'schema' baby 2,5 maanden
+2
kwak
Jade
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
'schema' baby 2,5 maanden
R. is nu 2,5 maanden oud. Ik heb de borstvoeding afgebouwd en geef nu flesvoeding. Ik ben een beetje aan het schuiven met hoeveelheden flesvoeding en slaapjes.
R. kreeg eerder bv op verzoek, nu probeer ik toch een beetje schema te krijgen in de fv. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ze krijgt nu gemiddeld 5 flessen per dag.
de bedoeling was:
07.00 165+5
11.00 165+5
15.00 165+5
19.00 165+5
23.00 165+5
Ze drinkt meestal zo'n 140 ml, de voeding van 19.00 uur drinkt ze helemaal leeg en heeft ze soms nog trek! de voeding van 23.00 uur drinkt ze vaak maar half.
Meestal komt ze tussen 05.00 en 06.00 uur 's morgens. Ik geef haar dan dus de eerste voeding, vaak eindig ik (met een heleboel rekken overdag) om 22.00 uur met de laatste voeding.
Hoe hebben jullie de tijden goed gekregen? En vanaf wanneer ging jullie kindje doorslapen? Is het een optie om 05.00 uur een klein flesje te geven en haar dan om 07.00 uur weer wakker te maken voor de volgende voeding? En wat als jullie kindjes 's middags slapen om voedingstijd? maak je ze dan wakker of laat je je kindje slapen?
R. slaapt de ene dag bijna de hele dag (tussen alle voedingen door behalve 's avonds) en de andere dag slaapt ze helemaal niet. Hoeveel slaap hadden jullie kindjes nodig met 2,5 maanden? Leg je je kindje op vaste tijden in bed?
Ik vind het trouwens geen probleem als ze 's nachts nog een voeding wil, maar zit een beetje met het aantal schepjes op een dag. En vanaf wanneer ga je flessen verhogen/afbouwen?
R. kreeg eerder bv op verzoek, nu probeer ik toch een beetje schema te krijgen in de fv. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ze krijgt nu gemiddeld 5 flessen per dag.
de bedoeling was:
07.00 165+5
11.00 165+5
15.00 165+5
19.00 165+5
23.00 165+5
Ze drinkt meestal zo'n 140 ml, de voeding van 19.00 uur drinkt ze helemaal leeg en heeft ze soms nog trek! de voeding van 23.00 uur drinkt ze vaak maar half.
Meestal komt ze tussen 05.00 en 06.00 uur 's morgens. Ik geef haar dan dus de eerste voeding, vaak eindig ik (met een heleboel rekken overdag) om 22.00 uur met de laatste voeding.
Hoe hebben jullie de tijden goed gekregen? En vanaf wanneer ging jullie kindje doorslapen? Is het een optie om 05.00 uur een klein flesje te geven en haar dan om 07.00 uur weer wakker te maken voor de volgende voeding? En wat als jullie kindjes 's middags slapen om voedingstijd? maak je ze dan wakker of laat je je kindje slapen?
R. slaapt de ene dag bijna de hele dag (tussen alle voedingen door behalve 's avonds) en de andere dag slaapt ze helemaal niet. Hoeveel slaap hadden jullie kindjes nodig met 2,5 maanden? Leg je je kindje op vaste tijden in bed?
Ik vind het trouwens geen probleem als ze 's nachts nog een voeding wil, maar zit een beetje met het aantal schepjes op een dag. En vanaf wanneer ga je flessen verhogen/afbouwen?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: 'schema' baby 2,5 maanden
Ik heef gewoon ff op verzoek.
Er komt vanzelf wel een ritme in.
Omdat ik ff op verzoek geef word er ook best vaak wat weg gegooid maar jammer dan. Ik vind fv of bv maar dom want wij eten en drinken toch ook iets als we honger hebben er word er ook geen speen in onze mond gedaan om nog even te rekken want het is nog geen "tijd".
Ik heb D en J zelf een rimte laten zoeken. J heeft nu overdag tussen 10-11, rond 4 uur en dan rond 19.00.
De nacht laten we hem ook zelf bepalen, soms word hij rond elf uur wakker, soms niet en word hij pas om half 2 wakker. Soms wil hij rond 4 uur nog een fles, soms niet.
Er komt vanzelf wel een ritme in.
Omdat ik ff op verzoek geef word er ook best vaak wat weg gegooid maar jammer dan. Ik vind fv of bv maar dom want wij eten en drinken toch ook iets als we honger hebben er word er ook geen speen in onze mond gedaan om nog even te rekken want het is nog geen "tijd".
Ik heb D en J zelf een rimte laten zoeken. J heeft nu overdag tussen 10-11, rond 4 uur en dan rond 19.00.
De nacht laten we hem ook zelf bepalen, soms word hij rond elf uur wakker, soms niet en word hij pas om half 2 wakker. Soms wil hij rond 4 uur nog een fles, soms niet.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vind het niet heel vervelend hoe het nu gaat hoor (verschillende tijden), maar ik kan haar natuurlijk niet vol blijven stoppen met voedingen. Ik krijg dan geen speen in mijn mond, maar ga ik niet om 15.00 uur al avondeten omdat ik dan toevallig trek heb in aardappels.
Nu slaapt ze ineens veel tussendoor, maar voorheen huilde ze de hele dag, dan kan ik haar toch niet elke keer melk geven? Met borstvoeding deed ik dat wel (maakte altijd 50 ml klaar dan).
En ik vind 5 uur ook best een rottijd om te voeden . tegen de tijd dat ik klaar ben is het ochtend. Misschien ga ik haar dan toch maar weer om 03.30 wakker maken. 's nachts slaapt ze altijd weer goed in, 's ochtends is dat een groter probleem omdat ze mijn vriend dan hoort (die gaat om 06.00 uur uit bed).
Nu slaapt ze ineens veel tussendoor, maar voorheen huilde ze de hele dag, dan kan ik haar toch niet elke keer melk geven? Met borstvoeding deed ik dat wel (maakte altijd 50 ml klaar dan).
En ik vind 5 uur ook best een rottijd om te voeden . tegen de tijd dat ik klaar ben is het ochtend. Misschien ga ik haar dan toch maar weer om 03.30 wakker maken. 's nachts slaapt ze altijd weer goed in, 's ochtends is dat een groter probleem omdat ze mijn vriend dan hoort (die gaat om 06.00 uur uit bed).
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
J. Is wel wat ouder maar wij hadden snel een ritme ( en moest ook wel vanwege brengen en halen van de oudste ( school).
Persoonlijk vind ik dat erg fijn.
Wij maken haar ook gewoon wakker als het tijd is, ze slaapt op dezelfde momenten van de dag.
Ze sliep net 6 weken door, heel fijn.
Maar J. Is echt geen hongerig kindje, ze huilt nooit van de honger.
Dit was haar schema met 2,5 maand:
- 7.00
- 11.00
- 15.00
- 19.00
- 22.00
En sinds 1,5 week, 2 weken hebben we dit schema:
- 8.00
- 12.00
- 16.00
- 20.00
Persoonlijk vind ik dat erg fijn.
Wij maken haar ook gewoon wakker als het tijd is, ze slaapt op dezelfde momenten van de dag.
Ze sliep net 6 weken door, heel fijn.
Maar J. Is echt geen hongerig kindje, ze huilt nooit van de honger.
Dit was haar schema met 2,5 maand:
- 7.00
- 11.00
- 15.00
- 19.00
- 22.00
En sinds 1,5 week, 2 weken hebben we dit schema:
- 8.00
- 12.00
- 16.00
- 20.00
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Wij hadden ook al snel een ritme en zaten rond die tijd ook ongeveer op
7-11-15-19-23 maar al snel lieten we die laatste fles weg en werd het ongeveer 8-12-16-20 uur.
7-11-15-19-23 maar al snel lieten we die laatste fles weg en werd het ongeveer 8-12-16-20 uur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden toen denk ik 7.30, 11.30, 15.30, 19,30, 23,30.
Maar ik neem aan dat je niet 165 cc en dan nog 5 scheppen doet toch? Dan is namelijk buiten de verhouding. De totale voeding is toch 165 cc per fles?
Ik kan mij niet meer herinneren hoe groot wij de flessen gaven met 2,5 maand, waarschijnlijk wat op t pak staat, dat ging hier bijna altijd gelijk op.
Maar ik neem aan dat je niet 165 cc en dan nog 5 scheppen doet toch? Dan is namelijk buiten de verhouding. De totale voeding is toch 165 cc per fles?
Ik kan mij niet meer herinneren hoe groot wij de flessen gaven met 2,5 maand, waarschijnlijk wat op t pak staat, dat ging hier bijna altijd gelijk op.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun dat vroeg ik me idd ook af, het is 150+5 idd.
Wij zaten trouwens wel op grotere flessen, 5x 180 cc en daarna 4x210cc
Wij zaten trouwens wel op grotere flessen, 5x 180 cc en daarna 4x210cc
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb nog nooit met een schema gewerkt, altijd alles op verzoek gedaan. Hij heeft er uiteindelijk zelf min of meer wel een soort ritme in gekregen. Toen hij 2,5 maand was, kreeg hij alles nog op verzoek. Dat waren meestal 5 flesjes van 105 + 3,5 denk ik. Mijn zoontje sliep door toen hij 2 maanden oud was. Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een fles, zowel 's morgens niet als overdag niet. Alleen voor zijn laatste fles maakte ik hem wakker, tussen 22 en 0u. Ik leg hem niet op vaste tijden in bed (nog steeds niet) maar pas als hij zelf aangeeft moe te zijn. Overigens sliep hij toen amper overdag omdat hij meestal van 's morgens tot 's avonds krijste, dus ik was al lang blij als hij een keer een halfuurtje sliep.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soortgelijke onderwerpen
» schema baby 4 maanden
» schema baby 9 maanden
» Papfles & schema baby 7 maanden
» Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??
» Schema 6 maanden...
» schema baby 9 maanden
» Papfles & schema baby 7 maanden
» Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??
» Schema 6 maanden...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: