Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat nu te doen?

+3
Sneeuwvlok
Caroow
Roze Roos
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 8:37

Hoi,

Veel meiden zullen het hebben meegekregen; Mijn moeder en ik gaan sinds een maand heel erg slecht met elkaar. De redenen hiervoor hebben uitgebreid op het forum gestaan, dus dat laat ik nu even voor wat het is. smile

Twee weken geleden heb ik haar gevraagd om eens met elkaar te praten. Zij reageerde hierop dat ze mij zou bellen. Dat heeft ze tot op heden niet gedaan. Al kreeg ik vandaag wel een sms met de vraag of ik zaterdag kan.

Heel eerlijk? Ik heb er absoluut geen behoefte aan om met haar te gaan praten. Het is voor mij wel klaar en ben ik er klaar mee. Maar goed, ik ben dan ook gewoon boos dat ze twee weken op zich laat wachten en dat ik vervolgens zaterdag even mag komen opdraven (Zo voelt dat voor mij echt).

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Roze Roos di 3 mei 2011 - 8:42

Even wachten, als je er gevoelsmatig nu klaar mee bent dan denk ik dat je op een bepaalde manier een gesprek in gaat. Ik zou sterk het gevoel hebben van "Laat mijn moeder mij maar eens missen en zich realiseren dat ze moeite moet doen".
Wat je kan doen, om iets met je boosheid te doen, is het op papier zetten, kun je altijd nog besluiten of je het naar je moeder stuurt.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 8:44

Ik snap dat dit voor jou voelt alsof je nu haar nu op d'r wenken bedient, maar ik denk dat je er voor jezelf ook echt veel uit kan halen. Laten we eerlijk zijn; slechter dan dit kan het nu al niet meer worden, toch? Ik zou proberen je trots/koppigheid/gekrenkte gevoel even opzij te zetten en toch te gaan, tenzij je natuurlijk domweg niet zou kunnen a.s. zaterdag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Caroow di 3 mei 2011 - 8:44

Ik zou heel koppig niet reageren. Dat is niet verstandig en volwassen maar wel zoals ik het zou doen.

Misschien kun je terug smsen dat je er nu geen behoefte aan hebt en wellicht in de toekomst nog contact met haar op neemt? Dat is wel heel rigoureus, maar volgens mij wil jij ook echt geen contact. Bedenk wel dat zo iets niet makkelijk terug te draaien is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Sneeuwvlok di 3 mei 2011 - 8:47

Ik zou ( als je kan ) gaan zaterdag, als je tenminste wil dat het ooit weer goedkomt. Iemand zal z'n trots opzij moeten zetten..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Carra di 3 mei 2011 - 8:48

Ik weet niet wat er is voorgevallen, maar wellicht had zij ook even tijd nodig om tot zichzelf te komen en 'moed' te verzamelen om je te smssen. Misschien heeft ze het dagen voor zich uitgeschoven.

Het is wel je moeder. En als je contact wil blijven houden denk ik dat het wel verstandig is om in ieder geval te reageren. En als jij er aan toe bent om haar te zien dan zou ik gewoon naar die afspraak gaan. Of het moment nou door jou of door haar gekozen wordt maakt op zich toch ook niet uit.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  CrazyGrace di 3 mei 2011 - 8:50

Ookal is het moeilijk, ik zou niet koppig doen, maar gaan. Het is misschien de laatste kans om de relatie te redden. En hoe boos je ook bent, boosheid vervaagt na tijd en als je het contact nu definitief verbreekt, dan heb je een hele grote kans dat je dus voor altijd je moeder "kwijt" bent.

Mocht het na zaterdag nog niet lukken, zeg dan gewoon dat je even tot jezelf wilt komen en pas weer contact wilt als je er aan toe bent. (al onthou dan ook dat zij dan het idee kan hebben van "en nu moet ik opeens op komen draven", en zo is de cirkel rond)
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 8:59

Op het moment dat ik voorstelde om te gaan praten, had ik niet verwacht dat ze binnen twee dagen contact zou opnemen. Dat is wat ik nooit van iemand verwacht en ook niet van mijn moeder. Mijn moeder is namelijk naast dat ze mijn moeder is ook een mens met gevoelens.

Maar er is ontzettend veel voorgevallen. Niet in de afgelopen maand, maar in de afgelopen jaren. Veel van wat er is gebeurd, daarvan heb ik de schuld op me genomen. Doodsbang om mijn moeder te verliezen. Daar heeft ze nooit weet van gehad. En nu ze mij ook twee weken bedenktijd heeft gegeven, ben ik alleen maar bozer geworden i.p.v. milder.

Het enige wat ik wil bereiken met een gesprek is hoor en wederhoor. Volwassen, netjes. Maar op dit punt heb ik niet het idee dat ik dat kan. Want ik zie voor de toekomst ook geen relatie meer zoals wij deze hebben gehad. Het doet me niet niets, want ook nu heb ik tranen in mijn ogen, maar het jaagt me ook geen angst meer aan als ik zonder haar verder moet leven.

En ja, dan is ze mijn moeder. Maar ook een mens. En als mens kan ik haar nu even niet luchten of zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 9:22

En nu doe ik misschien wel een beetje stoer; Maar ik ben bang dat welke beslissing ik op dit moment neem, dat het op het eind sowieso de verkeerde is.

Niets laten horen = FOUT (Al weet ik dat voor mezelf nog niet zo zeker. Het is natuurlijk wel de weg van de minste weerstand)
Gaan = Lijkt voor nu heel erg fout (Ben bang dat hoor, wederhoor mijnerzijds niet aan de orde gaat zijn.)
Iets laten horen, maar voorstellen om later af te spreken.... Tja, wellicht schaad ik daarmee ook iets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  CrazyGrace di 3 mei 2011 - 9:27

Het kan toch zijn dat je zaterdag al plannen had. Ik zou gewoon een andere dag voorstellen. Dan toon je iig de moed om te praten en hoef je moeder ook niet in spanning af te wachten.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 9:32

CrazyGrace schreef:Het kan toch zijn dat je zaterdag al plannen had. Ik zou gewoon een andere dag voorstellen. Dan toon je iig de moed om te praten en hoef je moeder ook niet in spanning af te wachten.

Voor het eerst in mijn leven heb ik tijd nodig om zelf tot bezinning te komen. Dat is zo nieuw voor me. Ik zie me gewoon zaterdag nog niet praten, vreemd gevoel voor mij.

Officieel had ik zaterdag een teamuitje, dat niet doorgaat, helaas. Ik kan het als smoes gebruiken, maar wellicht dat ik beter gewoon eerlijk kan zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Carra di 3 mei 2011 - 9:38

Dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Dat je 2 weken geleden klaar was om te praten. Nu je twee weken bedenktijd hebt gehad en er over na bent gaan denken ben je tot de conclusie gekomen dat je het nog niet aan kan.

Misschien is dan de beste optie om het wat langer te laten bezinken en in ieder geval zelf tot rust te komen.

Want als je zaterdag al boos in gaat en het uitmondt in een grote ruzie, daar schiet je helemaal niks mee op.
En als je niet laat horen dan geef je wel een héél duidelijk signaal af, maar ook onzekerheid bij je moeder.
Ik zou het eerlijk zeggen. Als je nu zegt dat je zaterdag niet kan vanwege dat uitje, dan wil ze misschien een afspraak maken voor zondag. Schiet nog niet op.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 9:55

Dank jullie voor de antwoorden. Ik neem ze mee in mijn nachtrust. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 10:35

Ik zou eerlijk aangeven dat je het nu (te) moeilijk vindt en zaterdag niet wil afspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 18:58

Isabella schreef:Ik zou eerlijk aangeven dat je het nu (te) moeilijk vindt en zaterdag niet wil afspreken.
Dat zal ik ook doen.
Als je echt het gevoel hebt dat je niet 'normaal' met haar in gesprek kunt gaan, dan zal ik niet gaan. Of een andere afspraak maken als je dat fijner vindt.
Maar als je vol emoties (zoals nu) het gesprek in gaat, lijkt het mij een lastig gesprek worden voor je. Een ander gesprek zal ookw el emoties hebben maar msicchien minder dan nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:07

Isabella schreef:Ik zou eerlijk aangeven dat je het nu (te) moeilijk vindt en zaterdag niet wil afspreken.

+1; gewoon eerlijk zijn en dat je anders desnoods wanneer je er zelf klaar voorbent als nog contact met haar op zult nemen?

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 9:14

Update; Vanochtend werd ik wakker en vond ik mijn gedachten van gisteren ietwat hard en emotioneel. Ik heb er vervolgens gedurende de werkdag nog aan gedacht en ik heb vanavond besloten om haar toch terug te smsen 'dat het goed is'. Voor aankomende zaterdag hebben we om 14.00u afgesproken op het terras.

Waarom het terras? Omdat we elkaar dan geen kans gunnen om te schreeuwen of om weg te lopen wanneer het moeilijk wordt. Wat dat betreft zijn we ons altijd erg bewust van onze omgeving en wellicht dat zoiets toch in ons voordeel kan werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 17:45

Ik lees je topic nu pas en zie dat je je keuze al hebt gemaakt. Persoonlijk ben ik heel blij om te lezen dat je toch met haar gaat praten. Ik heb bij mijn vriend gezien hoe erg het is om op slechte voet te staan/nauwelijks tot geen contact te hebben met een ouder. Het hakt erin, echt waar.

Ik hoop echt dat jij en je moeder elkaar weer een beetje terug kunnen vinden en dat er langzaam maar zeker weer sprake gaat kunnen zijn van een goede relatie waarbij je elkaar in je waarde laat en op elkaar kunt vertrouwen.

Sterkte zaterdag met het gesprek!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:46

Mijn gedachte was ook om gewoon te gaan zaterdag. Goed dat je wel op neutraal terrein hebt afgesproken en ergens waar je min of meer verplicht bent rustig te praten.
Ik hoop dat het een goed gesprek wordt waar je beide je dingen in kwijt kunnen maar ook begrip krijgen in elkaar. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 8:58

Morgen is het zover... En ik ben niet zenuwachtig, maar...

Ik stond net te strijken en er ging weer eens vanalles door mijn hoofd. Hoe verlaat ik de plaats als ik het gewoon niet naar mijn zin heb en het gesprek gewoon niet goed gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 12:01

Wat moeilijk ABE! Ik hoop dat het desondanks toch goed gaat. Ga je vooral niet te veel van te voren bedenken, hoe je weg kan komen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 3:49

Hoi meiden,

Even een update;

Vanmiddag om 14.00u hadden we afgesproken op het terras in het centrum. Ik was iets verlaat en heb haar dus gesmst dat ik er zo aan zou komen. Eenmaal op het terras kreeg ik iets te drinken en hebben we gepraat. Ik heb zo goed als mijn gal gespuwd en ergens leek ze het te begrijpen.

Ook heb ik aangegeven de situatie heel erg zat te zijn. En haar vent helemaal. Toen ik zei dat hij nodig naar de tandarts moest en wat vaker onder de douche moest gaan, moest ze lachen. Ik ook, want om dat nu iets als "probleem tussen ons" te noemen, haha.

Op een gegeven moment gaf ze aan te zien dat ik nog helemaal niet klaar was om met haar in gesprek te gaan. En dat ze ook zag dat ik voor nu geen toekomst voor ons zag. Dat ze dat ontzettend jammer vond, dat ze graag wilde dat we weer samen zouden komen, dat ze graag weer in mijn leven wilde en dat ik haar ontzettend dierbaar was.

We hebben vervolgens nog gesproken over mijn werk en zij over het hare. Maar om eerlijk te zijn had ik weinig oor naar haar zaken. We zijn samen nog even naar de winkel geweest om Birkenstocks te kopen voor mezelf. Daarna hebben we afscheid genomen met de woorden dat ze me graag gewoon wilde smsen als er iets was, dat ze snapt dat ik er echt helemaal klaar mee ben, dat ze ook snapt waarom, dat ze hoopt dat ik binnenkort wel weer contact wil. Toen gaf ze me een knuffel en een kus en begon te huilen... Ik ook... (Doe ik nog steeds)

Het is heel vreemd, maar ze leek opeens te begrijpen dat ik het nu echt zat ben. Dat er nog heel veel frustratie zit. Dat ik ongelofelijk klaar ben met haar vent. Met het feit dat ze het altijd voor hem opneemt. En ergens heb ik ook nog heel erg cru gezegd dat als hij het waagt om me nog eenmaal (niet leuk) te smsen, dat ik hem persoonlijk op kom zoeken en die telefoon van hem in zijn gat duw. Embarassed

Maar dat was de middag... Wellicht ietwat rommelig geschreven, maar ehmz... Ben ook ietwat emotioneel momenteel... Sorry...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 3:58

@abe: ik heb niet helemaal mee gekregen toen waarom het zo gaat nu tussen jou en je moeder. Maar ik vind het super dat je het gesprek bent aan gegaan. Zij weet nu hoe je erover denkt en dat schept duidelijkheid !
Verder een dikke hug voor jou ! Omdat je het nu zo moeilijk hebt !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Jeanette za 7 mei 2011 - 4:06

Ik heb ook niet alles mee gekregen. Maar ik vind het wel onwijs goed dat je de confrontatie toch weer bent aan gegaan. En fijn dat je moeder toch begint in te zien dat het niet goed is wat er speelt. Hopelijk voel je je er zelf ook wat opgelucht bij dat je nog even je hart heb kunnen luchten. Wil je weer contact met je moeder of is het voor jou zo klaar als een klontje?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 4:15

Natuurlijk wil ik niet zonder mijn moeder. Maar op dit moment zie ik niet iets wat voor de toekomst goed kan zijn. Er is zoveel frustratie, zoveel dingen waarover we verschillen van mening en dat moet zijn rust vinden, voor ik verder met haar ga. En dan enkel met haar, want ik wil haar vent NOOIT meer zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nu te doen?  Empty Re: Wat nu te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum