Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tandjes poetsen

+9
Susan
Annemie
Pussycat
ekjir@M
Liadan
Annie24
Chelle
loesje
Ezzer
13 plaatsers

Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Tandjes poetsen

Bericht  Ezzer wo 30 nov 2011 - 3:08

Hebben jullie een vast tijdstip waarop je de tandjes poetst? Zoja, wanneer?

M'n zoontje heeft nu twee tandjes maar ik merk dat ik toch regelmatig vergeet te poetsen! Het zit nog niet echt in m'n systeem. Normaal zou je s'avonds voor het slapen de tandjes kunnen poetsen. Maar S. is altijd zo slaperig na z'n fles dus vind ik het zonde om hem wakker te maken om te poetsen.
Maar goed, ik zoek daar nog ff een ritme in;) Jullie ideeën?
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  loesje wo 30 nov 2011 - 3:14

bij Alex poetsen we zijn tandjes voor dat hij gaat slapen. Hij vind het geweldig vooral de smaak van de tandpasta.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Chelle wo 30 nov 2011 - 3:16

Hier poets ik de tandjes van A. ook savonds na de laatste fles. Ook als ze al ligt in te dutten tijdens de fles poets ik ze nog. Want altijd zodra ik haar neerleg wordt ze toch weer wakker dus dan kan ik net zo goed haar tandjes poetsen. Wink

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 3:20

Chelle schreef:Hier poets ik de tandjes van A. ook savonds na de laatste fles. Ook als ze al ligt in te dutten tijdens de fles poets ik ze nog. Want altijd zodra ik haar neerleg wordt ze toch weer wakker dus dan kan ik net zo goed haar tandjes poetsen. Wink


+1

Y. vindt tandenpoetsen geweldig, vooral de smaak van de tandpasta Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Liadan wo 30 nov 2011 - 3:32

Kian heeft ook 2 tanden en ik vergeet heel vaak te poetsen. Na de laatste voeding doe ik in ieder geval niet want dan is hij weer klaarwakker als ik hem in bed leg en kan ik het gaan slapen wel vergeten. Ik denk dat ik het gewoon na de eerste voeding moet gaan doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 3:34

Voor het slapen gaan. In jou geval zou ik het voor zijn laatste fles doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  ekjir@M wo 30 nov 2011 - 3:45

Liadan schreef:Kian heeft ook 2 tanden en ik vergeet heel vaak te poetsen. Na de laatste voeding doe ik in ieder geval niet want dan is hij weer klaarwakker als ik hem in bed leg en kan ik het gaan slapen wel vergeten. Ik denk dat ik het gewoon na de eerste voeding moet gaan doen.

Blij dat er nog iemand is die het heel vaak vergeet! J. Heeft nu 4 tanden en het komt me ´s avonds vaak niet uit en ´s ochtends past m´n moeder vaak op en die heeft er geen geduld voor omdat meneer tandenpoetsen echt niet grappig vind...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 3:50

ekjir@M schreef:
Liadan schreef:Kian heeft ook 2 tanden en ik vergeet heel vaak te poetsen. Na de laatste voeding doe ik in ieder geval niet want dan is hij weer klaarwakker als ik hem in bed leg en kan ik het gaan slapen wel vergeten. Ik denk dat ik het gewoon na de eerste voeding moet gaan doen.

Blij dat er nog iemand is die het heel vaak vergeet! J. Heeft nu 4 tanden en het komt me ´s avonds vaak niet uit en ´s ochtends past m´n moeder vaak op en die heeft er geen geduld voor omdat meneer tandenpoetsen echt niet grappig vind...

Je hebt het misschien vast al geprobeerd, maar misschien kan je samen tanden poetsen? Y. vond de tandenborstel in het begin doodeng: ging ook echt huilen. Toen hebben we het een tijdje zo gedaan dat 1 van ons met Y. op schoot ging zitten en de ander ernaast zijn/haar eigen tanden ging zitten poetsen. Y. gewoon zijn eigen tandenborsteltje gegeven en toen bleek het toch wel erg interessant te zijn wat papa en/of mama deed en ging hij het na doen, althans, hij deed de borstel in zijn mondje. angel Inmiddels ligt hij helemaal dubbel zodra we gaan tandenpoetsen. Zeker als ik hem optil zodat hij in de spiegel kan zien hoe zijn tandjes gepoetst worden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Pussycat wo 30 nov 2011 - 5:11

Mijn dochter vind tandenpoetsen ook helemaal niet erg. Maar s'avonds voor het slapen gaan doe ik echt niet, want ze valt aan de fles in slaap. En ik ga haar echt niet wakker maken, want dan slaapt ze niet meer.
Dus ik doe het s'ochtends na de pap dan moet ikt och altijd haar luier verschonen, dus naar boven en dan poetsen we de tanden ook gelijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 7:38

's ochtends voordat we weggaan met water en 's avonds voor het slapen gaan iets met tandpasta, ze staat dan beiden keren al netjes met de mond open te wachten dat is zo leuk om te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Annemie wo 30 nov 2011 - 8:52

Wij poetsen voor het naar bed gaan, voor zover dat lukt, hij houdt meestal zijn tanden stijf op elkaar, dus het lukt bijna nooit om zijn tanden te poetsen, meestal maar 1 a 2 keer in de week, daar baal ik wel van.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Susan wo 30 nov 2011 - 8:57

Bij Ezra 's morgens voor hij naar school gaat en 's avonds voor hij gaat slapen. Bij Yrsa 's middags voor ze gaat slapen en 's avonds voor ze gaat slapen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Spring wo 30 nov 2011 - 9:06

Voor dat ze gaat slapen poetsen we haar tanden.

Is vast algemeen bekend maar dit is ook het beste voor de tanden. Om in ieder geval de nacht in te gaan met schone tanden.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 9:26

Herinnert me er aan dat ik nog tandenborstels moet kopen voor de jongste 2, voor hun 3 tandjes. :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Parisienne wo 30 nov 2011 - 10:04

Bij N. poets ik haar tanden 's avonds. Ze weet heel het ritueel al: fles drinken, tanden poetsen, boekje lezen en naar bed. Het vervelende is dat ze nog een late fles krijgt. Aangezien ze heel erg slecht slaapt ga ik haar niet wakker maken rond 23.00 uur om nog een keer haar tanden te poetsen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  PapillonRose wo 30 nov 2011 - 10:16

Hier doe ik het altijd 's avonds na de laatste fles. Vlak voordat ze naar bed gaat. Ze vind het niet altijd even grappig, maar gelukkig gaat het over het algemeen prima. Ze heeft inmiddels ook al 8 tanden, dus ik ben ook wel blij dat ze het poetsen toelaat!

Wel lastig als je kleintje erg moe is of zelfs al slaapt wanneer je wilt poetsen. Kan me voorstellen dat het dan niet handig is wanneer je toch gaat poetsen. Ik denk dat ik het dan 's morgens na de eerste voeding zou doen. Is dan wel iets minder goed dan 's avonds, maar je moet wat toch?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Flower_L wo 30 nov 2011 - 10:22

dus er zijn nog kindjes die het leuk vinden zo te lezen smile

hier is het een hels karwei om de tandenborstel binnen een bereik van een halve meter te krijgen. Moet bekennen dat ik het daardoor weleens stiekem vergeet.
Wil nu proberen om toch in ochtend en avond ritueel consequent toe te passen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes poetsen Empty Re: Tandjes poetsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum