Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

+16
studiebol
Tsjip
Coccinelle
Vixen
Flower_L
kwak
xxjojootjexx
Pink!
PapillonRose
Happydobby
Laurientje
rapa nui
Annemie
Manderijn
Liadan
-Ieniemienie-
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Tsjip di 2 jul 2013 - 8:03

Vixen schreef:Wij gaan een zandbak in de grond maken. Ongeveer 25 cm diep, worteldoek eronder, plankjes langs de zijkant en dan stenen rond de zandbak, dan kun je het zand wat eruit geschept wordt ook zo weer terug vegen.

Zo wil ik het over een paar jaar ook.

Bij mij op het werk zie ik vaak genoeg kinderen van groep 4 nog druk in de zandbak. Het geld haal je er dus vast wel uit Iniemienie!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Vixen di 2 jul 2013 - 8:06

Ik denk trouwens dat wij onze hele basisschoolperiode nog wel in de zandbak hebben gespeeld. Wij hadden er geen worteldoek onder, dus wij konden echt diep graven, hele waterwegen en zandsteden hebben we gemaakt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  -Ieniemienie- di 2 jul 2013 - 8:08

Liadan schreef:Wij hebben er zo een (heb gegoogled dus de prijs zal wel niet meer kloppen). Is van de boerenbond en wij hebben er toen 30 euro voor betaald geloof ik (was toen in de aanbieding). 
Het zand wordt inderdaad nat als het geregend heeft, maar is ook zo weer droog en ik vind het voor de kinderen een voordeel dat het zand dan beter blijft plakken.
Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 2Q==

 zit hier ook een deksel op Liadan? 
En heb je geen last van beestjes ed?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Liadan di 2 jul 2013 - 8:12

Ja, zitten ook deksels op. Beestjes hebben we geen last van, alleen wel af en toe spinnen in het opbergvak. En wij hebben ook eerst worteldoek en dan pas het zand erop.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Parel di 2 jul 2013 - 9:00

Ja sowieso komt er bij ons nog een doek in, bedankt voor de tip!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  -Ieniemienie- di 2 jul 2013 - 20:28

Ik blijf het lastig vinden. Ik zie veel zandbakken met van die houten opklapbankjes. Dus eerst een deksel en als je hem open doet krijg je twee bankjes. Maar ik vind wel dat je daardoor wel minder speelruimte in de zandbak hebt. Dus dat de zandbak erg klein word. Misschien zelf iets maken.
Is het erg lastig parel? Mn man is druk aan het klussen in de tuin (straten ed) dus die heeft er geen tijd voor. Denk je dat ik het zelf zou kunnen haha? EN wat heb je er allemala voor nodig? Ben je veel goedkoper uit als je het zelf maakt?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  studiebol di 2 jul 2013 - 21:52

 Wij hebben een zandbak bij de plaatselijk hout boer bestelt. Daar zat geen deksel bij. We hebben het eerst met een zeil geprobeerd maar dat werkte gewoon niet zo goed. Mijn vriend was het zat en heeft een deksel gemaakt van allemaal stukken hout die we hier nog hadden liggen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Pink! di 2 jul 2013 - 22:07

-Ieniemienie- schreef:Ik blijf het lastig vinden. Ik zie veel zandbakken met van die houten opklapbankjes. Dus eerst een deksel en als je hem open doet krijg je twee bankjes. Maar ik vind wel dat je daardoor wel minder speelruimte in de zandbak hebt. Dus dat de zandbak erg klein word. Misschien zelf iets maken.
Is het erg lastig parel? Mn man is druk aan het klussen in de tuin (straten ed) dus die heeft er geen tijd voor. Denk je dat ik het zelf zou kunnen haha? EN wat heb je er allemala voor nodig? Ben je veel goedkoper uit als je het zelf maakt?

 Die bankjes komen buiten de zandbak dus dat gaat niet van de speelruimte af.
Ze spelen hier vaak genoeg met zn 4en in zo'n zandbak.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 22:24

Pink! schreef:

 Die bankjes komen buiten de zandbak dus dat gaat niet van de speelruimte af.
Ze spelen hier vaak genoeg met zn 4en in zo'n zandbak.

Dat klopt inderdaad. Wij hebben er zo eentje op de camping. Als we op zondag weggaan dekken we de zandbak ook nog wel af met bouwzeil en dan zetten we er iets zwaars op, want zo'n deksel is natuurlijk niet waterdicht.

Hier thuis hebben we een houten zandbak van 12,50 van de Hema, een paar jaar geleden gekocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  -Ieniemienie- di 2 jul 2013 - 23:12

Dus met die bankjes verspil je niet veel speelruimte? En kan je er dan ook nog in zitten? T zit er graag echt in ipv op een randje. Daar is dan ook gewoon plek voor?

Nu nog iets (zeur ben ik)
Ik aan mn man uitleggen dat ik een ander wil en wat hij graag wil.
Hij vind een houten ook het mooist. Maar hij zegt dat het niet kan. We hebben overal tegels. Dus als de houten zandbak, met worteldoek op de tegels staat, kan het water alsnog nergens heen en word het nog heel modderig.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Heel erg bedankt voor de tips!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Pink! di 2 jul 2013 - 23:30

1. ja mijn dochter zit ook in t zand, mijn zoontje meestal ook trouwens ( pas als ze ouder zijn gaan ze meestal op de rand zitten)

2. Die van ons staat op de tegels zonder wortel doek, water loopt gewoon weg en we hebben geen planten/onkruid erin.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 23:57

Wij hebben de zandbak ingebouwd. Tegels eruit, zandbak erin.
T gebruikt het randje niet om op te zitten, wel om zandtaartjes op te bakken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 7:06

Mijn vriend 'zijn' paddestoelenzandbak is af!
Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 1005987_530279943688496_1682953690_n


Laatst aangepast door Parel op ma 15 jul 2013 - 7:09; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Liadan ma 15 jul 2013 - 7:07

Leuk Parel!!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 7:08

Ienie, ik zie je vragen nu pas!
Mijn vriend is er een paar avondjes mee bezig geweest, denk dat het in totaal 10 euro aan verf heeft gekost, maar het hout komt dan ook van mijn schoonvader.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  -Ieniemienie- ma 15 jul 2013 - 7:56

Leuk parel!

Hier nog steed geen gevonden. T krijgt hem nu voor zn verjaardag van mn ouders dus het budget is wat groter. 

Parel, waarom gekozen voor een dichte deksel? Op internet zie ik bijna alleen maar houten zandbakken met een deksel die niet helemaal dicht is zeg maar.
Vroeg me af waarom dat was, mss weet jij dat haha?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 8:26

Ik heb werkelijk geen idee, ienie!
Wij hebben voor een dicht deksel gekozen, zodat de kat(ten) er niet in kunnen wroeten of plassen, en we er gewoon ook wat leuks op kunnen zetten in de winter bijv. En, we wilden hem graag als een paddenstoel verven, dan is dit wel makkelijk (en goedkoop, is gewoon een houten plaat).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  blondje1313 ma 15 jul 2013 - 22:39

Een zandbak moet kunnen ventileren, anders kun je algen of schimmels krijgen geloof ik. Dus helemaal hermetisch afsluiten is niet handig, maar je moet er wel voor zorgen dat er geen katten in kunnen, ivm wormen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Pien ma 15 jul 2013 - 22:53

Parel, je kunt dat heel makkelijk oplossen door aan de zijkant zo´n roostertje te doen... Je weet wel, die ook wel voor keukens gebruikt worden. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden...
[img(523.8px,392.79999999999995px)]http://www.daalder.com/images/toebehoren_blokhutten/p1010192.jpg[/img]

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 23:47

Heb het even aan mijn wederhelft doorgespeeld, maar er zitten kiertjes in de stukken hout zelf. En we hebben maar deels zeil onderop gedaan, niet helemaal. Dus volgens hem zit het snor. Hij zoekt het maar uit Wink
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot wanneer een zandbak en welke zandbak? - Pagina 2 Empty Re: Tot wanneer een zandbak en welke zandbak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum