Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

+5
Linda
CCC
Pien
Printje
Parel
9 plaatsers

Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 8:52

L. heeft al maanden elke keer uitslag op haar gezicht, alleen daar. Het jeukt niet (heel soms), maar het wordt knalrood, schraal, ze ziet er gewoon smoezelig uit. We zijn 6 weken terug naar de dermatoloog geweest en die toetste het op atopisch eczeem, we konden cetaphil emulsie bestellen en dit gebruiken, dat zou helpen, maar we moesten er vanuit gaan dat ze in stresssituaties sneller last van bijv rode wangen zou hebben dan andere kindjes (denk aan ziek zijn, verdrietig, tandjes). Zo hoefden we nog niet aan de hormoonzalf, maar zou dit niet helpen dan konden we altijd terugkomen.

L. is sowieso heel erg wit, dus af en toe wat rode wangen is niet erg. Alleen heeft zij het nu dus continu, inclusief rode kringen om haar ogen heen, soms om haar mond, eigenlijk gewoon heel lelijk op zo'n poppengezichtje.

De acties die we nu ondernomen hebben zijn, na de cetamatogol crème zijn we overgegaan op cetaphil voor de atopische huid, sochtends en savonds smeren we dat. Ook krijgt ze nu 3 weken probiotica. Haar gezicht wassen we alleen met water.

Iemand tips of ervaringen? Ik zit erover te denken de dermatoloog weer te bellen en het geheel uit te leggen, ik vind dit zo sneu! Mensen zeggen er ook echt wat van, en het kind kan er niks aan doen. Allergieën zijn eigenlijk ook uitgesloten, omdat ze er het gehele eerste jaar geen last van heeft gehad.

Ik word er een beetje sip van, sorry! Sorry voor het warrige verhaal ook.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:53

Volgens mij heeft Pien goede ervaringen met een probiotica maar ik weet het niet helemaal meer zeker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 8:55

Ja, maar dat krijgt ze dus al Wink 
Hier zie je trouwens een heel klein beetje wat ik bedoel op haar wangen.
Ze 'sprankelt' ook echt nergens meer.
Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Null_zps8dca4ec0
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Pien di 2 jul 2013 - 9:03

wij hebben idd hele goede ervaringen met Pro biotica. Weet niet meer hoelanghet duurde voor het hielp mmaar weet wel dat er een hoop verschil is tussen de verschillende soorten. Ik zou zelf echt orthiflor aanbevelen. Verder doucht e maar 2 keer per week, wassen we haar gezicht alleen met water en drogen of eigenlijk deppen we haar heel uitgebreid droog. 

Verder blijft ze gevoelig, als haar weerstand wat minder is knalt er gelijk wat eczeem uit. Ooj bij e vooral in haae gezicht maar ook bij haar ellebogen, knieholtes. 

Verder wassen wij E alleen met zarqa en gebruiken we qua wasmiddel alleen neutral en geen wasverzachter.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:05

L heeft echt nooit ergens anders eczeem dan op haar gezicht, ze gaat vanaf baby af aan al elke dag in bad, dus dat kan het ook niet zijn. Wassen doen we gewoon met Lidl en wasverzachter van de Lidl, heeft ze ook nooit last van gehad.

Hoe dien je die orthiflor toe? We mogen namelijk niks 'voeren' dan is het grote drama.

Klinkt trouwens alsof ik alle adviezen in de wind sla hoor, maar dit zijn echt opties die we allemaal geprobeerd hebben maar die niet bijdragen aan de eczeem.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Pien di 2 jul 2013 - 9:09

orthiflor gaat gewoon door het drinken.  

Atopisch eczeem kan gewoon spontaan opkomen. Je kan het direct als baby hebben maar het kan ook gewoon van de een op andere dag ontstaan. 

Voor mij zou het het waard zijn om in ieder geval het een maandje te testen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:18

Ja, wat te testen, wat bedoel je? De orthiflor? Daar ga ik zeker even naar googlen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Pien di 2 jul 2013 - 9:34

ja, de ortifhlor maar ook minder douchen/ in bad. Water droogt de huid heel erg uit...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:48

Ja, maar op haar huid zelf heeft ze er verre van last van, ook al wassen we haar een keer gewoon met een washandje met water. Het zijn bij haar puur haar wangen, en die worden gewassen met een washandje met water, en daarna droog gedept en cetaphil erop. Hoe dan ook, moeten we haar wassen/badderen, want ze is vaak aan het einde vd dag echt vies en onverzorgd. Snot in haar haren, op haar wangen, stoepkrijt op haar oren Laughing dus we doen het zo weinig mogelijk, maar in onze opinie is dat wel echt nodig.

De orthiflor ga ik morgen aanschaffen, baat het niet schaadt het niet. Ik zag dat het moest op een lege maag, en eerst 15 minuten laten staan.. Hoe deed jij dat? Hier gaat dat hem echt niet worden, sochtends wil ze als eerste drinken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:49

Overigens douchet ze nooit, ze gaat alleen in bad.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  CCC di 2 jul 2013 - 10:37

Heb nog niet alles doorgelezen, maar je kunt kritisch naar haar voedingspatroon kijken. Bepaalde voedingsmiddelen verergeren eczeem en daardoor blijf je bezig met de huid rustig houden.

Wij doen N. zo min mogelijk in bad/ onder de douche (al kan ze er tegenwoordig beter tegen), wij smeren met Derma Honey Care van de kinderarts (in samenwerking met de dermatoloog) en geven haar zo min mogelijk melkproducten. Ik heb er zelf ook last van, ik onderhoud mijn huid niet met bodylotions ed. alleen wanneer het nodig is smeer ik met een creme. Ook kreeg ik van Laurientje (dacht ik) laatst de tip voor puur kokosvet/ olie. Dit gebruiken we bij N. nu ter afwisseling en heb het zelf ook gebruikt op aangetaste plekken. Werkt supergoed!

Wat ook wel heel belangrijk is, dat je absoluut niet met vaseline smeert omdat je hierbij de huid dicht smeert.

Hoop dat je er iets aan hebt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  CCC di 2 jul 2013 - 10:40

Verder eens met Pien, het kan zomaar opkomen. Bij mij is het pas op mijn 18e opgekomen, helaas in mijn gezicht en heb er nog wat littekens aan overgehouden. Ik zou alle opties gewoon eens proberen, kan zijn dat het door het wassen toch uitdroogt. Al snap ik echt dat je haar moet wassen elke dag, is hier net zo'n feest. Pas ook op met doekjes zoals snoetenpoetsers/ luierdoekjes in het gezicht.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 10:57

Nou dat van die luierdoekjes heb ik dus ook aan gedacht vandaag! Bestaan er (betaalbare) snoetenpoetsers zonder toevoegingen zeg maar?

Vaseline is ook zeker een goede tip, hebben we voorheen wel gebruikt, niet meer doen dus!

We hebben naar haar voedingspatroon gekeken maar we merken echt niks op waar ze op reageert.

Ik denk dat het wijs is om toch nog een keer de dermatoloog te raadplegen, al is het maar telefonisch. Ik ga die kokosolie ook eens proberen! Je moet de allerpuurste hebben, toch? Koude ofzo?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  CCC di 2 jul 2013 - 11:04

Ik heb luierdoekjes uit Ierland die ik zo nu en dan van mijn nichtje toegestuurd krijg, daar zitten helemaal geen chemische middelen in maar is hier niet te krijgen en ook niet online te bestellen helaas. Wij proberen verder qua snoetenpoetsers/ doekjes uit en sommige reageert ze goed op zoals de Bumblies sensitive doekjes.

Je moet even de zoekfunctie gebruiken voor die kokosolie, ik ben even vergeten hoe het ook alweer heette.

Heb je weleens gekeken naar melkproducten? Dingen zoals melk, yoghurtdrink ed. is niet heel erg goed in combinatie met eczeem.

Het is en blijft echt proberen, zoeken, kijken enz. hoe ze erop reageert vrees ik. Ik heb soms ook dat ik al jaren iets gebruik en er opeens niet meer tegen kan. Wij kijken dus elke keer maar weer hoe het zou kunnen komen en proberen er dan weer op in te spelen met natuurlijke producten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 12:05

Ik ben dan wel benieuwd waarom zuivel niet goed is? Hoe staat dat in verband met elkaar?

Bedankt voor je tips, ik zag dat pampers in ieder geval ongeparfumeerde billendoekjes heeft. De rest ga ik eens uitzoeken!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Linda di 2 jul 2013 - 16:49

Ik had als kind ook dauwworm. Meestal begint dat al als baby, maar een ouder kind kan het ook opeens krijgen.

Ik zou sowieso geen snoetenpoetsers gebruiken, maar gewoon alleen naar een washandje (een nat washandje in een zakje in de luiertas werkt ook voor onderweg).

Hou een eetdagboek bij. Als je dat een tijdje doet dan kan je wellicht een verband leggen met wat ze eet of drinkt en een eczeemuitbraak.

Hebben jullie huisdieren?

Komt eczeem in de familie voor?

De rest van de tips zijn al gegeven. Andere probiotica zonder onnodige toevoegingen, niet te veel in bad, neutraal wasmiddel, minderen met zuivel. Dat zijn denk ik de meest nuttige dingen die je kan proberen.

Over zuivel.. Veel mensen kunnen, ondanks dat ze het niet weten, niet goed tegen zuivel. Ons lijf is eigenlijk niet geschikt om zuivel van een ander dier te verteren.

Ik heb het zelf nu ook. Ik heb normaal gesproken blaasjeseczeem. Nu ik op dieet ben heb ik er amper last van.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Silke di 2 jul 2013 - 19:10

Ik heb het zelf ook en mijn jongste kind ook. Ik ben zelf bij een natuurarts/homeopaat en heb hem daar ook mee naar toe genomen. Nu krijgt hij orthiflor en dat werkt, al is de eczeem niet helemaal weg. Ik smeer het vaak voor het slapen in met bepanthen en dan is het minder en heeft hij er ook niet zo veel last van.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Esmee di 2 jul 2013 - 19:58

Wat vervelend zeg. Ook herkenbaar, want mijn dochtertje heeft er ook wel eens last van. Vooral om haar oogjes maakt dat ze gelijk heel ziekig eruit ziet. Wij zijn erachter gekomen dat dochter vooral zo reageert op suiker en zuivel. Ze krijg 2 kleine bekers melk en dat is het, geen toetjes. Ook krijgt ze weinig suiker. Zo af en toe een boterham jam kan ze wel hebben, maar voor de rest is het vooral fruit, brood, groente. Dan is haar huidje eigenlijk gewon heel rustig (tot ze een dagje bij opa en oma is geweest Wink ).  Dus wie weet helpt dit ook voor L.? Succes ermee!
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 20:28

Dank voor de tips, zal het eens filteren!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 20:28

Edit ; dubbel.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 20:36

M kreeg ook toen hij 1 was eczeem. het zit alleen in de knieholtes. Hij gaat zo min mogelijk onder de douche/bad en we houden het vet met kokosolie/ wij hebben de koude persing.

Melkprodukten hebben we tijdelijk minder gegeven/vervangen door kindersoya maar dat werkte niet. dreumesmelk ook niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  PapillonRose di 2 jul 2013 - 21:24

Geen idee of het wat is, maar La Roche Posay heeft ook producten die bij een atopische huid kunnen worden gebruikt. Oa badproducten, en ook crème zoals de Lipikar Baume. De gebruik ik bij A. als ze een droge huid heeft, met een paar dagen is het dan over. Maar echt eczeem heeft ze gelukkig niet, dus durf niet te zeggen of het dan ook zo goed helpt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Atopische huid? Iemand ervaring/tips? Empty Re: Atopische huid? Iemand ervaring/tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum