Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gordijnen maken

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gordijnen maken Empty Gordijnen maken

Bericht  Steep di 2 jul 2013 - 23:15

Waarschijnlijk kunnen wij een caravan overnemen, maar die is nogal gedateerd. Om hem wat meer in deze tijd te krijgen wilde ik sowieso andere gordijnen gaan maken. Nu ben ik niet de handigste dus ik vroeg me af of er ook een simpelere manier is om die dingen te maken. Ik weet dat er banden zijn waarmee je een zoom kunt maken, maar zijn er ook kant en klare banden waarmee je die haakjes bovenin kan maken? Naaien is niet mijn sterkste kant en zonder naaimachine wordt dat een verhaal zonder einde denk ik.
Iemand ervaring hiermee?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordijnen maken Empty Re: Gordijnen maken

Bericht  Serena wo 3 jul 2013 - 0:45

Mijn moeder heeft de gordijnen voor ons huis gemaakt. Je hebt denk ik wel sowieso een naaimachine nodig.
Bij de ikea heb ik ook gordijnen gekocht, waarbij je de onderkant met een strijk strip kon plakken, dit spul zou je ook kunnen zoeken in een winkel/webshop, of applicatie strijkspul, dat kan je dubbelzijdig strijken.

Verder voor de haakjes bestaat er een band waatbij je na het naaien bepaalt waar en hoeveel haakjes je erin wilt doen, zo kan je achteraf nog bepalen hoeveel plooien er in het gordijntje moeten komen. Ik denk dat je die ook bedoeld. Hoe dat heet weet ik alleen niet. Je zou naar een fornituren winkel kunnen gaan.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes wo 3 jul 2013 - 5:27

Gordijnen maken is best moeilijk, je moet wel echt met de naaimachine om kunnen gaan en goed recht kunnen naaien. Sowieso eerst de stof wassen, anders heb je kans dat je gordijnen na 1keer wassen te kort zijn.

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als je niet kan naaien maar het aan je moeder of een tante vragen die het wel kunnen.
Bij bijvoorbeeld de Hema, Ikea, Xenos en Leen Bakker hebben ze kant en klare gordijnen die kan je op maat knippen en met strijkband onderaan afwerken. Strijkband is bijvoorbeeld bij de Hema te koop of een fourniture winkel maar zit bij sommige winkels ook bij de gordijnen. Je knipt er voor een caravan dan wel heel veel lengte vanaf die je weg kan gooien. Ook hiervoor geldt eerst wassen en strijken voor het afknippen. Deze gordijnen heb je ook gewoon met haakjes.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Steep wo 3 jul 2013 - 7:11

Kijk hier heb ik wat aan! Ik ga er dus niet aan beginnen maar gewoon kant en klare halen die ik dan op kaat kan maken.

Bedankt!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud