Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+ en - eigenschappen van je kind

+18
Sea of Trees
SarahKey
Filoria
Lejow
Flower_L
Printje
Jasmine
Slakje
Takkie
Knillis
Bolleke
Sun88
koNijntje
Niene
Steep
-Ieniemienie-
Floor
Linda
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Linda ma 1 jul 2013 - 0:12

Wat zijn de sterke en zwakke eigenschappen van je kind? (zwak klinkt niet zo leuk, maar jullie snappen wel wat ik bedoel).
Ik ben gewoon even nieuwsgierig.

Ik ga het over mijn dochter even bedenken en opschrijven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Floor ma 1 jul 2013 - 0:21

+ hij is heel sociaal
+ hij heeft veel fantasie en kan leuk spelen daardoor

- hij heeft geen geduld, alles moet nu. Hij kan slecht wachten op zijn beurt, als hij honger heeft moet hij direct eten maar hij heeft bijvoorbeeld ook geen geduld voor puzzels te maken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 0:26

+ : Ze is heel alert, ziet en hoort alles. Ze is ook heel communicatief en verbaal ingesteld. Ze is de hele dag bezig met praten, kan een aantal woordjes zeggen. Ze begrijpt bijna alles wat je zegt of aan haar vraagt. Ze wil graag dat je dingen aan haar uitlegt als ze bijv. wat aanwijst of een boekje met haar leest. Nog een pluspunt is dat ze zo goed eet en alles lust. En dat ze zich heel goed alleen kan vermaken. En dat ze zo goed slaapt overdag.

- : 's Nachts goed doorslapen blijft nog wel eens lastig. Ook vind ik het wat minder dat zo snel een keel opzet, ze gilt ontzettend veel. Zowel uit frustratie als blijheid. Wat ik ook wat minder succesvol vind is dat ze zo zeurderig kan huilen als het haar niet aanstaat. Ze blijft dan vaak lang in zo'n bui hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  -Ieniemienie- ma 1 jul 2013 - 0:36

M:
+ Ze is heel lief en zorgzaam
- Ze is op het moment erg brutaal als het niet gaat zoals ze het wil.

T:
+ Hij is gek op knuffelen
- Hij heeft echt helemaal geen geduld. ALs iets moet, dan moet het NU haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Steep ma 1 jul 2013 - 0:44

+ hij kan echt ontzettend gek doen en lief zijn. Ineens allemaal kusjes geven bijvoorbeeld.

- die verschrikkelijke dramafase waar hij nu inzit. Gillen, slaan, gooien, nephuilen, dwingen, drama...
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Niene ma 1 jul 2013 - 0:52

+ een alert meisje,die alles merkt en ziet,leergierig is en alles opzuigt als een spons. Kletst de hele dag door en leert elke dag weer nieuwe woorden/zinnen bij,ook is ze erg bezig met schrijven en proberen te lezen wat nu al steeds beter gaat.

- ze is echt een meid,bitchy eigenwijs,grote mond,ongeduldig en een hele sterke eigen wil wat ook wel weer onder een pluspunt kan vallen.
ook het slapen zou wel beter mogen,dat is nu na 4,5 jaar nog steeds drama.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  koNijntje ma 1 jul 2013 - 1:08

T:
+ het is een rustig en lief mannetje, hoort en ziet alles, niets ontgaat hem. we hebben het enorm met hem getroffen, want hij is best heel makkelijk!
- hij is soms te rustig/afwachtend, als je bijv naar ballorig gaat komt hij los tegen de tijd dat je weg wilt gaan.. verder heeft hij soms van die driftbuien en kan hij krijsen om niets, hij kan dit ook best lang volhouden, afleiden is dan niet altijd even makkelijk.

L:
+ rustig en zeer alert mannetje, huilt bijna alleen naar bij krampjes of honger en doet het gewoon super goed!
- te vroeg om daar wat over te zeggen Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Sun88 ma 1 jul 2013 - 1:16

+ Lacht naar iedereen, kan ook echt de slappe lach hebben, zo schattig
+ Is lekker bewegelijk, ligt nooit stil
+ Slaapt goed, sinds 10 weken de nachten door en sinds die tijd ook meestal 3 goede slaapjes overdag (behalve vandaag Wink)

- Als hij een dag niet goed slaapt is hij niet te genieten, heeft zijn slaap echt goed nodig, kan nu ook maximaal 2.5 uur wakker zijn.
- Is ongeduldig
- Jengelt snel/snel verveelt, kan zich moeilijk alleen vermaken, maar geloof dat dat niet heel gek is bij 8 mnd
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Bolleke ma 1 jul 2013 - 1:44

+ Hij heeft heel veel humor
+ Hij is heel erg makkelijk als we ergens heen gaan, kan hem zonder problemen mee nemen als ik bijvoorbeeld repetitie heb, trompetles heb, uit eten etc, hij vind alles prima en past zich heel goed aan.
+ Dat hij zo vrolijk in het leven staat. Nu lijkt dat logisch bij een kind, maar ik zie kinderen genoeg die de hele dag veel klagen en somber zijn.

- Hij heeft een hele kleine concentratie boog
- Eigenwijs (je krijgt geen gelijk bij Christian)
- de periodes waarin het allemaal wat moeizaam gaat, als hij snel boos is en toaal niet luistert.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Knillis ma 1 jul 2013 - 2:13

Zoon:
+ hij is enorn lief en makkelijk, je kan hem overal mee naartoe nemen. Heel zorgzaam en met name in zijn vertrouwde omgeving erg spontaan. Hij kletst de oren van je hoofd en is eigenlijk altijd wel vrolijk.

- hij is bij andere kinderen die hij niet kent erg afwachtend en laat zich nogal eens overbluffen. Kan dan ook snel om pietluttige dingen gaan huilen. Hij mag wel wat meer haar op zijn tanden krijgen.

Dochter:
+ ze is heel sociaal en ook erg makkelijk. Een beetje de clown van de familie, ze staat graag in het middelpunt van de belangstelling. Ik noem haar vaak een blij ei, het is een heel blij meisje.

- ze wil altijd alles doen wat haar broer ook doet en het levert nogal wat frustratie op als haar dat nog niet lukt. Ze kan enorm dramatisch doen en heel hard gillen, dat is soms wel eens minder. Gelukkig luistert ze vrij goed en komt ze vaak weer snel uit zo'n bui!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Takkie ma 1 jul 2013 - 2:33

Mijn dochter heeft geen minpunten.

Grapje. Ik zal er eens over nadenken.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Slakje ma 1 jul 2013 - 3:36

Plus: Ze is erg makkelijk, zij heeft weinig structuur nodig. Ze is erg sociaal, slaapt en eet goed. Ze kan ontzettend lief zijn. Ze loopt de hele dag te kletsen.

Min: Ze is een aandachtseiser en een dramaqueen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Jasmine ma 1 jul 2013 - 4:03

+
ze is ontzettend lief, betrokken en sociaal en wil altijd delen.

-
Ze kan ontzettend eigenwijs zijn en soms is ze net iets te bijdehand.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Printje ma 1 jul 2013 - 8:04

R
+ hij is enorm sociaal, behulpzaam, lief, zorgzaam naar anderen, kan goed alleen spelen, gewoon een lekker kind

- hij durft echt niet veel, vindt alles spannend. Zijn gemiep met eten.


N
+ enorm makkelijk, lacht altijd, vrolijk, kletst lekker, speelt al goed alleen
- ze wil veel meer dan dt ze al kan en wordt dan soms enorm, echt op zo meidenmanier, boos. Ze kan dramatisch huilen. Ik zeg een Oscar nominatie over een x aantal jaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Flower_L ma 1 jul 2013 - 8:39

L
+ geniet van alles. Kan zo enthousiast reageren op dingen die hij ziet. Is heel gevoelig, wat soms juist ook weer nadelig is.

- heeft in de middag soms echte driftbuien, vanwege vermoeidheid. Eigenlijk moet hij nog slapen tussen de middag, maar dat doet hij al maaaaaanden niet meer. En hij kan moeilijk alleen spelen. 

J
+ is een super makkelijk ventje. Niets te klagen!

- nog niets, behalve dat hij mijn haren iedere keer onderkwijlt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Lejow ma 1 jul 2013 - 9:15

+ Ze is ontzettend makkelijk, lief en sociaal. Ze pakt iedereen in en vindt het overal gezellig.
+ Ze is net een kliko, eet alles, en alles gaat er met veel plezier in.
+ Ze sliep al vrij snel de hele nacht door, de dramanachten zijn volgens mij op 1 hand te tellen.
+ Ze kan zo onwijs lol hebben om dingen, dan moeten we onwijs lachen om elkaar.

- Ze kan heeeel driftig worden als ze haar zin niet krijgt, inc gewicht naar achter gooien, dramatisch op de grond laten vallen en hoofd bonken.
- Als ze boos is heeft ze er (letterlijk) een handje van, om uit te halen. Meestal ben ik degene die het daarbij moet ontgelden. Dan kan ze je zo heeerlijk precies bij je 'slaap' grijpen en krabbelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Filoria ma 1 jul 2013 - 9:48

Ik zie bij de minpunten heel veel staan over snel boos zijn, gillen, driftbuien en weinig geduld, maar is dat niet gewoon de leeftijd? Hetzelfde met veel fantasie hebben (bij de pluspunten), dat is heel typisch voor peuters en kleuters toch? Of hebben jullie kinderen het dan veel sterker dan andere?

Tomas kan zich bijzonder goed inleven in anderen (hij zegt dingen als 'ik denk dat Kees zoveel duwt en slaat omdat hij andere kinderen eigenlijk wel lief vindt, maar hij weet niet zo goed hoe hij dat moet zeggen' :O). En hij is gek op praten. Als het even niet over een 'kinderonderwerp' gaat, probeert hij gewoon met ons mee te kletsen. 'Een lage bloeddruk, wat is dat dan mama'? Very Happy 

Een mindere eigenschap is dat hij heel snel opgeeft als hij iets probeert dat niet lukt. Bijvoorbeeld met mes en vork eten of zijn rits zelf dicht doen. Qua kennis is hij heel leergierig, maar qua motoriek absoluut niet.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  koNijntje ma 1 jul 2013 - 9:59

De driftbuien die mijn zoontje heeft horen wel echt bij zijn leeftijd ja,
van wat ik zo hoor en zie om mij heen kan het nog vele malen erger dan wat T laat zien..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Lejow ma 1 jul 2013 - 10:00

Zal best bij de leeftijd horen, en geen idee of ze het meer heeft dan andere kindjes, maar dat maakt niet dat ik het minder vervelend vind.
Ik loop vaak met de krassen in mijn gezicht en ze heeft ook al een keer een tand door mijn lip gekopt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Bolleke ma 1 jul 2013 - 18:10

De min punten van Christian passen inderdaad bij de leeftijd. Het enige wat ik nog kan noemen wat niet perse bij de leeftijd past is dat hij slecht slaapt.
De pluspunten zijn niet zozeer passend bij zijn leeftijd. Als ik hem vergelijk met zijn vriendjes en vriendinnetjes vallen mij deze dingen op.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  SarahKey ma 1 jul 2013 - 19:03

+ Hij is een heel makkelijk kind. Slaapt goed en huilt weinig. Kan zichzelf heel erg goed vermaken. Ook als hij eens bij een ander is, is hij erg makkelijk en lief.
+ Hij is een echte lolbroek. Bedenkt altijd wel weer iets zodat wij weer kunnen lachen. En als hij het zelf ook grappig vind gaat hij in zijn handjes klappen en moeten wij applaus! roepen.
+ Hij is een echte knuffelkont en vooral bij mama I love you 

- Hij is erg driftig en alles moet in 1 keer lukken. Dit is niet zijn leeftijd maar zijn karakter denk ik want zijn vader, opa en mijn man's opa hebben dit ook.
- Ik kan hem echt geen seconde alleen laten want hij kan hekjes openen en hij klimt overal op. Pas even 2 seconden boodschappen van de fiets naar binnen gebracht en meneer was al mooi op stap gegaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Sea of Trees ma 1 jul 2013 - 20:11

+ Hij is vrij makkelijk
+ Hij is best wel aanhankelijk, lekker knuffelig
+ Hij is (bijna) altijd vrolijk
+ Hij is dol op kletsen, kletst de oren van je hoofd Wink
+ Hij kan goed met andere kinderen spelen, slaat, duwt of schopt nooit


- Als meneer eenmaal een driftbui heeft, dan breekt de hel los
- Hij is niet aardig naar vreemde volwassenen
- Hij slaapt niet heel goed
- Is erg perfectionistisch, als iets niet gaat zoals hij wil dan breekt wederom de hel los
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Sea of Trees ma 1 jul 2013 - 20:12

Filoria schreef:

Een mindere eigenschap is dat hij heel snel opgeeft als hij iets probeert dat niet lukt. Bijvoorbeeld met mes en vork eten of zijn rits zelf dicht doen. Qua kennis is hij heel leergierig, maar qua motoriek absoluut niet.

 En dit herken ik ook heel erg ja, mijn zoon vraagt ontzéttend veel (zit in de waarom-fase Wink) maar bijv. zelf aan en uitkleden daar is hij nog te ongeduldig voor.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Twellie ma 1 jul 2013 - 20:28

Pluspunten beiden:

- Makkelijk met eten, drinken en slapen.
- Sociaal en makkelijk naar andere mensen.
- Ze kunnen goed met elkaar opschieten en zijn lief voor elkaar. Ze troosten elkaar zelfs als ze verdrietig zijn smile.

Minpunten oudste:

- Heel erg aanwezige eigen mening.
- Als er 25 uur in een dag zou zitten, zou ze 25 uur aan het woord zijn. (Begrijp me niet verkeerd: ze is echt heel gezellig, maar ze is nooit langer dan tien seconden stil op een dag en dat is wel eens een beetje vermoeiend).

Minpunten jongste:

- Ontzettende stuntpiloot, dus zelfs als ik aar het toilet ga moet ik nog opschieten. Anders kan ze alweer in een kast hangen of in de vensterbank geklommen zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Pineco ma 1 jul 2013 - 20:40

Filoria schreef:Ik zie bij de minpunten heel veel staan over snel boos zijn, gillen, driftbuien en weinig geduld, maar is dat niet gewoon de leeftijd? Hetzelfde met veel fantasie hebben (bij de pluspunten), dat is heel typisch voor peuters en kleuters toch? Of hebben jullie kinderen het dan veel sterker dan andere?

Tomas kan zich bijzonder goed inleven in anderen (hij zegt dingen als 'ik denk dat Kees zoveel duwt en slaat omdat hij andere kinderen eigenlijk wel lief vindt, maar hij weet niet zo goed hoe hij dat moet zeggen' :O). En hij is gek op praten. Als het even niet over een 'kinderonderwerp' gaat, probeert hij gewoon met ons mee te kletsen. 'Een lage bloeddruk, wat is dat dan mama'? Very Happy 

Een mindere eigenschap is dat hij heel snel opgeeft als hij iets probeert dat niet lukt. Bijvoorbeeld met mes en vork eten of zijn rits zelf dicht doen. Qua kennis is hij heel leergierig, maar qua motoriek absoluut niet.

Dit zou ik zo over mijn oudste geschreven kunnen hebben. Ze gooit echt meteen de handdoek in de ring als iets niet lukt en zegt dan al mokkend met haar armen over elkaar heel demonstratief "het lukt me nooit" ;-) Ze is ook heel ongeduldig, maar daarin is ze dus niet de enige als ik het zo lees. Verder is ze echter ontzettend lief en meegaand en hebben we absoluut geen reden tot klagen smile 

De jongste heeft als enige slechte eigenschap tot nu toe dat ze zo licht/weinig slaapt, afgezien daarvan is ze erg vrolijk en lief.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

+ en - eigenschappen van je kind Empty Re: + en - eigenschappen van je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum