Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

+3
Engelse Drop
Nana
Nyx
7 plaatsers

Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nyx zo 30 jun 2013 - 8:28

Misschien kunnen jullie mij helpen? Want zelf kom ik er niet uit. En ik zie de huisarts morgen pas weer (Ook al is dat voor iets anders).

Sinds twee weken heb ik last van 'aanvallen'. Ik weet namelijk niet zeker of het wel aanvallen zijn. Het komt continu van het ene op het andere moment opzetten. Echt zonder reden. Ik krijg steken op de borst, begin zwaar te ademen, krijg kriebels op mijn achterhoofd en word duizelig. Ik probeer mezelf rustig te houden, maar het lukt zo moeilijk. Pas als ik ga liggen, op de bank of in bed, dan is het weg en als ik de volgende dag wakker word is het ook even weg, om niet veel later weer te komen opzetten.

Maar is er iemand die dit herkent? En wat is er tegen te doen?


Laatst aangepast door Nyx op zo 30 jun 2013 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nana zo 30 jun 2013 - 8:34

Klinkt als hyperventilatie, paniekaanval.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nyx zo 30 jun 2013 - 8:39

Dat dacht ik zelf ook al wel. Ik zou zo graag willen dat ze weer verdwijnen. Heb het in een ver verleden weleens gehad, maar het lijkt steeds erger te worden. Ik krijg ze zelfs waar andere mensen bij zijn. En dat valt niet te verdoezelen. Het viel in ieder geval op, terwijl ik nog zo mijn best deed om niets te laten merken.

Ik heb gehoord dat Yoga kan helpen?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 8:39

Ik zou inderdaad naar de dokter gaan, het zou kunnen zijn dat er iets met je hart is, als ik het zo hoor.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Lady4 zo 30 jun 2013 - 8:42

Het zal niet gelijk je hart zijn, het klinkt als hyperventilatie.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Sam zo 30 jun 2013 - 8:46

Klinkt als hyperventilatie.
Wat bij mij helpt (heb het wel stuk minder dan jij) is mijn adem 10 seconden in te houden. Of kleine zuchtjes maken. Dan zakt het meestal weg.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 8:46

Het klinkt inderdaad eerder als hyperventilatie/paniekstoornis dan als iets cardiologisch. Maar je zou het sowieso even met de huisarts kunnen bespreken natuurlijk.

Bloed bij de ontlasting is wel altijd een naar iets (hoewel je op je dertigste niet zo snel darmkanker zult hebben Wink ). Was het bloed op het wc papier, of bloed op de ontlasting of bloed in de ontlasting en was het helderrood of juist niet?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nyx zo 30 jun 2013 - 8:51

Antibes schreef:Het klinkt inderdaad eerder als hyperventilatie/paniekstoornis dan als iets cardiologisch. Maar je zou het sowieso even met de huisarts kunnen bespreken natuurlijk.

Bloed bij de ontlasting is wel altijd een naar iets (hoewel je op je dertigste niet zo snel darmkanker zult hebben Wink ). Was het bloed op het wc papier, of bloed op de ontlasting of bloed in de ontlasting en was het helderrood of juist niet?

Haha, had het al weggehaald omdat ik al doorhad dat het één niets met het ander te maken had. Het zat op het toiletpapiertje.

Ik wil het morgen sowieso even aan hem voorleggen. Heb in het afgelopen half jaar zoveel medicatie gehad, en allemaal niet werkend, dat ik soms het idee heb dat ik iets aangewakkerd heb wat er eigenlijk eerder niet zoveel was. Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder meegemaakt dat ik last had van een aanval als ik alleen op de bank zat met een kop koffie en een Evergreen. Moet niet gekker worden. nerd 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 8:53

Das iig meestal vrij onschuldig. Misschien een beetje harde ontlasting of iets te hard geperst en een beetje de slijmvliezen beschadigt. In het ergste geval een aambei en dan kun je ook rustig afwachten of je daar uberhaupt ooit klachten van gaat krijgen.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nyx zo 30 jun 2013 - 8:55

Dat is dan in ieder geval een geruststelling, Antibes. smile
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Nyx ma 1 jul 2013 - 3:37

Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest en ook hij acht de kans groot dat het een paniekaanval was/is. Hij heeft mij een recept voor Diazepam uitgeprint. Ik ben niet zo happig op pammetjes, dus wil even kijken hoe het verder gaat en als het niet beter wordt dan kan ik zelf met het recept naar de apotheek i.p.v. dat zij het alvast klaarleggen en ik het misschien nooit ophaal.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  nina ma 1 jul 2013 - 7:16

Yoga kan je wel zeker helpen. Om meer rust in je lichaam te creëren.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?  Empty Re: Last van 'aanvallen'. Wat kan ik ertegen doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum