Welke kleur muur bij donkere houten vloer? NU MET FOTO
+13
Mamsie
Error
rapa nui
samantjuh89
Tania
Zwerver
Kqip
Zora
Pien
Ugly Betty
Lavendel
Paper Crown
Sterre
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke kleur muur bij donkere houten vloer? NU MET FOTO
In het huis waar we 1 augustus de sleutel van krijgen ligt een donker houten vloer. Een muur over de hele lengte van de woonkamer hebben de huidige bewoners geel geverfd, okergeel. Het staat veel mooier dan je misschien zou denken, heel warm en toch stijlvol.
Om er meer ons eigen huis van te maken willen we die muur toch een andere kleur geven. We komen er alleen totaal niet uit wat voor kleur dat moet zijn. De kasten en eettafel zijn van witgeverfd hout. De bank wordt waarschijnlijk een gemêleerde grijs/bruine stof. Ik zelf neig er nu naar om de hele muur in een wit tint te verven en kleuraccenten aan te brengen met kussens, lampen en andere accessoires. Dan zou eventueel een klein muurtje aan de andere kant wel in een kleur kunnen.
Mijn vriend wil liever meer kleur, en omdat dat geel zo leuk staat wil ik het best overwegen om die wand weer in een opvallende kleur te schilderen. Maar WEL stijlvol...
Dus mijn vraag: wat voor kleur staat er mooi bij donker hout en overwegend witte meubels? En kennen jullie websites met leuke interieur ideeen?
Om er meer ons eigen huis van te maken willen we die muur toch een andere kleur geven. We komen er alleen totaal niet uit wat voor kleur dat moet zijn. De kasten en eettafel zijn van witgeverfd hout. De bank wordt waarschijnlijk een gemêleerde grijs/bruine stof. Ik zelf neig er nu naar om de hele muur in een wit tint te verven en kleuraccenten aan te brengen met kussens, lampen en andere accessoires. Dan zou eventueel een klein muurtje aan de andere kant wel in een kleur kunnen.
Mijn vriend wil liever meer kleur, en omdat dat geel zo leuk staat wil ik het best overwegen om die wand weer in een opvallende kleur te schilderen. Maar WEL stijlvol...
Dus mijn vraag: wat voor kleur staat er mooi bij donker hout en overwegend witte meubels? En kennen jullie websites met leuke interieur ideeen?
Laatst aangepast door Sterre op do 16 jun 2011 - 2:09; in totaal 1 keer bewerkt
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke kleur muur bij donkere houten vloer? NU MET FOTO
Oh moeilijk om in te schatten!
Maar wat ik hele mooie kleuren vind zijn deze: http://www.paintingthepast.nl/home.htm
(even op colour card klikken en je hebt verschillende series)
Je kunt altijd kijken of je iets goedkopers kan vinden wat daarop lijkt. Ik ben zelf nogal van blauw en vind geel echt de lelijkste kleur die er bestaat, maar je zou ook aan mosgroen of zeegroen kunnen denken. Of een zachte gelige wittint. Of beige meer, maar da's niet echt vrolijk. Bij de Childrens Colours staan wat fellere kleuren.
Ik zou zelf niet voor een te donkere kleur kiezen, omdat de vloer al zo donker is. (wel moooi!)
Maar wat ik hele mooie kleuren vind zijn deze: http://www.paintingthepast.nl/home.htm
(even op colour card klikken en je hebt verschillende series)
Je kunt altijd kijken of je iets goedkopers kan vinden wat daarop lijkt. Ik ben zelf nogal van blauw en vind geel echt de lelijkste kleur die er bestaat, maar je zou ook aan mosgroen of zeegroen kunnen denken. Of een zachte gelige wittint. Of beige meer, maar da's niet echt vrolijk. Bij de Childrens Colours staan wat fellere kleuren.
Ik zou zelf niet voor een te donkere kleur kiezen, omdat de vloer al zo donker is. (wel moooi!)
Gast- Gast
Marin schreef:
Zo mee eens! Ik vind zeegroen wel een hele goede optie, dat is zó mooi!
Gast- Gast
Weet je wat echt mooi is bij zo'n donkere kleur vloer, een soort groen, tussen pistache en mosgroen in.
Kijk eens hier!
http://www.quick-step.com/product.aspx?lang=nl&country=nl
http://www.quick-step.com/flooradvisor/default2.aspx?id=nl_NL#/none/roomgallery/
En dan kun je (als je mijn tweede link aanklikt), laminaat kiezen en een kleur muur erbij! HANDIG!
Kheb even wat geprobeerd:
Beetje groen in je leven
http://www.quick-step.com/flooradvisor/default2.aspx?id=nl_NL#/laminate/room/room10/day/418284/70/1/0/0/
Beetje grijs voor je huis!
http://www.quick-step.com/flooradvisor/default2.aspx?id=nl_NL#/laminate/room/room10/day/418284/70/1/0/0/
Hope you can see it!
Kijk eens hier!
http://www.quick-step.com/product.aspx?lang=nl&country=nl
http://www.quick-step.com/flooradvisor/default2.aspx?id=nl_NL#/none/roomgallery/
En dan kun je (als je mijn tweede link aanklikt), laminaat kiezen en een kleur muur erbij! HANDIG!
Kheb even wat geprobeerd:
Beetje groen in je leven
Beetje grijs voor je huis!
Hope you can see it!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Frans blauw lijkt me ook erg mooi.
Dit plaatje is iets te paars, maar zoiets dus.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet niet of je het kleurrijk genoeg vind, maar misschien grijs? Wij hebben dat Ik grijs.
Gast- Gast
ik zou kijken wat je qua kleur in je huis terug wilt laten komen, kies je voor de bruine of de grijze kant. mocht het bruin worden, zou ik je muur in een bruintint doen en anders dus een grijstint. ik vind zelf qua grijs muisgrijs erg mooi en forel is een hele mooie kleur bij bruin.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Thanks voor het meedenken! @ Marin en Alex: Ik vind geel normaal ook echt spuuglelijk. De kleur staat me niet qua kleding en normaal vind ik het in een interieur ook afzichtig. Toch heeft het hier wel iets tot mijn verbazing. Dit is hoe de woonkamer nu is:
@ CKC, wat een handige site! Groen zaten wij ook aan te denken inderdaad, als je het zo ziet kan het best! Ik vind groen en wit ook een mooie combi, en zoals je ziet is de witte trap ook nogal een eye catcher in de kamer, en de overige witte meubels die er komen (eettafel, boekenkast en misschien dressoir) ook.
Ik vind Lavendel (toevallig ;-) ) een mooie kleur, maar mijn vriend vindt dat te zoet voor in de kamer. Dat ga ik in een kamer boven gebruiken, met dezelfde vloer. Grijs vindt hij te grauw. Ik vind het vaak wel mooi, maar ik moet zeggen dat ik een keer een perfect gestijlde woning heb gezien met verschillende grijstinten, maar het straalde totaal niks warms meer uit.
Lichtblauw vind ik ook nog wel een optie, vooral grijsblauw. Alleen moet het dan niet te kil worden. Aaargh het is ZO moeilijk! En ooit heb ik in mijn studententijd mijn woonkamer verknalt omdat de kleuren op de staaltjes heel mooi leken, maar op de muur echt knalrood en knalgeel (ipv lime groen ) bleken te zijn. Dat werd een Bassie en Adriaan huis, haha.
@ CKC, wat een handige site! Groen zaten wij ook aan te denken inderdaad, als je het zo ziet kan het best! Ik vind groen en wit ook een mooie combi, en zoals je ziet is de witte trap ook nogal een eye catcher in de kamer, en de overige witte meubels die er komen (eettafel, boekenkast en misschien dressoir) ook.
Ik vind Lavendel (toevallig ;-) ) een mooie kleur, maar mijn vriend vindt dat te zoet voor in de kamer. Dat ga ik in een kamer boven gebruiken, met dezelfde vloer. Grijs vindt hij te grauw. Ik vind het vaak wel mooi, maar ik moet zeggen dat ik een keer een perfect gestijlde woning heb gezien met verschillende grijstinten, maar het straalde totaal niks warms meer uit.
Lichtblauw vind ik ook nog wel een optie, vooral grijsblauw. Alleen moet het dan niet te kil worden. Aaargh het is ZO moeilijk! En ooit heb ik in mijn studententijd mijn woonkamer verknalt omdat de kleuren op de staaltjes heel mooi leken, maar op de muur echt knalrood en knalgeel (ipv lime groen ) bleken te zijn. Dat werd een Bassie en Adriaan huis, haha.
Sterre- Ratel
wauw, dat geel vind ik zo best een mooie combinatie. Ik vrees alleen wel dat ik er vrij snel op uitgekeken zou raken. Als ik m'n man zo ver zou krijgen zou ik misschien ook wel voor oud roze gaan. Wij hebben op de muur in de gang blauw, vind ik ook nog steeds een erg mooie kleur. Wij hebben daar een hele donkere houten vloer liggen, nog donkerder dan die van jullie en in combinatie met donkere houten lijsten vind ik het echt rust uitstralen.
Gast- Gast
Ik stond er toen ook van te kijken, toen je voor het eerst de foto's liet zien, maar ik vind het echt mooi staan! Ik denk dat ik zelf eerst een tijdje zou aankijken... hoe valt het licht op elk moment van de dag, hoe ziet het eruit als het echt af is, etc. Of willen jullie per se meteen alles af hebben?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Dit geel vind ik eigenlijk best wel mooi. Maar idd voor hoelang...pas heb ik ergens mensen gezien die hadden een felgroene muur met donkere vloer, moet je ook van houden. Ik denk dat je toch op een geel/ groen/ blauw of grijstint uit gaat komen. Of je komt op oranje maar daar vind ik witte meubels niet bij passen.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Oh ik hou wel van dit geel! Ik vind het een mooie warme, afrikaanse combi op deze manier. Ik zou het zo houden :-D.
Gast- Gast
Het is een beetje oker geel, vind het wel heeel erg mooi!! Maar toch zou ik het zelf niet zo snel nemen denk ik!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Ik zou voor oudroze gaan (maar daar moet je vriend het wel mee eens zijn natuurlijk ).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Oh nee ik vind dit niet echt mooi maar ik hou ook echt niet van geel.
Zeegroen vind ik nog steeds goede optie of lavendel inderdaad.
Zeegroen vind ik nog steeds goede optie of lavendel inderdaad.
Gast- Gast
Lavendel schreef:Frans blauw lijkt me ook erg mooi.
Wauw! Mijn droomkeuken
samantjuh89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vind dit ook een heel mooie kleur voor op de muur:
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Oeh ja, petrol is ook een van mijn lievelingskleuren! Maar ik ben bang dat het dan vrij donker wordt. Ik vind dit geel dus ook best mooi, maar het is wel heel erg 'van de vorige bewoners'. We hebben begin augustus twee weken gepland om te klussen en te verhuizen, dus het zou fijn zijn als we dan ook alles gelijk kunnen schilderen.
Zeegroen vind ik ook wel cool ja! Maar dan wel een beetje in een lichte versie . Het wordt gewoon veel staaltjes meenemen en vergelijken in het licht van het huis denk ik.
Zeegroen vind ik ook wel cool ja! Maar dan wel een beetje in een lichte versie . Het wordt gewoon veel staaltjes meenemen en vergelijken in het licht van het huis denk ik.
Sterre- Ratel
Misschien wel een leuke site om te gebruiken:
http://www.kleurinspiratie.nl/
http://www.kleurinspiratie.nl/
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Iets van rood? En dan de andere muren wel gewoon natrurel houden? Of oudroze idd, groen?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ik zo voor een aubergine kleur gaan.
zo iets, zeker mooi met de trap
zo iets, zeker mooi met de trap
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
ook ik ga voor oud roze....vinnik mooooi!
of als je het echt in de aarde tinten wilt houden iets lochtbruinigs... maar dat is misschien wel weer een beetje saai
of als je het echt in de aarde tinten wilt houden iets lochtbruinigs... maar dat is misschien wel weer een beetje saai
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Oh wauw, Sterre, I love the yellow!!
Anders, weet je wat.. laat het zo als het is, voor nu.. want het is absoluut niet lelijk! Als je eenmaal je eigen meubeltjes etc neerzet dan oog het meer 'jouw' en dan kun je altijd eens rustig bedenken welke kleur je de muur geeft. Dat is echt werk van 1 middagje, verf halen, afplakken en hup erop!
Anders, weet je wat.. laat het zo als het is, voor nu.. want het is absoluut niet lelijk! Als je eenmaal je eigen meubeltjes etc neerzet dan oog het meer 'jouw' en dan kun je altijd eens rustig bedenken welke kleur je de muur geeft. Dat is echt werk van 1 middagje, verf halen, afplakken en hup erop!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik vind normaal geel echt de lelijkste kleur, maar dit staat op zich best mooi. Maar ik zou het zelf niet willen dus ik zou het zeker veranderen. Idd ook omdat dit van de vorige bewoners is, ik zou het gewoon naar eigen smaak willen veranderen.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Houten vloer, maar welke?
» Welke kleur vloer?
» Help! Welke kleur op mijn muur?
» Tips gevraagd: welke kleur op de muur?
» Welke kleur muur bij witte meubels?
» Welke kleur vloer?
» Help! Welke kleur op mijn muur?
» Tips gevraagd: welke kleur op de muur?
» Welke kleur muur bij witte meubels?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: