schema baby 4 maanden
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
schema baby 4 maanden
Wat is/was het schema van jullie baby rond de 4 maanden?
R. slaapt op het moment heel veel. Van het cb mogen we volgende week gaan starten met bijvoeding, maar ik vind R. daar nog niet klaar voor. Wanneer vond je jullie kindje er klaar voor? Of heb je gewoon principieel een aantal maanden aangehouden?
nu is het schema:
08.30; 180+6
09.00 - 12.30 slapen (soms is ze eerder wakker)
12.30; 180+6
14.00 - 16.00 slapen
16.30; 180+6
17.00 - 17.30 slapen (niet altijd)
19.30; 180+6
20.00 - 08.30 slapen
tussen de fles van 16.30 en die van 19.30 is R. vaak heel onrustig. Meestal begint ze tegen 19.00 uur te huilen, we geven de laatste fles dus ook regelmatig eerder. Tussendoor spelen en knuffelen we gewoon lekker met haar.
R. slaapt op het moment heel veel. Van het cb mogen we volgende week gaan starten met bijvoeding, maar ik vind R. daar nog niet klaar voor. Wanneer vond je jullie kindje er klaar voor? Of heb je gewoon principieel een aantal maanden aangehouden?
nu is het schema:
08.30; 180+6
09.00 - 12.30 slapen (soms is ze eerder wakker)
12.30; 180+6
14.00 - 16.00 slapen
16.30; 180+6
17.00 - 17.30 slapen (niet altijd)
19.30; 180+6
20.00 - 08.30 slapen
tussen de fles van 16.30 en die van 19.30 is R. vaak heel onrustig. Meestal begint ze tegen 19.00 uur te huilen, we geven de laatste fles dus ook regelmatig eerder. Tussendoor spelen en knuffelen we gewoon lekker met haar.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: schema baby 4 maanden
Ik ben gister ook bij het cb geweest, en ook daarin aangegeven dat ik vond dat E viel sliep. Maar dat kon, niet iedere baby slaapt het zelfde (er zijn kindjes van 2die bijna geen slaapje meer doen, en van 2 die nog2x slapen).
Zolang de baby als ze wakker is maar alert is, en 'snachts goed slaapt.
Wel zei ze dat ik haar overdag niet langer dan 3 uur moet laten slapen, omdat ze dan misschien het ritme om kan gooien.
E is gemiddeld na iedere veoding 1.5 uur wakker, en slaapt dan 2uur
Ik ben begonnen met de bijvoeding, nog niet een groot succes. Cb gaf hierin weinig advies; alle baby's moesten wennen, dus ik kon het blijven proberen. Maar als ik een week wilde stoppen was het ook goed...
Wel zei ze dat ik haar overdag niet langer dan 3 uur moet laten slapen, omdat ze dan misschien het ritme om kan gooien.
Ik ben begonnen met de bijvoeding, nog niet een groot succes. Cb gaf hierin weinig advies; alle baby's moesten wennen, dus ik kon het blijven proberen. Maar als ik een week wilde stoppen was het ook goed...
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
hmm, daar word je dus ook niet veel wijzer van! Hier zeiden ze ook zoiets als een paar dagen proberen, dan een paar dagen niet (als ik dacht dat ze last kreeg).sanne-84 schreef:Ik ben gister ook bij het cb geweest, en ook daarin aangegeven dat ik vond dat E viel sliep. Maar dat kon, niet iedere baby slaapt het zelfde (er zijn kindjes van 2die bijna geen slaapje meer doen, en van 2 die nog2x slapen).
R. slaapt dus 's ochtends wel heel veel (3-3,5 uur) maar de rest van de dag niet. Ze valt 's avonds ook gewoon weer in slaap en slaapt door.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Al eens geprobeerd om 'sochtends iets minder te laten slapen zodat ze mss om 17uur iets beter slaapt?
Aan de andere kant, het belangrijkste is dat ze 'snachts slaapt, en dat doet ze.
Cb deed er niet moeilijk over omdat het hapje og geen moet is. Het was uitvogelen (welke groenten, wanneer, evt fruit, uit potje), net als dat je dat in het begin deed met de flesvoeding. Klopt ook wel weer een beetje..
Aan de andere kant, het belangrijkste is dat ze 'snachts slaapt, en dat doet ze.
Cb deed er niet moeilijk over omdat het hapje og geen moet is. Het was uitvogelen (welke groenten, wanneer, evt fruit, uit potje), net als dat je dat in het begin deed met de flesvoeding. Klopt ook wel weer een beetje..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» 'schema' baby 2,5 maanden
» schema baby 9 maanden
» Papfles & schema baby 7 maanden
» Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??
» Schema 6 maanden...
» schema baby 9 maanden
» Papfles & schema baby 7 maanden
» Eet schema voor een baby van bijna 6 maanden??
» Schema 6 maanden...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: