Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(eerste) tandjes poetsen

+3
sheila123
moepie
Annemie
7 plaatsers

Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Annemie zo 27 feb 2011 - 7:53

Mijn zoontje is 8 maanden en heeft onder 2 tandjes en krijgt er nu boven ook 2, maar als ik zijn tandjes wil poetsen houd hij de lippen stijf op elkaar, de eerste 2 keer ging het goed, maar daarna wilde hij er niks meer van hebben, heeft iemand nog tips, zodat hij zijn mond wel weer open doet??? Ik ga trouwens altijd met hem voor de spiegel staan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:56

Tsja hier ook van alles geprobeerd. De ene keer gaat het zonder problemen en de volgende keer is het krijsen geblazen. Ik heb gemerkt dat ie het makkelijkst toegeeft als ie in bad zit. Vooral als ik eerst poets en hem daarna de borstel geef.

Ook laat ik hem vaak meehelpen als ik zelf mijn tanden poets. Vindt ie prachtig en zo ziet ie dat het eigenlijk helemaal niet eng of vervelend is.

Hier ging uiteindelijk zijn mondje wel open, al was het dan omdat ie moest huilen. Overigens poetste ik in het begin meestal zijn tanden op het voedingskussen. Kon ik hem goed in de 'houdgreep' houden en eventueel zijn mondje open doen.


Laatst aangepast door Jetje op zo 27 feb 2011 - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:56

Watvoor tandenborstel heb je? Van Jordan heb je babytandenborstels die een beetje de borm van een bijtring hebben. Als je die in z'n handjes geeft dan kun je 'm op die manier zelf laten 'poetsen'. Eventueel een beetje bijsturen, maar dan zou het wel moeten lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  moepie zo 27 feb 2011 - 7:59

Hier gaat het ook de ene keer beter dan de andere keer.
De eerste 2x zonder problemen maar nu meestal ook haar mond stijf dicht. Helaas, moet het toch. Dus dan leg ik haar iets naar achter, ze moet dan huilen en doet haar mondje dus open, gauw poetsen! Niet leuk, maar het is niet anders.
Ze mag daarna altijd zelf even met de borstel.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:00

Ik zing er altijd een beetje bij en laat haar zelf daarna wat aanklooien.
Ze eet de tandpasta meer op dan dat haar tanden ermee gepoetst worden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  sheila123 zo 27 feb 2011 - 8:23

Pfff hier is het momenteel ook drama! Nu hebben we besloten haar s'avonds zelf aan te laten klooien want anders lig ze dwars op bed en s'morgens na het ontbijt doet mama het en is het ook vaak huilen en de lippen stijf op elkaar,heel lastig af en toe maar ja ze zal het toch moeten leren. Ik probeer het spelender wijs te doen met haar en nadat ik klaar ben mag ze zelf weer even poetsen. Haha,eigewijze dreumes hier! Wil ALLES zelluf doen! :P
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:25

Voor wat oudere kindjes wil het wel eens helpen als je benoemt wat ze gegeten hebben die dag. En dat je die dingen dan 'weg' gaat poetsen. Zo bedenken ze zelf mee wat ze allemaal gegeten hebben en wijzen ze zelf aan waar ze het hebben zitten. Hier is dat in ieder geval een schot in de roos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  pantuf zo 27 feb 2011 - 8:28

Oei dat lijkt me zo vervelend. Hier doet ze gelukkig haar mondje altijd wagenwijd open. Eerst poets ik en dan mag ze zelf nog even.

Heb je dat al geprobeerd? Dat hij eerst zelf even mag 'spelen' / poetsen en dat je het dan overneemt? Ik zou het anders bij die kleintjes nu echt niet weten.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:33

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en kreeg met 5 maanden al zijn eerste tandje, en hij heeft altijd netjes zijn mondje open als ik moet poetsen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Bruintje Beer zo 27 feb 2011 - 9:01

FoolishSam schreef:Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en kreeg met 5 maanden al zijn eerste tandje, en hij heeft altijd netjes zijn mondje open als ik moet poetsen Wink
Wacht maar tot hij ouder is haha.

Hier eigenlijk nooit problemen gehad met de tandjes poetsen. Volgens mij was zij ook 4/5 maanden toen ze haar eerste tandje kreeg.
Maar nu ze dreumes is en een eigen willetje kreeg. Werd het moeilijker. Vooral de bovenkant gaat moeizaam. Ik probeer haar af te leiden door iets in haar handen te hebben zodat ik haar tandjes goed kan poetsen. Daarna mag ze hetzelf even doen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Tania zo 27 feb 2011 - 10:08

Ik zing een liedje (tandenpoetsen van Dirk Scheele) Hij vindt de tandenborstel erg interessant om aan te likken dus ik moet erg m'n best doen om z'n tong aan de kant te krijgen. Maar hij heeft de grootste lol dus meestal lukt het nog wel aardig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  bella zo 27 feb 2011 - 10:17

Lieskuh schreef:Voor wat oudere kindjes wil het wel eens helpen als je benoemt wat ze gegeten hebben die dag. En dat je die dingen dan 'weg' gaat poetsen. Zo bedenken ze zelf mee wat ze allemaal gegeten hebben en wijzen ze zelf aan waar ze het hebben zitten. Hier is dat in ieder geval een schot in de roos.

Hier ook! Poetsen blijft toch ook gewoon 1 van de minst leuke dingen die nu eenmaal 'moeten'
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 21:49

Mijn zoontje doet ook braaf zijn mondje open, hij vind het gelukkig dus niet erg.
Probeer hem anders af te leiden of een liedje te zingen, zelf te laten poetsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 22:00

Hier is het soms wel, soms niet. Soms doet hij braaf zijn mondje open maar soms is het ook huilen geblazen. Misschien heel gemeen, maar als ik alles heb geprobeerd (hem zelf laten poetsen, liedjes zingen etc etc) en hij dan nog niet wil poetsen, dan forceer ik het. Het is toch iets wat moet. Gelukkig komt dat niet vaak voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Annemie zo 27 feb 2011 - 22:38

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik hem af kan leiden, het moet idd toch gebeuren.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(eerste) tandjes poetsen Empty Re: (eerste) tandjes poetsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum