What to do? 2 vacatures binnen dezelfde organisatie.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
What to do? 2 vacatures binnen dezelfde organisatie.
Vraagje: ik heb twee vacatures gezien, waarop ik beide wil reageren. Het zijn echter functies bij dezelfde organisatie en inhoudelijk is er overlap, maar niet geheel. De contactpersoon van beide functies is dezelfde meneer en hij laat het aan mij over of ik 2 aparte brieven stuur of eentje waarin ik duidelijk aangeef dat het om beide functies gaat. De organisatie heeft dus geen voorkeur. Ik twijfel; heeft iemand dit wel eens gehad en hoe heb je dit aangepakt?
Gast- Gast
Re: What to do? 2 vacatures binnen dezelfde organisatie.
Ik zou één brief schrijven voor beide functies. Je geeft aan dat er overlap in de vacatures zit en als je dan twee aparte brieven schrijft, schrijf je gedeeltelijk waarschijnlijk dezelfde brieven. Ook zou je je CV dubbel sturen en de beoordelaar is toch dezelfde persoon.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Thnx, girli. Het is alleen zo dat mijn lichte voorkeur wel bij functie X ligt ipv functie Y, zeg maar. Ik vind het lastig, want het ene is meer gericht op ontwikkelen van beleid en het andere is meer gericht op de communicatie uitdragen van het ontwikkelde beleid. Mijn voorkeur ligt bij het eerste.
Gast- Gast
Oh moeilijk Nour! Ik heb dat ook wel eens gehad en ik moest het toen in twee brieven verwerken. Was best lastig, want dan ga je in de ene alinea uitleggen waarom je geschikt bent voor de ene baan, en in de andere alinea voor de andere baan. Dan moet je heel goed opletten dat je geen contrasterende dingen zegt.
Toch zou ik het in 1 brief verwerken. Als je het op de juiste manier weet te combineren, kan je juist laten zien hoe veelzijdig je bent. Ik zou dan beginnen met de baan die je het liefst hebt.
Toch zou ik het in 1 brief verwerken. Als je het op de juiste manier weet te combineren, kan je juist laten zien hoe veelzijdig je bent. Ik zou dan beginnen met de baan die je het liefst hebt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat is waar, Marin. Alleen merk ik wel dat aan de veelzijdige insteek, ook het nadeel kan kleven dat een potentiële werkgever, daar weer op kan reageren met dat je als sollicitant wel duidelijk een richting moet weten voor jezelf, om op die manier jezelf te kunnen ontplooien. Hmm, ik blijf het lastig vinden.
Gast- Gast
Ja dat is inderdaad een nadeel. Maar gezien zij de optie gaven voor twee vacatures in één brief, zou ik daar dan toch voor kiezen. Maar blijft lastig.
Succes in elk geval!
Succes in elk geval!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou het ook in 1 brief zetten, liefst beide vacatures (of nummers) vermelden bij 'betreft'. Dan in de brief aangeven waarom je geschikt bent voor deze organisatie en het vakgebied in het algemeen. Daarna uitleggen dat je voorkeur ligt bij functie X vanwege eigenschappen of interesses ABC, maar dat je, indien dat beter in de bedrijfsvoering past, ook veel zou kunnen betekenen in functie Y, vanwege eigenschappen of interesses DEF.
Zoiets
Zoiets
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Thanks! Ik zal ff kijken of ik er een mooie combi van kan maken.
Gast- Gast
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Help elkaar aan vacatures
» Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?
» Solliciteren op 2 verschillende vacatures, zelfde uzb?
» Gereformeerde organisatie
» Betrouwbare thuiswerk organisatie?
» Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?
» Solliciteren op 2 verschillende vacatures, zelfde uzb?
» Gereformeerde organisatie
» Betrouwbare thuiswerk organisatie?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: