Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Show je houten vloer!

+5
Mees
Sam
liesje
Ooh La La!
Manderijn
9 plaatsers

Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn ma 1 jul 2013 - 8:43

Onze vloer word in de vakantie opgeknapt, maar we komen er niet helemaal uit wat we willen.
Het is een eikenhouten vloer, waar nu een white wash op zit.
Deze gaat er af, maar dan? Lakken? Olie? Verf?
Wij zijn besluiteloos en op zoek naar inspiratie, wie bied?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Ooh La La! ma 1 jul 2013 - 20:02

Wij hebben dan geen eikenhout, maar esdoorn. Dit is een stuk lichter dan eiken. We hebben gekozen voor (witte) olie. Het witte zorgt ervoor dat de vloer niet vergeelt en met de olie blijft de vloer mooi mat. Dit vonden we het belangrijkste. We wilden zeker weten geen glimmende vloer. Dit heb je met lak wel. Zelfs met matte lak heeft het meer glans dan met olie.

Een ander voordeel van olie ten op zichte van lak of verf is dat je het tussentijds op bepaalde plekken bij kunt werken als dit nodig is. Bij lak en verf moet je direct de hele vloer doen ivm kleurverschil.

Heb je een foto van je vloer?

Dit is de onze:
Show je houten vloer! Null_zps986ee0ef

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  liesje ma 1 jul 2013 - 20:10

mooie vloer oh lala. zulke vloeren vind ik zo mooi. wij hebben nu laminaat maar als deze vervangen gaat worden dan wil ik ook een echte houten vloer geen laminaat meer
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Ooh La La! ma 1 jul 2013 - 20:44

Ik ben er ook heel blij mee! Het was best lastig om deze houtsoort ergens te krijgen kwamen we achter. 9 van de 10 keer is het allemaal eiken wat er verkocht wordt.

In ons oude huis hadden we ook laminaat, maar dat wilden we in ons nieuwe niet meer. Echt hout is toch echt een stuk warmer en gezelliger smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn di 2 jul 2013 - 8:29

Ik zal eens kijken of ik een foto heb.

Ik kwam ook nog de Grey wash tegen leek me ook wel mooi!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn di 2 jul 2013 - 8:32

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=xb2AlTtMlKXrwM&tbnid=WUKk0GyhzZddpM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.brem-afbouw.nl%2F2010%2F10%2Feiken-vloer-in-white-wash-olie%2F&ei=TSrTUe6iOsGN0AXszoHgBQ&bvm=bv.48705608,d.d2k&psig=AFQjCNEmyAlGtG3-86nKg0aHaRVx9WLanQ&ust=1372879816517917

Dit is niet mijn vloer, maar dit lijkt er wel op. Je ziet door de white wash dus niet meer de vloer. Ik zou dan meer deze kant op willen denk ik.

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=LKKJOQuI0R5-DM&tbnid=GK5BHic4m4zkBM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.baxhouthandel.com%2Feiken-houten-vloeren%2Fgerookte-eiken-houten-vloer%2F&ei=rCrTUduYAq-a0QXj_IDYCw&bvm=bv.48705608,d.d2k&psig=AFQjCNEA9Bajur2hiHzcAmRK2wUly-WdJg&ust=1372879894004421

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Sam di 2 jul 2013 - 8:41

Wij hebben onze vloer laten olieën. Werken we af en toe bij met olijfolie, ideaal.
Ik vind whitewash heel mooi, maar ben zo bang dat het maar tijdelijk is.
Wij hebben nu een standaard kleur. Mooi met krassen en deuken erin.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn di 2 jul 2013 - 8:43

Tijdelijk omdat je denkt dat het er af slijt? Of omdat je denkt dat je er snel op uitgekeken bent?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Sam di 2 jul 2013 - 8:47

O sorry, omdat ik er te snel op uitgekeken ben. Denk ik.
En vond het ook niet mooi met onze meubels.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn di 2 jul 2013 - 8:49

Oh zo, ik dacht al, die kleur blijft er wel opzitten hoor smile
Ik heb nu na 4, nee 5 jaar zoiets van ik ben er wat op uitgekeken, maar dat komt ook omdat we deze vloer zo over hebben genomen. En op de een of andere manier vervang ik nu alles wat ik zelf niet heb uit gezocht.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Mees di 2 jul 2013 - 9:11

Wij hebben een houten vloer. Die hebben we, toen we vorig jaar hier kwamen wonen, opnieuw laten behandelen met greywash. Heb er alleen nu geen hele duidelijke foto van. Alleen onderstaande. Zal morgen een andere proberen te maken nog..

Show je houten vloer! 20130419_074552
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn di 2 jul 2013 - 9:19

Oh ik vind dit meer op white wash lijken mees, kan misschien door de lichtinval komen?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Annie24 wo 3 jul 2013 - 1:43

In de fabriek al behandeld met olie en het ligt er nu 4,5 jaar in.

Show je houten vloer! 569_3
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  liesje wo 3 jul 2013 - 2:07

waar hebben jullie de vloer vandaan oohlala als ik vragen mag en wat kost het p m2?
Mag ook via pm hoor
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Floor wo 3 jul 2013 - 2:09

Wij hebben met olie behandelde vloer maar ik vind het vreselijk, je ziet er alles op, er zitten vreselijk veel vlekken/kringen in. Echt een ramp. 
Als ik de vloer helemaal opnieuw laat schuren (over een jaar of 5) dan laat ik hem denk ik lakken want dit is echt niks, vind het zo niet praktisch.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Ooh La La! wo 3 jul 2013 - 3:14

Liesje, we hebben deze vloer gekocht bij Fairwood in Tiel.
Het heet Canadian hard maple en kostte €45,- per m2. Onze planken zijn 18 cm breed, maar ze zijn er ook nog breder. Wij zijn tot nu toe erg tevreden over de vloer, maar het ligt pas 4 maanden.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  rianne287 wo 3 jul 2013 - 5:44

Floor schreef:Wij hebben met olie behandelde vloer maar ik vind het vreselijk, je ziet er alles op, er zitten vreselijk veel vlekken/kringen in. Echt een ramp. 
Als ik de vloer helemaal opnieuw laat schuren (over een jaar of 5) dan laat ik hem denk ik lakken want dit is echt niks, vind het zo niet praktisch.

 Wij hadden dit dus ook en hebben de vloer toen helemaal kaal laten schuren en met een soort wit pigment hebben ze de vloer toen witter gemaakt. En vervolgens transparant mat af laten lakken.
Het is dus speciale pigment/olie dat aan lak hecht. In het begin zag het er erg mooi uit. Maar het krast ontzettend. onder de tafel is het vreselijk. 1 zandkorrel is al een kras.
Het voordeel is wel dat je goed kunt dweilen en dus geen geen vlekken/kringen krijgt. Zelfs gemorste koffie die opgedroogd is veeg je zo weg de volgende dag smile
Als de zon laag staat in december schrik je je kapot. zo bekrast is onze vloer. En dat al na 2 jaar.
We wonen hier met z'n tweeën en lopen vooral op sokken. Maar de krassen ontstaan vooral als er visite komt, sommige mensen hebben de neiging om steeds met de schoenen te schuiven, tsjah en daar kan die laklaag dus niet tegen.

Moet wel zeggen nu de zon weer hoog staat valt het minder op Wink
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Floor wo 3 jul 2013 - 6:03

Dat van die krassen weet ik, dat hebben mijn ouders ook, toch stoor ik me daar minder aan dan aan onze gevlekte vloer. 
Als de katten knoeien met water uit de drinkesbak ligt het onder de vlekjes (achter in de woonkamer is het dus gespikkeld), ik heb een zoon die van alles knoeit en ja ik veeg meteen achter hem aan op maar toch zitten er vlekken in. 
Om maar te zwijgen over druppels die er een nacht hebben gelegen dan is het niet meer weg te krijgen en ziet het er helemaal stom uit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  nijntje4 wo 3 jul 2013 - 6:13

Ik heb zelf nu geen houten vloer maar mijn ex wel. Dat was eiken met olie. Maar je moet dat zelf toch echt elk jaar opnieuw olien? Dat hebben wij toen wel gedaan, daar bleef overigens echt geen vettig laagje achter ofzo, maar je moet het wel bijhouden. Ik hoor hier niemand dat doen?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  rianne287 wo 3 jul 2013 - 6:18

Floor schreef:Dat van die krassen weet ik, dat hebben mijn ouders ook, toch stoor ik me daar minder aan dan aan onze gevlekte vloer. 
Als de katten knoeien met water uit de drinkesbak ligt het onder de vlekjes (achter in de woonkamer is het dus gespikkeld), ik heb een zoon die van alles knoeit en ja ik veeg meteen achter hem aan op maar toch zitten er vlekken in. 
Om maar te zwijgen over druppels die er een nacht hebben gelegen dan is het niet meer weg te krijgen en ziet het er helemaal stom uit.

 Onee dit zou ook niets voor mij zijn.  Daar hebben wij dus echt geen last van. Alleen de eerste paar weken moesten we oppassen met vocht.
Ik twijfel nog wat wij hierna doen. We hebben nu dus een polish laagje op de vloer.
zodra je ''loopvlakken'' krijgt kun je dit opnieuw aanbrengen. Dit moet heel gelijkmatig en je hele woonkamer moet leeg. We hebben dit nu 1x gedaan en ik vind het geen succes. Fijne krasjes gaan er daardoor wel weer uit.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Manderijn wo 3 jul 2013 - 7:24

nijntje4 schreef:Ik heb zelf nu geen houten vloer maar mijn ex wel. Dat was eiken met olie. Maar je moet dat zelf toch echt elk jaar opnieuw olien? Dat hebben wij toen wel gedaan, daar bleef overigens echt geen vettig laagje achter ofzo, maar je moet het wel bijhouden. Ik hoor hier niemand dat doen?

 Klopt hoor, dat moet je inderdaad bijhouden. Net als was, moet ook elk jaar weer.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Show je houten vloer! Empty Re: Show je houten vloer!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum