn werk;
- Alles wordt erg vroeg van tevoren geroosterd. Rooster van maart heb ik bijv. al binnen.
- Er komt agressie voor.
- Ik werk in een klein team, waarbij we al snel vastlopen als er iemand ziek wordt.
- Soms erg lange diensten draaien (als er bijv. veel zieken zijn).
De nadelen op mijn werk;
- Alles wordt erg vroeg van tevoren geroosterd. Rooster van maart heb ik bijv. al binnen.
- Er komt agressie voor.
- Ik werk in een klein team, waarbij we al snel vastlopen als er iemand ziek wordt.
- Soms erg lange diensten draaien (als er bijv. veel zieken zijn).
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Re: 'Nadelen' van jouw werk
- Verantwoordelijkheid over mensenlevens hebben (niet echt een nadeel, maar ik word soms wel eens onzeker als ik dingen hoor over collega's die verantwoording aan het medisch tuchtcollege moeten afleggen; dat lijkt me echt verschrikkelijk)
- Om moeten gaan met stervende mensen en hun familie (dat blijft altijd lastig, denk (en hoop!) ik)
- Onbetaald veel meer uren maken dan waar ik voor betaald krijg
- Om moeten gaan met stervende mensen en hun familie (dat blijft altijd lastig, denk (en hoop!) ik)
- Onbetaald veel meer uren maken dan waar ik voor betaald krijg
Gast- Gast
Het is dodelijk saai en er werken geen mensen van mijn leeftijd. Oh, en het is niet dynamisch.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
- Vermoeiend.
- Heb inmiddels een laagje eelt op mijn knieen.
- Heb inmiddels een laagje eelt op mijn knieen.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
-Sommige van mijn collega`s zijn echt ontzettend slim in hun vak, maar sociaal erg beneden het nul-punt.
-De vertrouwenspersoon is zo iemand als bovenstaand en daardoor komen veel collega`s bij mij. Dat is niet erg, maar ik zou dan ook graag dat 'label' vertrouwenspersoon krijgen.
-De vertrouwenspersoon is zo iemand als bovenstaand en daardoor komen veel collega`s bij mij. Dat is niet erg, maar ik zou dan ook graag dat 'label' vertrouwenspersoon krijgen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
- onregelmatige en weekend diensten draaien
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Het is zooo saaaaaai!
Het is erg solistisch werk en ik zit de hele dag achter de computer.
Het is erg solistisch werk en ik zit de hele dag achter de computer.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Dat ik altijd en overal patienten tegen komen. Kan niet eens even rustig winkelen om het zomaar te zeggen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
- Onregelmatig werken
- Werken op feestdagen en weekenden (ik weet het hoort er bij)
- Veel agressie
- Bij ziek zijn moet een collega voor je werken, dat voelt niet fijn
- BIj ziekte collega kans dat je moet werken
- Een vrije dag zou "zomaar" een werkdag kunnen worden (bij ziekte collega)
- Je hoort / leest soms hele heftige dingen die gebeurd zijn bij de jongeren
- Het salaris is niet super
- Soms maak je hele lange diensten / dagen
- Soms weken van minimaal 50 uur
- Werken op feestdagen en weekenden (ik weet het hoort er bij)
- Veel agressie
- Bij ziek zijn moet een collega voor je werken, dat voelt niet fijn
- BIj ziekte collega kans dat je moet werken
- Een vrije dag zou "zomaar" een werkdag kunnen worden (bij ziekte collega)
- Je hoort / leest soms hele heftige dingen die gebeurd zijn bij de jongeren
- Het salaris is niet super
- Soms maak je hele lange diensten / dagen
- Soms weken van minimaal 50 uur
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
- 'concurrentie' van mensen die geen opleiding doen en van de een op de andere dag besluiten dat ze dit vak ook wel kunnen (zeer vermoeiend)
- nooit met pensioen (zowel een zege als een vloek natuurlijk)
- mensen verwachten snel dat je alles interessant vind om vast te leggen (de verjaardag van oom piet is niet interessant, maar leg ze dat maar eens uit) krijg je van: "waarom heb je je camera niet mee? je bent toch fotograaf?" antwoord: "waarom heb jij je groenten niet mee, je bent toch groenteboer?"
- mensen nemen je beroep niet altijd serieus omdat ze niet altijd kunnen zien hoeveel werk er in zit
- klagende mensen bij pasfoto's. Ze klagen altijd.Ik heb de regels niet bedacht, ga tegen de gemeente klagen! Geen leuk werk.
Gast- Gast
- Vrij hoge werkdruk
- Ik werk samen met een manager maar krijg soms de verantwoordelijkheden van deze manager in mijn schoenen geschoven, dat is niet altijd even prettig. Het gaat dan ook vaak om veel geld of aanbestedingstrajecten waarbij een gang naar de rechter niet heel ongebruikelijk is.
Verder geen nadelen. Heb harstikke leuk werk en een goede werkgever!
- Ik werk samen met een manager maar krijg soms de verantwoordelijkheden van deze manager in mijn schoenen geschoven, dat is niet altijd even prettig. Het gaat dan ook vaak om veel geld of aanbestedingstrajecten waarbij een gang naar de rechter niet heel ongebruikelijk is.
Verder geen nadelen. Heb harstikke leuk werk en een goede werkgever!
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Bij mij is dat:
- geen 13e maand
- laag salaris
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Onregelmatige tijden (heel vroeg of heel laat moeten werken)
Weekenden en feestdagen werken
Het is of heel erg druk of bijna niets te doen.
(horeca)
Weekenden en feestdagen werken
Het is of heel erg druk of bijna niets te doen.
(horeca)
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
- veel weekenden werken (minimaal de helft over het hele jaar) en de helft van alle feestdagen.
- vaak niet naar feestjes of andere leuke sociale dingen kunnen vanwege je onregelmatige diensten, of al vroeg weer weg moeten omdat je bijvoorbeeld nachtdienst hebt.
- hoge werkdruk met veel verantwoordelijk als het gaat om mensenlevens.
- vaak geen tijd om te eten.
- zonder onregelmatigheid een waardeloos salaris.
- steeds vaker ontevreden of zelfs agressieve patiënten. Ik ben de afgelopen weken twee keer bedreigd en door een van zelfs bijna aangevallen. Heel vervelend als mensen het persoonlijk gaan maken, ik kan er ook niks aan doen dat de zorg is zoals het is in Nederland.
- vaak niet naar feestjes of andere leuke sociale dingen kunnen vanwege je onregelmatige diensten, of al vroeg weer weg moeten omdat je bijvoorbeeld nachtdienst hebt.
- hoge werkdruk met veel verantwoordelijk als het gaat om mensenlevens.
- vaak geen tijd om te eten.
- zonder onregelmatigheid een waardeloos salaris.
- steeds vaker ontevreden of zelfs agressieve patiënten. Ik ben de afgelopen weken twee keer bedreigd en door een van zelfs bijna aangevallen. Heel vervelend als mensen het persoonlijk gaan maken, ik kan er ook niks aan doen dat de zorg is zoals het is in Nederland.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:- veel weekenden werken (minimaal de helft over het hele jaar) en de helft van alle feestdagen.
Ja, dat heb ik ook vaak. Heel vervelend.
Wow, dat lijkt me echt erg! Dan vergaat de lol in het werk wel denk ik.Lady4 schreef:- steeds vaker ontevreden of zelfs agressieve patiënten. Ik ben de afgelopen weken twee keer bedreigd en door een van zelfs bijna aangevallen. Heel vervelend als mensen het persoonlijk gaan maken, ik kan er ook niks aan doen dat de zorg is zoals het is in Nederland.
Ik weet dat iedereen in Nederland recht op zorg heeft, maar van mij mogen ze daar in dit soort gevallen wel een uitzondering in maken! Als je je niet kunt gedragen, blijf je maar mooi buiten
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
- Onregelmatig qua werkdagen
- Ook dus in weekenden en met feestdagen
- Rooster pas op de woensdag voor de week erop bekend
- Vrij chaotisch met lopen/staan, etc.
- Ook dus in weekenden en met feestdagen
- Rooster pas op de woensdag voor de week erop bekend
- Vrij chaotisch met lopen/staan, etc.
Gast- Gast
Eigenlijk zijn er geen nadelen. Ik maak weinig uren en krijg daardoor dus weinig salaris, maar ik heb er zelf voor gekozen om weinig uren te maken, en het uurloon is juist erg hoog. Oh, toch 1 klein nadeel: Mijn ene leerling is absoluut ongemotiveerd. Het aantal uren dat ik daar maak, weet ik niet van tevoren, omdat ze soms na drie kwartier niks anders kan doen dan dwars liggen en soms makkelijk 1,5 uur bezig kan blijven. Maar eigenlijk vind ik het bij haar juist daardoor ook leuk, het is een uitdaging om haar iets bij te brengen en de stof interessant te maken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Post baantje:
- M'n fiets gaat er van naar de klote. Na drie dagen stond ie al bij de fietsenmaker. I am not amused.
- Het verdient geen zak
- Het is koud buiten en als het regent is het helemaal klote. Of wanneer het waait, en de post uit m'n handen waait
- Het is fysiek best zwaar, krijg er alleen maar meer rug/nek pijn van dan ik al had
Maar verder is 't best relaxed en hoef ik pas om 10.30 te beginnen
- M'n fiets gaat er van naar de klote. Na drie dagen stond ie al bij de fietsenmaker. I am not amused.
- Het verdient geen zak
- Het is koud buiten en als het regent is het helemaal klote. Of wanneer het waait, en de post uit m'n handen waait
- Het is fysiek best zwaar, krijg er alleen maar meer rug/nek pijn van dan ik al had
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Lenthe schreef:Lady4 schreef:- veel weekenden werken (minimaal de helft over het hele jaar) en de helft van alle feestdagen.
Ja, dat heb ik ook vaak. Heel vervelend.Wow, dat lijkt me echt erg! Dan vergaat de lol in het werk wel denk ik.Lady4 schreef:- steeds vaker ontevreden of zelfs agressieve patiënten. Ik ben de afgelopen weken twee keer bedreigd en door een van zelfs bijna aangevallen. Heel vervelend als mensen het persoonlijk gaan maken, ik kan er ook niks aan doen dat de zorg is zoals het is in Nederland.
Ik weet dat iedereen in Nederland recht op zorg heeft, maar van mij mogen ze daar in dit soort gevallen wel een uitzondering in maken! Als je je niet kunt gedragen, blijf je maar mooi buiten
Het waren twee vervelende situaties, waarin ik me echt onveilig heb gevoeld. De patiënt die mij probeerde aan te vallen heeft via een bloemetje excuses gemaakt. Prachtig en heel attent maar ik help diegene niet nog een keer. Ze zijn welkom hoor, maar ik behandel ze niet. Ik heb geen zin om me onveilig te voelen tijdens mijn werk.
Lady4- Ratel
Joy_ schreef:Post baantje:
- Het verdient geen zak
De post bezorgen lijkt me tijdens dit jaar getijde behoorlijk pittig. En vreemd dat je geen fiets van de TNT te leen krijgt. Voor de rest kun je het laatste ook als iets positiefs zien: je hoeft niet meer naar de sportschool voor je beweging.
Lady4- Ratel
Zero schreef:
- klagende mensen bij pasfoto's. Ze klagen altijd.Ik heb de regels niet bedacht, ga tegen de gemeente klagen! Geen leuk werk.
Wat vind jij van meerdere pasfoto's proberen? Ik ben altijd heel blij dat ik er gewoon een aardig aantal mag probeten bij mijn fotograaf en hij vindt het noooooit een probleem "Niet mooi? Proberen we er gewoon nog een, wil wel dat je tevreden bent". Maar ik vraag me altijd af of dat oprecht is, of dat hij stiekem gillend gek wordt dan..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
-geen collega's
-verdient niet veel
-verdient niet veel
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
- Op vaste tijden vakantie, daarnaast geen vrije dagen, dus niet spontaan een lang weekendje weg kunnen of een dag vrijnemen na een bruiloft ofzo
- En niet heel best salaris. Ja je start wel hoog, maar je klimt heel heel heel langzaam op.
- Er moet tegenwoordig zoveel gedaan worden om de inspectie tevreden te krijgen, dat de echte tijd die je hebt voor de kinderen zelf zeer beperkt is.
- Hoge werkdruk, door de bezuinigingen, steeds meer kids met steeds meer problemen met steeds minder mankracht.
- En niet heel best salaris. Ja je start wel hoog, maar je klimt heel heel heel langzaam op.
- Er moet tegenwoordig zoveel gedaan worden om de inspectie tevreden te krijgen, dat de echte tijd die je hebt voor de kinderen zelf zeer beperkt is.
- Hoge werkdruk, door de bezuinigingen, steeds meer kids met steeds meer problemen met steeds minder mankracht.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
- Af en toe krijg ik wel eens te maken met agressieve personen.
Niet echt een nadeel, maar soms word ik er wel een beetje simpel van:
- De grapjes die er over mijn beroep gemaakt worden.
Niet echt een nadeel, maar soms word ik er wel een beetje simpel van:
- De grapjes die er over mijn beroep gemaakt worden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik vind dat persoonlijk altijd zo'n onzin, dat mensen vragen om een nieuwe foto omdat ze hem niet mooi genoeg vinden. Als je er maar volgens de foto-eisen opstaat vind ik het prima. Niemand die er verder naar kijkt, en in wezen verandert er niets, of je nou wel of geen kuiltje in je wang hebt door een glimlach of niet.Antibes schreef:Zero schreef:
Wat vind jij van meerdere pasfoto's proberen? Ik ben altijd heel blij dat ik er gewoon een aardig aantal mag probeten bij mijn fotograaf en hij vindt het noooooit een probleem "Niet mooi? Proberen we er gewoon nog een, wil wel dat je tevreden bent". Maar ik vraag me altijd af of dat oprecht is, of dat hij stiekem gillend gek wordt dan..
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Is jouw werk jouw passie?
» Hoe ben jij aan jouw werk gekomen?
» Jouw werk in beeld!
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Hoe was jouw (werk) week?
» Hoe ben jij aan jouw werk gekomen?
» Jouw werk in beeld!
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Hoe was jouw (werk) week?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: