Huur of koop
+16
Joli86
Jules
smooch
Serena
Lies
Pien
_DoI
Coccinelle
Floor
Angela_1986
Snoes
Dennenappel
Primrose
Roxi3
Phileine
Oasis
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Huur of koop
een huurhuis, we studeren allebei nog. Als we allebei een 'echte' baan hebben gaan we waarschijnlijk kopen
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben eerst 3.5 jaar gehuurd omdat we toen nog studeerde.
Vorig jaar april hebben we een huis gekocht waar we sinds september in wonen.
Vorig jaar april hebben we een huis gekocht waar we sinds september in wonen.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Wij hebben een koophuis.
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Eerst een jaar in een huurappertement gewoond samen, nu alweer 2 jaar een koophuis.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
toen ik nog alleen woonde hadi k een huurflatje, nu wonen we samen in een huurhuis.
We wilden gaan kopen, maar konden echt een hypotheek van niks afsluiten, met hele hoge maandlasten...daar konden we net aan een minihuisje voor kopen. Toen kwam dit op ons pad; een nieuwbouw-eensgezinswoning, best grote tuin, 3 slaapkamers,zolder, en 300 euro goedkoper dan dat we anders aan hypotheeklasten kwijt waren voor zo'n oud ieniemieniehuisje....de keuze was dus snel gemaakt!
tot nu toe heb ik er ook zeker geen spijt van; we hebben al zoveel dingen gehad die gemaakt moesten worden, gewon even de woningbouw bellen en het wordt gratis gemaakt....bij een koophuis komt er natuurlijk veel meer op je eigen schouders terecht.... ik vind het prima zo:)
We wilden gaan kopen, maar konden echt een hypotheek van niks afsluiten, met hele hoge maandlasten...daar konden we net aan een minihuisje voor kopen. Toen kwam dit op ons pad; een nieuwbouw-eensgezinswoning, best grote tuin, 3 slaapkamers,zolder, en 300 euro goedkoper dan dat we anders aan hypotheeklasten kwijt waren voor zo'n oud ieniemieniehuisje....de keuze was dus snel gemaakt!
tot nu toe heb ik er ook zeker geen spijt van; we hebben al zoveel dingen gehad die gemaakt moesten worden, gewon even de woningbouw bellen en het wordt gratis gemaakt....bij een koophuis komt er natuurlijk veel meer op je eigen schouders terecht.... ik vind het prima zo:)
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Koophuis omdat we allebei een vaste baan hebben en voldoende hypotheek konden krijgen. Huren vind ik persoonlijk (in onze situatie) 'weggooien' van het geld. Je gooit het natuurlijk niet weg als je huurt want je krijgt er veel voor terug maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Huurhuis maar we willen het liefst voor een koophuisje gaan.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Wij hebben een koop-(buitenland) en huurhuis.
Twijfelen al heel lang om in NL ook te kopen, maar ik denk dat we iig de komende jaren, tot we zeker weten of we in NL blijven wonen of niet, blijven huren.
Dan hebben we in ieder geval een verhuurder die voor kosten van onderhoud en reparaties etc. opdraait. Tot vorig jaar huurden wij een woning van 6 ton, de buurman had het wel gekocht en die is in de eerste 1,5 jaar na de koop bijna een ton kwijt geweest aan allemaal onvoorziene uitgaven. Dat voorkom ik liever dan het te genezen aangezien wij beiden nog nooit langer dan een jaar ergens hebben gewoond (op het ouderlijk huis na).
Twijfelen al heel lang om in NL ook te kopen, maar ik denk dat we iig de komende jaren, tot we zeker weten of we in NL blijven wonen of niet, blijven huren.
Dan hebben we in ieder geval een verhuurder die voor kosten van onderhoud en reparaties etc. opdraait. Tot vorig jaar huurden wij een woning van 6 ton, de buurman had het wel gekocht en die is in de eerste 1,5 jaar na de koop bijna een ton kwijt geweest aan allemaal onvoorziene uitgaven. Dat voorkom ik liever dan het te genezen aangezien wij beiden nog nooit langer dan een jaar ergens hebben gewoond (op het ouderlijk huis na).
Gast- Gast
Dat vonden wij ook, maar er kwam maar geen leuk koophuis op ons pad. Dus zijn we eerst gaan huren omdat we echt graag wilden samenwonen en in die tijd zijn we ook ijverig blijven zoeken. Wij vonden het ook weggegooid geld, dus we zijn blij dat we nu een koophuis hebben!Lynn_ schreef:Koophuis omdat we allebei een vaste baan hebben en voldoende hypotheek konden krijgen. Huren vind ik persoonlijk (in onze situatie) 'weggooien' van het geld. Je gooit het natuurlijk niet weg als je huurt want je krijgt er veel voor terug maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Je moet inderdaad ook het geluk hebben om een koophuis te vinden dat naar je zin is. En ik begrijp heel goed dat jullie in die situatie eerst zijn gaan huren!
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Coco schreef:Wij hebben een koop-(buitenland) en huurhuis.
waar staat jullie koophuis dan? En waarom wonen jullie in een huurhuis in NL?
Hoezo nieuwsgierig
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» huidige huur en maximale huur
» Hoeveel huur?
» We hebben een (huur)huis!
» In welke plaats huur jij?
» Vraag m.b.t. inkomensgrens sociale huur
» Hoeveel huur?
» We hebben een (huur)huis!
» In welke plaats huur jij?